قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الأول

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الأول

رواية أحببتك بل عشقتك يا من كسرتي فؤادي للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الأول

في القصر
يدخل اسر إلى المكتب
اسر: بابا
احمد: اتخض على منظر اسر فهو يبكي كالطفل الصغير
اسر: حضن ابوه جامد وهو بيبكي زي الاطفال
احمد: مالك يااسر في اي ياحبيبي
اسر: ماتسيبنيش يابابا انا بحبك اووي انا اسف مش هضيقك تاني بس ما تسبتيش
احمد: في اي ياعصام اخوك ماله
عصام: اسر عرف كل حاجه يابابا
احمد: وهو بيطبطب على اسر خلاص يا اسر ياحبيبي انا كويس اهو ادمك
اسر: بدموع اسف بس متسيبنيش.

احمد: بس ياحبيبي انا روحت فين انا معك اهو يا اسر هههه دانا افتكرت انك عايز تخلص من ابولهب ال مضيقك على طول
اسر: انا بحبك اووي يابابا
احمد: انا يعني ال بكرهك يالا دا انت ابني الصغير
خالد: الف سلامه عليك ياعمي
احمد: خالد اسر مش عايز اي مخلوق يعرف حاجه
خالد: حاضر ياعمي
اسر: حاضر يبابا انا هجي معك
احمد: مش هينفع بابني.

اسر: لا هجي واللهي يابو لهب ان مخدتني معك لكون مسياحلك هنا انت تروح فرنسا تتفسح وتسيبني هنا
احمد: هههه ماشي تعال
فاحمد يعلم ان اسر يريد ان يجعله سعيدا
في الصباح
كانوا العمال يعملون بجهد شديد فاليوم هو يوم مهم بالتاكيد فهو اكبر حفل لخطوبه عصام الدالي وخالد الدالي الورثه لامبرطوريه وشركات الدالي
كانت ندى وياسمين
تستعدان للحفل الكبير وتساعدهم فريق كامل من بنات السنتر
اما عند سها.

يدق اسر الباب فلا يوجد رد فدخل اسر الغرفه فوجد على السرير الفستان الذي سوف ترتديه سها فوضع الذي اشتراه مكانه
وجاء ليخرج ليتفاجا بسها تقف امامه فقط بفوطه طويله وشعرها مفرود ويتساقط منه الماء فكانت جميله جدا اما هو فكان كالمغيب تمام ظل يقترب منها بشده وهي ترجع وتحاول ستر جسدها بيدها
سها اسر اخرج
اسر: مش اقدر وظل يقترب منها حتى سارت لا توجد اي مسافه بينهم
اسر: انتي جميله اووي.

سها واللهي مش احلي من الست رودينا بتاعتك
اسر: بحبك
سها ايه انت كداب
اسر: قبلها قبله طويله جدا كانه يخبرها انه صادق بمشاعره اسر بنفس متقطع بحبك يا سها صدقني بحبك
سها في عالم اخر فحبيبها اخبرا اعترف بحبه ليها
سها بجد يااسر بتحبني
اسر: بعشق امك ياروح اسر بس بلاش دلع اكتر من كدا وحياه ابوكي اصل افقد اعصابي وانتي واقفه كدا
سها وقد تذكرت انها تقف بالمنشفه فجرت على الحمام وقفلت الباب في وشه.

اسر: بابتسامه مجنونه زيي هي هتيجيبه من بره
في غرفه عصام
بدا رائعا عندما ارتدي بداله السوداء الرائعه فكان جذابا وهو يصفف شعره ويضع عطره الجاذاب
اما عند خالد
خالد: ارتدي بدلته الانيقه وصفف شعره فكان وسيما جدا فخالد لا يقل وسامه عن عصام فجهز لكي ينزل يكون جاهز لاستقبال الضيوف
اما اسر فارتدا بدله رائعه بلون الازرق
فكان جميلا جدا بعيناه العسلي وصفف شعره فكان جميلا.

اما في القصر فكانت حفله على مستوي عالي جداااا حضر الحفله من اكبر رجال الاعمال في العالم العربي والصحافه فهو حفل خطبه انجال عائله الدالي
وخطف عصام وخالد الانظار بجمالهم وطالتهم الساحره
حتى نزل احمد بالفتيات
فكانت ياسمين جميله جدا بفستانها البطيخي الذي يضيق من الخصر إلى الاسفل ومكياجها الهادئ فكانت حقا تشبه الحوريه.

اما ندى فكانت ملكه رائعه الجمال بفستانها الاورنج الذي يشبه فستان سندريلا انه يضيق إلى الخصر فقط وينزل باتساع فكانت تبدو كالملكه التي تبحث عن ملكها
تسمر عصام مكانه عند رؤيه ملكه قلبه امامه باجمل مايكون فكانت جميله جدا بعيناها الخضراء التي تشبه الخضره الطبيعيه
وهي تاهت في بحر عيناه الزرقاء كما تود ان تخطفه حتى تبعده عن عيون الفتيات
اما خالد راكض إلى عروسته واخذها من ابيها
وقبل يداها.

خالد: الف مبروك ياروحي
ياسمين: بخجل الله يبارك فيك حبيبي
خالد: ايه الحلاوه دي اقمر اقمر ايه دانتي احلي من القمر نفسه
خالد: والد احترم وجودي وبعدين ياخويا دي خطوبه
خالد: الله يصلح حالك ياعمي دايما فتح نفسي
واللهي تعالي ياياسمين نقعد وخدها خالد وقاعدوا مكانهم
عصام: ايه الجمال ده ياملكتي انا حاسس انك ملكه مش بس على قلبي على الدنيا كلها
ندى: بخجل بس بقا ياعصام.

عصام: ههه ماشي بس عشان محدش يشوف الفراوله دي ال انا بس وكان يقصد خدودها
وخدها عصام على مكانهم
اما اسر فكان يقف بجانب عمه وابوه واول ما شاف سها
اسر: الحق ياعمي
محمد: بخضه في ايه يا بني
اسر: مش دي سها ول انا بحلم
احمد: يعني تخض عمك كدا عشان سها وانا مش فاهم يلحق في اي
اسر: كوبيه العصير.
محمد: اي
اسر: يعني الحق الكوبيه هتقع
محمد: ابنك دا مجنون
اسر: قشطه الحلاوه دي ليا لوحدي بس مزه مزه بنت الايه لازم اخد بوسه.

احمد: ولاه احترم نفسك احنا واقفين ياحيوان
اسر: باعم اتلهي انت من ساعه ما شوفت امال وانت واقف مش على بعضك ول جيت عليا وهتعمل محترم وانت ياميدو عينك هتبظ من مكانها على سهير احترموا نفسكوا بقا
اسر: سابهم ومشي راح لسها
اسر: مكنتش اعرف ان الفستان هيكون حلو عليكي كدا قمريابت بس ايه رايك جبتهولك ازرق وانا بدله زرقه عشان نعمل قفله
سها هههه ماشي ياخويا بس ايه الحلاوه دي يااسوره.

اسر: امال ايه يابنتي دانا اسر الدالي
يقطع حديثهم معتز
معتز سها ازيك
سها الحمد لله يامعتز انت عامل ايه
معتز تمام
رودينا ازيك يااسر
اسر: ببرود كويس
اسر: سها تعالي نرقص
اسر: خد سها وانضم لخالد وعصام
كانت اغنيه جميله رومانسيه
لانك معيا لانك معيا في كل لحظه وكل ثانيه
ومش بعيده ولو بعيده يبان عليا
حبيبي معاك حبيبي معاك انا بنسي كل الدنيا دي لحظه لواقك روحي بترجع تاني ليا
وياك انا بنسي العالم بنسي الناس وانتي معيا.

مش عايز حاجه تانيه خلاص جمبك ان كل الدنيا متشغلنيش مش عايز حاجه غير انك متسيبنيش
ياسمين: وخالد
خالد: بحبك ياياسمبن مش مصدق انك خلاص بقيت ليا حتى لو دبله بس ارتبط بيكي وبقيتي بتاعتي انا بس
ياسمين: وانا كمان بحبك بس عارف لو فكرت تلعب كدا ول كدا والله ياخالد لوريك
خالد: هههه لا متخفيش انا معكي في نفس البيت ياغبيه هلعب ازاي
ياسمبن اه تصدق نسيت ههه
عصام: وندى
ندى: بابصلي كدليه.

عصام: مش مصدق اني حبيتك اووي كدا واني ارتبطت عارفه ياندي بعد لميس كنت مفكر اني هفضل كدا مش هحب حد ندى انا عارف ايه السؤال ال نفسك تساليه بس مش عارفه او خايفه من اجابته
ندى: سؤال ايه
عصام: اذا كنت لسه بحب لميس او لا
ندى: بصتله انه يكمل بس هي خايفه موووت من الاجابه.

عصام: انا اذا كنت حبيت لميس فكان حب لكن انا بعشقك ياندي عارفه يعني ايه بسمع دقات قلبك بحس بيكي لما تكوني خايفه بسمع صوتك وانت بتناديني قبل ماتتكلمي انا عديت مرحله العشق بمراحل
ندى: كانت فرحانه اوووي اد ايه الاجابه دي ريحه قلبها وطمنيته انها مش بس موجوده في مكان صغير في قلبه دي ملكت قلبه كله
وحضنت عصام جامد وعصام شدد من احتضانه ليها كانه بيحميها بحضنها كالحصن
اما اسر وسها
اسر: ساكته ليه يا سها.

سها اقول ايه
اسر: سها انا بحبك وعارف انتي بتفكري في اي رودينا معتش تفرق معيا في حاجه ياسها انا محيتها خلاص انتي ليه مش عايزه تصدقي اني بحبك انتي
سها لا رد
اسر: انتي مش مصدقني
سها لا
اسر: يابنتي اتقي شري انا مجنون
سها لا رد
اسر: طيب وشلها ولف بيها جامد وهو بيقول بصوت عالي بحبك يحبك
سها نزلني يا مجنون مصداقك نزلني.

احمد: نزلها يا حبوان فضحتنا وانتي يا ختي الواد اول ما يقولك بحبك عامله فيها تقيله عليه دانت هتموتي احنا مصدقنا وسابهم ومشي
اسر: يقصد ايه الوالد بكلمه مصدقنا دي
سها بصراحه خالو كان هو سبب خطه التغير عشان ادبك
اسر: كدا ماشي يابو لهب الجيات كتير
وانتهي الحفل و كان اسعد لحظات عاشها الجميع فهل ستظل السعاده دوما.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة
الإعجاب، المشاركة والتعليقات على الرواية
W
لتصلك الفصول الجديدة أو الروايات الجديدة
اعمل متابعة للصفحة (اضغط لايك للصفحة)