قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثامن والثلاثون

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا

رواية عشق بلا قيود للكاتبة إيمان ضانا الفصل الثامن والثلاثون

تانى يوم
نيرفين: ريان قوم يا ريان
ريان: اية يا ماما ف اية ؟
نيرفين: قوم فوق كدة واصحى وتعالى معايا عند عمر
ريان بنعاس: يا ماما سبينى انا منمتش طول الليل
نيرفين: ومنمتش لية كنت بتفكر ف مين ؟
ريان: ف الايام السودة اللى هشوفها قريب
نيرفين: ايام سودة اية ؟

ريان: لا ييا ماما متشغليش بالك انت
نيرفين: طب مش هتروح تبارك ليارا
ريان بزهق: حاضر يا ماما قايم اهو
وقام من سريرة
نيرفين: مبقتش تروح العيادة من ساعة ما جيت من السفر لية ؟
ريان: هروح من بكرة ان شاء الله
نيرفين: ماشى مستنياك برة
ريان دخل وخد شاور ولبس وطلع
ريان: انا جاهز
نيرفين: طب يلا بينا
وخرجوا وركبوا العربية

اسما: البيت بقا فاضى علية اوى يا اسلام
اسلام: لية يا حبيبتى وبابا وانا روحنا فين ؟
اسما ببكاء: امير خلاص اتجوز ومش هيجى هنا تانى غير كل فين وفين
اسلام وحضنها: خلالاص يا حبيبتى وبعدين م انتو رايحين دلوقتى عشان تشوفوا
اسما: ااااه
اسلام: خلاص شوفية واقعدى معاة واشبعى منة
اسما: صح
اسلام: يلالا قومى اغسلى وشك كدة مش بحب اشوفك زعلانة
اسما ابتسمت: حااضر
وجاية تمشى رجعت تانى
اسما: اسلام
ااسلام: يا عيون اسلام
اسما: هو امير وريان اتخانقوا مع بعض امبارح
اسلام: اااه لالا يعنى ؟
اسما: افهم اية بقا من كدة ؟
اسلام: بصى هقولك بس متقوليش للوجين
اسما: ماشى
اسلام حكلها ع اللى حصل
اسما: بس امير كلمنى وقالى انة مش بقا يحب لوجين غير زى اختة
اسلام: الله اعلم يا اسما مااكيد مش من يوم وليلة هينساها يعنى
اسما: ايوة صح يا عينى عليك يا امير

امير بزعيق: قووومى يابت
شيماء: اية ف حد يصحى حد كدة ؟
امير: ااه انا قومى يلا
شيماء: هقوم اعمل اية ؟
امير: قومى حضريلى الفطار
شيماء: اية فطار اية اللى احضرة انا لسة عروسة
امير: قومى ياختى بدل ماتصرف معاكى تصرف مش هيعجبك
شيماء: والله لو ضربتنى تانى لاقول لانكل سليم وهو يتصرف معاك بقا
تنحلها امير وشيماء خافت
شيماء بخوف: اييييية ؟
امير: اذا كنت سيبتك قولتيها مرة واسكتلك فدا مش معناه انى هسيبك تقوليها تانى
وراح جاب الحزام
شيماء: يالهوووووووى لالالالا خلاص يا امير انا اسفة مش هقولها تانى
امير: والله خوفتى دلوقتى عشان محدش هيعرف شيلك من تحت ايدى
شيماء: خلاص يا امير انا اسفة بجد والله
امير: معلش بقا انا متغاظ منك وهتضربى هتضربى
وهووووووب اداها ضربة بالحزام
شيماء: اااااااااااااااه امير خلاص خلاص
واداها ضربة تانية وهوووووووب
امير: عشان تحرمى تتكلمى معايا بالاسلوب دة تانى
شيماء ببكاء: اااااااااااااااه ااااااااه
امير: قومى حضريلى الفطار يلالالالالالالاااا
ومشى وطلع وسابها

سوزان: اية يا لوجين رايحة ع فين ؟
لوجين: هرووح مشوار كدة واجى
سوزان: ايوة يعنى رايحة فين ؟
لوجين: لالا دى هتبقى surprize
سوزان: يابنتى قولى هتعملى اية لحسن تاخدى قرار غلط ترجعى تندمى علية ؟
لوجين: No, I am sure the decision taken
سوزان: ع راحتك
وخرجت لوجين وركبت عربيتها ومشيت

ريان: اهلا اهلا اهلا يوسف حبيب عمو
يوسف: وحثتنى يا انتل
ريان: هههه وانت وحثتنى اكتر
نيرفين: اه يا زببالة مفيش بوسة لتيتة ماشى خليك مع ريان خلية ينفعك
ريان وبيكلمة ف ودنة: لا تيتة هتزعل روح سلم عليها يلا
ونزلة ريان وجرى ع نيرفين وسلم عليها
ريان: الف الف مبروك يا يارا
يارا: الله يبارك فيم يا رينو

شيماء حضرت الفطار وحطتة ع الطربية
شيماء: امير
امير سامعها ومش بيرود وحط رجل ع رجل
شيماء بضيق: امير انت سامعنى وانا عارفة كدة كويس
امير ببرود: عايزة اية ؟
شيماء: الفطار جاهز
امير: لا شلية مش جعان
شيماء: نعممم مش انت قولتلى جعان
امير: ورجعت ف كلامى
شيماء: ايوة بس...
امير مقاطعا بزعيق: اللى اقول علية يتنفذ فورا فاااااهمةة
شيماء: حاضر
وشوية والباب خبط
امير: عارفة لو فتحتى بوقك بكلمة واحدة هشحورك
شيماء: لالا انا مش هتكلم خالص
امير: شطورة يا شيمو
وفتح الباب
سليم: اهلالالالالا اميرر
امير: اتفضل يا بابا
سليم: ازيك يا شيماء
شيماء: الحمدلله ياانكل
اسما وحضنت اخوها وبتعيط: اممير وحشتنى يا واد البيت وحش من غيرك
امير: حبيبة قلبى يا سوسو ماانا موجود اهو وهجيلك يا حبيبتى
اسما: ازيك يا شيماء
شيماء: الحمدلله ... اتفضلو
ودخلو وقعدوا واتكلموا شوية

ريان: بقولك اية انا جعان ف حاجة عندك تتاكل
يارا: اه طبعاا ... هى ماما سيباك جعان
ريان: اه والله صحتنى من النوم وجيت ع طول
يارا: هههههه طب استنى اقوم اعملك حاجة تاكلها
ريان: لا تقومى اية انت عايزة عمر يقتلنى
يارا: هههههه متخفش هو ف الشغل دلوقتى
ريان: لالا انا مش غريب هدخل اعمل حاجة اكلها
ودخل المطبخ وطلع موبايلةة واتصل بلوجين وفتح المايك وثبتة ع روخامة المطبخ وفتح التلاجة
وبيدور ع اكل
لوجين: الو يا حبيبى
ريان: انا زعلان منك
لوجين: لية يا حبيبى
ريان: عشان انا اللى لازم اتصل بيكى
لوجين: معلش يا حبيبى متزعلش ... اية صوت الخبط دة
ريان: لا اصل انا بعمل اكل ومش ماسك الموبايل ف ايدى
لوجين: امال بتكلمنى ازاى ؟
ريان: مشغل المايك وحاطط الموبايل ع الروخامة هههه
لوجين: ههههه بص بقا انا عملالك مفاجاة جامدة
رياان بابتسامة: مفاجاة اية ؟
لوجين: لالا مش هينفع اقولها
ريان: طب هنتقابل انهاردة
لوجين: اه طبعا انا هجيلك
ريان: هتجيلى ؟! طيب هتيجى امتى ؟
لوجين: لما اخلص المشوار
ريان: ماشى يا حبيبتى
لوجين: يلا بقا اسيبك تحرق الاكل اصدى تعمل الاكل
ريان: هههههه بقا كدة ماشى ياستى وانا مستنى يجى اليوم اللى هاكل فية من ايدك
لوجين: هتاكل احلى اكل
ريان: ربنا يستر
لوجين: بقاا كدة مااااااشى

عدى الوقت وروحوا اسما وسليم
وسليم قرر يروح االشركة
واسما قاعدة مدايقة
قررت تتصل باسلام
اسما: اسلام اانا مخنوقة لازم نخرج انا مش طايقة نفسى
اسلام: خلاص اهدى هاجى اخدك ونروح مكان حلو هيعجبك اوى
اسما: ماشى وانا هلبس وهستناك
اسلام: اوك

ريان: طيب يا ماما انا مروح والواد عمر اتاخر هتستنية ولا اروح انا
نيرفين: لا انا هقعد لغاية مايجى عمر
ريان: خلاص ماشى يلا سلام يا يارا وسلميلى ع عمر
يارا: يوصل يا رينو
ريان: يلا يا يوسف باااااااااى
يوسف: باى بااااااااااى
ومشى ريان وركب عربيتة ووصل البيت
واتصل بلوجين
ريان: اية يا لوجى مش هتيجى كل دة فى المشوار
لوجين: اه خلاص انا ف العربية وقربت اوصل اهو
ريان: مستنيكى يا روحى
لوجين: مش هتاخر يا حبيبى

ريان: بما انها لسة ف الطريق استغل انا الوقت واروح اشتريلها بوكية ورد
وخرج وراح اشترى بوكية ورد كبير وفية ورد لونة احمر كتير
وحط فية شوكولاتة وكارت
وروح وحط البوكية ف مكان ولقى الباب بيخبط
راح يفتح وهو مبتسم واول ما فتح الابتسامة راحت
لوجين: surprize اية رايك ف المفاجاة دى
ريان: يا نهاار اسود اية اللى انت عملاه ف نفسك دة ؟
لوجين: وحش:(
ريان: وحش اية

وشدها من ايديها ودخل وقفل الباب
ريان بعصبية: اية دة بقا ان شاء الله
لوجين: ريان متزعقش
ريان: ازعق واصوت واضربك كمان اية دةة
كانت لوجين لابسة هوت شورت جينز وعلية بدى ابيض مبين نص بطنها
وحاطة لينزيز ازرق وصابغة شعرها باللون الاصفر
باختصار نفس نيولوك دنيا بالظبطط بلون عنيها ولبسها
لوجين: يا سلام واشمعنا حلو ف دنيا وانا لا
ريان: دنيا مين ؟
لوجين: دنيا يا ريان انا اللى هفكرك
ريان: يا حبيبتى دنيا عنيها كدة طبيعى وكمان شعرها طبيعى
لوجين: واللبس كمان طبيعى ... وبعدين انا شايفاك بتبص ف عنيها اوى وعجباك صح
ريان: يا حبيبتى لو عاجبنى ماانا فايدى اروحلها واسيبك ولا اية ؟
لوجين بزعل: ممممممم
وقرب منها وشال اللينزيز من عنيها
ريان بابتسامة: بزمتك مش كدة احلى
لوجين: انا لما لقيتا عجباك قولت اعمل زيها عشان اعجبك
ريان: انت عجبانى كدة زى مانت ... لوجين اللى بيحب حد بيحبة بشكلة هو هو حتى لو كان
شكلة عرة فهمانى يا حبيبتى
لوجين: فاهماك
ريان: وبعدين دة منظر لبس تعالى معايا
وشدها من ايديها ودخل الاوضة ووقفها قدام المرايا
ريان: بصى شكلك عامل ازاى انت مش مكسوفة وانت لابسة كدة
لوجين بضيق: خلاص يا رينو طاالما مش عاجبك مش هلبسة تانى
ريان ووقف قدامها: ف موضوع كنت عايزك فية ؟ كنت عايز اكلمك وقولت مش وقتة
لوجين: موضوع اية ؟
ريان: عايزك تتحجبى
لوجين: ايييييية ؟ اتحجب
ريان: ايوووة

لوجين: ايوة يا ريان بس انا مفكرتش ف الموضوع دة قبل كدة
ريان: ومالة ادينا بنفكر سوا اهو
لوجين: بس انا مش مقتنعة بالحجاب
ريان: مش مقتنعة لية مش دة دينك ... يا ستى لو ع الحجاب انا ممكن اجبلك كتاب
يخليكى تقتنعى ولا يهمك وانا معاكى وهقنعك
وجاب طرحة من اوضة امة وراح يلبسها للوجين
لوجين: بتعمل اية ؟
ريان: استنى
ولبسهالها ووقفها قدام المرايا
ريان: بذمتك مش كدة احلى والله كدة قمر
لوجين قلعتها بعنف وحطتها ع السرير وخرجت بسرعة
ريان: مش عاجبك كلامى صح
لوجين: خلالاص يا ريان اذا كنت مهتم بالموضوع دة اوعدك هفكر فية
ريان بضيق: ماشى
وقعد وهو مدايق
لوجين قعدت جمبة ومسكت ايدة
لوجين: خلاص بقا انت بقيت بتتعصب بسرعة اوى
ريان: لوجين انا دماغى مشغولة اوى ومبقتش عارف افكر الدنيا مضطربقة فوق دماغى
لوجين وبتبصلة: ارمى وجعك جوايا واستريح
ريان: والله دايما اسال نفسى انا عايش لية ... بس بعد كدة اقول انا عايش عشانك
عشان اسعدك واعملك اللى بتتمنية
لوجين: وانا كمان هعيش عشان اسعدك طول ماانت جمبى انا مش خايفة من الدنيا
مش عايزة حاجة تتانية غيرك انت
ريان: انا نفسى عايز اعيش هنا
وبيشاور ع قلبها
ريان: عايز ابنى بيت وادخل فية بايت سهران طول العمر
واقفل بابة بالمفتاح عشان محدش يدخل فية ومحدش معاه مفتاحة غيرى انا وبس
لوجين: بحبك يا ريان
ريان: بعشقك يا لوجى
وبصوا لبعض شوية

ريان كان ف عالم تانى خالص غير اللى عايش فية وبعد كدة فاق
ريان: لالالا انت خطر علية ابعدى شوية كدة لحسن ارتكب جريمة
لوجين: ههههههههه
ريان قام وقف: شوفتى كنت هنسى
ودخل جاب الورد واداهولها
لوجين: اللللللللله ورد دة اكبر من البوكية بتاع امبارح
ريان: عشان تعرفى انى مش ناسيكى
لوجين: ربنا يخليك ليا يارب ... استنى بص انت حاطط شوكولاتة ... الله دة فية كارت كمان
استنى اقراه ... اية دى Ich liebe dich يعنى اية ؟
ريان: زى I love you بالانجلش زى بحبك بالعربى
لوجين: ودة المانى ... انا مش بعرف ف الالمانى
ريان: بسيطة اعلمك ... قولى herzlich willkommen يعنى مرحبا
لوجين: herzlich willkommen ... مرحبا
ريان: Danke يعنى شكرا
لوجين: Danke ... شكرا
ريان: Bis später يعنى اراك لاحقا
لوجين:Bis später ... اراك لاحقا
ريان: يلا هسمعلك يعنى اية ... Danke
لوجين: Danke شكرا
ريان: صح طب و Bis sp?ter
لوجين: ممممم يعنى اراك لاحقا
ريان: صح طب و herzlich willkommen
لوجين بتفكير: مممممم كانت اية دى
ريان: مرحباا ياختى
لوجين: هههههههه
ريان: Ich will mit dir mein Leben zu leben
لوجين: يعنى اية الجملة الكبيرة دى
ريان: يعنى انا عايز اعيش باقية حياتى معاكى
لوجين اتكسفت: احم احم برضو انا اعرف فرنساوى
ريان: خلاص انا اعلمك المانى وانت علمينى فرنساوى
لوجين: ماشى ... je t'aime
ريان: ممم الالمانى احلى
لوجين: انطقها يلا
ريان: قوليها كدة تانى
لوجين: je t'aime
ريان: je t'aime ... يعنى اية يا لوجى
لوجين اتكسفت: يعنى احم احم
ريان: لا والله معناها احم احم ... دى بالعربى اسهل
لوجين: هههههههه لا مش معناها كدة هههههه ضحكتنى
ريان: ههههههه امال معناها اية ؟
لوجين: زى I love you بالانجلش
ريان: ممممممممم استنى احفظها je t'aime ... je t'aime ... je t'aime
لوجين: خلاص يا حبيبى خلاص يا بابا هههههه

عدى اسبوع وكل حاجة رجعت زى ماكانت
ريان رجع يروح العيادة تانى وبيتابع المرضى
لوجين رجعت تشتغل مع باباها ف الشركة تانى
وامير نزل اشتغل مع باباة تانى ف الشركة
ومازال اسلام بيتابع ومستنى الالبوم بتاعة ينزل
واسما قاعدة ف البيت مخنوقة مش بتعمل حاجة غير انها اذا تكرمت وراحت تقعد
مع لوجين شوية

ريان خلص كل المرضى وقال للسكرتيرة بتاعتة انة رايح مشوار
ونزل ريان وركب عربيتة وراح عند ...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة