قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية معشوقتي المجنونة ج2 للكاتبة ابتسام محمود الصيري الفصل الحادي عشر

رواية معشوقتي المجنونة ج2 للكاتبة ابتسام محمود الصيري الفصل الحادي عشر

رواية معشوقتي المجنونة ج2 للكاتبة ابتسام محمود الصيري الفصل الحادي عشر

نايا طلعت من اوضتها بعد ربع ساعه وشها فيه ميك اب بسيط جدا بس راسم وشها و خلى فيه انوثه اكتر، لابسه فستان بنك كلاسيك و ل اول مره تلبس جزمه كلاسيك بيضه و شنطه سوري بيضه
مهيمن بصلها و قام راحلها بص في عينها لقى فيها ضحكه، مسكها من وسطها و رجع شعرها ل ورا: ايه القمر ده
نايا بحب: لازم اكون قمر عشان حبيبتك
توتا: ماما يا جامد (و فضلت تصقف)
نايا و مهيمن فضلو يضحكو
نايا: يا لمضه ما انتي جامده كمان.

توتا بطفوله: لا مث كده
نايا: هننزل نشترى ليكى هدوم و هخليكى اجمد من طنط ديرو نفسها
مهيمن ضحك بصوت
توتا بتسأل: مين طنط ديرو دي
نايا: تعالى لما اعرفك ع الحيزبونه ( و ندهت مامتها) ماميتو
هاله: ايوه يا نايا
نايا دخلتلها المطبخ: انتى مولوده في المطبخ ده اطلعي منه شويه
هاله بصتلها: ايه العسل ده، ياااا من زمان اووي ما شوفتكيش انسه اموره كده
نايا بهزار: مدام يا ماميتو الاوسطا بيزعل.

مهيمن حط ايده ع كتفها: و مش اي مدام دي مدام الاوسطا
نايا بصتله: يخليك ليا ياسطا
هاله باستغراب: ابخركم قبل ما تنزلو
نايا بصوت تخين و بهزار: ماتقلقيش يا كبيييره معايا التعويذه في جيبي الشمال
هاله: لا كده انا اطمن
مهيمن بهزار: و انا البس
توتا بفرحه: و انا اتفسح
نايا بحب و حضنتهم كلهم: و انا احبكم
كلهم ضحكو.

مهيمن بص في عين نايا لقاها فعلا انسانه جديده غير المجنونة و العنيدة و كلم نفسه يا ترى الشخصيه الجديده دي اسمها ايه يا نايا
ديرو اتصلت ع مهيمن رد و مدهاش اي فرصه تتكلم: انا نازل( و قفل)
ديرو اتغاظت: انا تقفل في وشي طيب ماشى انا يا انتي يا لوكل
نايا سلمت ع مامتها و نزلو و مهيمن كان شايل توتا
اول ما وصلو عند العربيه ديرو تنحت.

نايا بصتلها و قالت ل نفسها و الله ما هخليكى جنبه طول ما انا موجوده يا كائن السلطعون
نايا بصويت: يالهوى عرسه في العربيه يا مهيمن
ديرو نزلت تجري من العربيه من غير ولا كلمه
نايا قربت ع العربيه: لا دي طلعت خيال (و ضحكت و ركبت قدام جنب مهيمن)
مهيمن مسك ضحكته و فهم انها تقصدها، بص ل ديروو قال بجديه: اركبي ولا هتقفي في الشارع كتير
ديرو بغيظ: اه هركب
توتا مسكت وش مهيمن و خلته ليها: مين الموزه دي يا بابا.

مهيمن كلمها في ودنها: بس ل ماما تضربنا انا و انتي
توتا بشقاوه: تضربنا ليه! دي طنط ثلوخ
مهيمن ضحك: طيب بس بقى ل تنزلك و غير كده ماما بتاعتنا صاروخ ارض جو
توتا: لو فيها نزولها يبقى هي الثواليخ كلها طبعا ثامحني يارب
مهيمن ضحك بصوته كله: انتي يا لمضه بتجيبي الكلام ده منين يا ام 3 سنين
توتا بمشاكسه: و نص يا بابتي، بس مين دي؟
مهيمن كلمها في ودنها: دي مراتي و مش مراتي
توتا: مث فاهمه
مهيمن: بيقال انها مراتي.

توتا تصقف: يا بابا يا جامد
مهيمن ضحك بصوت عالي و باسها و دخلها العربيه جنب ديرو وربطلها الحزام
و ركب هو و ساق: تحبو ترحو فين
نايا: المول عشان توتة عايزه لبس و انا محتاجه حاجات
ديرو بتناكة: ع اي مطعم انا جعانه
توتا بمشاكسه: بابا سيبك منهم اطلع ع الملاهي
ديرو بقرف: مين البنت اللوكل دي؟
مهيمن وقف العربيه و بصلها بصه كلها حده: اللوكل دي تبقى بنت اللوكل انا عندك اعتراض أي اي لوكل في العربيه
ديرو بغيظ: لأ.

مهيمن بص قدامه: تمام (و اتحرك و قال ) هنروح المول الاول نشتري الهدوم و بعد كده هنطلع ع مطعم و بعد كده...
توتا بطفوليه تقاطعه: ايوه بقى يا بابتي الملاهي
مهيمن: هكحرتك يا قلب بابتك
ديرو اكتشفت مهيمن جديد غير الجد اللي دايما عاقل و مش بيهزر و كلامه ع قد السؤال و بس، لقته انسان تاني وهو بيتكلم مع نايا و توتا، لكن معاها او مع اي كائن تاني الشويش عطيه، فضلت تبصلهم و كانت متغاظه جدا.

في محل فساتين فرح
فريده مسكت فستان بإعجاب: ايه رأيك في الفستان ده
شادي قرب عليها: مادام عجبك يبقى نشتريه
فريده: لا قول رأيك
شادي بحب: انا بشوف اي حاجه عليكي بتهوس
فريده حضنته: انا بحبك اووي
شادي بإحراج: فافا احنا في الاتليه و الناس بتبص علينا
فريده بعدت شويه وايدها لسه ع رقبته: طول ما انا جنبك بنسى اي حد و مابفكرش غير فيك، انت ملكت عقلي و قلبي
شادي: بس لازم تاخدي بالك ان احنا في وسط ناس.

فريده بمشاكسه قربت من وشه و قالت بهمس: اللي غيران مننا يعمل زينا مع اني اشك حد يقدر يوصل للي احنا فيه
شادي حط ايده ع وسطها: فعلا احنا حب من نوع خاص امتى بقى نهرب مكان بعيد مايبقاش فيه حد غيرنا
فريده شالت ايدها من ع كتفه و بجديه: ع فكره انت سافل (و بصتله بحده هو اتخض من تغيرها المفاجأه )
فريده ضحكت بمشاكسه: بس بموت في سافلتك
شادي: اه منك يا مدوخاني.

عند بيت فادي
فادي قعد جنب دانيه ع السرير: بصي بقى من النهارده مفيش تعب خالص ماشي
دانيه: ماشي بس؟ ده كمان يطلع يجري لو تحب
فادي قرب منها: وحشاني
دانيه: و انت كمان
فادي قرب منها اكتر
دانيه بعدت وشها
فادي: مالك ابت فيه ايه قرفانه مني ليه
دانبه: سوري ريحتك بتقلبلي بطني
فادي فضل يشم في نفسه: والله رحتي كويسه، مالي فيه ايه؟
دانيه بقرف: سوري مش قادره ابعد شويه.

فادي بقلة حيله: ماشي و بعد شويه وبصلها، طيب لما احب ابوس اعمل ايه
دانيه ادته كذا بوسه في الهوا
فادي بغيظ: طيب تمام كفايه بقى بوس كده النهارده ل تتعبي يا عيوني.

في المول
مهيمن ينزل يفتح الباب ل توتا و يشبلها و نايا تنزل و ديرو
ديرو بدلع تروح تمسك ايد مهيمن: انا جعانه
نايا بتريقه: يا حرام طيب روحي اقعدي في المطعم عقبال ما نجيلك و كلي و شهيصي نفسك
ديرو بصتلها بقرف: كده احسن، يالا يا بيبي
نايا تمسك ايد مهيمن التانيه: روحي انا، لازم يروح يمرجح توتا عشان الوقت و انا هروح اشتري الهدوم ع ما اظن كل واحد فينا كبير مش محتاج يعتمد ع حد
ديرو بصت ل مهيمن.

مهيمن بجديه: نايا بتتكلم صح تعالي اوصلك المطعم اقعدي كلي
ديرو ربعت ايدها: بقى كده؟
نايا هزت راسها و غمزتلها: بالظبط كده
كلهم راحو وصلو ديرو المطعم و طلبلها اكل و اخد نايا و توتا و اتحرك
نايا مسكت ايده و بذكاء عشان تخلى مهيمن معاها و تقول بدلع: الله حلو اووى الفستان ده
مهيمن بص ع الفستان: بس قصير اووى
نايا بدلع: طيب اختار معايا حاجه مناسبه.

مهيمن فضل يختار معاها و اشترت هدوم كتير و اشتري كمان الفستان اللى عاجبها
نايا باستغراب: مش قلت قصير
مهيمن بحب: مادام نفسك فيه البسيه في البيت
نايا: بس ده غالى اووى ازاي البسه في البيت
مهيمن: مايغلاش عليكي يالا نشتري ل توتا كمان
توتا بزهق: يوووه بقى انا عايزه العب
مهيمن بصلها: يعنى ينفع نسيب ماما القمر دي تدخل المحل تشتري لوحدها
توتا بزهق: يووووه طيب يالا بقى بقى بثرعه.

نايا قرصة خدها بشويش: يالمضه دي هدومك انتى تحبي مانشتريش
توتا بتفكير: بث مافيث حاجه البثها
مهيمن: يبقى نشتري
و دخلو محلات كتير و توتا كانت فرحانه و بتجري في المحل و بتقيس الهدوم و كانت بتختار بنفسها
مهيمن بص ل نايا و مسك ايدها بحب نايا سحبت ايدها و قالت بحب: عقبال ما بنتك تدوخنا
مهيمن احترم رغبتها انها تبعد ايدها عنه و ابتسم: هي اكيد هدوخنا اكتر من كده ما هتبقى وراثه شقاوتك يا مجنونتي.

نايا بحب بصتله: مجنونتك مجنونتك بس حبيبتك و جوه قلبك (وبصوت مكسور) صح يا مهيمن
مهيمن بحب: انتي بتسألي و حط ايده ع وشها و شال خصله من شعرها كانت نزله ع عينها واره ودنها و قال بحب و بصة رومانسية: قلبى اتخلق عشان انتى تكوني فيه
نايا بتسأل: ليه؟
مهيمن بصلها كتير و سكت و بص ل توتا: ايه يا حياتى مش كفايه كده
توتا بفرحه و مسكه هدوم كتير: اه خلاث
مهيمن اخد الهدوم و راح حاسب و اخدهم الملاهي.

عند ديرو زهقت و اتغاظت اتصلت بمهيمن: لسه بدر؟
مهيمن بجديه: تعالى عند الالعاب
ديرو: ما انا روحتلك و ملقتكش
مهيمن بص ل نايا: توتا كانت عايزه تختار هدومها رحت معاها اكيد مش انا اللى هلعب
ديرو بغيظ و تكلم نفسها اه طبعا ما انت مش معقول تسيب اللوكل و قالتله: اووك انا جيالك و قفلو الفون
نايا كانت بتكتم ضحكتها ع تصرف مهيمن
ديرو وصلتلهم
بصتله بدلع: وحشتني.

مهيمن بلامبالاه و بيلعب مع توتا لعبة زوجي: و انتى كمان
نايا كانت واقفه بتشجع توتا تكسب و ديرو كانت بتبصلهم و متغاظه عدت من جنب نايا خبطتها
نايا بصتلها و ابتسمت: اكيد ما تقصديش صح
ديرو هزت راسها ب اه بقرف
نايا كلمت نفسها اهلا بيكي في ملعبي انتى اللى دخلتي ب رجلك
بعد شويه ديرو راحت ل مهيمن و بدلع: انا عايزه انام ولا امشي كمان لوحدي
مهيمن بصلها: طيب يالا نروح.

ديرو عملت نفسها رجلها بتوجعها عشان مهيمن يشيلها و قالت بدلع: ااه رجلي وجعاني اووى يا هيمو الشوز ضيق و رجلي مش قادره اقف عليها
نايا ببرود: الف سلامه عليكي يا قمر ثانيه اجيبلك كرسي المشلولين تقعدي عليه و قالت بصوت واطى كاتك شله تشلك
مهيمن كتم ضحكته: خليكي هنا هروح اشتريلك شوز مريح (و بص ل توتا ) يالا
توتا بزعل و تقلد ديرو: بيبي لسه شويه
مهيمن ابتسم: بطلي دلع يا لمضه انتى يالا
توتا: بيبي شلني.

مهيمن ضحك بصوته كله و قال في سره كلكم عليه ولا ايه
نايا خبطته ع كتفه: شيلها و لا هتسيبها تنام ع نفسها
مهيمن: طبعا هشيلها
ديرو: ورجلي يا هيمو همشي ازاي
نايا بتريقه: يا صغنن لسه مابتعرفيش تمشي
مهيمن: هروح اجبيلك شوز قلتلك
ديرو بضيق قامت: و ع ايه شكرا ما تتعبش نفسك و طلعت مشيت قدامهم.

عند نضال
ويزو بتاكل سندوتش: مافيش فستان داخل فيا انا حزينه
نضال بصلها: لا اوعي تحزني اضربي و فرفشي
ويزو: طيب اطلبلي اكل بقى بدل السندوتش ده عشان احاول انسى حزني بس ياريت يكون اكل دايت
نضال باستغراب و تريقه: انتي كده عايزه جاموسة دايت
ويزو ميلت عليه و ضحكة: ياريت
نضال: حرام عليكي كتفي هيتملخ
ويزو: حرام عليك ده اكلي كله بقى دايت عشانك
نضال: اه و انا بقول ليه بقيتي هفتانه كده.

عند مهيمن في البيت
مهيمن كان شايل توتا نايمه دخلها في اوضه
نايا راحت ل ديرو مسكت شعرها و مشيت بيه شدتها جامد
ديرو مشيت مع ايد نايا و بوجع: اه شعري
نايا ببرود: ايه ضاااه، هو طلع شعرك
ديرو بقرف: لوكل صحيح
نايا بصت في عينها: لوكل، انا لوكل ( مسكت شعرها كله و شدته)
مهيمن طلع نايا سابتها بسرعه
ديرو بدموع: مراتك اللوكل دي ضربتني.

نايا تمثا البرايئه: ليه الافترا ده يا مفتريه، حرام عليكي يا ظالمه ( وعملت نفسها بتعيط و دخلت حضن مهيمن و مدت شفايفها ل قدام تغيظ ديرو)
مهيمن: هو فيه ايه؟
محدش رد عليه
مهيمن بصلهم: تمام، ديرو طبعا عارفه اوضتك و انتى يا نايا اوضتك دي
ديرو بدلع: اعرف اوضتى اه، بس انت هتنام فين؟
نايا حضنته اكتر بس حضن خالي من اي مشاعر: معايا طبعا
مهيمن: ادخلو نامو دلوقتي و بكره نبقي نشوف.

نايا: تشوف ايه يا روحي انا اليوم يومي هتنام معايا و بكره هي
ديرو بغيظ: و مايبقاش يومي انا ليه
نايا تحط ايدها تحت دقن ديرو: كفايه عليكي الايام اللى فاتت يا سكر
ديرو بتفكير: اه عندك حق تصبحي ع، خير (و دخلت اوضتها)
مهيمن بصلها: هو انا كيس جوافه مثلا بتقسمو فيا
نايا سابته و بصتله: ابدا يا حياتي لو مش عايز تنام معايا انت حر روحلها
مهيمن: ادخلي انتي انا هنام هنا ع الكنبه.

نايا تمثل الزعل: هو وجودي هنا ضايقك انا اسفه لو لغبطتلك حياتك، بكره ان شاء الله هرجع بيت ماما تاني
مهيمن قرب ليها: انتى بتقولي ايه، بيتي هو بيتك
نايا تمسك قميصه: يبقى تعالى نام معايا
مهيمن اخد نفس و طبعا مش قادر يرفض العرض اللى بيستنى من زمان: ماشى يا نايا (و كلم نفسه) انتي الوحيده اللى بتاخديني ل دنيا غير الدنيا يارب صبرني.

دخلو الاوضه ومهيمن دخل اخد شاور ينسى بيه اليوم كله فضل ربع ساعه و طلع لابس شورت و نايا لبست بادي و شورت و كانت نايمه ع الكنبه الل في الاوضه
مهيمن باستغراب: نايمه هنا ليه!
نايا بحزن: معلش كده هبقى مرتاحه اكتر نام براحتك ع السرير
مهيمن قرب ليها و قعد وشه بقى قريب من وشها: نايا انا عايزك تتأكدي قلبي مافيهوش غيرك
نايا بوجع: بلاش كلام مالهوش لزوم قوم نام يا مهيمن.

مهيمن برقه: تعالي في حضني ولسه بيقرب ع شفايفها بعدت
نايا زقته: قليل الادب
مهيمن ابتسم و يلعبو لعبتهم و قال بثقه: بس جوزك
نايا بتحدي: بس مش بموافقتي
مهيمن قرب منها: بس بتحبيني
نايا بضحك: ده في خيالك
مهيمن بثقه: و انتي اللى رسمتي خيالي
نايا بحده: مهيمن انت عايز ايه؟
مهيمن برومانسيه: تنامي في حضني جنب قلبي عشان خاطري
نايا بحده: روح نام يا مهيمن
مهيمن: والله هفضل قاعد في الارض كده لحد ما تحني عليا.

نايا اخدت نفس وبصت الناحيه التانيه
مهيمن: هو انا باخد رأيك ليه اصلا و قام و شالها و لسه بيحطها ع السرير
باب الاوضه خبط جامد: الحقني الحقني يا مهيمن
مهيمن حط نايا ع السرير بسرعه و فتح: فيه ايه مالك؟
ديرو بدلع و عياط: هيمو الصرصار مشي علي رجلي كده و بترفع اللانجيري
مهيمن يبص ع رجلها و يبص ع نايا اللى عينها عليهم و قلل بحزم: و جه من فين الصرصار
ديرو: اصل نسيت اقفل الشباك.

نايا نامت ع بطنها و رفعت رجلها في الهوا و فضلت تبصلهم: يا محني كل ده من صرصار
مهيمن مسك ايد ديرو: تعالي ماتخفيش
ديرو بدلع: لا يا هيمو انا خايفه منه اووى
نايا بغيظ: امال لو بيطير كان حصلك ايه يا سكر
ديرو بصتلها: يا مامي ممكن ارمي نفسي من الشباك
مهيمن بص ل نايا: هروح اشوف الصرصار و اجيلك
نايا: ع اقل من مهلك حياتي
مهيمن اخد ديرو و راح اوضتها: فين الصرصار؟
ديرو تقفل الباب: اكيد مستخبي.

مهيمن: طيب نامي اهو مافيش حاجه
ديرو بعياط: اوعى تسيبني يا هيمو انا بخاف اووى انام لوحدى و كمان في صرصار في الاوضه، بليز نام معايا
مهيمن يحاول يسيطر ع اعصابه: قولتلك مافيش حاجه
ديرو حضنته: عشان خاطري بليز انا خايفه اووي
مهيمن بقلت حيله قعد ع السرير: اتفضلي نامي
ديرو باسته و طلعت ع السرير نامت في حضنه.

في اوضه نايا
نايا بغيظ: اه يا بنت اللذينه كل ده من صرصار الهي يطلعلك تعبان من تحت السرير يحضنك جامد و يفضل يعصرك عصر لحد ما يخلص عليكي، ايه ده انا هفضل اندب كده لاااا لازم اعمل حاجه مسكت الفون اتصل ع عمرو
عمرو باستغراب: نايا! دي عايزه ايه دلوقتي قفل التلفزيون اللى كان بيتفرج عليه و رد عليها: خير يا نايا
نايا بجديه: عمرو اتصل ع مهيمن و خليه ينزل المركز حالا في طوارئ
عمرو: ماتتصلي بيه.

نايا بزعل: اصل انا زعلانه منه و متقولش انا اللى قولتلك عشان مايخدش باله اني زعلانه اتفقنا سلام
عمرو: تمام و قفل الفون
يكلم نفسه: حاسس بشئ غريب، اتصل و امري الى الله و اتصل ع مهيمن
مهيمن اخد الفون بسرعه قبل ما ديرو تصحى: ايوه يا عمرو
عمرو: معلش بتصل بيك في وقت متأخر بس في طوارئ في المركز ولازم تكون هناك
مهيمن: تمام و قفل الفون و قام
ديرو بصت عليه: رايح فين؟

مهيمن: حاولي تنامي ماتخافيش انا لازم انزل المركز
ديرو قامت بسرعه من ع السرير: انت هتسيبني لوحدي هنا
مهيمن: و ليه لوحدك نايا معاكي
ديرو لوت بقها: و ملقتش غير دي اللى تقعد معايا وديني عند بابا
مهيمن بهدوء: انسي انك تروحي ل باباكي و انا في الشغل البيت مفيهوش اشباح بيت عادى والله
ديرو بنرفزه: و من امتى بابي لأ.

مهيمن: من ساعة ماروحتي اشتكيتيني ليه يا ديرو، تروحي زياره ع عيني و راسي انما تروحي تبقي مقيمه هناك لأ
و دخل اوضة اللبس غير و نزل.

نايا اول ما نزل وقفت تتنطط ع السرير و تضحك هو انا هسكتلها انا و انتى و الملعب صغير يا دراديرو.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة