قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الثالث والعشرون

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الثالث والعشرون

رواية أحببت ابنة الخادمة الجزء الأول للكاتبة ندى الصاوي الفصل الثالث والعشرون

ملاك كانت خلصت اكل في البيتزا وشربت بيبسي وبدئت تخلص في الشغل خرج احمد شافها مرهقه
احمد: خلصتي ولا لسه
ملاك بتعب: خلصت ممكن امشى عشان تعبانة
احمد: ايوه كده اليوم خلص وياريت تيجى بدرى بكره
ملاك بتعب: حاضر احمد شافها تعبانة صعبت عليا
احمد: تعالي اركبي معاي عشان شكلك تعبان
ملاك بتحول تدارى تعبها: لاء انا كويسه مفيش حاجه
أحمد: بلاش عند وتعالي اركبي ملاك حست نفسها تعبانة فعلا.

ملاك: احم حاضر جايه احمد بص نظره انتصار كانت راحه تركب ورا
احمد: مش سواق الهانم انا اركبي جانبي
ملاك بضيق وتعب: ي عم ولا سواق الهانم ولا زفت انا اروح اركب ميكروباص لوحدي
احمد بثقه: تمام روحى قال كده ومشى بالعربية
ملاك بصدمه: ماهو مش اول مره يعملها فيها طب يمسك فيا شويه طيب
فضلت تمشى في الشارع عشان تلقي اي موصله. احمد كان في العربيه ندمان انه سابها لوحدها وقرر يرجع لها.

فضل مشى بالعربية لحد ما شافها: هتركبى ولا هتفضلى واقفه كده
ملاك ملقاتش حل غير انها تركب وركبت جانبه
احمد: ما كان من اول مره
ملاك بضيق: ممكن تسكت بقا
احمد: انا نفسى اعرف انتي جايبة الشجاعة دى منين
ملاك برخمه: من عند بتاع الجراءة
احمد: رخمة انتي اووى.

ملاك طلعت لى لسانها زى الأطفال: مالكش دعوه حس ان قدامه طفلة حسها على قد ما هي شخصيتها قويه على قد ما هي طفله. ملاك كانت زهقانه: هو البتاع ده مفيهوش اغنيه او اي حاجه
أحمد: لاء في
ملاك: طب شغل اي اغنيه بدل الملل الى احنا في ده
احمد فضل يقلب ملقش غير اغانى انجلش ومكانش عجب ملاك: هو كل الى عندك انجلش مفيش اغنيه لحسن شاكوش ولا حمو بيكا. احمد بتعجب: دول اسامي مغنين.

ملاك بتعجب: انت ازاي متعرفش حسن شاكوش ولا حمو بيكا دول عظماء أغانيهم جامده جدا
أحمد: مش عايز اعرف الاشكال دي وبعدين ده مستواك
ملاك بثقه: ماله مستوية راضيه وشكر ربنا عليا
أحمد: طب اسكتي بقا عشان انتي بتكلمي كتير
ملاك: صدق انت سديت نفسى عن كل حاجه طب مش هسمع حاجه ها
احمد: وفرتي احسن انتي عامل ليا صداع
ملاك: طب بص يا اسمك ايه انت متكلمنيش لحد ما نوصل.

احمد كان ييضحك من جو وكان فرحان انه بيضايقها وملاك كانت فرحانه انها مع بس كانت مضايقه عشان بيرخم عليها. فضلوا ساكتين لحد اخر الطريق...

عند اسر وايه.

ايه نزلت واسر كمان واية مش عارفه تروح فين اسر لحظ توترها ده
اسر: مالك متوترة كده لي
اية: مفيش بس مش عارفه اروح لملاك ازاى وفي رهبه في قلبي كده
اسر بيطمنها: يمكن عشان انتي في مكان غريب اتصلي على ملاك شوفيها فين وانا واقف معك
ايه: اه صحيح عندك حق ايه رنت علي ملاك
ايه: انتي فين يا بنتي انا في الفيلا
ملاك: طب انا قربت من الفيلا اهو ثواني وهكون عندك
اسر: اساليها كده احمد فين
ايه: با يقولك اسر هو احمد فين.

ملاك بصت لاحمد: احم هو انا راكبه مع العربيه فااهنجي مع بعض
ايه: تمام متاخريش ايه قفلت مع ملاك
ايه: ملاك مع في العربيه وهيجوا مع بعض
اسر استغرب ان احمد عمره ما ركب اي غريب في عربيته
ايه كانت بتبص لفيلا يا اعجاب وكان عندها فصول تشوفها من جو أسر شافها وهي بتبص وحب يضيقها
أسر: عجبكي الفيلا اووى كده
ايه: الصراحه شكلها من برا حلو اووى
أسر: يمكن بس عمر ما تعرفي ورا الباب بيحصل اي.

ايه: طول عمرى بقول ان ممكن يكون الاغنية معهم فلوس بس مفيش راحه بال والحياة من غير راحه البال ماتسويش يمكن احنا على قدنا بس كفاية حبنا لبعض با الدنيا كلها.
اسر كان بايسمع كلمها وهو فرحان انها مش ماديه وكمان لى رائ: أول مره اعرف انك بتفهمي
ايه: بضيق صدق انت رخم
اسر بضحك: زعلتي يا بطه
اية: مالكش دعوة ممكن متكلمش معاى
أسر كان هيرد سلمي شافتهم راحت تكلمهم
سلمي: ياا اسر وحشتني يا باشا.

أسر: زلمة وحشتني جداا والله
سلمي: زلمه تاني مقبولة منك خطيبتك صح
اسر: ايوه ايه آيه كانت بتبص عليهم ومش بتكلم
سلمي: أنا سلمى بنت عم احمد
ايه: اتشرفت يا حبيبتى
سلمي: مكنتش اعرف انك ذوقك حلو كده قصيره وكيوتة في نفسك كده
ايه: والله انتي عسل هاتي بوسه بس وطي شويه
سلمي وطت وضحكت: والله شكلك عسل شبه ملاك
ايه بثقه: اومال ما مش شله واحده احنا مفيش منا اتنين اصلا.

ملاك نزلت من عربية احمد واحمد نزل كمان وسط تعجب من سلمي وملاك اول ما شافت آيه جرت عليها وحضنتها ملاك: وحشتني اووى ي زفته
ايه: انتي: اكتر ي جاموسه
احمد واسر كانوا واقفين مستغربين من كلامهم وسلمي كمان
ملاك: شكلك اتعرفتي على سلمي
ايه: أيوه وعسل خالص
ملاك: تعالى بقا عشان اعرفك على الباقي سلمي أنا وايه هنعقد عندي في الاوضة قولى لباقي ينزل عشان يعقد معنا لو عايزين سلمي: دانا هروح أنادلهم وجاين في ثانيه.

اسر: انتى هتاخرى ولا اي
ايه: لاء هعقد معها شويه.
ملاك: ولا تأخر انا مشوفتهش من زمان خالص
أسر بضحك: عشان خطرك يا ست ملاك تتاخر
احمد أضيق من كلام أسر لملاك: مش يلا بقا يا اسر ولا اي أسر شك في احمد او اتأكد ان في حاجه بينه وبين ملاك
ملاك هي وايه راحوا غرفت ملاك.
إيه: اخيرا شوفتك في حاجه هموت واقو لهالك
ملاك بفضول: اي انطقي بسرعه
ايه: عارفه الشاب الى كان بيقابلني في كل حتها ده
ملاك: ايوه عارفه.

ايه: تعرفي طلع مين
ملاك بفضول: مين مين مين
ايه: اسر خطيبي
ملاك جالها حاله من الذهول وقعدت تضحك بهستريا
ملاك: اه ي لهوووى هموت مش قادره ههههههههههههههههههههه
ايه: مش لدرجه دي يعنى
ملاك: بس حقيقي مفيش احلى من دى صدفه شكلكم مكتوبين لبعض يا سبحان الله
ايه بزعل: ايوه شكلنا بس انتي كمان يا عم نازله من عربيته وشغالة مع وحاجه اخر فله
ملاك بزعل: ده واحد خاطب وبعدين هو فين وانا فين انا بنت الخدامة ي ايه.

ايه: ملاك انتي حبتي صح
ملاك: ايوه وحبته جامد كمان
ايه: كان قلبي حاسس بس لازم تنسى
ملاك: مش بمزاجى يا ايه لو كان بمزاجي مكنتش حبيته بعدين احنا مستحيل نبقا لبعض فا واحده واحده هنسى
ايه: كان قلبي حاسس ان في حاجه هتحصل بنكم بس متزعليش نفسك ممكن
ملاك بابتسامه: حاضر المهم خلينا فيكى خطوبتك كمان كم يوم جبتي الفستان
ايه: ايوه روحت انا وأسر نجيبه
ملاك بغمزة: الله يسهله يا عم
ايه: الله اكبر في عينك الله أكبر.

سمعوا الباب بيخبط ملاك راحت تفتح الباب: بتهدوا الباب طلعوا ادخلوا
ميرنا: بلاش ندخل تعالى نعقد في الجردن
ملاك: تمام يا ايه تعالي عشان هنعقد في الجردن
رحوا كلهم قعدوا في مكان على الأرض ملاك: أنا هعقد على الأرض عشان الكراسي مش هتقضينا
البنات: واحنا كمان هنعقد على الارض
ملاك: احم هعرفكم ببعض بصى ي ايه دى الحلوة الطويلة دى سيرين والى جانبها ميرنا وطبعا انتي اتعرفت علي سلمى.

ايه: اتشرفت بمعرفتكم بس سلمى وسيرين تؤام صح
ميرنا: ايوه تؤام شايفهم رخمين زى بعض
سلمي: تسلمي يا محترمه
ملاك: اسكتوا ممكن هي نسمة فين
ميرنا: كلمتها وزمانها جايه انا بحمد ربنا انك شخصيه كويسه عشان لو كنتي وحشه كانت هتبقا خطوبه زفت
سيرين: بصى انا معرفكيش بس كونك صحبت ملاك ده شئ طمنا
ايه: انا حبتكم برده بس انتم لي بتقولوا كده
ميرنا: عشان اخويا هيخطب ارخم انسانه على وجه الأرض
ملاك: حاجه شبه البرص كده.

كلهم ضحكوا سلمي: حقيقى أكتر بني ادمه بكرها في حياتى وكلها شهور وهتكون معنا في البيت
ايه بثقه: لو قعدت معاي انا وملاك هتودها على المستشفى
سيرين بضحك: ملاك بتجبلها جلطه
ميرنا: صدقى تستاهل والله
نسمه جات عليهم وكنت فرحانة اووى والكل لحظ ده واتعرفت على ايه وحبوا بعض برده
ملاك: نسمه فرحانه اووى النهارده
ميرنا: اول مره اشوفها فرحانه كده
نسمه: مالكم بتنقوا عليا لى سبونى افرح دانا طايرة مش فرحانه.

ايه: طب شكلي وشي حلو عليكم الكل فرحان اول ما شافني
ملاك: تبا لتواضعك يا فتاة
ايه: سحقا لكي ايتها المراءة
سلمي: انتم قلبتوا على ايام الجاهلية ولا اي
الكل ضحك على كلام سلمي وبدأوا يهزروا ويضحكوا مع بعض
عند الشباب
أسر: انت هتقولي مالك عشان انت فيك حاجه متغيره
أحمد: مفيش حاجه يا اسر عادي
أسر: انت حبتها يا احمد
احمد بصدمه: حبيت مين
اسر: ملاك ومتكدبش باين عليك اووى
احمد: انت اتهبلت و لا ايه انا احب بنت خدامه.

أسر: بتكدب عليا ولا علي نفسك انا اول مرة اشوفك كده
احمد: أسر اقفل الموضوع ده انا بحب فريدة
أسر: هصدقك يا احمد بس انت حبتها ي صحبى وهي الصراحة تحب
احمد بضيق: نعم قصدك اي يعني
اسر: يعني جمال وعيون خضره ودمها خفيف وروحها حلو واي مكان بتروح في بتحب على طول
أحمد أضيق وكان هيقتل أسر بس اتحكم في أعصابه: لم لسانك يا أسر احسن لك بدل ما تروح علي كرسي
أسر: باستفزاز وانت مالك هي تخصك في حاجه انت مضايق كده لي.

احمد بزعيق: خالص يا اسر كفاية بقا سيف جه على صوتهم
سيف بخضه: مالكم في اي
اسر واحمد: مفيش
سيف: طب انا عايز اقولكم حاجه
اسر واحمد: اي
سيف بفرح: اخيرا قولتلها اني بحبها
احمد فرح عشان سيف كان بيتعذب وأسر كمان
أسر: اخيرا يا عم مع انك كنت بتخبي بس كان بين عليك اووى
أحمد: الحمد الله انك جبت الشجاعة ونسيت الماضى
سيف: يا رب بس عمك يرفض
اسر: بصراحه انا مش بطيق الراجل ده
سيف: ولا انا بطيقه انا عايز بنته ويغور هو وابنه.

اسر: ماهو محدش بيكره ابنه قدى
احمد: سيبك منهم خلينا في انفسنا
كملوا كلام والبنات كمان بعدها بشويه أسر خد آيه ومشى والبنات طلعت وملاك نامت.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة