قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل العشرون

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل العشرون

شيماء بدلع: عمورى مش انت بتحبنى
عامر: طبعا يا قلبى
شيماء: ولو قولتلك ع حاجة تعملها بص هى صعبة شوية هتعملها
عامر: طبعا يا قلبى انا اقشر وانت تاكلى
شيماء: ميرسى يا حبيبى ... انا عايزاك تعمل ..

تانى يوم بليل
ريان: يا لوجين العرض جاهز والناس قاعدة ومستنية العرض يبتدى وانت اتاخرتى
لوجين: انا نزلت خلاص انت فين
ريان: انا ف الشارع اللى قدام الفيلا
لوجين: اه طيب اوقف استنانى انا جاية اهو
ريان: اوك

قفل المكالمة ووقف استناها كتير واتأخرت
اتصل بيها مبترودش فضل يتصل تانى وتالت ورابع وخامس وبرضو مبترودش اتخض عليها وفجاة جاله احساس بالرعب معملش اى حاجة غير انة اتصل بامير وقاله ع اللى حصل وامير راحله المكان اللى كان فية
امير: هى موبايلها مقفول
ريان: لا جرس بس
امير: طب جربت تراقب موبايلها ب...
GPS ريان: اااه فكرة
امير: عندك البرنامج
ريان: لا احنا لازم نبلغ البوليس
امير: اهدى بس يا ريان احنا عايزين نمشى الموضوع عادى من غير البوليس
ريان: طب هنعمل ايه
امير: انا هقولك

ادهم: نيرفيان لوجين مكلمتكيش
نيرفيان: للاسف لا
ادهم: ياترى هى فين دى حتى مش بترود عليه
نيرفيان: والعرض فاضله 10 دقايق ويبتدى
ادهم: نيرفيان اتصرفى اعملى اي حاجة وحاولى تأخرى فالعرض شوية
نيرفيان: حاضر هحاول

لوجين ف مكان غريب ومربوطة من رجليها وايديها وعماله تعيط والموبايل ف جيبها وعمال يرن وهى مش عارفة تمسكة وترد بس من حسن الحظ ان الموبايل لوجين عملتة صامت عشان العرض وكدة
2 رجاله واقفين بيرغوا بصوت عالى
الشخص 1: هنعمل ايه تانى ف البت دى
الشخص 2: هنعمل ايه يعنى هنستنى لما شيماء هانم تتصل وتقولنا نعمل ايه
الشخص 1: وادينا قاعدين منتظرين

ريان وامير وصلوا لمكان غريب والمكان دة مصنع كبير اوى مهجور بقاله سنين كتيرة اوى كدة ريان حاول يبص من فتحات باب المصنع الكبير شاف رجالين واقفين وبيتكلموا بصوت عالى قعد يدور بعينة بين الفتحات الصغيرة لحد ماشاف لوجين قاعدة ومربوطة ومكتوم بوقها بقماشة وعماله تعيط قلبة اتحرق عليها وعينة دمعت ورجع لامير اللى عمال يدور وقال
ريان بصوت واطى: لوجين هنا موجودة جوة
امير بصوت واطى: وانت اش عرفك
ريان: شوفتها من هنا
وشاورله ع الفتحات الصغيرة
امير: طب هنعمل ايه
ريان: هنعمل ...

ادهم: يا نيرفيان لسه ماتصلتش بيكى
نيرفيان: لا والله ياادهم انا مستغربة اوى والعرض فاضله دقيقة بالظبط
ادهم: والمشكله انة بيخلص ف نص ساعة
جت ف نفس اللحظة اسما
اسما: ف حاجة يا عمو
ادهم: اسما لوجين متصالتش بيكى انهاردة
اسما: اه كلمتنى الصبح وبس هو ف حاجة
ادهم: لوجين مش موجودة ومش بترود والعرض هيبتدى خلاص
اسما: ايييه ... الكلام دة معناة ايه
نيرفيان: خلاص يا ادهم روح انت اقعد مع المدعويين وانا هحاول اتصل بيها تانى
ادهم: طيب
راح ادهم واسما وقعدوا والعرض ابتدا

ف المصنع
الشخصين واقفين بيتكلموا فجاة سمعوا صوت خبط جامد
الشخص 1: ايه دة
الشخص 2: تعالى نشوف ف ايه
الشخص 1: لا خليك انت معاها وانا هروح اشوف ف ايه
راح الشخص وطلع بيبص يمين وشمال لقى مرة واحدة ضربة جت ع دماغة بووووووووووووم وقع ع الارض
دخل ريان لقى لوجين عماله تعيط بصلها بحزن وعمال يبصلها بدموع ونسى الراجل اللى جاى يجرى عليه والراجل شافة جاى يجرى علية يضربة امير لحقة بضربة ع دماغة ووقعة ع الارض
امير بزعيق: انت واقف بتعمل ايه الراجل كان هيموتك
ريان جرى ع لوجين وقالها
ريان بدموع: انت كويسة
لوجين هزت دماغها باه
ريان حضنها جامد وفكها بسرعة
لوجين بدموع: ريان شيماء هى اللى بعتت ناس يخطفونى
ريان: شيماءءء ... ازاى
امير: مش وقتة الكلام دة يلا العرض ابتداى
لوجين: انا هروح ازاى بهدومى كدة
ريان وامير بصله لبعض وو...

نيرفيان: ردى بقا ردى
شيماء قاعدة جمب نيرفيان وباصة ع العرض وهى حاطة رجل ع رجل وبتضحك
اسلام خد باله وهمس ف ودن اسما
اسلام: هى بتضحك ع ايه
اسما: سيبك منها
اسلام: طب ايه احنا مشوفناش لوجين قبل العرض ليه
اسما: اصل لوجين مش موجودة ولا بترد ع موبايلها
اسلام: ازاى امال مين اللى هيطلع ع المسرح بعد العرض
اسما: معرفش انا خايفة اوى عليها
اسلام: يا حببتى مفيش حاجة ان شاء الله خير
اسما: ان شاء الله ... امال فين ريان وامير
اسلام: مش عارف امير كان هنا من شوية
اسما: ربنا يسترها يارب

لوجين بتطلع من محل فاشون كبير بتاع فساتين سهرة وريان وامير كانوا مستنين برة راحوا بسرعة ركبوا العربية وشوية ووصلوا العرض نزلت لوجين وامير وريان بسرعة وامير راح قعد جمب الناس عادى وكان مفيش حاجة حصلت وبيتابع العرض
شيماء كل شوية تبصله وهو يعمل نفسة مش شايفها

ف اوضة الملابس
لوجين: انا خايفة اوى
ريان: اهدى خالص تمام الحمدلله ان العرض لسه مخلصش وانا موجودة اهو
لوجين: انا مش عارفة شيماء عايزة منى ايه
ريان: بصى اقولك حل متفكريش ف شيماء ولا حد خليكى واثقة من نفسك والحمدلله محدش حس بحاجة انا هروح اقعد جمب امير وانت استنى لغاية مالعرض يخلص واطلعى عادى اوكية
لوجين: اوكية ... ريان
ريان: نعم
لوجين بابتسامة: شكرا اوى
ريان ابتسم وسابها ومشى راح قعد جمب امير وبداوا يتكلموا ف همس ويتابعوا العرض تانى لغاية مالعرض خلص وطلعت لوجين ع المسرح مع العارضات الازياء وبكل ثقة
اتفاجت بيها شيماء وكانت هتموت

ادهم ونيرفيان واسما واسلام اتفاجوا لما دخلت بداوا الناس كلهم تقف و يصقفوا للوجين تصقيف كتير اوى لوجين طلبت مايك وبتتكلم
لوجين: عايزة بس اقول حاجتين اول حاجة عايزة احيى مدام نيرفيان لان بصراحة ف تصاميم مش بتاعتى وهى اللى مصمماها
الناس صقفت اكتر وبيحيوا نيرفيان
نيرفان فرحت وقالت ف سرها: برضو عملت اللى ف دماغها
وطلعت المسرح ومسكت ايد لوجين والناس بتصقف
لوجين بتبص لشيماء نظرة استحقار وثقة وشيماء كانت هيجيلها جلطة وهى واقفة
لوجين: عايز احيى شخص ساعدنى كتير اوى وانهاردة ساعدنى اكتر ولولاة مكنتش جيت العرض النهاردة
ريان ابتسم وجاى يطلع المسرح اتفاجى بامير سبقة وطلع ووقف جمبها والناس بتصقف
اتصدمت لوجين من اللى حصل لانها كانت اصدها ع ريان مش امير
ريان ادايق اوى وخرج من العرض
لوجين سابت العرض وطلعت تجرى وراه
لوجين: رياااااان ريان استنى
ريان: نعم

لوجين: صدقنى انا كنت قاصدة عليك انت اتفاجئت بامير طلع والله انا ...
ريان: خلاص يا لوجين اللى حصل حصل ومبروك العرض
وجاى يمشى مسكت ايدة
لوجين: يعنى انت زعلان ف حاجة مكنش ليا ذنب فيها
ريان بصلها ف عينيها وضربات قلبة زادت
ريان: لا خلاص مش زعلان
لوجين: اثبتلى
ريان: نعم
لوجين: ماانا بصراحة مش مصدقة انك مش زعلان
ريان: والله مش زعلان خلاص
لوجين بفرحة: بجدد انت احسن انسان ف الوجود
وحضنتة اوى اوى وريان حضنها جامد اوى اوى

شيماء: انت يا حيوان منك ليه ازاى معرفوتوش تتصرفوا
الشخص 1: يا هانم احنا اتفاجئنا بيهم دخلوا علينا وضربونا والضربة ع الدماغ الصراحة صعبة اوى
شيماء: انتو موكوسين ومش رجاله
وجاية تمشى
واحد وقف ادامها
الشخص 2: الله الله رايحة فين ياهانم
شيماء: ماشية ف حاجة
الشخص 1: اه طبعا مش بعد ماناخد حقنا
شيماء: حق مين ياابو حق هو انتو عرفتو تعملوا حاجة
الشخص 2 وهو بيقرب منها
الشخص 2: ممكن نكون معرفناش نعمل معاهم حاجة بس ممكن نعرف نعمل معاكى حاجات
شيماء خافت: يعنى ايه قصدك ايه
الشخص 1: يعنى شخللى جيبك والا
شيماء: طيب اتفضلوا الفلوس اهى
ورامتلهم الفلوس ف وشهم
وسابتهم ومشيت

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة