قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل العشرون

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل العشرون

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل العشرون

الباب خبط...
إحسان فتحت الباب...
اتصدمت جدا...
دخل الراجل، الكل اتصدم ما عدا عائلة عبدالحميد و يوسف...
حور(بهمس): مستحيل!
ادم: فتحي!
فتحي: ازيكوا يا جماعة...
عبدالحميد: حبيبي يا فتحي واحشني...
فتحي: مبروك يا عرايس...
حبيبة(مصدومة): ها اه ماشي...
فهد: مين يا بابا؟
عبدالحميد: صديق ليا من زمان اوي...
فتحي: اقدملكوا نفسي انا فتحي الشناوي رجل اعمال بس كنت مسافر...
منة(بكره): اه اكيد كنت مسافر...

فتحي: شكله مش مرحب بوجودي...
ندى لسة هتتكلم...
حور: مين قال كدة يا استاذ فتحي اتفضل...
ادم: حور...
حور: في ايه يا بابا؟
ندى: و حضرتك كنت مسافر فين؟
فتحي: اسبانيا...
حبيبة: يا حنين...
فتحي: افندم!
إحسان: قصدها انها بلد حلوة...
فتحي: مين حضرتك؟
إحسان(بهمس): عزرائيل...
إحسان: انا الخدامة هنا...
فتحي: عندكوا الخدامين بيتكلموا مع اسيادهم...
سهير: معرفش يا فتحي بيه، بيئة...
يوسف: هو انتي اي حد بتشقطيه...

حور: دادة إحسان مش خدامة دادة إحسان هنا احسن و انضف من ناس زبالة متربتش و حيوانة و ناقصة تربية و معندهاش دم و مش بتتعظ...
نوران: اهدي يا حور...
فهد: في ايه يا حور؟
حور: مفيش بقول حقيقة...
فتحي: بس انتي يا انسة حور جميلة اوي اوي...
حور قربت من فهد و مسكت فيه...
حور: مدام فهد مدام، اقدملك فهد يبقي جوزي، شكل عمو عبدالحميد نسي يعزمك...
فتحي: ممكن برضو، بس يا خسارة متجوزة...
فهد: اتمني احترامي يعني...

ادم: حور حبيبة منة ندى رودينا تعالوا هنا، جمبي..
جاسر: ما تسبلي مراتي يا عمو...
ندى: وسع يا جاسر...
كلهم راحوا جمب ادم و قعدوا...
إيناس: احم مش هنخرج...
نوران: معتقدش...
إيناس(بهمس ل عبدالحميد): واضح انك بعدت عن شغل المافيا؟
عبدالحميد(بهمس): طبعا بعدت، امال..
إيناس(بهمس): مش مصدقة..
حور: انا عايزة انام...
فهد: حور يلا هنخرج احنا كنا مستنين صديق بابا..
حور: فهد مش عايزة اروح...
ندى: و لا انا...

حبيبة: و انا نفسي اتسدت عن الفرحة...
منة: و انا قرفت...
جاسر بص لفارس و فارس بص لمعاذ و معاذ بص لمالك و مالك بص ليوسف و يوسف بص لفهد...
و كل واحد راح شال مراته...
حور: عاااااا يا ماما...
فهد: حصلونا بقي...
رودينا: طب انا ذنبي ايه الله...
معاذ: انك مراتي...
ندى: جاااااااااسر نزلنيييييييي...
جاسر: في احلامك...
حبيبة: فارس يا مجنون نزلني حالا فاهم حالا...
فارس: انسي..
جودي: طب انا معترضتش يا يوسف..

يوسف: مزاجي...
منة: يا مجنون سيبني...
مالك: لا...
كل واحد ركب مراته العربية و ساق...
و الباقي حصلوهم...
في عربية (ادم و نوران و إحسان)...
نوران: هنعمل ايه يا ادم؟
ادم: معرفش معرفش...
إحسان: حور فعلا في خطر...
ادم: ممكن جوازها من فهد يحميها...
نوران: او يضرها، متنساش انو صاحب ابو فهد...
إحسان: خير يا جماعة اهدوا...
في عربية(عبدالحميد و فتحي و إيناس و سهير و بنتها جومانة)...

سهير: انا سعيدة جدا اني قابلتك يا فتحي بيه...
فتحي: انا اسعد يا مدام سهير...
جومانة: حضرتك عندك ابن يا فتحي بيه...
فتحي: لا ليه؟
جومانة: سؤال...
إيناس(بهمس): حتى ده مش هتسبيه يا شيخة...
في عربية فارس...
حبيبة: مش هعديهالك يا فارس...
فارس: ماشي، ايه رأيك نروح الفيلا و توريني...
حبيبة: سااااافل...
في عربية مالك...
منة: مش ذوق اللي عملته...
مالك: شكرا...
منة: رخم...
في عربية معاذ...
رودينا: مكنش ينفع يا معاذ...

معاذ: هي جت كدة...
رودينا: يا رزل...
في عربية يوسف..
يوسف: عجبك..
جودي: قرف...
يوسف: و النبي...
جودي: اه..
في عربية جاسر...
ندى: رزل و حيوان و بهيمة...
جاسر: بسسسسسس. انتي ناسية انك هتبقي كيوت انهاردة...
ندى: اللي عملته ما يتسكتش عليه..
كانوا خلاص قربوا يوصلوا...
حور خرجت عن صمتها...
حور: انت ليه عملت كدة؟ده غباء...
حور: انت مش طفل علشان تعمل كدة...
حور: ممكن فعلا انك مش راجل انت مش محترم..

فهد مسك راسها و خبطها...
حور نزلت دم من مكان الخدش اللي في رأسها نتيجة الانفجار...
فهد: كلمة كمان و اقتلك...
حور اساسا كانت عايزة تطلع غضبها علشان شافت فتحي، مركزتش انها وجهت كلامها لفهد...
كانوا خلاص وصلوا...
الكل نزل...
حور نزلت و مخدتش بالها من الدم...
دخلوا مكانهم المخصص ليهم...
فهد هنا لاحظ الدم...
مسك ايديها و شدها و قام...
حور: آآه سيب ايدي الله...
فهد خدها و راح بيها على الحمام.

فهد طلع تليفونه و اتصل بحد من الحراس...
الخط اتفتح...
حور: انت جبتني هنا ليه...
فهد: ابعتلي علبة الاسعافات...
حور: في ايه؟
فهد: بصي على المراية...
حور بصت...
حور: اوف، يا رب..
واحد جاب لفهد علبة الاسعافات...
فهد طهر مكان الجرح لحور...
حور: شكرا، بس عمر ما يكون سبب الجرح هو سبب الشفاء يا فهد...
حور سابته و مشي...
فتحي: كنتوا فين؟
حبيبة: انت مالك...
عبدالحميد: حبيبة...
فارس: حبيبة في ايه؟
منة: خلاص مفيش...

حور و فهد قعدوا...
اتغدوا...
حور: واو البانية تحفة..
فتحي: انتي بتحبيه اساسا...
فهد: ايه عرف حضرتك؟
فتحي: تخمين...
بعد الأكل...
حبيبة(بهمس): هو مركز معاكي كدة ليه اوف؟
حور(بهمس): معرفش يا رب يكون اتعظ..
جت رقصة الslow...
جومانة: يلا يا فهد...
فهد: اعتقد انتي مش مراتي او حبيبتي...
فهد قام و مسك ايد حور...
و كل ثنائي راحوا يرقصوا..
جاسر: انا مبسوط جدا يا ندى اني اخيرا خلاص لقيت اللي تعوضني عن كل حاجة...

ندى: بص عارفة اني مغرورة و ان كل حاجة مش فارقة معايا بس و الله انا مبكنش قصدي..
جاسر: عارف...
يوسف: اخيرا بقيتي ملكي...
جودي: لو مكناش اتجوزنا كنت هتعمل ايه؟
يوسف: كنت اموتك و اموت...
جودي: هههه حرام..
يوسف: بحبك...
فارس: يا مطلعة عيني...
حبيبة: خير...
فارس: انا مبسوط...
حبيبة: طيب...
فارس: ايه يا بت جايبة الرزالة دي منين؟
حبيبة: من بنك الرزالة هبقي اجبلك منها...
فارس: انا بقول نطلق احسن...

حبيبة: قسما بالله اقتلك هنا قدامي...
فارس: ايه خوفتي...
حبيبة: طبعا لا انا مش عايزة حد يقول مطلقة...
فارس: يا رب...
معاذ: بحبك...
رودينا(بإحراج): و انا...
معاذ: ربنا يخليكي ليا...
رودينا: و انت كمان...
مالك: مين كان يصدق نتجوز؟
منة: كنت تطول اساسا...
مالك: في ايه يا بت؟
منة: تحترم نفسك...
مالك: يا رب...
منة: بص هو اه مش طيقاك علشان القلم بس اعجبت بشكلك...
مالك: اخيرا نطقت بكلمة عدلة...
اما عند فهد و حور...

كانوا بيرقصوا و مبيتكلموش...
لكن عيونهم كانت بتحاول تتكلم...
كأن عيون حور بتقول...
-ليه ليه أجبرتني ليه خلتني أتجوزك ليه ايه السبب ايه اللي خلاك تعمل كدة انت شخص بتجرح و بتعالج ازاي مفيش كدة خالص قاسي و حنين ازاي مفيش كدة حصلك إيه خلاك كدة حصل ايه شخص غريب عايز تكسرني ليه انا معملتش ليك حاجة إنت مين يا فهد؟!
و كأن عيون فهد بتقول...

-إنتي إيه ملاك و لا شيطان انتي زي بنات حواء و لا فريدة من نوعك كل ما اجي اذلك و اهينك بتفاجيئني بقوة تماسكك مش قادر اصدق انك تبقي في القساوة دي و تعذبي روح تانية لكن برضو مش قادر اكدب كلام بابا و اختي مش قادر اكدب دموعهم مش قادر عمري ما كنت محتار زي دلوقتي خايف محتار قلقان مش عارف اتصرف اكيد في حاجة خلتك قوية اوي كدة مفيش بنت ممكن تكون بالشكل ده مهما كانت انتي مين يا حور؟!

و بعدين لاحظوا ان الكل بيبص عليهم...
حور: في ايه؟
يوسف: مفيش الاغنية واقفة بقالها نص ساعة و كلنا خلصنا...
حور: احم...
فهد: و انت مركز اوي..
نوران: طب مش هنروح؟
إيناس: اه تعبنا اوي...
و روحوا و مشيوا ركبوا العربية زي ما جم...
في عربية عبدالحميد...
عبدالحميد: هتعمل ايه؟
فتحي: اللي اتفقنا عليه...
عبدالحميد: ماشي...
سهير: هو في إيه؟
فتحي: مفيش...
و فجأة سمعوا صوت صاروخ ضرب عربية...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة