قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع والثلاثون

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع والثلاثون

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الرابع والثلاثون

منة: اه ممكن بيتزا...
مالك: انتي لسة واكلة...
منة: انت مالك؟
حور: و انا 3 كريب برجر...
فهد بصلها بصدمة...
فهد: ده لمين ده يا حور؟
حور: ليا...
منة: مطلعتش انا لوحدي...
يوسف: انجز جيب علشان ممكن تعضك، عضتني مرة و الله اختي و عارفها...
حور: يا واطي...
يوسف: بقوله يخلي باله بس...
فهد: لا متخافش واخد بالي...
حور: انت كمان...
حبيبة: انا عايزة شاورما...
فارس: يا بنتي انتي لسة واكلة شاورما من شوية..

حبيبة: انت مالك؟هو انا واكلة من لحمك...
حور: خلاص اوف...
رودينا: هههههههه، انتوا مسخرة...
حور: يلا يا فهد اطلب...
فهد طلب الاكل و كلهم كلوا، و روحوا...
فهد: يا جماعة متنسوش بكرة هنمشي...
حبيبة: اوف ليه؟
فارس: علشان نروح، وإن ت
جاسر: امكوا زهقتنا اتصالات...
حور: احترم نفسك ياض...
فهد: الكل على اوضته...
--في الصباح الباكر...
كلهم جهزوا و ركبوا العربيات و وصلوا، و راحوا على؟يلا ادم الشاذلي...

ايناس: عايزة افهم احنا متجمعين ليه؟
نوران: معرفش..
ادم: ما انتوا لو تصبروا تعرفوا...
عبدالحميد: كل الستات رغايين...
ايناس: لا و النبي...
نادية: في ايه بقي بزهق...
تامر: ما تسكتوا شوية..
الباب خبط...
دادة احسان فتحت الباب..
احسان: حووووور...
نوران: ايه ده بجد..
و كلهم جريوا على الباب، و حضنوا بعض...
حور: ما خلاص يا ماما ده هو يوم...
نوران: اخرسي يا بت...
ايناس: وحشتونا...
تامر: حبيبتي يا رودينا...

ادم: اوعوا يكون حد قربلكوا منهم...
ندى: هو حد يقدر...
حبيبة: شبح...
حور: ههههههههه، انتوا ناس فظيعة...
فهد: طب يلا بقي على القصر...
حور: قصر ايه؟
فارس: القصر ده هيلمنا كلنا...
جاسر: نبقي عائلة واحدة...
حور راحت حضنت فهد، لان ده كان حلمها...
حور: شكرا...
فهد(بهمس): هي بتتقال على الماشي كدة؟
حور(باستغراب): قصدك ايه؟
فهد(بهمس): انتي واخدة محو امية و ربي...
حور: مش فاهمة...
فهد: هفهمك في اوضتنا...

حور: اه يا سافل يا حقير...
ادم: ايه اوعي يكون قالك حاجة تزعلك؟
حور: ده منحرف يا بابا...
عبدالحميد: كلهم متخافيش...
حبيبة: حد بس يتطاول و احنا نعلمه مين احنا...
ندى: ايوه طبعا...
فارس: لا يا شيخة..
فهد: فضحتينا و خلاص يا حور...
حور: انت اللي سافل...
نوران: ههههههههه، طب يلا...
ادم: بتضحكي على ايه يا ولية انتي؟
ايناس: انتوا بتدخلوا فينا ليه الله..
و كلهم راحوا على القصر و انبهروا...

سهير: فرح رامي و جومانة كمان 8 شهور...
حور: ليه ده كله؟
حبيية: حراام..
رامي: قولوا ليهم، و النبي...
ندى: حرام يا طنط...
مني: اخرسوا..
--بعد مرور شهر...

كات الامور ماشية بافضل الاحوال، كل ثنائي بيروحوا شغلهم و الناس الكبيرة كانت تتجمع و يتكلموا، جومانة اشتغلت مع رامي، و كانت الحياة مبتخلصش من خناقات ندى و جاسر و حبيبة وفارس و منة و مالك و جودي ويوسف و كان فهد يفضل يحرج حور و يكسفها و معاذ و رودينا عايشين قصة حب، و فهد يأخد حور معاه و يوديها شركتها و يروح على شركته و يرجع يأخدها، اما فارس فكان يأخد حبيبة و يروحوا على المجلة و بعد ما يخلصوا يروحوا، اما ندى و جاسر جاسر كان ياخد ندى على مكتبها و يروح على الشركة لفهد يشتغل و يرجع يأخد ندى، يوسف كان يودي جودي كليتها و يروح على شركته يرجع يأخدها و يروح على الشركة يشتغلوا مع بعض، اما مالك فكان بيطلع مهمات هو و معاذ و يرجعوا و منة كانت تروح مكتبها و رودينا تروح على شركة حور، ده الروتين اليومي...

- في يوم كانوا اجازة فيه...
و الكل قاعد على السفرة...
حور: اوف زهقت عايزة انام...
فهد: يا شيخة انتي لسة قايمة من النوم...
حور: انت مالك؟انا نايمة فوق رأسك..
منة لقت وش حبيبة شاحب...
منة: حبيبة مالك؟
الكل لاحظ...
فارس: مالك يا حبيبتي؟
حبيبة(بصوت ضعيف): تعبانة شوية معرفش مالي...
و بعدين جريت على الحمام و قعدت ترجع...
حور و البنات راحوا وراها...
حور: حبيبة اهدي بس...
ندى: يلا نروح على المستشفي...

جاسر: انا اتصلت بالدكتور و هو جاي...
فارس شال حبيبة و نيميها على السرير بتاعها و استنوا الدكتور...
الدكتور كشف عليها و خرج...
الدكتور: مبروك المدام حامل...
حور: بجد..
و كل البنات قعدوا يطنطوا من الفرحة...
مالك: مبروك يا فارس...
فارس(بصدمة): هبقي اب..
فهد: اخيرا هبقي عم، عقبال ما ابقي زيك...
و بص لحور بصة احرجتها جدا...
ندى: هبقي خالة اوبا بقي...
نوران: هبقي جدة مش مصدقة...
فارس: مبروك يا حبيبتي...

ندى: لو بنت هتتسمي على اسمي...
منة: و ليه متبقاش على اسمي...
رودينا: اساميكوا وحشة...
فارس: اخرسي منك ليها هو ولد اساسا...
حبيبة: دي بنتي او ابني انا اللي هسمي...
ادم: اكيد هتسميه على اسمي..
عبدالحميد: و ليه مش اسمي؟
حور: ياااا رب، هو انتوا مش بتفهموا هي اللي هتسمي، اسكتوا بقي...
حور: ها يا بنتي قولي هتسمي ايه؟
حبيبة: لو بنت هسميها جوري، و لو ولد هسميه ايان..
فارس: ايه الاسامي دي؟
حور: انت هتعترض و لا ايه؟

يوسف: هبقي خال اخيرا...
-و الكل كان مهتم بحبيبة و اكلها و شربها وكانوا بيقسموا الايام علشان شغلهم...
حبيبة: بس بقي زهقت هو كله راحة راحة اوف...
فارس: انتي معترضة حد معترض على الراحة، ده انا تعبان و نفسي في الراحة دي...
حور: مضايقهاش يا فارس...
ايناس: انا مش عايزة حفيدي يطلع شبهك...
فارس: و النبي امال هيطلع لمين مثلا؟
نوران: قصدها في الشكل...
فارس: و النبي ده انا قمور و كل البنات بتجري ورايا...

حبيبة قامت عضته جامد...
فارس: آآآآآآآه، حرام حرام، ابعدي...
الكل كان قاعد يضحك...
حبيبة: دي كانت رغبة ابنك يا حبيبي...
فارس: ده مصروع، ايه ده؟
حور: مالك يا منة؟
منة: ها لا مفيش، انا كويسة...
مالك: لا مش كويسة مش باين..
منة رجعت عليه كل اللي في بطنها...
مالك: يععععععععععععععععع...
حور: اتصلوا بالدكتور...
الدكتور جه و كشف...
عبدالحميد: خير خير...
الدكتور: مبروك مدام منة حامل في الشهر التاني...

حور: الله هبقي خالة مرتين واو...
ندى: It s amazing
جاسر: اتكلمي عربي يا بت...
ندى: انه مذهل يا جاهل...
مالك: اخيرا بقي هبقي اب زي فارس...
مالك: عقبالكوا...
حور: بدون خناق عايزة تسمي ايه؟
منة: هو انا حامل!
منة: لا لا مستحيل!
مالك: في ايه يا بت هو انا كنت جبرتك..
منة: هسمي مازن و البنت سيدرا...
حور: الاسماء جميلة اوي يا قلبي...
-دلوقتي الكل بقي مهتم بحبيبة و منة و هما مرتاحين...
حبيبة: الحقوا...
فارس: في ايه؟

حبيبة: البيبي بيتحرك، حط ايديك..
فارس: ايه ده الله بجد بيتحرك..
حور: بسم الله ما شاء الله...
فهد: ربنا يخليه ليكوا...
كله طلع ينام...
-في اوضة حور و فهد...
فهد: حور..
حور: امممممم...
فهد: بتشوفي ايه على ام الاب توب ده؟
حور: بشوف صور مراد...
فهد(بحدة): مراد مين يا روح امك؟
و راح شاف هي بتشوف ايه...
فهد: مين ده يا حور؟
حور: ده بطل مسلسل الحب لا يفهم الكلام...
حور: بتغير، ههههههه..
فهد: عندك مانع..

حور: براحتك يا باشا...
فهد: يلا ننام...
حور: لا انا مش واثقة فيك اساسا...
فهد: حور..
حور: اوف ماشي...
حور راحت لقته مقيدها بإيديه و رجله...
حور: اهو ده اللي كنت خايفة منه، انت رابط كلب؟
فهد: حوريتي نامي و انتي ساكتة...
حور: اوف حاضر..
-في اوضة فارس و حبيبة..
حبيبة: فارس فارس قوم يا فارس...
فارس: ايه بقي في ايه؟
حبيبة: عايزة مانجا..
فارس(بصدمة): و ده اجيبه منين ده؟ده مش بيتزرع في الفصل ده...

حبيبة: مليش فيه بقي...
فارس: طب اتوحمي على اي حاجة تاني...
حبيبة: و النبي...
فارس: اوف خلاص ماشي ماشي اوف...
فارس قام عمل اتصال و طلب منهم يجيبوا مانجا حتى و لو من بره مصر...
حبيبة: امتي هتيجي؟
فارس: وقت ما يجيبوا..
حبيبة: انت هتنام؟
فارس: انتي شايفة ايه؟الساعة 3 الفجر...
حبيبة: نام نامت عليك حيطة...
--بعد شهر كمان، منة بقت في التالت و حبيبة في اخر الرابع...
فارس: يلا يا حبيبة نروح العيادة...

حبيبة: اوف ماشي...
مالك: يا منة انجزي...
منة: ماشي جاية اهو...
و راحوا على الدكتور و رجعوا...
حور: ها طمنيني نوع الجنين...
نوران: انجزوا...
فارس: تؤام يا جماعة...
ادم: يا رب الحمد لله...
ندى: و انتي يا منة؟
منة: انتي غبية هعرف من اول التالت يعني...
الكل لقي ان رودينا وقعت على الارض...
معاذ: رودينا...
اتصلوا بالدكتور...
الدكتور: انا زهقت كل شوية عندكوا حد حامل هو انتوا بتتكاثروا ذاتيا!
معاذ: انجز ياض؟

الدكتور: حامل حامل اوف...
يوسف: هههههههههه. معلش يا دكتور، مبروك يا معاذ...
معاذ: احلي يوم...
معاذ: مبروك يا ملاكي...
حور: يا بختها بتدلع...
فهد مسكها من قفاها و الكل استغرب...
حور: في ايه يا فهد؟
فهد: انا هوريكي يا حور انا مش مدلعك و لا مظبطك بالكلام الرومانسي...
حور: خلا يا فهد خليك رويح يا ابو روجتي...
فهد: و النبي، انا هوريكي روجتي ذات نفسه..
ادم: ولد نزل ايديك..
فهد: مين قالك الكلمة دي؟

نوران: هههههههه، مراتك...
فهد: اه يا بنت...
رامي: متغلطش...
حور: هتسموا ايه؟
رودينا: انا عايزة كنان، اما البنت فمعرفش...
الخدامة: فهد بيه، الدكتور الكبير عايز حضرتك...
الكل نزل...
فهد: خير يا دكتور يزيد...
يزيد: ممكن على انفراض...
حور: لا مش ممكن كلنا اسرة واحدة و كل اسرارنا مع بعض...
فهد: اتفضل...

يزيد: احم في الحقيقة ان احنا كنا بنعمل تجارب على بعض عينات الدم و خدوا عينة حضرتك و عينة واحدة اسمها ندى من نفس العائلة...
ندى: انا؟
حور: اه ايه بقي؟
يزيد: الصراحة عينة الدم هي هي نفس عينة الدم...
نوران: بمعني؟
يزيد: ان الانسة ندى...
جاسر(بعصبية): : مدام...
يزيد: ان مدام ندى اخت استاذ فهد...
الكل اتصدم...
نوران: ازاي؟
ايناس: مستحيل!
ادم: لتكون اتجوزت تاني يا عبدالحميد...
عبدالحميد: لا...

ايناس: عبدالحميد اتجوز اتنين بس...
ندى: بس بس ازاي انا مش مصدقة...
حور: احنا في فيلم و لا ايه؟
حبيبة: طب ندى بنت مين؟
عبدالحميد: ندى بنت إسعاد...
ايناس: ايه انت اتجوزت تاني!
عبدالحميد: كانت غلطة و سبتها و مشيت رجعت قالتلي انها حامل بس للاسف مصدقتهاش...
رودينا: طب ده كويس علشان نعرف الحقيقة...
حور: احم طيب يا دكتور يزيد شكرا تقدر تتفضل...
حور: فهد مالك؟
فهد: مش عارف...
و بعد ما الكل تقبل الصدمة...

فهد: خلاص يا جماعة ندى اختي انا و فارس و جودي..
ندى جريت على فهد حضنته، و هو حضنها...
جاسر: ابعد ياض..
فهد: بتغيري يا بيضة، ههههههه..
جاسر: شوفي جوزك يا حور...
حور: اخته...
و بعدين ندى اغمي عليها...
فهد: ندى ندى...
و اتصلوا بالدكتور...
الدكتور: يا رب المدام حامل...
جاسر: انت كنت كشفت عليها؟
الدكتور: انا متأكد ما انتوا بيت التكاثر الذاتي...
الكل ضحك...
جاسر: انت شكلك بتستعبط انجز ياض..
الدكتور كشف على ندى...

الدكتور: حامل ارتاحتوا، يا ريت متتصلوش بيا تاني..
حور: مبرووووك، عقبالك يا جودي..
جودي: لا متفقين انا و يوسف نأجل الموضوع لغاية الكلية، عقبالك انتي..
فهد: اوعدنا يا رب...
حور: دايما فاضحنا...
حور: و كمان ممكن مكنش بخلف...
فهد: هتجوز تاني...
حور بصتله بصدمة...
ادم: ده انا اشرب من دمك...
نوران: ده انا اعلقك...
فهد: ايه ايه اهدوا، و كمان في حد يبقي معاه القمر و يطلب النجوم...
حور: اه يا زبالة...

فارس: هههههه، خلاص...
جاسر: مبروك يا حبيبتي..
ندى: الله يبارك فيك...
فارس: مبروك يا عين اخوكي، بس اياكي تعضيني زي المجنونة دي...
الكل ضحك...
حبيبة: انا مجنونة يا زبالة...
-دلوقتي الاهتمام زاد اضعاف و محدش من البنات بقي بيشتغل غير حور و جودي بتروح الكلية...
-عدوا 3 شهور...
حبيبة: الحقوووووووووووووووووني...
فارس: في ايه؟
حور: بتولد...
فارس شالها و راح على المستشفي و الكل راح وراهم، حبيبة دخلت اوضة العمليات...

نوران: يا رب خير...
منة: آه الحقوووني مش قادرة، بووووولد...
مالك: في ايه يا منة انتي في السابع...
ايناس: في ناس بتولد في السابع...
دخلوا منة هي كمان اوضة العمليات...
بعد ساعة...
حبيبة خرجت و ولدت جوري و ايان...
و بعدها بشوية خرجت منة بمازن...
الكل كان مبسوط...
حبيبة: حبايب ماما انا ماما يا حبايب قلبي...
منة: انا اول مرة احس بالاحساس دة...
نوران: دول احفادي انا اللي هربيهم...
ايناس: و اشمعنا انا لا...

ادم: هما بيحبوني انا صح يا حبايب جدو...
عبدالحميد: بس بس دول حبايبي انا...
معاذ: انتوا اتجننتوا...
و بعدين رجعوا بيتهم، و البيت اتملئ فرحة اكتر...
في يوم حور كانت في شغلها...
حور: امل(السكرتيرة بدل رودينا)احنا لازم نكسب الصفقة دي فاهمة...
امل: حاضر يا فندم، بس مالك شكلك تعبانة...
حور: لا لا شوية ارهاق...
امل: طب تروحي...
حور لسة هترد جريت على الحمام و رجعت...
امل: اتصل بفهد بيه...
حور: لا...

حور خرجت لقت فهد بيتصل...
الخط اتفتح...
فهد: الو يا حوريتي...
حور(بصوت متعب): بخير يا حبيبي...
فهد: مالك يا حور؟
حور: لا خالص مفيش في بس صفقة صعبة...
فهد: انتي قدها يا حوريتي...
فهد: هعدي عليكي...
حور: لا كمان شوية، هبقي اتصل بيك...
حور راحت على المستشفي، وقطعت كشف و دخلت تكشف...
الدكتورة: حضرتك يا مدام حور حامل...
حور(بفرحة): بجد...
الدكتورة: بس اعتقد مفيش داعي اوي للفرحة دي...
حور: ليه يا دكتورة!

الدكتورة: للاسف في خطر على حياتك، و لازم تنزلي البيبي في اسرع وقت...
حور: بس...
الدكتورة: عارفة ان الامر صعب، بس ده الشئ الوحيد لضمان سلامتك، نسبة انك تفضلي عايشة 3%...
الدكتورة: قدامك اسبوع تقرري، بس يا ريت بسرعة..
حور: شكرا يا دكتورة...
-حور خرجت و كانت ضايعةو راحت على القصر و نسيت فهد خالص، و مردتش على حد و طلعت على اوضتها و قعدت تعيط تعيط لحد ما نامت...

فهد كانت مجنون عليها راح الشركة لقي انها خرجت و جري على القصر سأل عليها...
فهد: حور هنا؟
حبيبة: اه يا فهد...
ندى: في حاجة..
فهد: لا اهم حاجة يا رودينا شدي حيلك انتي قربتي تولدي خلاص، و انتي يا ندى...
رامي: طب هو انا مش هتجوز؟
فارس: ما انت عارف ان احنا اجلنا الفرح معلش يا بطل...
فهد سابهم و طلع الاوضة لقي حور نايمة وضع الجنين و نايمة، فهد قرب منها و نام جمبها، حور فاقت...
حور: فهد..

فهد: هشششششش، نامي، بس عقابك لما تصحي...
حور(بدموع): اسفة...
حور حضنته جامد و بتنام...
فهد: مالك يا حوريتي...
حور: مفيش انا عايزة اعيط بس، وعايزة احضنك..
فهد: طب خلاص نامي...
--بعد 3 ايام...
كانوا بيستعدوا علشان رودينا...
و بعدين حور اغمي عليها...
فهد: حووووور، حور ردي ردي...
شالها و راح على اوضتهم و اتصلوا بالدكتور...
الدكتور: انتوا تاني...
فهد مسكه...

فهد(بغضب): قسما بالله لو ما دخلتش تطمني عليها هتكون جيت للموت برجلك...
الدكتور(بخوف): حاضر حاضر...
فارس: اهدي يا فهد...
الدكتور: مبروك المدام حامل...
فهد اتصدم الاول و بعدين فرح فرح اوي...
حور كانت عايزة تشوف ردة فعله، لقته مبسوط اوي...
و بعدين فهد بقي مهتم بحور اوي لبسها اكلها...
حور: الحمد لله شبعت...
فهد: كملي اكل يا حور انجزي...
حور: لا مش قادرة...
فهد: طب علشان خاطري..

ايناس: هههههههه، مش قادرة اصدق ان فهد اتغير كدة...
سهير: اتغير 360 درجة..
فهد: اتريقوا اتريقوا...
حور: بص يا فهد انا هأكل فاكهة ابعد بقي...
-عدي اسبوع...
حور اتصلت بالدكتورة...
الخط اتفتح...
حور: الو يا دكتورة...
الدكتورة: ازيك يا مدام حور...
حور: تمام، انا هكمل في الحمل، و هأجي اتابع عند حضرتك...
الدكتورة: متأكدة...
حور: اه، بس ممكن طلب...
الدكتورة: اتفضلي...

حور: لو جيت انا و جوزي او اي حد بليز متقوليش لحد ان في خطر على حياتي...
الدكتورة: بس...
حور: ارجوكي...
الدكتورة: ماشي يا مدام حور...
فهد: حور...
حور: هاا..

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة