قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل السادس والثلاثون

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل السادس والثلاثون

وصل لبيتها ووقف العربية
وهى قامت بسرعة وفتحت الباب وطلعت
ريان: استنى يابت انت تعبانة ؟
لوجين: ...
ريان جرى لغاية عندها وشالها
لوجين: اوعى اوعى نزلنى
ريان: لالا مش هنزلك
لوجين: نزلنى انا هصوت الم عليك الناس
ريان بابتسامة: صوتى ولمى علية الناس


لوجين: كدة طيب ياااااااااااااااالهوووووووووووى يالهوووووووى حررررامى
ريان: ههههههههه
لوجين: اوعى بقاا انت رايح فين ؟
ريان: هدخلك الفيلا
لوجين: لالا ماما وبابا مينفعش يشوفونا كدةة
ريان: خلاص انزلك بس بشرط
لوجين: ايةة ؟
ريان: انت زعلانة منى ؟
لوجين: ...
ريان: خلاص انت اللى جبتية لنفسك
لوجين بسرعة: لالالالالا خلاص انا مشش زعلانة
ريان: بجد ؟!
لوجين: اه والله
نزلها ريان وخد الشنط وساندها وداخل بيها الفيلا
ادهم: لوجين اية اللى حصلك ؟
لوجين: متقلقش يا بابا انا كويسة
ادهم: كويسة ازاى ؟ ... ازيك يا ريان
ريان: الحمدلله يا انكل
ادهم: هو حصل اية ؟
ريان: بتقول انها وقعت وحصلها التواء
ادهم: لية كدة يا لوجين مش تخلى بالك من نفسك ؟
لوجين: الحمدلله يا بابا
ريان: طيب استاذن انا بقا
ادهم: خد هنا رايح فين ؟
ريان: هروح البيت
ادهم: لالا انا عايزك تعالى معايا ع المكتب
ريان باستغراب: حاضر
سابة ادهم ودخل المكتب
ريان بيبصص للوجين
ريان: هو فى اية ؟
لوجين: مش عاارفة ... ريان لو سالك ف حاجة بينى وبينك متقولوش حاجة
ريان: ماشى
ودخل المكتب وقفل الباب
ولوجين قاعدة برة قلقانة اوى

ادهم: ريان انا عارف انك انسان مهذب ومحترم
ريان: ربنا يخليك يا انكل
ادهم: عشان كدة انا عايز اسالك اية اللى بينك وبين لوجين ؟
ريان: بصراحة يا انكل انا كنت عاي اقولكوا من زمان بس لوجين اللى بتمنعنى
ادهم: احكى بقا كدة عايز افهم كل حاجة
ريان: حاضر انا ولوجين بنحب بعض انا اسف لو كنت بقول لحضرتك الكلام دة بس دى فعلا
الحقيقة
ادهم: طالما انت بتحبها لية مجتش اتقدمتلها
ريان: والدى ف انجلترا عندة شركة هناك وبيشتغل فيها انا مستنية ينزل مصر ونيجى نتقدم
ادهم: ممممم انت قولتلى من الاول ان لوجين مش عايزة تعرفنا حاجة طب لية ؟
ريان: لغاية دلوقتى انا مش عارف السبب بس انا قولتلك عشان انا مش بحب اعمل حاجة من ورا حد
ادهم: انت فعلا شهم يا ريان انا بحمد ربنا انى لقيت حد زيك
ريان: ربناا يخليك يا عمى
ادهم: عشان تبقى في حاجة رسمى عايزين نقرا الفاتحة بينى وبينك عشان لو حد اتكلم عليها
ساعتها نبقى نعرف نرد
ريان بفرحة: وانا موافق يا عمى ... بسم الله الرحمن الرحيم
ادهم: ولا الضالين امييييين
ريان: اميين
ادهم: كدة تمام ... لو سالتلك بقاا اتكلمتوا ف اية قولها كان عايزنى ف حالة مرضية عندى ف الشغل
ريان: تمام يا عمى

بعد ماخرج
لوجين بصتلة وشاروتلة انها هتكلمة ف الموبايل
وريان هزلها دماغة
وبعد ما طلع
لوجين طلعت اوضتها بصعوبة واتصلت بريان
لوجين: كان عايزك ف اية ؟
ريان: كان ف حالة مريضة عندة وكانت بتدور ع دكتور نفسى وافتكر انى دكتور نفسى
وقالى عليها عشان اشخصها
لوجين: ريان انت بتضحك علية صح
ريان: لا يا حبيبتى وهضحك عليكى لية
لوجين: اصلك بردو كدبت علية لما ... اية دة صح خد هنا بقا قولى
بباك كان عايزك ف اية ومتقوليش شغل عشان مش داخلة دماغى
ريان: كان جايبلى عروسة
لوجين: مش وقت هزار
ريان: والله بجد كان جايبلى عروسة
لوجين: نعممممممم ؟
ريان: لا يا حبيبتى بس انا قولتلهم لا انا بحب خطيبتى وعملت فيلم ع البت قولتلها انا متجوز
وعندى عيال كتير وعايشين ف الشارع ومتشردين ههههههه
لوجين: انت بتضحك
ريان: امال اعمل ف الليلة السودا دى
لوجين: والبت دى شكلها شكل دنيا كدة
ريان: وانت مالك بدنيا والله بنت غلبانة
لوجين: صح كانت عمالة تقولك رامى رامى مين ؟
ريان: اناا
لوجين: انت ازاى يعنى ؟
ريان: يابنتى اسمى الحقيقى رامى
لوجين: بجددد امال اية ريان دة
ريان: بصى ياستى امى كانت عايزة تسمينى ريان وابويا عايز يسمينى رامى اتخانقوا
فامى تقول لا ريان وابويا لا رامى فبابا ضحك عليها وقالها خلاص هنسمية ريان وقال كدة كدة
هتبقى ف البنج ومتعرفش حاجة وراح هو وكتبنى رامى بس يا ستى هى دى الحكاية
لوجين: ههههههههههه بس تصدق رامى احلى بردو انا اتعودت ع ريان
ريان: انا ولا عايزك تقوليلى ريان ولا عايك تقوليلى رامى
لوجين: امال اقولك اية ؟
ريان: يا حبيبى

بليل
خالد: اييييييية قريت الفاتحة انت وابوها لية ابوك مات
ريان: اهدى بس يا بابا بعد الشر عليك
خالد: انت شايفنى بشد فى شعرى رايح تتصرف من غير ماتقول لحد
ريان: بابا البت خللت اقسم بالله كفاية انها مستنيانى
خالد: تقوم تتصرف من دماغك وتروح تقرا الفاتحة
ريان: بابا انا عملت كدة لما باباها سالنى وبصراحة لية حق وبعدين دى قراية فاتحة مش خطوبة
خالد: خلاص اتجوز بالمرة بقا يا ريان
ريان: يا بابا ماانا عمال اتحايل عليك عشان تنزل ولو يوم واحد نروح نتقدملها بس وتسافر تانى
وبعدين تنزل يوم الخطوبة وانا هرتب كل حاجة وعمر معايا
خالد: دة انت مخطط لكل حاجة بقا
ريان: مش مخطط ولا حاجة انا بفكر معاك بصوت عالى
خالد: ماشى يا ريان ربنا يستر اكلمك بكرة تقولى هنتجوز
ريان بفرحة ع موافقة خالد: لا متقلقش

يوووووم فرح اميييييييييير وشيييييييييييماااااااء
امير عند الحلاق ومعاة ريان واسلام
ريان: مبروك يا عريس
امير: خلاص بقاا
اسلام: عايزينك ترفع راسناا انهاردة
امير: هههههههههههه يخربيتك يا اسلام انت بتهزر
ريان: بص بص فوطة سخنة مشبرة
امير: هههههههه
اسلام: ريان انت مش هتحلق دقنك يا ريان
ريان بابتسامة: تؤتؤ هخففها بس
امير: ياعم سيبة والمصحف شكلها جامد عليك يااض
ريان: ماعشان كدة مش هحلقها
اسلام: اه ياعم الله يسهلو
امير: اية الواد دة
ريان: انا معرفوش ههههه
اسلام: استنى بس دة انا هعملك ليلة يا امير ولا الف ليلة وليلة
امير: هتعمل اية يعنى ماهى خربانة خربانة
اسلام: لا دة انا اللى مش هسيب المايك من ايدى وهغنيلك حبة اغانى
ريان: بص يا اسلام ف ررواية السلو عايزك تغنى اغنية...
اسلام: بص انا اللى هختار مليش دعوة
ريان: يا عبو شكلك
امير: خلاص كلو بيتفق ع الاغانى وانا هموت بحصرتى
ريان: لية كدة بس يا امير
امير: همممووت مش عايزها
اسلام بصوت واطى: معلش بقا ياامير ماانت غلطت معاها من الاول
امير: كل شوية تفكرونى يااااااااارب
ريان بص لاسلام عشان يسكت

شيماء ف الكوافير ومعاها لوجين واسما
شيماء حاطة رجل ع رجل
شيماء: اية دة اية الميكب دة ؟
الكوافيرة: مدام شيماء اية اللى مش عاجبك ف المكياج
شيماء: وحش وحش انا هروح اغسل وشى
لوجين واسما بصوا لبعض
الكوافيرة: كدة مش هينفع يا فندم دى 3 مرة تغسل وشها ومش عاجبها اى ميكاج
لوجين: ممعلش انا هكلمها
لوجين راحت ناحية شيماء: شيماء والله المكياج حلو جدا انت اصلا قمراية وبعدين دى 3 مرة تشلية
شيماء: انت عايزانى احط اى ميكاج ووخلاص عايزانى ابقى شكلى وحش وانت تبقى احلى اوعى من وشى
لوجين ادايقت اوى
ودخلت الحمام وقعدت تعيط كتير اوى
اسما خبطت عليها لوجين مسحت دموعها بسرعة وفتحت الباب
اسما: اية يا بنتى مالك ؟
لوجين: مالى يا اسما مفيش
اسما: انت كنتى بتعيطى هى قالتلك اية ؟
لوجين: لا مقلتش حاجة انا طالعة

قدام الكوافير
امير: بقولكوا اية حد ياخد البتاع دة ؟
ريان: يابنى خليك رومانسى واديهولها
امير: اية التمثلية دى ما كلكوا عارفين انى اتجوزتها بس عشان ارضى لوجين
ريان واسلام: ايييييية لوجين ؟
امير بتوتر: لالا اااصدى ارضى بابا
ريان بعصبية: انت قولت لوجين
اسلام: خلاص يا ريان اهدى
ريان وهو بيعض ع شفايفة بعصبية
امير: يابنى متفهمش غلط هى كانت عايزانى اصلح غلطتى مع شيماء و...
سكت لما لقى ريان مشى من قدامة
اسلام: ماانت اهبل رايح تقول ادامة
امير: انا نسيت والله
اسلام: اشرب بقاا
جة سليم
سليم: ف اية ماله ريان ؟
اسلام: مفيش ياعمى تعالى اقف جمبى زمانهم طالعين
وشوية وطلعت شيماء واسما ولوجين التلاتة جمب بعض والتلاتة ماشاء الله جمال زى القمرات حتى شيماء
راحوا ناحيتهم
امير: احم احم امسكى
شيماء بغرور: اية امسكى دى اسمها اتفضلى يا حبيبتى
امير: اهو دة اللى عنددى اذا كان عاجبك
شيماء: شايف يا انكل
سليم: خلاص بقا ياولاد انتو هتتخانقوا هنا كمان يلا
امير وقف جمبها: اتفضلى احشرى
شيماء: ااية دى اسمها اتفضلى انكجى
امير: اهو دة اللى عندى

اسلام: اية القمر دة يا اسما
اسما بكسوف: ميرسى
ولوجين عمالة تدور ع ريان بعنيها
لوجين: اسلام اسلام
اسلام: نعم يا لوجى
لوجين: مشوفتش ريان
اسلام: كان هنا ولسة ماشى
لوجين: متعرفش راح فين ؟
اسلام: لا مقلش
لوجين: اوكك
وطلعت موبايلها وتتصل بية ومش بيرود
سليم: يلا يا ولاد اركبوا
اسلام: بصوا بقا انا اللى هسوق عشان ريان خلع كان هو اللى هيسوق
سليم: ماشى شوفوا بقا مين هيركب تانى لوجين ولا اسما
لوجين: لالا يا انكل انا هدور ع ريان وهروح معاة
سسليم: اوكية
وركبوا العربية مشيوا
ولوجين واقفة لسة بتتصل بريان ومش بيرد
لوجين: قلقتنى عليك يا ريان ياترى انت فين دلوقتى
وطلعت عمالة تدور علية وقالت انة ممكن يبقى ف القاعة وسبقهم
ولحقت وركبت مع سليم
ووصلوا قدام الاستوديو للتصوير
ولوجين خدت تاكسى وقررت تروح القاعة
بعد ماوصلت دخلت وبتدورعلية
ادهم: لوجى تعالى يا حبيبة بابا اية القمر دة
لوجين: شكرا يا بابا ... هو ريان مجاش
ادهم: بتسالى لية
لوجين: ها لا اصل هو الوحيد اللى مش موجود
ادهم: لا ياستى انا هنا من زمان هو مجاش خالص
لوجين بضيق: طيب
وطلعت وفجاة مرة واحدة حست انها ممكن تلاقية ف المكان اللى قدام البحر
وقررت تروح بسرعة

بعد ماخلصوا تصوير
فاالعربية
امير بعصبية: قاعدين بقالنا ساعتين جوة عشان خاطر ست الهانم وكل صورة مش عاجباها خدامين عند ابووكى احنا
اسلام: خلاص يا امير اهدى يابنى دة انهاردة فرحك
امير: لا وانت الصادق دى جنازتى
اسلام مش قادر يمسك نفسة من الضحك
اسما بصتلة عشان يسكت
اسلام: خلاص خلاص هههههههه
شيماء: تقصد اية ؟
اسما: خلالالالالالاص بقاا جبتولى صداع اقسم بالله
اسلام حاول يلطف الجو شغل الراديو وقعد يقلب وجاب اغنية نهايتى معاك
وكان نهايتى معاك متعادة يكتبها اى مؤلف
هتسبنى وتمشى وتعرف غيرى تبنى حياة وتخلف
وكانى مكنتش شئ ف حياتك ف يوم من الايام
اسما: شيل شيل
امير: ههههه يا دينى
واسلام بيقلب تانى لقى اغنية منك لله
منك لله قلبى بيتالم من جوا من اللى انا حساة
ماشية ومش شايفة انا قدامى ولا حولية
امير: هههههههه اقفلة احسن
شيماء: بتضحك ع اية ؟
امير: وانت مال امك ؟
اسما صوتت لما سمعت اخوها بيشتم
اسما ك يخبيتك ييا امير اسكت
شيماء: عشان تعرفى يا اسما
اسلام: يووووووووووووووووة انا زهقت بقاا امتى نوصل

وصلت لوجين لقتة قاعد ومرجع راسة لورا ومغمض عينة
لوجين ابتسمت وراحت نحيتة وقعدت جمبة وهو مش حاسس باى حاجة
لوجين: احم احم
ريان: ...
لوجين: وحشتنى ياض
ريان خد بالة وفتح عينة وبصلها
لوجين: كنت حاسة انى هلاقيك هنا
ريان باصصلها وبس
لوجين: اية يا رينو مالك ؟
ريان: مفيش ... رجليكى عاملة اية دلوقتى
لوجين: الحمدلله خفيت ... ريان امال انا حاسة لية ان فى حاجة ؟
ريان: انت شايفة كدة ؟
لوجين: اهاا
ريان: خلاص براحتك زى ماتحبى
لوجين بهزار: اية دة مالك ياض ؟
ريان: مش هنروح الفرح يلا
وقام وقف وجاى يمشى مسكت ايدة ووقفت ادامة
لوجين: مالك يا حبيبى انت زعلان منى ؟
ريان: يانهار اسود ومنيل علية وع اللى خلفونى بدرى
لوجين: ايةةةة ف ايية ؟
ريان: اية اللى هباب اللى انت لابساه دة
لوجين: اييةةة ؟ وحش انا كنت فاكراه هيعجبك
ريان: يعجبنى اية ؟ دة عريان اوى
وقلع جاكيت البدلة ولبسهولها
لوجين: يعنى هفضل لبساه كدة
ريان: دة مؤقتا بس عقبال ماانروح محل نشترى واحد محترم
لوجين: لالالالالالا انا ماصدقت المكياج يتظبط مع لون الفستان
ريان بزعيق: بلا مكياج بلا زفت اللى اقول علية يتسمع
لوجين بزعل: حاضر
وبصت ف الارض
ريان حس بذنبة: استغفر الله العظيم
ورفع دقنها وبيبص ف عنيها
ريان: انا اسف
لوجين: عايزة اقولك انت اتغيرت اوى وبقيت بتزعلنى كتير
ريان: انا اتغيرت ؟!
لوجين: اه من ساعت ما سافرت
ريان: اعذرينى يا حبيبتى خلاص مش هدايقك تانى
لوجين بفرحة: ماشى
ريان: يلا عشان نلحق نشترى الفستان ونروح الفرح
وركبوا العربية
لوجين بفرحة: ايييييييية دةةةةة ؟
ريان: عجبك ؟
لوجين: اوى اوى يا ريان ربنا يخليك ليا يارب
ريان: انا قولت اجيب الورد الاحمر عشان عارف انك بتحبى اللون دة
لوجين: انا بحبك ااوووى
وحضنتةة
ريان: مش يلا بقا
لوجين بفرحة: يلا

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة