قصص و روايات - نوفيلا :

نوفيلا لا أريد الزواج منك للكاتبة لولو الصياد الفصل السابع والأخير

نوفيلا لا أريد الزواج منك للكاتبة لولو الصياد الفصل السابع والأخير

نوفيلا لا أريد الزواج منك للكاتبة لولو الصياد الفصل السابع والأخير

احيانا تكون الأشياء عندما ننظر لها من بعيد نشغر بالنفور وعدم الرغبه فيها ولكن عندما نقترب منها وننظر لها عن قرب نجد بها جاذييه واشياء مخفيه لم تكن ظاهره.
كان الحب ينمو بين كل من هايدى وأحمد ومحمد وجيهان ورنا وعمر.

هايدى: انتم عارفين يا بنات انا طول عمرى اعرف احمد لانه جارنا وصاحب اخويا عمر بس عمرى ما فكرت انه هو يكون جوزى ابدا لا وكمان تخيلوا قالى انه بيحبنى من زمان اوى وكان مستنى، لما اخلص جامعه وكمان عنده موهبه الرسم تخيلوا ورانى صور ليا رسمها في مراحل سنى كلها انا مش مصدقة ان في حد بيحبنى كده انا بحبه اوى ربنا يقدرنى واسعده.

رنا: امين يارب ها وانتى يا جيهان مالك ساكته ليه كده اوعى تكونى مش بتحبى محمد ده الفرح بكره.
جيهان: انتم عارفين طبعا انى مش بؤمن بالحب بس بحس اول ما بشوفه انى طايره من الفرحه ولو واحده بصت له ببقى عاوزه اكلها واقطعها بسنانى وكمان بحس انه حنين اوى بس بكرهه اول ما يتحول ويبقى عصبى وكمان لايطاق بس رغم كده بيبقى جذاب انتم عارفين، انا بحب اوى اخليه يغير علشان اشوفه غيران عليا.

رنا: مجنونه الله يكون في عونه.
هايدى: وانتى يارنا حبيتى عمر ولا لا.
رنا: انا مش بحب عمر.
جيهان: حرام ده بيحبك اوى واتغير علشانك.

رنا: هههههه استنى لما اكمل انا بموت فيه اووى: حياتى من غير عمر ملهاش اى لازمه عارفين انا مكنتش بهرب من عمر لا انا كنت بهرب من نفسى علشان مبينش انى بحبه وكمان تغير عمر ده عجبنى اوى ورومانسيته رغم كده عارفين والله وحشنى عمر الرزل العصبى الرخم.
هايدى: والله العظيم انا مش فاهمه عاوزه رومانسي ولا عصبى.
جيهان: سيبك منها احنا هنعدﻻ الفرح كده من عير حاجه ولا مقالب.
هايدى: لا طبعا لازم نعذبهم ههههههههه.

رنا: وهنعمل ايه يا حلاوات انتى وهى.
هايدى: هنعمل.
تانى يوم اللى هو يوم الفرح الصبح اتنقل الجميع الى الفندق الذى يتم به الزفاف وكان العرائس الثلاثه في جناح وأيضا العريسان في جناح آخر ولم يرى اى منهم الاخر.
عدى اليوم مابين تجهيز العرائس والعريسان والمكياج وغيرها من الاشياء.
انتهى العريسان من ارتداء ملابسهم وقد حان الوقت الى ان يذهبوا الى العرائس.

عمر: يله يا بابا قدامى انتى وعمى علشان العرايس تعطوهم لنا.
ضياء: مستعجل اوى يا اخويا منك ليه.
محمد: اه والنيى يا عمى. انا متوتر جدا كانى في امتحان.
أحمد: والنبى كمان وحاسس انى مش مرتاح حاسس في حاجه.
زياد: هيحصل ايه يعني كله تمام وليليتكم فل ان شاء الله.
ضياء: آمين يارب: قطع حديثهم صوت طرق عنيف على الجناح: فتح زياد بسرعه وجد سوزان والهام وزينب.
زياد: خير في ايه.
كانوا يبكون ولا يتحدثون.

ضياء: انطقوا ايه اللى حصل ردوا
عمر: ماما عمتى طنط في ايه ارجوكم.
زينب: البنات هروبوا بفساتين الفرح وسابوا الجواب ده.
التقط محمد الجواب بسرعه وفتحه.
عمر انا اسفه انى هربت وسبت فرحنا بس انت عارفنى مش بحب التقيد وسامحنى يا عمر بس عاوزه اقولك حاجه انا بحبك اووى: حبيبتك رنا.

هاى: ازيك يا حمودى يا حبيبي ايوه انا هايدى حبيبتك انت قولتلى انك بتحب جنانى صح علشان كده انا اتجننت وهربت سامحنى بليز بعشقك: مجنونتك هايدى.
تمام يا فندم حبيبى احلى ظابط في الدنيا طبعا انت هو في غيرك يا محمد يا حبيبي محمد بص انا عارفه دلوقتى، انك زمان وشك احمر ونفسك تقتل حد اهدى يا حبيبى كده وخليك عارف انى بموت فيك: الشويش جيهان.

استنوا انتم صدقتوا اننا هربنا صح لا استنوا علينا احنا مستنينكم كلكم في اول مكان اتجمعنا فيه كلنا: الساحرات الشريرة.
ضياء: معنى الكلام ده ايه فهمونى.
زياد: انا هتفضح حسبى الله ونعم الوكيل.
عمر: اهدوا لو سمحتم: انا.
قطع حديثهم صوت طرق الباب.
عمر: ادخل.
دخل مدير الفندق: عمر بيه الف مبروك وبناء على طلبك الفرح اتلغى هنا في الفندق وكل حاجه اتظبطت زي ما انت عاوز في السخنه.
عمر: سخنه ايه انا مش فاهم.

مدير الفندق: حضرتك المدام اتصلت بيا امبارح وطلبت ان كل حاجه تتجهز هناك في السخنه في الشاليه بتاعكم هناك، وكل حاجه كامت بتجهز من امبارح وخلصنا في وقت قياسى والعرايس سافروا الصبح ومستغرب حضرتك مستفرتش ليه كلمونى دلوقتى والمعازيم ابتدت توصل.
عمر: شكرا اتفضل انت.
محمد: يعني انا هنا وفرحى هناك يله بينا.
ركب الجميع السيارات وكان محمد واحمد وعمر في حاله غضب شديده.

وصلوا بعد مرور بعض الوقت الى السخنه وتوجهوا الى الشاليه ولكن لاحظوا الظلام يعم المكان.
وفجاءه: اضيىء المكان بطريقه مميزه وكانت الجميع يصفق بقوه ووظهرت ثلاث فتيات يرتدين نفس الفستان وكانهم ثلاث تؤام وهو عباره عن فستان وسع له ذيل طويل والطرحه طويله كب من الصدر وتغطى كل منهم وجهها.

انبهر كل من عمر ومحمد واحمد. لا اريد الزواج منك. بما حولهم من منظر رائع ووجدوا الفتيات تقترب كل واحده من حبيبها ويرفع كل منهم الطرحه ومبهور بحبيبته وقد ذهب الغضب ولم يعد موجود.
عمر: كده يا رنا.
رنا: اسفه يا قلب رنا بحبك.
عمر: وانا بعشقك.
محمد: هربت ليه يا شويش.
جيهان: اسفيا حضرة الظابط اخر مره حرمت يا بيه.
محمد: بحبك يا احلى يا شويش.
جيهان: وانا بموت فيك يا احلى ظابط في العالم.

احمد: ينفع كده يا هايدى والله كنت هموت افتكرت انك هتسبينى فعلا
هايدى: بعد الشر عنك وانت عارف انى مجنونه بس حياتى من غيرك متنفعش ابدا يا حبيب قلبي.
احمد: ربنا ما يحرمنى منك.
فجأة ابتعدت الفتيات عنهم
الفتيات بصوا للسما بسرعه.
نظر احمد ومحمد وعمر.
ووجدوا السماء تضى ب.
احنا اسفين اووى بنموت فيكم: الساحرات الشريرة.

حمل كل منهم حبيبته وظلوا يرقصون وهم سعادء لهم للغايه والجميع يتمنى لهم حياه سعيدة: انتهى الزفاف ورجعوا مره ثانيه الى القاهرة وكل منهم اخذ زوجته الى منزل والده والغريب ان اهل تركوا منازلهم لانها ليله العرائس الاول.
وصل احمد وهايدى اولا وحملها الى غرفتهم وانزلها وقبل جبينها.
احمد: انا مش مصدق خلاص انك بتاعى بحبك اوى.
هايدى: وانا كمان بحبك.
احمد: طب ايه.
هايدى: ايه عاوز ايه.
احمد: مش هنغير ولا ايه.

هايدى: لا انا هنام كده وهنام على الكنبه.
احمد: نعم يا اختى لاوالله انا بقالى كتير بستنى اليوم ده تقولى كنبه تعالى هنا.
هايدى: هههههههههههه وبتقول انى مجنونه بحبك.
احمد: وهو يقبلها وانا بموت فيكى.

محمد وجيهان وصلوا الى المنزل.
جيهان: محمد شلنى علشان انا عروسه.
محمد: حاضر: جيهان هو انتى كام كيلو: هههههههه
جيهان: رخم والله نزلنى.
محمد: خلاص خلاص دي انتى وزنك زي الفيل بس.
جيهان: نزلنى وكانت بترفس.
محمد: خلاص هنقع بحبك يا شويش.
جيهان: وانا مش بحبك: وصلوا الغرفه وانزلها محمد.
جيهان وهى تجرى امامه
جيهان: عاوزه اروح.

محمد: نعم يا روح ماما تروح لا انتى خلاص دخلتى الحبس مفيش طلوع غير باذنى اهدى كده وتعالى هاتى ميه وملح واغسلى رجلى ههههههههز
جيهان: نعمه ليه امينه محمد بطل بئه.
محمد: طيب خلاص استعنا على الشقه بالله وكانت تجرى وهو يجرى خلفها الى ان وقعت على السرير.
محمد: مسكتك يا شويش
جيهان: بصوت هامس: سبنى اقوم.
محمد: ده انا مصدقت وهو يقترب منها أخيرا بموت فيكى.
عند عمر ورنا الوضع يختلف نهائيا.

عمر دخل الفيلا وهو يحمل رنا من اجل العادات ووضعها بغرفتهم ولكن الغريب انه انزلها واخد بيجامه ودخل الحمام، وغير ملابسه ودخل الى السرير ونام.
رنا جلست على الارض تبمى بصمت ولكن عمر كان يعلم ببكائها الى ان انفجرت مره واحده ببكاء يشبه الاطفال قام عمر سريعا واخدها بحضنه وحملها الى السرير.
عمر: خلاص اهدى هس خلاص انا جنبك.
رنا: انت مش بتحبنى صح وكانت تبكى.

عمر: عارفه انا حسيت بايه لما قالوا ليا هربت انا كنت هموت يا رنا انا حسيت قلبى والله وجعنى جدا واول لما شفتك تانى حسيت انى روحى ردت فيا بس ده ميمنعش انى بحبك وبعشقك بس متتكررش تانى لان ممكن المره الجايه اموت بجد.
رنا: خلاص وعد مش هعمل كده اسفه يا حبيبي
عمر: ايه: رنا: بخجل: حبيبي.
عمر: ربنا يخليكى ليا.
رنا: ويخليك ليا.

عمر: بحبك يا روحى وهو يقترب وقلبى ويقترب عقلى الى ان وصل الى شفتيها وضاعوا في قبله رائعه.
بعد مرور عام: في مستشفى احمد.
هايدى: الحقنى يا احمد انا بموت انت مش دكتور اتصرف
احمد: استحملى لسه بدرى على الولاده
هايدى: والله لوريك لما اقوم اه الحقونى جوزى دكتور ومش عاوز يولدنى
ضياء: عيب يا بنتى كده: ها يا سوزان رنا وجيهان ولدو.
سوزان: لا لسه شويه.
هايدى: ارحمونى مش عاوزه اخلف اه يا مامايابابا اقتلوا احمد.

عند: جيهان.
جيهان: منك لله يا محمد انت السبب انا بكرهك اه اه.
محمد: ده على اساس انى شقطك انتى مراتى يا حبيتى وكله برضاكى.
جيهان: اشوف فيك يوم اطلع بره بتعصبنى اطلع بره اه اه
الهام: بس يا بنت عيب كده ده جوزك.
جيهان: بصى يا ماما كلامك ده مش وقته اصل وربنا أمسك ايدك اكلها اه اه مش قادره.

عند رنا.
رنا: انا تعبانه اوى يا عمر
عمر: استحملى يا رنا ارجوكى وان شاء الله تقومى بالسلامه.
رنا: اه اه ماما مش قادره.
زينب: معلش يا حبيبتي انت بس علشان بكريه.
رنا: تعبانه ارجوكم ارحمونى تعبانه.

بعدمرور بعض الوقت وصل الى الدنيا 4 اطفال.
رنا: مبروك يا عمر عندنا ولدين زي القمر هنساميهم ايه.
عمر: ان شاء الله ضياء وزياد.
ضياء: ربنا يخليك يا ابنى
زياد: طول عمرك راجل يا عمر.

جيهان: ولدت بنت زي القمر شبه والدتها.
محمد: عسوله اوى بس مش شبهى.
جيهان: لو كانت شبهك مش هتجوز.
محمد: ماشى هنسميها ملك طبعا.
جيهان: طبعا.

احمد وهايدى.
هايدى: البنوته حلوه اوى يا أحمد.
احمد: طبعا لما متها.
هايدى: شفتى يا ماما عسل ازاى
سوزان: ربنا يحميها يا بنتى ما شاء الله هتسموها ايه.
احمد: ان شاء الله حنان.
سوازن: ان شاء الله ربنا ما يحرمها منكم.
هايدى: يارب.
بعد مرور اسبوع خرج الفتيات من المشفى واقاموا حفله شواء احتفالا بالاطفال.
رنا: انا فرحانه اوى فعلا ربنا كتب ليا، لا اريد الزواج منك. حاجه حلوه وانا مكنتش عارفه كده.

هايدى: فعلا وساعات تكزن قدامك وانتى مش عارفه
جيهان: وممكن تكون اكتر حاجه مش بتحبيها وبعدين تكون الحب كله.
عمر: ياتى من خلفهم: بتفكروا في ايه.
محمد: اكيد مصيبه.
أحمد: لا يا عم دول ملايكه والله هههههههههه
عمر: ملايكه: لا دول.
البنات قطعوا كلامه: لا احنا الساحرات الشريرة.
الجميع: هههههههههههه ههههههه.

تمت
نهاية الرواية
أرجوا أن تكون نالت إعجابكم
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة