قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية من أجلك فقط للكاتبة لولو الصياد الفصل الرابع

رواية من أجلك فقط للكاتبة لولو الصياد الفصل الرابع

رواية من أجلك فقط للكاتبة لولو الصياد الفصل الرابع

نيجار، مستحيل علي جثتي
وفي تلك اللحظه وجدت نيجار جدها يدخل إليهم إلى جانبه عمار يستند عليه
الجد، السلام عليكم
رد الجميع عليه عدا نيجار التي تحدثت بغضب حين جلس
نيجار، ممكن افهم ايه التخريف اللي سمعته ده
عمار، بعصبيه، اتكلمي عدل يا. نيجار مع جدي
الجد، روح انت دلوجتي يا عمار والكل يمشي ماعدا نيجار ودهب
وبالفعل فعل الجميع ما امر به الجد
الجد بعد خروجهم...
الجد بجديه وصوت هاديء...

الجد، بصوا يا حبايب جلب جدكم انا لما جوزتكم بدون ما تعرفوا كنت واثج اني بديكم لرجاله وواثج ان بكده بوقف بحور دم تحصل لان عارف كل واحده حطيتها في المكان الصح عارف انكم زعلانين بس ديه افضل حل
نيجار بعصبيه، الجواز ده باطل
الجد، انتم جصر يا نيجار واني وليكم
دهب وقد شعرت ان الجد يتراجهم حتى يوافقوا شعرت وكان ابوها يطلب منها الغفران لم تستطع التحمل ان يتذلل جدها اكتر لهم.

دهب، انا موافجه علي الجوازه دي يا جدي
نيجار، بغضب، انتي بتقولي ايه انتي عارفه سليم ده بيحبني ازاي عارفه انه كان جاي يخطبني انا وسليم بنحب بعض فاهمه
لم تتحدث دهب نظرت إلى الارض بحزن
وجد الجد الخادمه تستاذن لدخول سليم
فوافق الجد مباشره
دهل سليم عليهم فاقتربت منه نيجار بسرعه حتى انه فزع من طريقتها بالهجوم عليه
سليم، في ايه يا نيجار
نيجار بدموع، انت ازاي توافق ازاي تسمح لهم يعملوا كده.

سليم، بحزن، مقدرتش اقول حاجه مقدرتش يا نيجار اصغر عمي وابويا قدام الناس حتى لو علي حساب نفسي انتي عارفه انا بحبهم ازاي وعارفه كويس اني مقدرش ارفض ليهم طلب
نيجار بحزن وهي تبتعد عنه وترجع إلى الخلف
نيجار، وانا يا سليم نيجار حبيبتك
سليم بحزن والدموع بعيونه تابي النزول وبصوت يرتعش من التوتر وصعوبه الكلام كان يشعر انه يتمزق من الداخل ليتحدث ويكسر قلبها
سليم، انا اسف يا نيجار بس انا مش هقدر اعمل حاجه.

نيجار صفقت له وبقوه ونظرت له بسخريه وهي تمسح عيونها
نيجار، برافوا
والتفت إلى الجد.
نيجار، جدي انا موافقه علي الجوازه وتحت امرك في كل حاجه
حينها خرج سليم لانه لم يستطع التحمل اكثر.

كانت دهب تتابع كل شيء وتتمزق اهذا هو زوجها الذي لم يلاحظها ولم يرفع حتى نظره اليها لم يلتفت عليها لم يعرف انها زوجته كان لايري سوي حبيبته كانت تتمزق تريد الصراخ تريد ان تقول انا زوجتك انا من يحب ان تراها ويكون كل ذلك الحب بعيونك لها وحدها حينها اقسمت دهب بداخلها ان تكون هي ملكه قلبه ستجعله ينسي نيجار ونهائيا ولا يعشق سوي واحده فقط هي دهب القناوي ستجعل اسمها محفور داخل قلبه ولن تكون دهب القناوي ان لم تفعل ذلك...

علي الجانب الاخر في منزل الغمري
ذهب فهد إلى منزله بعد الاتفاق علي ان يكون العرس بعد ثلاثه ايام
دخل فهد إلى المنزل وجد شقيقته تشاهد التلفاز
دخل فهد وهو يلقي السلام وهي ترد عليه بحب وترحاب حتى جلس جانبها
فهد، بتسمعي ايه اكده
ماسة، بسمع مسلسل تحت السيطره
فهد، اه مسلسل المدمنين هموت واعرف بتسمعيه كل ما هينذاع ليه
ماسة، وهي تلتفت له وتتحدت بجديه.

ماسة، بص يا سيدي اولا المسلسل ده مش بيتكلم عن الادمان بس لا بيتكلم كمان عن التربيه الغلط وكمان الفلوس اللي بيوديها لعيالهم بزياده وبيخليك تفكر دايما تكون قريب من ابنك والا هيضيع بيخلي كل ام لازم تكون صاحبه بنتها كمان بيعلم ازاي تعرف المدمن وبيعرفك ازاي تعالجه وكمان بيعلمك ازاي تثق بنفسك والاخر كمان بيديك امل ان الحياه بترجع حلوه
فهد، بسخريه، ويا تري الست الدكتوره حافظه كتبها اكده زي المسلسل.

ماسة بضحك، لا طبعا ههههههههههه المهم عملت ايه
فهد، وهو ياخذ نفس عميق
فهد، اتجوزت وجوزتك عمار القناوي يا ماسة...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة