قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية وخضعت للحب الجزء الثاني للكاتبة أروى الشرقاوي الفصل السابع

رواية وخضعت للحب الجزء الثاني للكاتبة أروى الشرقاوي الفصل السابع

رواية وخضعت للحب الجزء الثاني للكاتبة أروى الشرقاوي الفصل السابع

دخلو جميعا داخل القصر
حسام بقلق: فيه إيه ياجماعه أنا قلقت
ميرال بإستنكار: الى دمر حياة عمار وروان زمان رجع تانى وهرب من السجن وطبعا انتا وعائشه في خطر لان انتو من العيله
عائشه بصدمه: خطر لا الأكشن ماليش فيه أنا معرفكوش تاكسى اى عيله تانى دنا من يوم معرفتكم وانتو بتتخطفو لا كده كتير
أميره بمواسه: بكره تكسبى تناحه ومناعه ياختى اتنيلى واسكتى
أسماء وهي تلوى فمها: عيال فرافير أسد يلا فيه إيه.

بيسان: ياختى اتوكسى اول واحده هتهرب انتى
مازن وهو يضحك: لا اوعى تقولى كده دى أسماء قلبها قلب أسد
أسماء: حبيبى ياميزو هو انا اتجوزتك من شويه ياجدع
شادى: ماتهدى شويه انتا ومراتك علشان نشوف الكبيره هتعمل إي.

ميرال: حسام انتا وعائشه لازم تنقلو هنا معانا في القصر لأن أحمد ممكن يفكر يأذيك انتا وعائشه أنتو تبع العيله عائشه لازم تفضل مع البنات هنا وأنا هكثف الحراسه لأن أحمد مش عارفه أخره فين بيحاول يبوظ كل حاجه حواليا
حسام بتفكير: موافق وكده هبقا مطمن على عائشه
أسماء بفرح: لولولولى هنتجمع مع بعض هيصه يابت منك ليها
مازن بيأس: والله كده حرام يابنتى إعقلى بقا تعبت منك والله حرررام بجد.

عمار: أخرك معايا رصاصه وأخلص البشريه كلها
عصام: بسرعه ياعمار خلص البشريه منها
شادى: يافرج الله هنخلص منها أخيرااا مش مصدق نفسى وخد بيسان معاك اهوه نرتاح شويه
أسماء بغمز لبيسان وقد فهمتها
ياسين: الله على البيت من غير ستات
معاذ: هيبقا فله
كامل: خليكو قد كلامكم ده لحد الأخر
مازن بعدم فهم: مش فاهم.

وبعد لحظات كان هناك أصوات مفرقعات تحيط بيهم جميعا فزع الجميع عدا ميرال فهى رأت الفتيات وهوم ينظرون لبعض ولكنها تركتهم لكى يأدبو أزواجهم ليتحدثو بطريقه أفضل عنهم
معاذ: ياجباااره حرام قاعدين مع مين
عمار: ليه بتعملى فينا كده
أسماء: اتكلمتو عليا وده حقكم مش لسه هجمع الحساب كله أول بأول
حسام بتعجب: هو أنا المفروض هقعد هنا وهيحصل فيا كده.

أسماء: والله على حسب أفعالك دول من أعمالهم سلط عليهم انما هنمشى جمب الحيط وكده هتتعامل احسن معامله مشيت معاهم عذرا سوف تكون معهم
ميرال بصرامه: نكمل كلامنا في المكتب
حسام: لا استنى اجيب مراتى معايا مش هينفع اسيبها هنا
أسماء: تاخد مين ياكابتن ياله مع ميرال ياخويا على المكتب البيت ده ليه قوانين ولازم تتلزم بيها وبعدين البت دى وأشارت إلى عائشه شكلها مش مشرفانا.

شادى وهو يرتب على كتفه: علشان تعيش هنا وتبقا مرتاح لازم تكون ست الكل راضيه عنك يعنى ياحسام يابنى عقلك في راسك تعرف خلاصك
مازن وهو يخبط كف على كف: لله الأمر من قبل ومن بعد
أسماء بأستنكار: هو إنتا متجوز بنت عشماوى ماتهدى كده ياخويا
ياسين بصوت عالى: أنيل
معاذ: لا كده كتير كله ألا سوسو دى رئيسة الفرفشه والأيام المنعنشه في البيت كله هي وهارتى من جوه ميرو
أسماء بتفاخر: يعجبنى فيك يامعاذ انك فهمنى.

أميره: حبيب هارتى من جوه شوفتيه وهو بيثبتنى
ميرال بزعيق: كفايه حصلونى على المكتب والله حرررام
روان بتمثيل: والله عيبه في حقكم ست الكل بتقولكم ياله وانتو قاعدين تتكلمو في تفاهات ادخلى جوه ياكبيره وانا هخليهم يحصلوكى
عمار وهو يرفع حاجبه: انتى قاعدتك في البيت غلط ميرال لازم روان تنزل الشغل بأى طريقه لوقعدت أكتر من كده مش مسؤل عن الى هيحصل.

أسماء وهي تلوى فمها: كل نصيبه يقولو أسماء أسماء تقولوش البنات دول كانو مقضينها دروس دينيه وأكملت بتأثر والله كده حررام حرررام حرررام.

أدهم: كمان واحده بالله عليكى
أسماء: حرررام
معاذ وهو يصفر: الله عليكى يافنان
مازن وهو يمسكها من ثيابها: لا والله كده كتير عليا عمار خد أختك مش عايزها
عمار: البضاعه المباعه لاترد ولا تستبدل أحنا مصدقنا قال ترجع قال
ميرال: قلت ميت مره محدش يتكلم كده على أسماء
ياسين: مش واخده بالك بتعمل فينا أيه
شادى: وأنتا ناسى حضرتك أن أسماء خط أحمر ممنوع حد يزعلها كفايه كلام وياله بينا.

وبالفعل ذهبو جميعا ألى غرفة المكتب
أسماء: بت ياعائشه هو إنتى مش مسيطره ولا إيه
صفيه: أرجوكى سبيها ياأسماء ماهى عسل أهى
روان: لا أكسكوزمى بقا ياصفصف لازم نوعى البونيه ده مستقبل
أميره بإستنكار: هو جوزها ده مش أخوكى
روان: وهو علشان اخويا نضيع مستقبل البونيه أنطلقى ياكبيره.

عائشه وهي تسير الموضوع معهم: دلوقتى ياختى اخو البت دى موز مفيش كلام والبنات بتعاكسه حتى في الجامعه مش عتقينه أنيل إيه وانا بقا مش عارفه ادلع عليه البنات هتخطفه مينى
أسماء: لا البنات انا اقولك تعملى معاهم أيه أنما الدلع الصغيرات على الحب دول هيقلولك تعملى إيه أصلهم بيعيشو مراهقه متأخره وإيه مقولكيش
سمر بتذمر: ياختى بصالى في الجوازه اتنيلى واسكتى ده محدش مقطع علينا في البيت ده غيرك.

أسماء: الحق عليا خايفه عليكم من الحسد البنات دول عندهم فراغ عاطفى وانتى الى واكله الجو انتى وصفصف وفرفوره حبيبت قلبى
مليكه: يخربيت قرك ياشيخه
أسماء: ياالله اخيرا سمعنا صوتك لقد هرمنا من اجل هذه اللحظه
مليكه: انتى عارفه انا مش بحب اتكلم كتير.

أسماء: مليكه الدنيا حلوه افرحى اضحكى اتكلمى هزرى اعملى مقالب الدنيا تستاهل تتعاش اضربيها صرمه قديمه كده كده هتعدى بحلوها ومرها شايله هم بكره ليه هو ربنا سبحانه وتعالى قصر معانا انهارده
شيلى الخوف من قلبك ثقى في الى حواليكى أنتى في امان هنا جوزك معاكى واختك وعيلتك كلها
مليكه بحزن: بس
أسماء: مبسش حبى الحياه بلاش يأس وخلونا نحل مشكلة البونيه دى
فريده: هي خلاص بقت مشكله.

أسماء: بلاش انتى يافريده ياختى دانتى لوحدك مثبته الراجل جمبك معدش لعارف لقريب ولا غريب ركزى معايا ياعائشه جوزك على متعوديه وإبنك على متربيه
بيسان: يعنى أيه
أسماء: انا أعرف هوما بيقولوها كده
سمر: سيبك من البت دى هي هبله اصلا اهم حاجه ثقتك في نفسك لو من جواكى حاسه انك حلوه هتقنعى الكل بكده ومش أى واحده تهزك وخلى عندك ثقه في حبك
أسماء وهي تصفر: والله كنت عارفه ان الكلام الصح هيطلع من عند الوليه دى.

ضحك الجميع على أسماء وعلى أفعالها.

في الداخل عند ميرال والشباب
شادى: هتعملى إيه الجديد إيه ورفعت عملتى معاه ايه
ميرال بضحك: الجديد حصل رفعت زمانخ بيندم انه اتفق مع حد عليا غلبان
مازن: عملتى إيه
ميرال: معدش حيلته حاجه رجع شحات
أدهم: انتى محدش يستهون بيكى وأحمد
ميرال: ده تعبان وأخره على إيدى بس أعرف نوياه بس أنا خايفه بجد على أسماء ممنوع تبقا في مكان لوحدها أسماء حامل مش هضحى بيها
مازن بغضب: وأنا مش هسمح لحد يإذى مراتى.

عمار: أنا ليا تار كبير عنده بسبب الى عمله زمان مع روان والى عايز يعمله في أختى
حسام: والكلب ده لو قرب لأختى تانى هنهى عليه
ميرال: أنا لسه مش عارفه هو مسنود من مين بس عرفة هنوقعه إزاى
معاذ: إزاى
ميرال: هقولكم
أدهم: ده خطر ياميرال
ميرال: والخطر أنى أسيبه كده أحمد لازم أصفيه وأخلص منه بس اعرف الاول مين وراه.

شادى بتفكير وصدمه للجميع وخصوصا ميرال: ميرال أنتى لو فاكره انى مصدق انك مش عارفه مكان أحمد تبقى مستغبيانى وده غلط في حقى جامد
ميرال بضحكه: وأنا هعرف منين
شادى: الخطه بتقول انك عارفه مكانه كويس
نظرت له وهي مبتسمه فهو يفهمها جيدا ويعرفها حق المعرفه
أدهم: أكتر اتنين فاهمين بعض ميرال مش هسمحلك تخاطرى بنفسك كلنا هنبقا مع بعض خطوه بخطوه.

شادى بتفاخر: عيب يابنى ميرال محدش يفهم دماغها غيرى أنا اول واحد اتسحلت معاها في الشغل
ياسين بتفكير: ميرال لو عرفتى مكان أحمد ممكن نجيبه في ثانيه ويبقا قدامنا
ميرال: ودى هتعملها إزاى بقا
ياسين: نعمله كمين هنا اننا كلنا خرجنا وسيبنا أسماء وهو مهيصدق وبكده نقضى عليه
معاذ: وهو يعرف منين اننا خرجنا.

ميرال: مش هينفع الى بتقولوه ده احمد أصلا أمراقبنا الفتره دى علشان كده قولت منسبش البنات لوحدها أقوم أنا اقدمله أسماء على طبق من دهب ممكن على أخر لحظه يفهم الخطه ويبقى كده خسرت أسماء
مازن: وأنا مش هوافق مراتى تبقا ضمن لعبه زى ديه
ميرال: متقلقش أنا عمرى مهسمح لأحمد أنه يإذى حد من العيله.

مر الوقت وهوم يخططون لتدمير أحمد ومن ورائه.

&
في لندن عند رفيف وأدم
كانت تجلس بزهق في تذهب معه الشركه وتجلس طوال النهار لم يسمح لها بالعمل هو محق يخاف عليها ولكنها تحب العمل تريد أن تعمل وتخرج من هذا الملل
أدم وهو ينظر إليها: إنتى قالبه وشك شبه العوانس ليه كده
رفيف بزهق: عايزه أشتغل كده كتير.

ذهب أليها وجلس بجانبها وضمها أليه: حبيبتى مش عايز أتعبك خايف عليكى أنتي حامل دلوقتى ومينفعش أضغط عليكى بالشغل أنا بخاف عليكى أنتى عمرى كله يارفيف حياتى كلها أنا عايش عشان أسعدك مش أتعبك
ررفيف وهي تنظر إليه: بحبك أووى ياأدم أوعى تبعد عنى هموت من غيرك
أدم وهو يغمز إليها: هو أنتى أحلوتى كده أمته قمر ياناس كده مش هعرف أشتغل
كده
دخلت مادلين في هذا الوقت
رفيف: هو أنتى هبله يابت أنتى عملو الباب ده ليه.

مادلين بغيظ: ليك مابيصير هيك هون مكان شغل اتركو هي الأشياء للمنزل
رفيف بضيق: وأنت مالك جوزى وأنا حره فيه مضيقه نفسك ليه
مادلين بغضب: أنا بعرف أدم من زمان أنتى وقحه أقتحمتى حياتنا
رفيف: كنت مستنياكى تغلطى جبتيه لنفسك
هجمت رفيف عليها وقامت بضربها بشده وأوقعتها على الأرض
رفيف: والله شعرك ألى فرحانه بيه ده والله ماهخلى حيلتك شعره واحده
مادلين: ليك اتركينى ماراح اسكت ليكى
جذب أدم زوجته وأوقفها.

أدم بغضب: أنتى مجنونه نسيتى أنك حامل
مادلين بغضب وقد حاولت ضرب رفيف على وجهها مسك أدم يدها: مش مرات أدم ألى واحده زيك تضربها لو مكونتيش ست كنت عرفتك مقامك ودلوقتى تخفى بره الشركه دى مالكيش شغل عندنا وجوزك مطرود معاكى
رحلت مادلين وهي تنوى على دمارهم
أدم ضم زوجته: أنا أسف بجد عرضتك لموقف زى ده واحده زى دى كنت طردتها من زمان مكنش لازم تفضل هنا لحظه واحده أسف ياحبيبتى.

فرحت رفيف بزوجها وحمدت ربها على هذا الزوج العاشق.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة