قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع

رواية مجنونة في عالمي للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل التاسع

-في الصباح الباكر...
وعد: بابا ارجوك يا بابا وليد ده مش بطيقه خالص...
ريان: نور دي اختي يا بابا...
منال: مصطفي لازم تتصرف...
مصطفي(بزعيق): اعمل ايه ها اعمل ايه، اكسر نفسي ها اكسر امي، انا تعبان تعبان اوي و ربنا تعبان، مش عارف اتصرف انا في نار مش عارف اطلع منها...
منال قربت منه و حضنته، و وعد و ريان عملوا زيها..
ريان: خلاص يا حاج مفيش حاجة، اهدي انت بس..
وعد: المهم سعادتكوا يا بابا...

ريان: يلا يا وعد اوصلك لشغلك...
وعد: تمام، باي...
مصطفي: انا رايح الشغل...
منال: خلي بالك من نفسك، ربنا معاك...
مصطفي نزل قابل محمود خده و مشي...
-ريان و وعد نزلوا لنور و حمزة...
سعاد: انا مش موافقة خالص على بنت فرح دي...
وعد: طنط نانسي بنت جميلة و حلوة بس كلنا مش موافق على بعضه لازم نعمل خطة...
نور: ريان انت عارف انا بحبك قد ايه زي اخويا...

ريان: يا بنتي انتي اختي انتي وعد بالظبط، مستحيل تحصل اي حاجة متخافيش...
حمزة: انا متعلق بمرام، اتصرفوا...
وعد: احنا هنبين قدامهم اننا موافقين لكن، كل واحد يتصرف براحته ايه رأيكوا، و نقول لسيلين و بدر و نانسي، لكن وليد ده هنستخدم مبدأ التطفيش، ده جبلة مش بيحس عايز ضرب الجذم بس الصبر...
ريان و نور و حمزة: تمام يا معلم...
كلهم نزلوا...
قابلوا بدر و نانسي...

بدر: حمزة انا عارف انك الف واحدة تتمناك، بس احنا مغصوبين، و كمان انت متعرفش نانسي و لا نانسي تعرفك الموضوع صعب للاسف...
سيلين: انا هرجع امريكا تاني...
نور: احنا عندنا الحل يا جماعة متخافوش...
ريان: وعد قالت حل...
بدر: ايه؟
وعد بصت يمين و شمال، و بعدين خدت نفس عميق...
وعد: احنا هنبان قدامهم اننا تقبلنا الموضوع و كل واحد يعمل اللي هو عايزه من وراهم، بس هي اه فكرة مؤقتة بس هتفيدنا...
بدر: بجد تحفة، تمام...

نانسي: و بالنسبة لوليد اللي محدش بيطيقه...
وعد: لا ده انا هزهقه في عشته...
نور: يا خوفي لهو اللي يزهقك...
نانسي: تمام انا النهاردة اول يوم ليا في الشغل في مستشفي(، )...
وعد: نعم، دي نفس المستشفي اللي بنشتغل فيها...
نور: ده احنا هننبسط اوي...
نانسي: يلا بينا...
سيلين: لازم نروح نوري سلوي هانم اللبس قبل ما نمشي...
ريان: طب باي بقي...
حمزة: يلا يا ابني...
وعد: متورهاش حاجة هي مش امكوا و لا ابوكوا، يلا بينا...

الكل خرج...
نانسي راحت مع حمزة و ريان و وعد و نور...
ريان وصل البنات، و بعدين وصل حمزة، و وصل هو...
-عند حمزة...
حمزة دخل الجامعة، لقي يوسف جاي عليه بسرعة..
يوسف: مرام اتنقلت للمستشفي...
حمزة(بصدمة): ازاي و ليه و فين؟انجز مستشفي ايه؟
امير: مستشفي(، )...
حمزة جري بسرعة راح المستشفي، و سأل عليها، و راح الاوضة و فتح الباب علطول...

حمزة(بخوف): انتي كويسة، طمنيني حصلك حاجة، في حد عملك حاجة، حصل ايه، اتكلمي، قلقتيني عليكي اوي...
مرام(بإحراج): احم، ماما ده حمزة زميلي، ماما يا حمزة...
سوسن(والدة مرام): اه اهلا يا ابني، هروح اشوف الدكتور...
مرام: تمام يا ماما...
حمزة: حصل ايه؟
مرام: عربية خبطتني و الحمد لله جت سليمة...
حمزة(بحب): الحمد لله...

حمزة: بصي يا مرام انا عمري ما اتحطيت في الموقف ده، و عمري ما خوفت على حد كدة، بصي يا مرام انا معجب بيكي و اتخضيت اوي لما قالوا انك في المستشفي، بجد يعني تقبلي نتعرف على بعض اكتر و يكون ليكي القرار في الاخر...
مرام: لا رد...
حمزة حس بإحراجها...
حمزة: هسيبك تفكري، و في كلتا الحالات احنا صحاب و زملاء، خلي بالك من نفسك، باي..
حمزة مشي...
سوسن: الواد شاري...
مرام: ماما انتي سمعتينا؟!

سوسن: الصراحة الواد مز و لاقين على بعض، و انا شايفة في انجذاب منك ناحيته...
مرام: تفتكري لو عرف ايه اللي حصل زمان، هيقبل يتجوزني...
سوسن: اللي بيحب مبيحاسبش على الماضي يا مرام.
مرام: هفكر يا ماما...
-عند ريان...
ريان: انسة مايا..
مايا: اه اهلا، اخبار استاذ مصطفي ايه؟
ريان: تمام شكرا لحضرتك على امبارح...
مايا: لا عادي، و انا بعتذر اني اتعصبت عليك امبارح كنت مضايقة...
ريان: و لا يهمك...
مايا: طيب نشتغل؟

ريان: تمام...
موظف: استاذ ريان انسة مايا في اجتماع، لازم تحضروه...
ريان: تمام، يلا...
مايا: يلا بينا...
-في المستشفي...
وعد و نور و نانسي اشتغلوا بس كل واحد في مكان بعيد عن التاني...
وعد و نور اتجمعوا...
وعد: اوف الحمد لله مجاش و مشافنيش...
نور: و ربي انا لو اتقفشت هعترف عليكي من اول قلم...
وعد: واطية انا عارفاكي، معاكي الفلاشة؟
نور: للاسف...
وعد: و انا برضو معايا...
مهاب: انسه وعد...
وعد كانت مدياه ضهرها...

وعد(بهمس): عايزة اتف عليه و ربي.
وعد: خير يا دكتور مهاب...
مهاب: في شخص مستنيكي بره في الجنينة..
نور: شخص مستنيكي بره..
وعد: تمام، شكرا...
وعد: هروح اشوف مين بره...
نور: تمام خلي بالك من نفسك...
وعد(بهمس): هاخد الشنطة احتياطي علشان الفلاشة...
نور: تمام يا روحي...
نانسي: اهلا الشغل هنا جميل...
وعد: تمام، هروح انا...
نور: اه الشغل هنا تحفة...
وعد خرجت الجنينة ملقتش حد...
وعد: ايه الكدب ده...

و لسة هتلف لقت وليد في وشها...
وعد: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم...
وليد: خضيتك؟
وعد: عايز ايه انجز؟
وليد: اي تصبيرة انتي بقيتي خطيبتي...
وعد: طب امشي بقي من هنا علشان مهزأكش...
وليد مسك ايديها جامد و قربها منه...
وعد: وليد ابعد مينفعش كدة وسع بقي...
وليد كان لسة هيقرب منها لقي حد بيضربه بوكس في وشه وقعه على الارض...
و وعد كانت هتقع لكن ادم لحقها...
ادم: انتي كويسة؟
وعد(بتوهان): اه اه...

وعد(لنفسها): يخربيت ابو عيونك...
وعد(لنفسها): وعد وعد فوقي ده من عصابات المافيا...
وليد قام...
وليد: انتي ازاي تسمحي لحد انه يلمسك غيري ردي...
وليد لسة هيضرب ادم، ادم ضربه ضربه كتير لحد ما وش وليد اتخرشم...
وعد: خلاص يا ادم، ادم...
وليد: وعد الحقيني...
ادم: بتطلب من واحدة ست تلحقك يا مرة(امرأة يعني) انت...
وعد: ينهار اسود انت خرشمت وشه...
ادم: يستاهل...
وليد(بضعف): وعد الحقيني...

وبعدين اغمي عليه نتيجة الضرب اللي ادم ضربه...
وعد لسة هتقرب عليه، لقت اللي بيشيلها على كتفه.
وعد(بزعيق): ادم وسع، ادم...
وقعدت تضربه على ضهره و ترفص برجليها...
وعد: ادم نزلني، ادم...
ادم ركبها عربيته، و قفل الباب و ركب جمبها ورا...
ادم: اطلع انجز...
وعد(بصوت عالي): انت حيوان، وقف العربيه يا ادم...
ادم: بكره الصوت العالي...
و وداها حقنه في رقبتها، اغمي عليها، و نامت على كتفه...
-في المستشفي...

عز: انسة نور...
نور(بخوف): اهلا ازيك...
عز: تمام، تيجي نتمشي في الجنينة؟
نور: لا لا عندي شغل...
عز: متخافيش تعالي...
(وليد دخلوه المستشفي بس نور و نانسي مكانوش عارفين)...
نور: لا انامش خايفة...
عز: طيب يلا...
نور خرجت مع عز و كانوا بيتمشوا...
عز: انا اسف يا نور...
و بعدين نور لقت اللي بيدخل حقنة في رقبتها...
تميم: خليك هنا راقب الامور...
عز: تمام...
تميم شال نور وركبها عربيته و مشي...

عز: يا رب اصلح حالهم بقي...
نانسي: لو سمحت...
عز بصلها و انصدم من جمالها...
نانسي: يا استاذ يا استاذ...
عز: ها نعم...
نانسي: هو حضرتك مشفتش نور و لا وعد...
عز(في نفسها): اعمل ايه دلوقتي حد يكدب على القمر...
عز: لا مشفتهمش...
نانسي(بدموع): طيب شكرا...
عز: ايه بتعيطي ليه؟متخافيش هما بخير...
نانسي: انت تعرف هما فين؟
عز: لا بس هما ان شاء الله بخير متقلقيش...
نانسي: شكرا...
عز: هو جمالك رباني...
نانسي: ايه؟

عز: جمالك طبيعي؟
نانسي: اه الحمد لله...
عز: يستاهل الحمد...
نانسي(في نفسها): ده مجنون و لا ايه ده؟
نانسي: عن اذن حضرتك...
عز: انا هنا علفكرة صاحب المستشفي...
نانسي: اه تمام، عن اذنك...
عز: اتفضلي...
نانسي مشيت و عز لسة فاضل مكانه...
حارس1: عز بيه...
عز: ايه ايه، جحش بينادي...
حارس1: اسف يا بيه...
عز: عايز ايه؟
حارس1: ادم بيه بيقولك المستشفي في عينك لغاية ما يرجع هو و تميم بيه...

عز: المستشفي و الناس اللي في المستشفي في عيوني...
حارس1: ها؟
عز: خلاص روح...
نانسي كانت بتعيط و مش عارفة تعمل ايه...
عز شافها و راح ليها...
عز: في ايه بس؟
نانسي: وعد ونور مش لاقياهم، و كمان عرفت ان هنا في واحد اسمه وليد ابن عمي و متخرشم خالص...
عز: طيب ممكن تهدي يا انسه...
نانسي: نانسي...
عز(بمرح): نانسي عجرم...
نانسي ابتسمت...
و بعدين النور قطع، نانسي مسكت في عز علطول...
نانسي: انا انا بخاف من الضلمة...

عز(بهمس): انا ممتن للضلمة...
نانسي: هنعمل ايه؟
عز: هنستني لما النور يجي...
نانسي: طب مفيش مولد او اي حاجة...
عز: مستشفي كبيرة ضخمة زي دي لو النور فيها قطع يبقي حصلت مشكلة كبيرة...
نانسي: بس كدة في مرضي هيتأذوا...
عز: اه تصدقي...
و بعدين النور جه...
نانسي لاحظت وضعها بعدت علطول...
نانسي: اسفة..
عز: لا عادي و لا يهمك...
نانسي: طب اعمل ايه انا دلوقتي..
عز: تعالي هوصلك...
نانسي: لا شكرا...
عز: تعالي بس...

عز وصل نانسي للبيت...
نانسي: شكرا جدا لحضرتك يا استاذ عز...
عز: لا مفيش حاجة، باي، و متقلقيش على وعد و نور..
نانسي طلعت لقتهم متجمعين...
سلوي: اخبار المستشفي ايه يا نانسي؟
نانسي: تمام يا تيتة...
بدر: عجبتك يا روحي؟
نانسي: اه...
ريان: فين وعد و نور؟
نانسي قعدت تعيط...
حمزة: في ايه يا نانسي؟
سيلين: حصل ايه بس فهمينا...
مصطفي: بنتي حصلها حاجة؟
محمود: يا بنتي متلعبيش باعصابنا ابوس ايدك...

منال: انطقي يا نانسي ارجوكي...
سعاد: طمنيني عليهم...
نانسي: احنا كنا بنشتغل و بعدين وعد اختفت هي و نور، و دورت عليهم و سألت الكل محدش شافهم، و كمان وليد في المستشفي و متخرشم...
منال: يا مصيبتي...
سعاد: لا لابنتي ارجوكم...
هدي: وليد ازاي في المستشفي...
نانسي: هو بخير يا طنط، اهدي، هيخرج بكرة بالكتير...
مصطفي: بناتي يا ريان...
ريان: بابا متقلقش هما بخير، ارتاح انت علشان قلبك..
حمزة: لازم نبلغ البوليس...

سلوي: تمام اعملوا الازم...
سلوي: رحيم متنساش انك رجل اعمال، انت و ناصر اتصرفوا، لقوهم بسرعة، فاهمين...
سلوي: مش احفاد النجار هما اللي يختفوا...
هدي: ممكن ميكونوش اتخطفوا ممكن يكونوا ماشين على حل شعرهم...
فرح: او ممكن تكون كل واحدة مع عشيقها...
منال: احترمي نفسك ولادي اشرف منك فاهمة..
ريان: اهدوا يا جماعة...
حمزة: بدر خلي مامتك تسكت...
بدر: ماما طنط هدي الكلام ده عيب...
سلوي: كله على اوضته، فورا...

الكل طلع على شقته، بس دماغهم مشغولة...
-في قصر الشيطان...
وعد بتبدأ تفتح عنيها، فتحت عنيها لقت نفسها في اوضة كلها سودة، كله باللون الاسود حتى فرش السرير، الاباجورات كل حاجة باللون الاسود...
وعد: اه انا فين؟
وعد قامت و كانت هتقع قعدت تاني على السرير...
وعد: حصل ايه بس افتكر، اهدي و افتكري...
وعد افتكرت كل حاجة...
وعد: ينهار اسود...
وعد قامت لقت الاوضة واسعة اوي، و لقت 3 ابواب قدامها...

وعد: اي واحد باب الاوضة...
فتحت الاول لقته غرفة ملابس كبيرة، فتحت التاني لقته الحمام و برضو باللون الاسود كله، حاولت تفتح التالت لقت جهاز انذار بدأ يشتغل و صوت عالي...
وعد: في ايه هو انا كنت هسرق بنك و لا ايه؟
لفت نفسها لقت ادم وراها عند باب زجاج...
ادم قرب منها و ده كله الانذار شغال، و بعدين راح عند الباب التالت و فتحه بالبصمة و قفل الانذار...
وعد ده كله مصدومة و مدهوشة...

وعد(بصوت عالي): ايه ده انا عايزة اخرج من هنا...
ادم: مفيش حد هنا صوته بيعلي غيري يا وعد...
وعد: طب ايه اللي جابني هنا و انا فين و حصل ايه؟و ليه خطفتني؟
ادم: انتي في قصر الشيطان يا وعد...
وعد: طب انا مالي انا عايزة اروح...
ادم: عايزة تعرفي سبب وجودك هنا صح، سببه انك فضولية زيادة عن اللزوم يا وعد...
وعد: طب انا عملت ايه طب...
ادم قرب منها و مكنش بيفصل بينهم حاجة، و همس جمب ودنها...

ادم(بهمس): فين الفلاشة يا وعد؟
وعد كان هيغمي عليها...
وعد(بتوتر): فلاشة ايه؟
ادم(بنفس الهمس و الهدوء): اللي انتي و صاحبتك سرقتوها من مكتب محسن في بيته...
وعد(بتوتر و ارتباك): ان ا معر فش بتتك لم عن ا يه اص لا(انا معرفش انت بتتكلم عن ايه اصلا)...
ادم(بهمس و حدة): وعد انتي شوفتي ايه اللي جوا الفلاشة صح؟
وعد بعدت عنه بمسافة...

وعد(بصوت عالي): قولتلك معرفش بتتكلم عن ايه الله، و معرفش فلاشة ايه، و كمان انت خايف على الفلاشة كدة ليه هي هضرك في حاجة...
ادم(بهدوء و برود): صوتك العالي دليل على ضعف موقفك يا وعد...
وعد: ادم بعد اذنك سيبني امشي...
ادم: لا يا وعد تجيبي الفلاشة الاول...
وعد: يا ادم معرفش انت بتتكلم عن ايه اوف...
ادم: يبقي و لا انتي و لا صاحبتك هترجعوا بيتكوا...
وعد(بصدمة): هي نور هي كمان هنا؟

ادم: لا مش هنا في مكان تاني مع تميم...
وعد: مستحيل!
ادم: وعد انتي عرفتي اني بشتغل في المافيا، و مش سهل تضحكي على رجال المافيا و بالذات الشيطان يا وعد...
وعد: انت حقير و زبالة و متربتش كمان، لانك بتقتل ناس و بتجار في اعضائهم، انت مش بني ادم انت...
ادم: غيرتي وجهة نظرك يعني يا وعد...
وعد: لا بس انت فعلا مش انسان فعلا فعلا انت مش انسان انت شيطان يا شيخ...

ادم قرب منها و مسكها من شعرها و قرب وشها منه، لدرجة ان وعد كانت حاسة بحراراة بسبب قرب انفاسه على وشها...
وعد: ابعد يا ادم بعد اذنك...
ادم: ايه مكسوفة؟
وعد: ادم بعد اذنك ابعد وضعنا غلط و كمان مينفعش كدة فلو سمحت ابعد يا ادم...
ادم قرب منها اكتر و همس جمب ودنها...
ادم(بهمس): شوفتي اللي موجود في الفلاشة يا وعد و لا لا...
وعد(بهمس و توهان): اه...
ادم بصلها بكل غضب، و زقها على السرير...

ادم(بزعيق و صوت عالي): انتي غبية اوي و فضولية ليه يا شيخة انتي مقرفة اوي...

وعد(بدموع): انا معملتش حاجة غلط و كمان انت كنت ناوي تقتل اشخاص كتير مهمين و مبيعملوش حاجة وحشة، كنت عايز تقتل مريض طيب ذنبه الوحيد انه جه في المستشفي بتاعتك علشان يتعالج فانت تعالجه بموته و تريحه من الدنيا، و الوزير الاسبق ايه ذنبه بعد عن السياسة و عايش مع ولاده مبسوط، رجل اعمال زي ثروت ده علطول بيعمل اعمال خير و بيساعد الكل، ليه مضايقين منهم كدة، حرام بجد بجد حرام، انت هتتحاسب و كل شخص زيك هيتحاسب، فاهم يا ادم و لا اقول ادم ليه انت الشيطان ماشي يا شيطان...

ادم سابها و نزل كسر كل حاجة كانت بتقابله قدامه...
الخداميين كانوا خايفين منه، لغاية ما دخل مكتبه و قفل الباب...
اما وعد فكانت قاعدة على الارض و ضامة رجليها وبتعيط عليها و على نور...
-في مكان تاني...
في؟يلا باين عليها الرقي...
نور نايمة على سرير و بتبدأ تفتح عنيها...
نور: آآه منك لله يا وعد...

و بعدها بصت حواليها لقت نفسها في اوضة الوانها زاهية و جميلة، و بعدين لقت تميم قاعد عاري الصدر و شغال على الاب توب و ماسك كأس خمرة في ايده...
نور: عااااااااااااااااااااااااااااااااااا...
تميم: بسسسسسس، في ايه؟
نور: في ايه؟بتسأليني في ايه؟انا اللي عايزة اعرف حصل ايه و ايه اللي جابني هنا و لابس كدة ليه و انا فين؟انطق...
تميم(ببرود): دي تعليمات الشيطان، و كمان هيبقي احسن علشان احاسبك على قلة ادبك...

نور: فين وعد حصل ايه؟
تميم: اتفرجتي على الفلاشة يا نور؟
نور(بخضة): فلاشة! انت انت بتتكلم عن ايه؟
تميم: بصي يا نور نكون واضحين، بالذوق او بالعكس هتردي و هتجيبي الفلاشة...
نور: و مين قالك ان عائلتي مش هتدور عليا؟
تميم: موبايلك اتشال منه الخط و اتحط في مكان بعيد عن موقعك، شنطتك اهي بره، انا مش عايز اتعامل بعنف يا نور خلينا حلوين و لو الفلاشة معاكي ودهالي...

نور(في نفسها): دلوقتي اعمل ايه لو وديته الفلاشة وعد...
نور: وعد فين؟
تميم(ببرود): مع الشيطان...
نور: يا رب، انت غبي اوي...
تميم قرب منها وشدها من شعرها و لف بيها الاوضة ده كله تحت صرخات نور...
تميم: مش قولتلك هربيكي على قلة ادبك يا نور...
و ضربها قلم، و زقها على الارض...
تميم(ببرود): قدامك 20 دقيقة تاخدي دوش و في هدوم هنا ليكي، و تنزلي على تحت، و اي حركة هروب من هنا هيبقي فيها موتك و أذية لصاحبتك...

تميم نزل و ساب نور بتعيط...
نور(بعياط): يا رب ارجوك احمي وعد ارجوك...
و قامت استحمت و لبست بنطلون و تي شيرت و نزلت ليه...
تميم: الاكل جاهز...
نور: انت جايبني هنا ليه؟
تميم: اخد الفلاشة اسلمك صاحبتك و امشيكي...
تميم سابها و مشي...
و نور كلت لانها من الصبح مكنتش كلت حاجة..
-في قصر الشيطان...
ادم طلع من مكتبه...
ادم(بصوت عالي): مي مي...
مي(الخدامة): نعم يا حضرة الشيطان...

ادم: اطلعي فوق للبنت اللي فوق و خليها تستحمي و تلبس هدوم من اللي في الشنط دول، و تنزلي على المكتب...
مي: امرك يا فندم...
وعد كان بتعيط و خايفة اوي...
لقت الباب اتفتح(هي افتكرته مراية اساسا، لانه عبارة عن باب زجاج بيتفتح ببصمة لبعض الاشخاص المعينة فقط، )...
مي: لو سمحت يا وعد هانم ممكن تقومي معايا...
وعد(بدموع): انا مش هانم، هقوم اروح فين؟

مي: الشيطان جايب لحضرتك لبس تلبسيه بعد ما تأخدي دوش جميل يريح اعصابك...
وعد: بليز ارجوكي خليني اخرج من هنا ارجوكي...
مي: ارجوكي يا هانم متتسببيش في أذيتي، و اسمعي كلامي و نفذي كلام الشيطان علشان هتندمي، ارجوكي...
وعد بصت ليها بحزن، و قامت معاها استحمت و خرجت لبست بنطلون و سويت شيرت قصير و كوتشي...
وعد: ها و بعدين؟
مي: هتنزلي معايا حضرة الشيطان عايز حضرتك...
وعد: اوف ماشي...

مي فتحت الباب، و نزلت و وعد وراها و مشيت في ممر طويل و وصلت في اخر الممر...
مي: دي اوضة المكتب الشيطان منتظر حضرتك هنا يا هانم..
وعد: اوف ماشي...
وعد خبطت...
ادم: ادخل...
وعد دخلت لقت ادم قاعد على المكتب و قدامه ورق كتير...
وعد: هتمشيني صح؟
ادم: الفلاشة انا لقيتها في شنتطك يا وعد، و كمان انتي قولتي انك شوفتيها، و عرفتي مين اللي وقع عليه الاختيار في موته...

وعد(بصوت عالي): انت غبي انت بقي، سيبني بقي الله...
ادم(بهدوء و برود): للمرة الأخيرة هقولك صوتك ميعلاش يا وعد، و اعتقد أني حذرتك من فضولك صح و لا لا...
وعد(بعياط): صح صح بس انت كمان غلطان انت اكتر حد غلطان في الموضوع. انت لو كنت حد كويس انا مكنتش هسمعك و انت بتقول انك العضو التاني في المافيا و مكنتش هعرف اعمالك الزبالة، لو انت كنت محترم يعني...
ادم(ببرود): الضلع الثاني في المافيا مش العضو...

وعد بصتله بإستغراب كبير سيطر عليها...
وعد(بإستغراب): ده كل اللي مضايقك؟
ادم: ليا هيبتي برضو يا وعد و لا اقول يا وعودة...
وعد: ينعل ابو كدة...
الباب خبط...
ادم: ادخل...
عز دخل و وعد بصتله ببصة خذلان، عز وطي رأسه و مبصش ليها...
عز: ال Boss طالب يشوفك يا شيطان...
ادم: تمام يا عز، روح انت...
ادم: نادي مي ترجع وعد للاوضة...
عز: حاضر...

وعد: لك الاوضة دي اوضة كئيبة و زبالة و كلها باللون الاسود يععععععع، ذوقك مقرف يا شيطان..
ادم(ببرود): متشكر...
وعد(بغضب): باااااااارد...
مي دخلت و خدت وعد و رجعتها اوضتها...
-في بيت عائلة النجار...
منال(بعياط): رجعلي بنتي يا مصطفي...
ريان: ازاي يعني اللي حصل ده يا بابا؟و هو حد يخطفها ليه يعني؟
مصطفي: معرفش و الله ما اعرف...
الباب خبط...
ريان راح فتح بسرعة لتكون وعد...
ريان: في جديد يا بدر؟

بدر: لا تيتة سلوي عيزاك...
ريان: خير...
ريان نزل راح لسلوي هانم...
ريان: خير يا تيتة؟
سلوي: انا عارفة انك زعلان على خطيبتك...
ريان: اه و بعدين يعني...
سلوي: بس نور ممكن مترجعش...
ريان: ان شاء الله هترجع هي و وعد...
سلوي: عارفة بس برضو، سيرين هتبقي ليك...
ريان(بصوت عالي): ايه ايه بقي يا شيخة اخواتي مختفين و انتي بتقوليلي سيرين هتبقي ليك، ايه يا شيخة بقي ارحمي ارحمي شوية...
سيلين: في ايه يا جماعة؟

نانسي: صوتكوا عالي...
رحيم: ولد انت بتعلي صوتك على ستك...
كل العائلة نزلت...
ريان: شوف تيتة المحترمة اللي بتقدر اللي احنا فيه، عايزاني اتجوز سيرين بدل نور ليه اصل نور احتمال مترجعش...
سعاد: يعني احفادك مختفين و بتتكلمي كدة...
منال: حرام حرام عليكي...
ناصر: يا امي ده مكنش وقته...
الكل كان بيتكلم بعتاب، و هي كانت الرؤية عندها بتقل تدريجيا، لغاية ما اغمي عليها...
مصطفي: امي...
ناصر: ماما ردي عليا...

محمود: ماما يا ماما، فتحي عينك...
منال: يا طنط ردي حضرتك...
سعاد: طنط طب سمعاني...
ريان: انا هتصل بالاسعاف...
سيلين: نانسي اكشفي عليها بسرعة...
نانسي: اه...
نانسي كشفت عليها...
نانسي: النبض ضعيف لازم تتحول للمستشفي...
بدر: الاسعاف جت...
الكل راح معاها، ما عدا رحيم و فرح و هدي و سيرين...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة