قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس عشر

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس عشر

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس عشر

فهد: جوليا!
جاسر: مين؟
فهد قام جري علشان يشوف جوليا، ملقهاش...
رجع تاني للشباب...
فارس: في ايه يا فهد؟فهمنا...
فهد: لا مفيش..
معاذ: اومال مين جوليا دي؟
فهد: قولت مفيش، و يلا نمشي...
عند جوليا...
جوليا كانت بتجري و بتنهج...
جوليا طلعت التليفون..
الخط اتفتح...
جوليا: الو يا باشا...
عبد الحميد: خير...
جوليا: فهد شافني و انا خارجة من البار...
عبدالحميد: غبية غبية...

عبدالحميد: انجزي روحي على بيتك و انا جايلك حالا...
جوليا: حاضر، سلام...
جوليا راحت على بيتها، و عبد الحميد جالها...
فهد وصل اصحابه، و طلع على شقة جوليا...
الباب خبط، الخدامة فتحت...
الخدامة: اتفضل يا فهد بيه...
فهد دخل لقي جوليا قعيدة و عبد الحميد بيأكلها...
عبدالحميد: فهد خير يا بني...
فهد: مفيش جيت اطمن على جوليا...
جوليا: ربنا يخليك يا فهد...
فهد: قوليلي يا جوليا انتي بتخرجي من البيت؟
جوليا: ساعات...

فهد: بتروحي فين و كدة؟
عبدالحميد: هو في ايه؟
فهد: اختي لازم اعرف بتروح فين...
جوليا: ساعات الخدامة بتاخدني تمشيني، بروح الجمعية، جمعية خيرية كدة...
فهد: بس..
جوليا: اه...
فهد: ماشي انا همشي، هتمشي يا بابا؟
عبدالحميد: اه يا بني، هتوحشيني يا بنتي...
جوليا: و انتوا كمان، بحبكوا...
فهد خد والده و روحوا و كل واحد طلع اوضته و ناموا...
في الصباح الباكر...
في؟يلا ادم الشاذلي...

حور صحيت و لبست بنطلون و بلوزة و سابت شعرها، و لبست كعب، و نزلت ليهم تحت...
نوران: العروسة لابسة و راحة فين؟
حور: الشغل...
ادم: ليه يا حور؟انتي عروسة...
حور: مبيهمنيش..
نوران: انتي لازمك حاجات كتير، لبس و كدة يعني فاهمة...
حور: انا لبسي مغرق اوضة الملابس فوق، مش محتاجة...
نوران: برضو مفهمتنيش...
حور(بقليل من الحدة): فاهمة يا ماما و انتوا لو عاوزين تجيبوا حاجة جيبوا مدخلونيش في حاجة...
و قامت مشيت...

ادم: حبيبة مالها حور؟
منة: منعرفش سألناها امبارح قالت علشان تجربة جديدة...
إحسان: ادم بيه لازم نعذرها، حاجة جديدة عليها...
نوران: إحسان عندها حق...
ادم: ماشي...
منة: طب ايه مش هنجيب فساتين الخطوبة...
حبيبة: مستعجلة على ايه يا شيخة...
يوسف: شكلك مش موافقة، الواد فارس اساسا واد رزل، انا بقولك متتجوزهوش...
حبيبة: تعرف تخرس...
ندى: في واحدة مش طايقة حد يشتم حبيبها...
حبيبة: ندى اخرسي هتضربي...

ادم: ما تقوموا تضربوا بعض قدامي...
حبيبة: مش كدة يا عمو...
نوران: جبتي ورا، هههههه
ادم: روحوا الشركة عند حور هتلاقوا مجموعة فساتين اختاروا منهم، و خلوا حور تختار...
ندى: اوك...
منة: يلا بينا...
يوسف: حبيبة خدي جودي معاكوا...
حبيبة: مش عندهم شركة انا مالي...
يوسف: واطية...
ندى: عندك حق...
منة: هخلي حور تتصل بيها...
يوسف: انتي اختي انتي و الله...
في مكان تاني...
عند حور، وصلت الشركة و كانت في قمة عصبيتها...

حور: ازاي ورق ينقص، فهموني...
الموظف: و الله معرفش...
حور: و انااا مالي، هتدفع يعني تمنه...
الموظف: ارجوكي سامحيني...
حور: و انا مالي، اتصرف حالا...
الموظف: حاضر حاضر...
في مكان تاني...
في شركة الفهد...
جاسر: انهاردة ميعاد الصفقة مع شركة ادم الشاذلي...
فارس: طب يلا نروح...
جاسر: مش هناك...
فارس: مين؟
فهد: قلبك...
جاسر: ههههههه، ده قلبه فيه الف واحدة...
فارس: ظريف...
فهد: يلا بينا...

نزلوا و ركبوا عربيتهم و راحوا ناحية شركة حور...
في مكان تاني...
عند البنات، في العربية...
حبيبة: يلا سرعي يا ندى...
منة: انجزي دوسي بنزين...
ندى: انتوا مستعجلين على موتكم الله...
حبيبة: اخرسي، سوقي و انتي ساكتة...
ندى: بت انتي هتضربي...
منة: هتعملي ايه؟
ندى: هتشوفوا...
ندى ساقت بسرعة جدا لغاية ما وصلت لشركة حور...
منة: ما ده المطلوب، ههههههه..
حبيبة: استفزناها، ههههههه..
ندى: هوريكوا...
و بعدين طلعوا لحور...

الباب خبط...
حور: ادخل...
رودينا و منة و ندى و حبيبة دخلوا...
حور: خير..
منة: الفساتين...
حور: مستعجلين...
ندى: عمالة اقولهم..
حور: عموما لسة هتوصل كمان نص ساعة...
حور: رودينا اختاري فستان..
رودينا: لا يا حور مش هينفع...
حور: رودينا انا مش طايقة نفسي و لا غيري، فهماني..
رودينا: خلاص طب اهدي...
حبيبة: حور في ايه؟انتي متغيرة اوي..
حور: مفيش انا تمام...
و بعدين الباب خبط...
حور: ادخل...
دخل الموظف اللي ضيع الورق...

حور: خير...
الموظف: مش لاقيه...
و بعدين حور جاية ترد، لقت فهد و جاسر و فارس دخلوا من غير ما يخبطوا...
حور: انتوا داخلين وكالة...
فهد: حاجة زي كدة...
حور: انت متتكلمش..
حبيبة: حور اهدي، معلش يا استاذ فهد...
الموظف كان بيتسحب علشان يخرج...
حور: استني...
الموظف: خير يا هانم...
حور: انت مطرود...
الموظف: لا ارجوكي عندي عيال و امي ارجوكي انا محتاج شغلانة...
حور: برة...
منة: حور انتي مكنتيش كدة...

ندى: استني، هو في ايه؟
حور قامت و سابتهم...
حور: اتصرفوا...
حور خرجت مكنتش قادرة تتنفس، و كانت خلاص هتعيط...
فهد: للدرجة دي مش عايزة تتجوزيني؟
حور(لفتله): متتكلمش حرف، انا بكرهك بل كلمة بكرهك قليلة انا ببغضك ببغضك يا فهد...
فهد(ببرود): حد طلب منك تحبيني؟
فهد(بسخرية و استخفاف): حور اوعي يكون حد جبرك انك تتجوزيني، ازعل...

حور(بكره): انت اكتر حيوان ممكن اشوفه في حياتي، عارف ممكن اكون ظلمت الحيوانات لما اشبهك بيههم...
حور سابته و مشيت...
فهد: هتشوفي الوان العذاب يا حور...
(قلبه): انا مش موافق...
(عقله): خليك انت الفهد يا فهد مفيش بنت من بنات حواء تهزك...
(قلبه): هتندم، هتندم اوي...
(عقله): مفيش ندم...
فهد مشي و رجع الشركة بتاعت حور...
فهد طلع لقي حور قاعدة في مكتبها...
حور: ايه سر الزيارة يا فارس؟
جاسر: الصفقة...

حور: اه نسيت..
فهد: بس غيرنا رأينا...
حور: يعني مش هتمموا الصفقة..
فهد: لا هنأجلها..
حور: السبب..
فهد: فرحي قرب..
حور: رودينا عملتوا ايه في الموظف...
رودينا: مشي...
حور: رجعيه، و ابعتيه ليا اعتذرله، و زوديله مرتبه...
رودينا: متأكدة...
حبيبة: ما كان من الاول، هو تعب و خلاص...
ندى: جاسر اتصل بجودي تيجي علشان الفساتين...
فارس: جينا في وقتنا بقي...
حبيبة: انسي احنا اللي هنختار الفساتين...

فهد: انا هختار فستان حور...
حور: انا مش هجيب فساتين...
فهد: امال مش. هتلبسي خالص مثلا...
حور: دماغك شمال...
حور: انا عندي فساتين غالية و كتيرة وملبستهومش..
فارس: طب ما تجيبي جديد عادي...
حور: لا ابدا...
فهد: سيبها براحتها، و اساسا مفيش فرح...
حور اتصلت بيوسف...
الخط اتفتح...
حور: يوسف تعالى علشان البدل و الفساتين...
يوسف: جودي جت...
حور: جاية في الطريق، يلا تعالي...
يوسف: ثانية...
حور: مش هتتصلي بمالك...

منة: اتصلت و هو جاي هو و معاذ...
حور: اوك...
بعد شوية الكل وصل و راحوا على مكان الفساتين و البدل...
فارس: ايه رأيكوا في البدلة دي؟
حبيبة: لا وحشة...
جاسر: ندى وريني فستانك...
ندى: ولو معجبكش و هو عاجبني هجيبه...
جاسر: انتي مجنونة...
مالك: يا منة الفستان لونه وحش...
منة: انا بحبه...
رودينا: انا مبحبش الكحلي يا معاذ...
معاذ: وانا هلبس كحلي...
و حور مقربتش على و لا فستان و لا فهد...
و الكل كان بيتخانق..

حور: بسسسسس...
حور: ايه ده؟
حور: كل اتنين يقوموا مع بعض و الباقي يحكم...
الكل: ماشي...
حبيبة و فارس قاموا...
منة: واو الفستان حلو...
ندى: خرافة...
و الكل ابدئ رأيه في حبيبة بس...
حور: و انت يا فارس وسيم اوي...
فارس: اخيرا حد عبرني...
حور: انا اختك برضو...
فارس: تسلميلي...
فهد كان مستغرب انها المفروض تكره كل حاجة بتتعلق بيه لانه اجبرها على الجواز، زي اخوه و عائلته...
يوسف و جودي قاموا...

حور: فستانك حلو يا جودي و لونه حلو...
جودي: تسلميلي يا احلي اخت...
حور: يا قلبي...
منة: شكلك حلو يا يوسف و انتي يا جودي...
و الكل ابدئ برضو رأيه..
و فهد كان مستغرب ان جودي اللي بتكره التواضع و مبتحبش حد بقت بتحب حور...
جاسر و ندى قاموا...
جاسر: رأيك يا حور؟
حور: واو اخويا التالت وسيم اوي...
جاسر: مبحبش اتكلم عن نفسي كتير...
ندى: دي كلمتي...
جاسر: فيها ايه؟
ندى: يا رزل...
منة: ما بس بقي علطول خناق...

حور: بس فساتك تحفة يا ندى...
ندى: عارفة...
حبيبة: يا مغرورة..
منة: دي محدش يعبرها...
منة و مالك قاموا...
مالك: رأيكوا...
حور: واو البدلة لاقية على بشرتك اوي...
منة: لية هو بيطقم على لون البشرة. هههه.
مالك: ظريفة...
منة: طول عمري...
حبيبة: حلو اوي...
ندى: لاقي اوي عليكي يا منة، بس لو عليا احلي طبعا...
حور: حد يقتل البت دي...
معاذ و رودينا قاموا...
حور: احلي ثنائي، واو...
حبيبة: نفس اللون...
ندى: خرافة اوي..

منة: جميل...
فارس: هو احنا ملناش رأي...
جاسر: ما تتكلم يا فهد...
فهد: حلو كلكم حلوين...
حبيبة: دورك يا حور...
حور: اخرسي، عندي كتير...
فهد: حور طب انتي عندك فساتين كتير، انا بقي فقير، ممكن تنقي ليا بدلة؟
حور: ليه اتشليت؟
فهد: اه ما انتي ايدي...
حور: اوف ثانية...
حور قعدت تشوف كذا بدلة و كانت بتدور على احسن حاجة بصدق يعني...
حور لقت بدلة شيك اوي و جميلة...
حور: اهي...
فارس: جبتيها منين دي، حلوة اوي...

جاسر: مفيش منها تاني طيب...
مالك: حظك يا فهد...
حور: خدتوا نصيبكوا، ارضوا بقي...
معاذ: عندك حق...
منة: اساسا صاحبتي علطول ذوقها حلو...
حبيبة: مش صاحبتنا...
ندى: طبعا...
معاذ: طب يلا نمشي...
حور: رودينا خدي إجازة و عيني حد بدالك لفترة انتي بتثقي فيه...
كلهم نزلوا...
حبيبة: انا راحة مع ندى و منة نجيب المجوهرات، تيجي؟
حور: لا انا عايزة اقعد لوحدي...
عربية حور كانت بعيدة عنهم شوية و كانت لوحدها.

و الكل خلاص هيركب العربية...
جه تليفون لفهد...
الخط اتفتح...
فهد: الو...
الشخص: الو...
فهد: مين؟
الشخص: مش مهم، المهم انقذ مراتك...
فهد: من ايه؟
الشخص: العربية لو بابها اتفتح، هتنفجر...
الخط اتقفل...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة