قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية من أجلك فقط للكاتبة لولو الصياد الفصل الرابع عشر

رواية من أجلك فقط للكاتبة لولو الصياد الفصل الرابع عشر

رواية من أجلك فقط للكاتبة لولو الصياد الفصل الرابع عشر

نيجار، مين دي
فهد وهو ينظر لها بتحدي، مرتي الجديده
نيجار بكل ما اوتيت من قوه
نيجار، مراتك مين انت هتخرف انا تتجوز عليا يومك اسود
فهد. بغضب، اتعدلي يا بت الجناوي احسنلك
نيجار، وهي تدفعه في صدره
نيجار. بغضب بكرهك بكرهك
فهد وهو يمسك يديها وينظر بعيونها.
فهد، غضبانه ليه واه لتكوني غيرانه يا بت الجناوي ولا يكونشي غيرتي حديتك بتاع إمبارح ديه وبقيتي راضيه عن جوازتك بيا.

نيجار بغضب وعيون غاضبه تلمع بها الدموع ولكن لن تنزل من عيونها ليست ضعيفه لتبكي امامهم
نيجار، عمري ما غير عليك ابدا لان وجودك ميهمنيش
واخيرا سمعت صوت زوجته
الفتاه، واه يا فهد كفياك عاد العروسة اكده هتزعل
نيجار وهي تنظر لها بغضب
نيجار، انتي تخرسي خالص ملكيش دعوه باللي بيحصل بينا فاهمه
الفتاه، بحزن، اسفه بس كنت عاوز يعني اجولك
نيجار، بغضب، اخرسي خالص
ضغط فهد علي ايدي نيجار بقوه حتى يؤلمها.

فهد بغضب، اياكي مره تانيه تجللي منها اكده فاهمه ولا لاه
ولكن قطع رد نيجار الناري صوت هنيه
هنيه، كنت عارفه ان محدش يجدر يخدك غير فهد بيه
نيجار، انتي كمان تعرفيها
هنيه بعدم فهم، كيف معرفهاش دي بتي
نيجار بدهشه وهي تنظر إلى فهد...
نيجار، اتجوزت خدامه
فهد، اخرسي خالص دلوجتي
هنيه بعدم فهم، اتجوز مين
نيجار وهي تشير علي ابنه هنيه وتدعي سعاد
نيجار، بنتك هو في غيرها.

هنيه، واه كيف ديه بتي تبجي زي ماسه راضعين علي بعض هي وماسه هانم وفهد بيه لولو الصياد اللي يستره بيعاملهم الاتنين زي بعض وعمره ما فرج بين واحده منيهم حتى انهارديه فرح بتي وصمم انه يبجي اهنيه وخليته هو اللي يديها لرجلها
نيجار بتعجب، يعني مش متجوزه فهد
هنيه، بابتسامه، لاه مين جال اكده دي زي اخته ماسة
نيجار وهي تنظر إلى الفتاه الخجوله
نيجار، بصوت ناعم، الف مبروك واسفه علي سوء الفهم.

ونظرت إلى فهد، بس جوزي هو السبب
لاول مره تنطقها زوجي نظر لها فهد بابتسامه قالتلها زوجي
الفتاه، لاه مزعلناش انا عارفه فهد مليح يحب يناجر فينا علي طول.
هنيه، طيب بالاذن احنا هندلوا للضيوف واتمني تنزلي الفرح يا هانم
نيجار، اكيد
بعد نزولهم نظرت نيجار له بغضب وابتعدت باتجاه غرفتهم بسرعه
فهد وهو خلفها
فهد، بس ايه رايك انفع ممثل جد الدنيا صوح
نيجار، بعصبيه بجد سخيف جدا.

فهد، بمشاكسه، بس خليتك تجنني يا بت الجناوي وواضح اكده انك هتجعي في حبي جريب جوي
نيجار، ههههههه بتحلم يا فهد بيه
فهد. بابتسامه تحدي، واثجه من حالك
نيجار بتحدي، طبعا
فهد، بابتسامه، هنشوف يا بت الجناوي.

في منزل ماسه وعمار...
كانت ماسه تستعد للذهاب إلى الجامعه لم تخبر عمار إلى الان فما زال نائم علي غير العاده لوقت متاخر
وأخيرا سمعت صوته الناعس
عمار، رايحه علي وين اكده
ماسه وهي ترتدي حجابها
ماسه، علي الجامعه
عمار وهو ينتفض واقفا من التخت ويقترب منها بغضب
عمار، اكده من غير ما تشوري الخروف اللي متجوزاه
ماسه بهدوء، كنت هصحيك وانا ماشيه
عمار، لا كتر خيرك والله
ماسة وهي تاخد نفس عميق.

ماسه، عمار انت عاوز تتخانق وخلاص
عمار، بعصبيه
عمار، ليه شيفاني مجنون اياك ولا مش واجف علي بعضي
ماسه بتوتر، عمار انت متوترني في ايه مالك كل حاجه عصبي فيها ما براحه شويه لازم نتكلم سوا بهدوء مش كله تحدي وخناق انا تعبت بجد ده مش اسلوب
عمار، وانتي بجه هتعلميني الادب يا بت الغمري
ماسه، عمار انا مش عاوزه اتخانق ولو سمحت سبني اكمل لبسي عشان عندي محاضرات كتير.

عمار وهو ينظر إلى لولو الصياد لابسها ترتدي ملابس واسعه ولكن لونها ملفت للنظر درجه من درجات الاحمر في اسود
عمار، غيري خلجاتك ديت
ماسه بدهشه، ليه
عمار، هو اكده لو عاوزه تروجي الجامعه هدخل اتسبح واخرج الجاكي غيرتي خلجاتك عشان اوصلك المدعوجه اللي اسمها جامعه والا والله مافي جامعه انهارديه واصل
وتركها ودخل إلى الحمام
ماسه، بغيظ، بجد مشفتش في برودك اوف...

في منزل سليم ودهب
هاهم عائله القناوي في منزل الشهري لعمل العادات والتقاليد المعتاده
كانت الام مع ابمتها بغرفتها
الام، كيفك مع عريسك يا بتي
دهب بابتسامه، مليحه يا امه
الام بتوتر، فين يا بتي اللي المنديل
دهب بخجل، يا امه اني
الام، بتعجب، انتي ايه
دهب، محصولش حاجه لحد دلوجتي يا امه
الام، بعصبيه، كيف ديه هو مش عارف عوايدينا ولا إيه
دهب، خلاص يا امه الايام جايه كتير
الام، يكونش يا بتي تعبان.

دهب، بحزن. لا يا امه احنا لستنا مخدناش علي بعضينا
الام، بجولك ايه انتي لازمن تتدلعي جدامه ونشوف اخرتها راجل ولا مش راجل ابن الشهاوي.

هاهو عمار يعود إلى الجامعه لياخد ماسه
دخل عمار إلى الجامعه يبحث عنها
وجدها تقف وامامها شاب تتحدث معه
شعر بنار تتاكله من الداخل وعقله سينفجر من الغضب وقد حكمت على نفسها بالموت ابنه الغمري.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة