قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية وجع حنين للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الثامن عشر

رواية وجع حنين للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الثامن عشر

رواية وجع حنين للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الثامن عشر

(في معرض موبيليات شهير )
عبد الرحمن: انا تعبت يا ولاد من اللف حروح اقعد مع ماما يا حنين لحد ماتخلصوا
هنا: انا كمان يا ماما حروح مع جدوا. انا اخترت خلاص أوضة كيتي
حنين: خلاص يا بابا خد هنا معاك
يوسف: متاكدة يا هنا مش عايزة تشوفي حاحة تاني
هنا: لا يا عمو يوسف انا اخترت خلاص
يوسف: اوك يا حبيبتي. معلش ياةعمي تعبناك.

عبد الرحمن: لا يا ابني مفيش حاجة بس انا رجلي وجعتني حنين عارفة. خلي معاموا عمر بقي واختارو معاه
يوسف: عمر. يا حبيبي ناوي تختار ايه
عمر: انا عايز أوضة تكون علي شكل كورة
يوسف: امممم كورة. طيب بص روح بقي ظور في الجنب اللي هناك ده يمكن تلاقي. اوك
عمر: اوك
حنين: انت بتوزع الولد.
بوسف: اعمل ايه ما انتي تقلانة عليا ومش عايزة تخرجي معايا. وكمان كنتي مخصماني. كدة اهون عليكي يوم بحالو مسمعش صوتك.

حنين: اه علشان تبطل قلة ادب ومتعملش اللي انت عملتوا تاني
يوسف: يا سلام كدة. ماشي طب بقولك ايه مش عايزة تتفرجي علي اوض النوم. يمكن تغيري رأيك ولا حاجة
حنين: لا مش حشوف حاجة.
يوسف: قرب من حنين ومسك ايديها.
حنين: ذدت ايدها. وبعدين انا مش قلت مفيش لمس
يوسف: اعذريني. انا لو معملتش كدة. اشك في نفسي
حنين: ليه بقي ان شاء الله.

يوسف: اصل بصراحة مفيش راجل يقدر يمسك نفسه. قدام الحلاوة والانوثة دي ميبقاش راجل. وانا بقي راجل اوي
حنين: ههههه الكلام مش بفلوس
يوسف: كدة. اقصدك ان انا بتاع كلام وبس. طب اتلمي بقي بدل ماخدك دلوقتي علي اقرب سرير قدام الناس واوريكي اني مش بتاع كلام
حنين: ههههههه شكلك حلو وانا بستفزك
يوسف: كدة. ماشي تقلي حسابك يا حنين كمان. ده انتي لما تقعي تحت ايدي حوريكي ايام. حخليكي تقولي حقي برقبتي.

عمر: عمو يوسف انا لقيت الوضة اللي انا عايزها
يوسف: بجد طيب تعالي وريني
حنين: جميلة يا عمر
يوسف: مبروك عليك يا حبيبي روح بقي لتيتة وجدوا وقلهم ان ماما وعموا يوسف. حيحسبوا وجاين
عمر: حاضر
حنين: تاني بتوزعوا
يوسف: اعمل ايه ماابوكي كاتم علي نفسي اول نا حنخرج مش حرف اكلمك تعالي يلا نحاسب
حنين: يوسف هي الاوض بكام
يوسف: وانتي مالك بكام
حنين: يوسف بتكلم جد
يوسف: وانا والله انتي مالك فعلا متكون زي ماتكون.

حنين: يوسف انا عايزة ادفع تمن الوض دي انا اصلا مجبتش حاجة وانت فارش الفيلا كلها غير الهدية اللي جبتهالي ولسة الشبكة اللي مصر اننا نجبها كدة كتير اوي
يوسف: حبيبة قلبي مفيش حاجة في الدنيا تكتر عليكي. انا لو طول اكبلك الدنيا بحالها تحت رجلك حجبهالك
حنين: بس. كدة انا مش حيب حاجة
يوسف: لا حتجيبي انتي مش قلتيلي انك نازلة تجيبي حاجات ليكي وللولاد.

حنين: ايوة بس دي حاجات شخصية يعني هدوم وكدة انا بتكلم علي الفرش
يوسف: انسي مش حتجيبي حاجة. كمان في حاجة عايزك تفضي نفسك يوم وننزل انا وانتي تشتري جاتك
حنين: لا طبعا مينفعش تيجي معايا
يوسف: ليه حتشتري حاجة عيب هههههههه
حنين: بطل رخامة
هنا: ايه يا ماما جدو بيقولكم كل ده بتحاسبوا
يوسف: معلش روحي قوليلوا جاين حالا
يوسف: تعالي بقي لا ابوكي ينفخنا
حنين: ههههههه تعالي
في العربية
يوسف: هاه يا ولاد انبسطوا.

هنا وعمر: اه جدا
خديجة: ربنا يا بني يسعدك يارب
يوسف: تسلميلي يا حجوك يا عسل
خديجة: والنبي انت اللي عسل
عبد الرحمن: انت يا واد حتعاكس مراتي كمان مش كفاية البت
يوسف: ههههههههه اعمل ايه بس هما الاتنين حلوين اوي بصراحة يا عمي
خديجة: انت اللي حلو وكلامك حلو
يوسف: حبيبتي يا جوج
عبد الرحمن: كدة. يعني اطلع منها انا
خديجة: الله وانت زعلان ليه غيران منه اعمل زيه ماانت خلاص مبقتش سمعش منك كلام حلو.

يوسف: هههههههه كدة يا عمي تفضحنا مع الست يا شماتة ابلة ظاظا فيك
عبد الرحمن: يا واد اتلم انا بتشعليلها
حنين: هههههههه معلش يا بابا اصل يوسف ده مصيبة
خديجة: الله انتو كلكم علي الواد ليه. متزعلش منهم يا حبيبي قول اللي انت عايزه
يوسف: من عنيا يا حجوج
وفات يومين وحنين ويوسف بيجهزوا للفرح وحجزوا القاعة بتاعة كتب الكتاب وفي يوم يوسف بيكلم حنين
يوسف: حبيبي انتي فين كلمتك اكتر من 4مرات ومردتيش قلقتيني.

حنين: معلش بس اصل التليفون في الشنطة وانا مكنتش سامعة
يوسف: اممم انتي برة. مقولتليش يعني
حنين: معلش انت عارف مفيش وقت وانا ناقصني حاجات كتير
يوسف: طب انتي فين دلوقتي
حنين: انا في مول...
يوسف: والله ده انا قريب منك. خليكي مكانك وانا جاي
حنين: مش مشكلة انا حاخد تاكسي
يوسف: تاكسي ايه اوقفي مكانك متتحركيش. فاهمة.
حنين: طيب خلاص متزوقش يلااناحستناك سلام.

يوسف: سلام ايه خليكي معايا إلى التليفون لحد ماجيلك. لحسن تتعكسي ولا حاجة
حنين: ههههههه طيب ماشي.

يوسف: وقف قدام حنين الجميل مستني حد
حنين: ركبت. اه واتلم علشان ده غيار وممكن يقتلك
يوسف: لازم اغير. ده انا معايا موزة الموزز
حنين: هههههههههه
يوسف: ايه الضحكة الحلوة دي. قوليلي جبتي ايه
حنين: وانت مالك دي حاجت خاصة
يوسف: خلاص انا حفتح الشنط واتفرج
حنين: اياك والله ازعل منك
يوسف: هههههههههه شكلك جايبة حاجات من اللي بحبها
حنين: بس بقي يا رخم.

يوسف: ماشي هانت كلها اسبوع وبدل مااشوفها في الشنط حشوفها علي اكلي جسم في الدنيا
حنين: اتكسفت وبصت الناحية التانية. تليفونك بيرن
يوسف: الو. ايوة انا مين، اه تمام هما حيطلعوا امتي، طلعوا خلاص. طيب معلش بلغهم اني مش موجود وحروحلهم علي هناك خليهم بس يستننوني. متشكر مع السلامة
حنين: خير في حاجة
يوسف: لا ابدا دول المعرض بيقولولي انهم بعتوا الاوض بتاعة الولاد علي الفيلا بس مفيش حد هناك. فقلتلهم يستنوني.

حنين: خلاص انا ممكن اخد تاكسي وانت روحلهم
يوسف: ماقولت لا مفيش تاكسي
حنين: طيب حتعمل ايه كدة حتتاخر
يوسف: طيب ما تيجي معايا وبعدين اوصلك
حنين: ايه لا طبعا مينفعش اروح معاك لوحدي
يوسف: لوحدك ايه بس احنا حيبقي معانا العمال مش لوحدنا
حنين: لا ده انت كان معانا بابا وماما وعملت اللي عملتوا اومال بقي دلوقتي
يوسف: عملت ايه بس كل ده علشان كنت عايز احضنك وكمان محضنتكيش. محسساني اني اغتصبتك مثلا. في ايه يا حنين.

حنين: لا يا يوسف انا اتكسف اروح معاك. انت قليل الادب وانا مضمنكش
يوسف: هههههههه علي فكرة فكرتك غلط عن قلة الادب انتي لسة مشوفتيش قلة ادبي علي حق
حنين: شوفت بقي ليا حق اخاف منك
يوسف: لا ياروحي متخفيش انا مينفعش اعمل حاجة وفي عمال موجودين. خلاصي بقي انا اصلا لفيت وطالع علي هناك
حنين: امري لله بس والله يا يوسف لوعملت حاجة بجد حزعل
يوسف: هههه متخفيش ححاول امسك نفسي.

يوسف: يلا يا قمر انزلي
حنين: متخليني هنا في العربية
يوسف: حنين انزلي العمال بتبص علينا وبعدين انتي لازم تكوني موجودة علشان تقولي الاوض حتتفرش ازاي. احسن ماكنت اكلمك في التليفون واسالك
حنين: ربنا يستر. اتفضىل
يوسف: احبك وانتي مطيعة
حنين ويوسف وقفين مع العمال بيركبوا الاوضة وحنين عمالة تفهم يوسف يقول لعمال ايه. لكن هو مش معاها مركز في عنيهاوقربها منه اللي مش متحمله
حنين: يوسف. يوسف.

يوسف: ايه بتقولي حاجة
حنين: كل ده وبقول حاجة الراجل عمال يسالك. وانا اقولك تقولولو يعمل ايه وانت سرحان في ايه مش عارفة
يوسف: معلش. كنت عايز ايه يا ابني
العامل: السرير حنفرشوا فين
يوسف: هاه حتفرشيه فين
حنين: ما انا عمالة اقولك هنا في الجنب ده وانت مش معايا.
يوسف: معلش حقك عليا كنت سراحن شوية. حوطوا هنا يا ابني.

وبعد شوية العمال بيركبوا اوضة عمر وحنين كانت في أوضة هنا بتظبط الفوتيهات وشوية حاجات وخرجت لقت يوسف طالع علي السلم
حنين: اومال فين العمال
يوسف: مشيوا كنتي عايزة حاجة
حنين: اتخضت انهم لوحدعم. لا ابدا يالا بينا علشان اتاخرت
يوسف: مسك ايدها. استني هنا مالك خايفة مني
حنين: شادت ايديها بسرعة ونزلت تحت وخدت شنتيطها وقبل ما تفتح الباب
يوسف: شدها من ايدها جامد ولفها وحضنها.

حنين: اتفاجأت بحضن يوسف بس في ثانية هديت واستستلمت لحضنه
يوسف: حس انها استسلمت وضمها جامد وهو مش قادر يبعدها عنه
حنين: فاقت وزقته. وخرجت بسرعة
يوسف: خرج وراها. حنين مالك. ايه ده بتعيطي ليه بس. يا حبيبتي احنا كلها اسبوع وتبقي مراتي خلاص
حنين: بتعيط. انا غلطانة اني جيت معاك حتروحني بسرعة ولا والله اخد تاكسي وامشي
يوسف: لا خلاص حوصلك تعالي اركبي
يوسف: يا حنين ابوس ايدك كفاية عياط. مكنش حضن ده.

حنين: انت عارف الحضن ده خادنا عليه كام ذنب. مش كفاية اني بكلمك واضحك معاك كل ده عارفة اني باخد عليه ذنوب بس كدة لا بجد انا مكسوفة من نفسي اوي
يوسف: ليه بس وبعدين انا اللي حضنتك. انتي اتفجأتي وعموما انا اسف معلش. بس اغذريني يا حنين انا بتقطع كل يوم محتاج اضمك محتاجك معايا افهميني يا حنين
حنين: بتعيط ومش بترد.

يوسف: تعرفي انا غبي اوي كنت فاكر الحضن ده حيهديني ويخليني ارتاح شوية بس كنت غلطان ده جنني اكتر وطمعني اكتر. بطلي عياط بقي بدل والله مارجع بيمي هناك وابعت اجيب الماذون واتجوزك بقي من غير فرح ولا حاجة واللي يحصل يحصل
حنين: بصتله بعتاب وابتسمت
يوسف: ايوة بقي عنيكي ابتسمت اهو. خلاص يا قلبي متزعليش ووالله اوعدك حتكون اخر مرة. اوك
يوسف وصل حنين للبيت ومشي بس فضل اليوم كله بيكلمها مبتردش لحد تاني يوم.

(في بيت عبد الرحمن )
عبد الرحمن: انا بس عايز افهم انت عايز ايه
عمار: انا بصراحة حاسس اني فيه حاجة غلط. الواد ده مش طبيعي وكمان حنين. مش هي دي حنين اللي كانت بتتكسف من خايالها تقعد تتكلم معاه عادي واحنا واقفين وكمان انا عايز اعرف ازاي تروح معاه تشوف الفيلا وتنقي الاوض وكمان الشبكة من غير مااكون انا ولا علي موجودين
عبد الرحمن: ليه يا سي عمار هو انا مش مالي عينك ولا ايه ماانا كنت معاها مكنتش لوحدها.

علي: ايه يا عمار انت اتجننت. بابا هو الكبير وطول ماهو موجود محدش له حق يتكلم. وبعدين حنين ماغلطتش في حاجة
عمار: الله اعلم بقي اومال اشمعن يعني وافقت عليه اكيد الحكاية فيها حاجة.

عبد الرحمن: لا ده انت قليل الادب ولازم تتربي انت عايز ايه عايزها تفضل طول عمرها لوحدها وانتوا كل واحد فيكوا قاعد في حضن مراتوا واللي في حضن جوزها وهي تقعد كدة. احنا مصدقنا انها ترضي تتجوز وتنسي اللي حصلها. اسمع هي كلمة ملكش دعوة بحنين ويوسف. انت فاهم. يالا غور من وشي.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة