قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية وجع حنين للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الثالث عشر

رواية وجع حنين للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الثالث عشر

رواية وجع حنين للكاتبة ريحانة الجنة الفصل الثالث عشر

(في المستشفي )
أمير: خير يا دكتور يوسف عمل ايه طمني
الدكتور: الحمد لله متقلقش هو بس اخد دور برد شديد والسخنيه كانت جامدة انحنا تبتدبنا ننزل السخنيه وان شاء الله حيبقي كويس
أمير: طيب هو فاق ولت لسة
الدكتور: لا لسة اصله كمان كان عاندوا هبوط في الدورة الدمويه واضح انه مأكلش حاجة بقالوا يومين وانا حلقتله محاليل وان شاء الله الضغط يتظبط ويفوق ويبقي تمام. عن اذنكم.

محمود: ان شاء الله حيبقي بخير يا امير باشا متقلقش. بس هي مين حنين دي
أمير: وانت بتسال ليه
محمود: اصل يوسف بيه وهو بيخترف كان عمال بقول اسمها.

أمير: تليفونه بيرن. الو ايوة يا سيادة اللواء، انا أسف والله بس حصل ظرف كدة واتاخرت علي سياتك، لا لا 10 دقائق وتلاقيني اقدام معاليك، حاضر يا فندم متقلقش. مع السلامة
أمير: معلش يا محمود انت شايف انا لازم امشي دلوقتي وان شاء الله مش حتاخر بس انت اوعي تسبه لوحده فاهم
محمود: انت حتوصيني علي يوسف بيه. متقلقش انا مش حسيبه اتفضل انت شوف شغلك
الممرضة: لو سمحتم يا ريت حد يفوت علي الحسابات.

أمير: انا حفوت عليهم دلوقتي وانا ماشي
محمود: لا امشي انت انا حفوت عليهم
أمير: ياابني انا حتفع ملكش دعوة
محمود: لا لا اتفضل حضرتك وانا حفوت عليهم دي فلوسه انا مش حتفعله حاجة من جيبي
أمير: اوك سلام مش حوصيك متسبهوش
في أوضة يوسف نايم ومش حاسس بحاجة وقاعدة جانبه ممرضة
الممرضة: بتملس علي شعر يوسف وتتنهد. اه يخربيت حلوتك انت ايه معمول من ايه
دخلت ممرضة تانيه: يا لهوي انت بتعملي ايه انتي بتتحرشي بالمرضي.

الممرضة الاولي نعمة: ششششش بس وطي صوتك ايه اللي بتقوليه ده
الممرضة التانية عايدة: اومال انتي كنتي بتعملي ايه انتي مجنونة
نعمة: ولا حاجة انا بس كنت ببص عليه اصله قمر ابن اللذين
عايدة: هههههه طيب والله تلاقيكي فعلا كنتي بتتحرشي بيه
نعمه: ههههه ايوة واللي يطولني اعمل اكتر من كدة واتبل عليه واخليه يتجوزني
عايدة: ههههههههه اه يابايرة. يابت اتلمي لوحد سمعك حتروحي في داهية.

نعمة: يا ختي بقي طب بذمتك نش قمر. ده شبه الممثلين اللي بيطلعوا في المسلسلات التركي
عايدة: هو من ناحية قمر فهو قمر اووووي بس اتلمي شوية وتعالي معايا بدل الدكتور مايبهدلنا
نعمة: علي عيني اسيبه وامشي بس يلا حبقي ارجعله تاني
(في البيت عند حنين ).

حنين: اليوم بيخلص وحنين مستغربة يوسف مبعتلهاش اي رسالة. خالص ده كان الفترة الاخيرة كل شوية يكلمها يطمن عليها ويبعتلها في اغاني. حاست ان في حاجة ناقصاها واقتقدت الاهتمام اللي يوسف كان محسيها بيه
حنين: كدة طول اليوم متكلمش خالص ايوة اكيد بيتقل عليا ما انا رديت عليه امبارح وكلمته وكمان خرجت البلكونة حس انه خلاص عمل اللي كان عايزه طيب ماشي يبقي بقي يبعتلي تاني وانا مش حرد عليه هاه يتفلق
(في المستشفي ).

أمير قاعد علي كرسي قصاد يوسف وكان لسة مافقش. بس ابتدي يفوق
يوسف: بصوت تعبان ورايح خالص. أمير انا ايه اللي جابني هنا
أمير: اخيرا. حمدلله علي سلمتك يا جو كدة تخدني عليك
يوسف: اه مش قادر دماغي وجعاني اوي وصوتي رايح خالص. هو انا جيت هنا ازاي انا مش فاكر حاجة
أمير: كنت مغمي عليك وسخن وبتخرف وجبتك انا ومحمود علي هنا. الله يخربتك جبتلي الغضروف عمال تربي في عضلات كل يوم في الجيم ربنا يهدك.

يوسف: هههههه يهدني اكتر من كدة اهو كل ده من قرك. انتي اللي شكلك خلاص. الستات خلصت عليك وبهدلت صحتك
أمير: والله. طيب يا اخويا ماشي. احكيلي بقي ايه اللي تعبك كدة وبهدلك
يوسف: اصل كنت عند حنين. ايه ده حنين انا مكلمتهاش النهاردة اي فين تليفوني يا أمير بسرعة
أمير: طب اهدي بس انت لسة تعبان. اتفضل يا عم التليفون اهو
يوسف: بيكتب لحنين
يوسف: حبيبتي وحشتيني عاملة ايه
يوسف: معلش اصلي تعبت شوية ومعرفتش اكلمك.

يوسف: حنين انتي مبترديش ليه. والله كنت تعبان
يوسف: شكلها زعلان ومش عايزة ترد عليا
أمير: انا مش فاهم حاجة هو ايه اللي حصل
يوسف: ابدا انا حقولك...
أمير: هههههههه يا بت اللذين يعني السبب في تعبك وكمان مقموصة دي فظيعة والله انا لومنك معبرهاش
يوسف: بإبتسامة ياعم براحتها تتقمص زي ماهي عايزة انا راضي انا بس اخف كدة شوية وحعرف اصالحها بطريقتي.

أمير: مقولتلكش بقي اول ماجيت من برة ودخلت عليك الاوضة لقيت البت الممرضة قاعدة مسبلالك وتقريبا كدة كانت حضناك ههههههههه خالي بالك يا معلم من نفسك
يوسف: ههههههههه لا والله وانا مش حاسس لا ده انا اخلي بالي بقي لغتصبني ولا حاجة
أمير: ههههههههههه اه ومش بيعيد تلبسك وتقولك اجوزني
يوسف: ههههههه بيعنيها استني انت عليها انا حخليها تكره نفسها بس ابقي عرفني شكلها
(الباب خبط ودخلت الممرضة ).

أمير: ضحك وغمز يوسف. والله احنا بنتعبك معانا تسلم ايدك
نعمة: وهي مسبلة ليوسف وبتقيسله الحرارة. ابدا ولا تعب ولا حاجة المهم هو بس يقوم بالسلامة. طمني انت عامل ايه دلوقتي
يوسف: بوش خشب. كويس
نعمة: في حاجة مضيقاك قولي وانا اعملك اللي انت عايزه
أمير: بيكتم ضحته ويبص ليوسف
يوسف: شكرا مش عايز حاجة ممكن بقي لو خلصتي تتفضلي عايز انام
نعمة: بإحراج. اه خلصت اهو حديك الدوا ده بس وامشي.

يوسف: سيبيه وانا حخدوا واتفضلي
نعمة: يعني متأكد مش عايز حاجة
يوسف: ما قلت لا
نعمة: طيب عن اذنكم ولو احتجت حاجة ابقي رن الجرس وانت تلاقيني عندك في ثانيه
أمير: هههههههه مش قادر هي البت دي عاملة كدة ليه هي اول مرة تشوف راجل
يوسف: اناعارف ده وجع قلب والله. بقولك هو الدكتور مقلكش حخرج امتي انا زهقت وعايز امشي وكمان بكرة معاد الجلسة بتاعة حنين وعايز اروح علشان اشوفها.

أمير: لا يا حبيبي انسي الدكتور قال مش حتمشي قبل48 ساعة واتقل كزة بقي علي الست حنين دي شوية لحسن حتركب وتدلدل رجليها
يوسف: وانت مالك انت ماتركب ولا تعمل اللي هي عايزاه انا راضي. بس كدة مش حاعرف اشوفها لا كدة مش حينفع. ماتقول للدكتور اني بقيت كويس وعايز امشي
أمير: قلنا مينفهش واتهد بقي ويلا كل الاكل ده خليك تخف بقي وارتاح منك.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة