قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الحادي عشر

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الحادي عشر

لوجين وصلت الشركة وادت التصاميم للسكرتيرة عشان تبعتهم لشركة تانية ليفصلوا التصاميم فى اقرب وقت
ودخلت مكتبها وقررت تتصل بأمير
لوجين: الووو
امير: اخيرا سألتى عامله ايه
لوجين: لو مكنش بسأل كنت تسال انت ... انا تمام
امير: معلش مشااغل
لوجين: على العموم هسامحك المرادى
امير: ايوة ياحنين انت ... بس قوليلى ايه سر المكالمة دى ها ها ها
لوجين: اصلك وحشتنى اوى
امير: اه وانت كمان انا هاجيلكم انهاردة
لوجين فرحت اخيرا حد افتكر: بجددد هاتيجى بمناسبة ايه ؟

امير: مممم شركة بابا عايزة تعمل شغل وتنضم لشركتكه واكيد انت هتكونى فى الحوار دة صح ولا ايه ؟
لوجين بعصبية: اااه يشرفنى طبعا .. بس انا كنت فاكراك جاى عشان حاجة تانية
امير: حاجة زى اى
لوجين: لا ولا حاجة سلام
لوجين مدايقة اوى وقررت تطلع عصبيتهاع شيماء راحت لمكتب شيماء ودخلت
شيماء اول ماشفتها خافت لتروح تقول لامير على اللى حصل فقرىت تستخدم اسلوب اللين وتضحك عليها
شيماء: اوووة وحشتينى يا لوجى
لوجين باستغراب: يا سلام ودة من امتى ان شاء الله
شيماء: ايه يا لوجى مالك ؟ الله
لوجين: لوجى هه انت خدتى عليه اووى
شيماء قررت تغير الموضوع: اانا كنت لسه هجيلك عشان اديلك الفايل دة تراجعية
لوجين: وانت اش دخلك فى شئون شركتنا
شيماء: تقصدى ايه بكلامك دة ؟
لوجين ببرود: اقصد ياحببتى تلمى عزالك دة دلوقتى حالا وتمشى طيران ع بيتك ياحلوة
شيماء: ايه ليه ياكدة ؟
لوجين: اصل احنا مش بنشغل ناس بالنهار شريفة وبليل خارجة مع ناس غريبة احنا بنشغل محترمين بس
شيماء بخوف: ان...

لوجين مقاطعا: من غير كلمة زيادة تقومى زى الشاطرة كدة وتكتبى استقالتك وتجبهالى اظن انا طيبة معاكى وارحم من انك تطردى وسط العمال كلهم اكتبى استقالتك اشيك مش كدة هه
وادتها ظهرها وجاية تمشى
شيماء: ع فكرة اللى شوفتية معايا امبارح دة يبقى من قرايب بابا وبابا قالى عرفبة مكان النادى عشان جاى من برة ميعرفش اماكن فى مصر
تراجعت لوجين وادتها وشها
لوجين: وانت فكرانى عبيطة اومال خفتى وجريتى ليه اول ماشوفتينى ؟
شيماء بدموع تماثيل: عشان انت هتفهمينى غلط اهى اهى
شيماء صعبت على لوجين
لوجين: طب خلاص خلاص انا اسفة ياستى
شيماء: اهى اهى
لوجين: خلاص بقا تؤ وينى الفايل دة ... واو انت اللى عامله ااشغل دة
شيماء: اه انا
لوجين: شطورة انت كنتى عايزة امضتى ؟
شيماء: ااهاا
لوجين: بسيطة وادى امضتى
شيماء بابتسامة خبث: ميرسى

خرجت لوجين من مكتبها وقررت تروح لريان
لوجين: الووو ريان انت فين ؟
ريان: انا فى العيادة
لوجين: انا محتاجة اجيلك اوى ممكن اجى
ريان: تشرفينى اهلا وسهلا
لوجين: اوك مسافة السكة وجاية
ريان فرح انة هيشوفها ويدوبك قفل مع لوجين اتصلت بية اسما وكلمتة شوية وفهمتمة حاجات هنعرفها بعدين
وشوية ووصلت لوجين
لوجين: ازيك ؟
ريان: الحمدلله وانت ؟
لوجين: زفتتت
ريان: ليه كدة بس احكيلى
لوجين: تخيل يا ريان انهاردة عيد ميلادى ومحدش فاكرة خالص ولا بابا ولا ماما ولا اسلام ولا اسما ولا حنى امير
ريان: بجد كل سنة وانت طيبة
لوجين: وانت طيب بجد انت اول واحد تقولهالى
ريان: انا لو اعرف كنت قولتلك من زمان
لوجين: ااه ... اذا كان اقرب الناس ليا مش فاكرين انت هتفتكر ؟
ريان: ما ممكن تكونى ظلماهم
لوجين: ازاى يعنى ؟
ريان: هم اكيد هيتصلوا بيكى ويقولولك حالا

لوجين: ماانا قاعدة من الصبح جمبة ... وبعدين هيقولولى ايه الساعة دلوقتى 7 اهووو والوقت عدى بسرعة هيقولولى امتى بقا ؟
رياان لقى موبايله رن بيبص فيه لقى رساله من اسما
مضمون الرساله بيقول ( كله تمام ) ابتسم وقالها
ريان: طييب انا هوديكى مكان هتفرحى اووى
لوجين: بجدد هتودينى فين ؟
ريان: لما نوصل هتعرفى
لوجين: طب قول ناو
ريان: انت مش بتثقى فيا ولا ايه ؟
لوجين: لا مش قصدى
ريان: طيب يلا حالا
استسلمت لوجين ونزلت من العيادة وركبت عربيتة وخدت بالها من حاجة غريبة
لوجين: ايه دة ... دة طريق بيتنا
ريان: اه يلا وصلنا
لوجين: وصلنا فين ؟
ريان: يلا انزلى ومن غير كلام
لوجين: حااضر اما نشوف اخرتها
نزلت من العربية وريان فك الكرافت بتاعتة وغطة بيها عينيها
لوجين: بتغمى عينى ليه ؟
ريان: هتعرفى حالا
لوجين: هتودينى فين ؟
ريان: ملكيش دعوة هاتى ايدك وامشى زى مااقولك
لوجين تراجعت ريان لاحظ انها خايفة
ريان: ثقى فيا

استسلمت لوجين ودخلت زى مااقالها
واخيرا شال الكرافت من ع عنيها
كله بيصوت: اوووووووووووة
وادهم طالع بالتورتة الكبيرة ومحطوط عليها صورتها
Happy brithday to you
وكل دة ولوجين مش مصدقة وفرحتها ملت عيونها
كلهم بيسلموا عليها
لوجين: اه يا جزمة وانت معاهم
اسما: ااااه ههههه
ادهم: يلا طفى الشمع
ريان: لا استنى اتمنى امنية الاول
اتمنت امنية وطفت الشمع وكله سقفلها
لوجين مبسوطة جدا
اسلام بصوت واطى: بقولك ايه يا اسما تعاالى اقولك حاجة بعيد عن هنا شوية
اسما: اوك
مشيوا بعيد شوية
لوجين: اعرفك يا بابا دة ريان صديقى ودكتورى ... ريان دة بابا
ريان: اهلا بحضرتك يا عمى
ادهم: اهلا يا بنى شرفتنا
ريان: الشرف ليا انا

اسلام طلع من جيبة علبه وفتحها وكان فيها خاتم الماااظ تحفة
اسلام: بقولك ايه شوفى دة كدة وقوليلى رايك ؟
اسما اول ماشافت الخاتم انبهرت بجماله
اسما: واااااو
وخدتة منة وجريت للوجين
اسما بفرحة: لوووووجين قااالى قاالى خلاص
لوجين شافت الخاتم عرفت انها تقصد ان اسلام طلبها للجواز
لوجين بفرحة: ااااااااه اووووووو
اسما: اااااااااااه ااااااااااه
والاتنين عمالين يصوتو فرحة وريان واقف وستطهم ومش فاهم حاجة
كله خد باله وفرحوا لاسما اوى الا شيماء
اسلام كان هيفقد الوعى ازاى حصل كدة
ادهم: مبروك يا اسلام واختيارك لاسما اختيار صح مية فى المية
اسلام: اختيار ايه انا...
ريان: دلوقتى انا فهمت مبروك يا اسلام ... مبروك يا اسما
اسما: الله يبارك فيك
امير: كونى اخو اسما بس موافق عليك االف مبروك

اسلام مصدوم

اسما بفرحة: يلا خد لبسهولى
اسلام: نعممم
اسما: خلاص هلبسة انا مش مهم
ولبست الخاتم وهى مبسوطة اوى
لوجين: بالمناسبة الحلووو دى لازم تغنى اغنية انا عارفة ان صوتك حلو
اسلام: ااا...ان...انا...
لوجين: هتكسفنى يا اسلام
اسلام باستسلام: حاضر
امير: يلا هنرقص سلووو
اسما: وانا هرقص مع اسلام
امير: وانا هرقص مع شيمو
ريان ولوجين بصوا لبعض
ريان: يعنى لو مفيهاش حاجة ارقص معاها يا عمى
ادهم: مفيش مشكله
ريان: يلا ؟
لوجين: اوك
كلو طلع استيدج الحديقة
اسلام: اغنى ايه يا لوجين انا صوتى رايح
لوجين: بليز يا اسلام انت صوتك حلو اهو يلا غنى اغنية عشانك
اسلام: طيب وانا هغنى ولا ارقص مع اسما
لوجين: الاتنين امسك المايك بايك وارقص بتانية
اسلام بعصبية خفيفة: حاضر
وكل دة عشان ميكسفش لوجين
اسلام وبدا يغنى
وهم ببرقصوا سلو
امير: هيييح
شيماء: مين كان يصدق انهم بيحبوا بعض
امير: فعلا مكنش باين عليهم
شيماء: غامضين اوى
امير: اممممم بقولك ايه ماتيجى بعد الررواية دى نخلع
شيماء: ميررو مينفعش
امير بتقليد: ميرو مينفعش
شيماء: بطل تقلدنى كدة
امير: بحبك
شيماء: وانا كمان

اسلام بيرقص مع اسما وماسك المايك بأيد وعمال يغنى ولما لقى اسما بتبصلوا اوى قرر يغمض عينة عشان يهرب من نظراتة اللى هتفضحة

لوجين: انا انهاردة مبسووطة اوى
ريان: كنتى من شوية عايزة تولعى ف نفسك
لوجين: ههههه بجد شكرا اوى انت وقفت معايا كتير
ريان: مفيش شكر بين اصحاب عشان مشحوركيش
لوجين: هتشحورنى هههههه لا خلاص الطيب احسن
ريان ابتسم وسرح مع الاغنية فى عينيها ولوجين اتكسفت من نظراتة
ريان فى نفسة: ياااااه وهى قريبة مختلفة تماما عن وهى بعيدة كدة احلى بكتير
حاولت تدارى كسفتها ريان من غير ما يحس حضنها جامد ومغمض عينه وماسك فيها اوى ولوجين حست احساس غريب اول مرة تحسه هى كمان حضنتة جامد وغمضت عنيه فضلوا كده فترة طويله لحد مالاغنية خلصت تقربيا ... فاقوا من حلمهم ولوجين رجعت لورا وهى مكسوفة ووشها احمر وبصت فى الارض وريان اتكسف جدا وحاول يغير الحوار
ريان: تت..تتعالى نقعد
لوجين: اوك

الاغنية خلصت واخيرا
اسلام اول ماخلص الاغنية والررواية استاذن ومشى روح بيتة

اسما مستغربة طريقتة ومدأاتش اوى
عيد الميلاد خلص ولوجين رايحة مع ريان عشان توصله لعربيتة بعد ماركب العربية
ولوجين بتكلمة من شباك العربية
لوجين: شكرا جدا يا ريان انا مش عارفة اقولك ايه ؟
ريان: متقوليش حاجة انا اللى لازم اشكرك عشان سمحتيلى ارقص معاكى
عدى اليوم عادى كل واحد رجع على بيتة الا شيماء وامير ... امير عندة شقة صغيرة خدها هناك
شيماء بأنبهار: ايه دة ؟ واوو
امير: ايه رايك فى الشقة ??

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة