قصص و روايات - نوفيلا :

نوفيلا لا أريد الزواج منك للكاتبة لولو الصياد الفصل الثالث

نوفيلا لا أريد الزواج منك للكاتبة لولو الصياد الفصل الثالث

نوفيلا لا أريد الزواج منك للكاتبة لولو الصياد الفصل الثالث

قد تكون لحظة هدوء: لكنهآ تملک أكبر ضجيج في العآلم ~...
نعم فهذا هو الهدوء الذي يسبق العاصفة.
وصلت رنا وجيهان وهايدى الى العين السخنة وتوجهوا فورا الى الشاليه الخاص بوالد رنا.
رنا: تفتكروا هيعرفوا مكانا
جيهان: معتقدش اطلاقا محدش هيتوقع اننا هنا.
هايدى: بصوا احنا نحاول منخرجش كتير ومش نلفت النظر لينا.
رنا: يعني هنتحبس هنا
هايدى: الحابسه هنا احسن من انك تتجوزى عمر ولا ايه.

جيهان: متفكرونيش بعمر انا مرعوبه من رد فعله على اللى حصل
رنا: هههههههه هموت واشوفه دلوقتى
هايدى: نصيحه بلاش عمر دلوقتى اكيد بيخطط لمصيبه.
رنا: ربنا يستر يله نجهز الغذا انا هموت من الجوع.
جيهان: يله بينا يا جماعه انا كمان جعان عاااااا
هايدى: مفاجيع عيال رخمه يله.
نروح عند عمر في الشركه كان يحاول تنظيم مكتبه من الفوضى العارمه فيه عندما دخل محمد واحمد.
احمد: ايه ده يا عم هو في حرامى كان هنا.

عمر: 3 مش واحد وانت الصادق
محمد: طيب مقولتش ليه كنت جبت قوه معايا ههههههههههه وهو فين الحرامى.
الاول اعرفكم باصدقاء عمر.

احمد: طبيب امراض نساء وتوليد ولم يتزوج الى الان لانه لم يجد فتاه احلامه ورومانسى الى حد بعيد وكمان بيحب المقالب جدا وصديق عمر من الطفوله ونفس السن وعايش في فيلا بجانب عمر. لا اريد الزواج منك. ومحمد ولديه مستشفى كبيره باسمه ومشهوره جدا وهو طبيب متميز ويتصف بالعيون الزرقاء وابيض البشره وشعره اسود وطويل القامه ولكنه دائم ارتداء النضاره الطبيه لضعف نظره.

محمد: محمد ظابط شرطه وطبعه عصبى جدا ولكنه رغم عصبيه مرح الى حد كبير وجاد جدا في عمله ولا يقبل الوساطه والده لواء في وزاره الداخليه ويتسم بالشعر البنى والعيون العسليه المائله الى الاخضر وقمحى البشره ويهتم بجسده الى حد بعيد ويعشق افلام العنف. لا اريد الزواج منك، والالعاب العنيفه مثل المصارعه والبوكس.
عمر: بصوا بئه انا حكتلكم على رنا واللى حصل والمشكله ان الساحرات الشريرة ردوا ليا القلم.

احمد: هههههههه ازاى ولاد اللعيبه دول عملوها
حكى لهم عمر ما حدث من الفتيات.
محمد: والله دمهم خفيف بس هما فين وعاوز مننا احنا ايه
عمر: اكيدفى البيت دلوقتي: وقطع كلامه صوت هاتفه.
عمر: الو ازيك يا اتش عامل ايه والله واحشنى وأخبار السخنه ايه
سعيد: تمام الحمد لله ده انا لسه جاي انا والمدام من بره وشفت هايدى داخله الشاليه ومعها اتنين كمان
عمر: بجد اه ما انا عارف بيغيروا جو.

سعيد: طيب ما تيجى يا عم نشوفك ولا خلاص مش عاوز تشوفنا.
عمر: هاجى ان شاء الله انا واحمد ومحمد انهارده ونشوفك هناك
سعيد: اشطه هستناكم: سلام وسلم على الرجاله.
عمر: الله يسلمك مع السلامه.
محمد: ده سعيد زميلى صح.
عمر: اه هو ظابط شرطه في السخنه ما انت عارف وبيقولوا ان البهوات هناك شكلهم هربوا وفاكرين محدش هيعرف وهيفلتوا منى
احمد: طيب وهنعمل ايه.

عمر: محمد انت في اجازه صح وانت يا احمد جهز نفسك للسفر وشوف دكتور مكانك
محمد: اشطه انا معاك: وفاضى عندى اجازه 3 ايام
احمد: وانا هجهز نفسى واياد اخويا هيمسك المستشفى مكانى
عمر: تمام الخطه هى.
محمد: تمام هروح انا واحمج نجهز نفسنا على ما تيجى تعدى علينا
عمر: اوك سلام يا رجاله
احمد: والله ورجع زمن الشقاوه ههههههههه
خرج احمد ومحمد وتركوا عمر الذى اخرح موبايله واتصل بعمه.
عمر: ازيك يا عمى.

زياد: تمام الحمد لله اخبارك انت ايه.
عمر: الحمد لله كنت بكلمك لانى اخدت البنات وروحت السخنه تغير شويه
زياد: ماشى يا حبيبى خلى بالك منهم
عمر: اوك بلغ بئه انت عمتى وبابا وربنا يخليك ليا
زياد: ماشى يا حبيبي: اغلق عمر الخط وتوجه الى منزله واحضر ملابسه وجهز نفسه وتوجه الى كل من احمد ومحمد.
عمر: كله تمام وكل حاجه معاكم.
محمد: كله تحت السيطرة متقلقش وربنا العيال دي هتموت هههههههه.

احمد: ربنا يرحمهم من الله هيحصل ليهم
عمر: علشان يبطلوا يلعبوا معايا
محمد: هههههههههه صعبانين عليا والله ههههههههههههه
عمر: يا ابو قلب حنين.
احمد: خلاص يله بينا وربنا يستر عليهم من اللى هيحصل
عمر: يستاهلوا ولو طول اعمل اكتر كنت عملت.
احمد ومحمد: ههههههههههه مفترى هههههههه.

الصّداقة هي أن تذهب وتعود: وتجد ل نفسك [ مكاناً ] بينهم.
رنا: ايه الحمد لله اكلنت وظبطنا كل حاجه انا تعبت.
جيهان: وانا كمان تعبت اوى وكمان الجو هنا برد ولا انا بتهيئلى
هايدى: لا فعلا برد وكمان تعب الطريق وتنضيف الشاليه وكده.
رنا: طيب ايه مش هنكلم بابا وعمو ولا أيه.

هايدى: لا طبعا هيزعقوا واحنا في غنا عن كده خلينا كده احسن ولا نكلمهم ولا حد يعرف عننا حاجه خالص لحد ما ميعاد كتب الكتاب يروح ونخلص ونرجع عادى طبعا هنتعاقب بس عادى يومين وهيروقوا.
رنا: صح معاكى حق هيقلقوا شويه وبعدين عادى
جيهان: انا بئه امى مش بعيد تكلم وزير الداخلية وتقول ان ارهابين خطفونى ههههههههههه
رنا: فعلا الخوف من عمتو ههههههه هتعمل مصايب.

هايدى: مصايب بس دي مش بعيد لما نرجع تقيم علينا الحد ههههههههههعع
رنا: ربنا يستر والله الخوف منها بس هتقومهم علينا بتموت في التسخين هههههههع
جيهان: بس يا كلبه دي امى برده رغم انها عامله زي الشويش عطيه هههههههههههعع
الجميع: هههههههههههه.
هايدى: يله بينا ننام بئه انا تعبانه اووى
رنا وجيهان: واحنا كمان.
توجهوا الفتيات الى غرفتهم للنوم وكانوا يرتدون بيجامات نفس الشكل والون الاحمر ومرسوم عليها باربى.

عمر ومحمد واحمد وصلوا السخنه وهاهم يتوقفون امام الشاليه. والظلام محيط بالمكان.
عمر: جاهزين
احمد: ومحمد: كله تمام.
لبسوا ملابس سوداء وعلى رؤسهم أقنعة سودا ويحملون مسدسات صغيره وايضا شنطه بعا بعض الاشياء الاخرى
أحمد: معاك مفتاح الشاليه.
عمر: طبعا يله بينا.
دخل عمر ومحمد واحمد الشاليه بالمفتاح الخاص بعمر.
عمر: هى دي اوضتهم كل واحد يهتم وبواحده وزى ما اتفقنا محمد واحمج: اوك.

دخل عمر ومحمد واحمج الى الغرفه وتقدم احمد الى هايدى ومحمد الى جيهان وعمر الى رنا وسلطوا المسدسات الى رؤسهم
محمد: بصوت جهورى عالى فوقى يا حلوه منك ليها.
قامت هايدى اول واحده وضرخت صحيت على صراخها الفتيات الاخريات.
احمج: اخرسوا احسن ليكم وقوموا قدمنا على بره.
قامت الفتيات وهم يبكون في صمت ويشعرون برعب كبير
أحمد: هات الحبل.
احضر الحبل محمط وقام كل منهم بربط الفتيات.
هايدى: انتم مين وعاوزين ايه.

أحمد: مش باين علينا حراميه، والمفروض الشاليه فاضى بس حظنا انه فيه ناس وعلشان كده لازم تموتوا
محمد: لالا موت مش على طول كده لازم التعذيب الاول
جيهان: واحنا عملنا ليكم ايه.
محمد: ولا حاجه علشان انتم اللى جيتوا في سكتنا.
رنا: طيب خدوا كل حاجه معانا وسبونا ابوس ايديكم حرام كده وكانت تبكى مثل الاطفال.
نظر لهم عمر نظره انتصار عندما شعر بضعفهم امامه وخصوصا رنا التى تبكى الان.
أحمد هات باقى الحاجات.

اخرج عمر من الحقيبه ثعبان شكله مرعب فهو يعلم انهم ما يكرهون في حياتهم سوا الثعابين.
رنا: لالا لالا ارجوك انا هموت كده والله قلبى هيقف لا
جيهان: لا والنبى وحياه اغلى حاجه عندكم كله الا التعابين.

هايدى: لم تستطع التحدث واغم عليها من الموقف ورؤيه الثعبان امامها
رنا: هايدى فوقى هايدى ارجوكى
احمد: كفايه كده دخل التعبان ده يا عمر.
رنا: عمر.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة