قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي والثلاثون

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي والثلاثون

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الحادي والثلاثون

رجعوا و اول ما فتحوا الباب لقوا مجموعة بنات...
فهد، جاسر، فارس، مالك، معاذ، يوسف، (بصدمة كلهم): : : يا نهار اسود!
جاسر(بهمس): احنا ليلتنا سوداء...
فارس(بهمس): شكلنا مش هنتجوز...
يوسف(بهمس): الجوازة باظت...
حور: في ايه؟ومين دول؟
حبيبة: انتي مين انتي و هي يا شاطرة؟
ندى: انتوا مبتتكموش...
واحدة من البنات: انا سالي..
التانية: و انا جهاد...
التالتة: انا مايا...
الرابعة: انا جويرية..
الخامسة: انا ماري...

السادسة: انا ميرنا...
منة: اه بقي استفدنا ايه؟
جودي: انتوا جايين لمين يا شاطرة منك ليها؟
ماري: واحشني يا فارس، موحشتكش...
و راحت حضنته و باسته...
حور: اهدي يا حبيبة بليز..
حبيبة: هقتله..
منة: و انتوا يا آنسات؟
مايا: آنسات ضحكتيني...
جومانة: و يا ترى حضرتك مدام، و لا...
ندى: عاهرة...
مايا: مسمحلكيش...
مايا: جاسر في ايه؟و كمان محضنتنيش و مبستنيش ليه؟انت زعلان من اخر مرة...
و بعدين راحت باسته و حضنته...

حور: ندى هتأخد روحه..
جويرية: ايه يا يوسف نستني و لا ايه ده انا كنت مدلعاك..
و بعدين راحت عملت زي صحابها...
جودي: حد يناولني السكينة...
منة: اهدي يا بت، نفهم...
حور: هي فيها فهم..
ميرنا: في ايه يا مالك بتعمل نفسك متعرفنيش؟وحشتني اوي...
و راحت عملت زي باقي صحابها...
منة: هو انا لو قتلته مش هدخل السجن صح...
حبيبة: ده انا هقتل فارس...
حور: اهدوا...
ندى: ما انتي جوزك محصلوش حاجة..
رودينا: و لا انا...

جهاد: معاذ وحشتني يا بطل، بموت فيك...
وراحت عملت زي الباق...
حبيبة: هههههههههه، جوزك هو كمان..
سالي: ايه يا فهد؟مش فاكرني...
و قامت حضنته و باسته...
حبيبة: حور بليز اهدي...
حور: انا هجيبه من شفايفه و الله لعلقه من شفايفه دي...
حور راحت ناحية سالي...
حور: و حياة امك يا روح امك...
سالي: مين البيئة دي يا فهد؟
حور: هوريكي البيئة...
و نزلت على البنت ضرب فيها و كل من ابطالنا نزلوا على البنات التانية ضرب...

فهد: خور خلاص يا حور اهدي..
حور(بزعيق و غضب): ابعد عني انت حسابك لسة مجاش..
جاسر: يا ندى البت ذنبها ايه؟
ندى(بزعيق و صوت عالي): اخررررررس خالص...
فارس: حبيبة خلاص يا بنتي...
حبيبة: اخرس ياض...
يوسف: خلاص يا جودي علشان خاطري...
جودي: اخرس صح ما انت هدافع عنها ما هي كانت مدلعاك..
معاذ: حبيبتي خلاص يا قلبي...
رودينا: بسسس استغليت طيبتي، بكرهك..
مالك: خلاص يا منة هتموت، خلاص...
منة: خايف عليها يا روح امك...

رامي(بصوت عالي): بسسسسسسسسسسسس...
ادم: اوف دوشة...
حور: شايف يا بابا فهد، انا عايزة اتطلق...
حبيبة: و انا..
رودينا: و انا..
ندى: و انا..
منة: و انا..
جودي: و انا...
رامي: بس دي كانت لعبة...
فهد: ازاي؟
رامي: دوزنا في الدفاتر القديمة و جبنا البنات و قولنا ليهم يعملوا ايه...
فارس: اه يا ابن ال...
رامي: بلاش غلط...
سهير: بس البنات مسابوش فيهم حاجة سليمة...
حور: يستاهلوا...
فهد: علشان تبقي تظلميني...

حبيبة: و فيها ايه؟علي اساس انكم ملائكة...
فارس: من ساعة مشفناكوا و احنا بعدنا عن كل البنات...
منة: ما هو واضح...
جاسر: انتوا مخكم طخين ما دي كانت لعبة...
ندى: و مين قال ان احنا صدقنا؟
جودي: على اساس كلامكوا قرأن...
رودينا: ممكن رامي يكون بيشتغلنا...
مالك: هو مش ده رامي اللي بتثقوا فيه؟
منة: برضو...
حور: يلا كل الرجالة بره، يلا يا بابا يلا يا عمو يلا يا زفت فهد...
فهد: احترمي نفسك..
حور: و لو محترمتهاش...

فهد: هقصلك لسانك...
حور طلعت لسانها ليه، فهدقرب منها و (لخيالكوا)...
حور: يااااا سافل، يا حيوان يا قليل الادب يا يا...
فهد: خلاص...
حبيبة: انت مش بتتكسف يا شيخ...
فهد: ده متعة...
منة: جتك قرف...
ندى: بررررره...
ادم: طب نأخد هدومنا...
نوران: لا يلا بره...
ايناس: من غير مطرود...
و بعدين كل الرجالة راحت على؟يلا عبدالحميد...
و البنات في؟يلا ادم الشاذلي...
حور: بهوايا...
حبيبة: انتي قاعدة معايا...

ندى: عنيكي ليا مراية...
منة: يا جمال مراية العين...
جودي: خليكي...
رودينا: لو هتمشي اناديكي...
جومانة: انتي ليا انا ليكي...
حور: احنا الاتنين قاطعين...
حبيبة: تسيبيني...
ندى: اكره حياتي و سنيني...
منة: اتوه مش هلاقيني...
جودي: و اشرب خمور و حشيش...
رودينا: ههههههه. مش قادرة، قاعدين براحتنا مش معانا حد منهم ينكد علينا...
جومانة: عندك حق، اوف...
نوران: بس ادم وحشني...
ندى: الله عليكي يا طنط يا عسل، ههههه...

منة: طنط بتحب، هههههه...
ايناس: بجد عبدالحميد ده انا متجوزاه عن حب كنت انا بحبه، و لما والدي جه قالي انه طالب ايدي فرحت جدا كإني عيلة صغيرة حد جبلها لعبة...
جودي: الله عليكي يا ايناس...
مني: بنت عيب ايه ايناس دي...
جومانة: في ايه يا حاجة؟
سهير: بنت انتي كمان...
حور: اه يا قلبي...
و بعدين حور غمزت لحبيبة، و حبيبة غمزت لندي، و ندى غمزت لمنة، و منة غمزت لرودينا، و رودينا غمزت لجودي، و جودي غمزت لجومانة...

حور: طب ننام بقي...
حبيبة: اه انا تعبت...
نوران: و احنا كمان...
وطلعوا...
اما البنات المجانين طلعوا دخلوا اوضة حور...
حور: شغلوا اغاني و بصوت واطي...
حبيبة: ماشي...
و قعدوا هيصوا و رقصوا و غنوا لغاية الساعة 2 بليل...
جومانة: يلا بقي ننام...
ندى: يلا انا زهقت...
حور: انا هستحمي الاول...
كلهم خرجوا من اوضة حور كل واحد على اوضته...
حور دخلت استحمت خرجت بالبشكير و خارجة مستمتعة...
حور(بصدمة): فهد!

فهد(بخبث): قلب الفهد...
حور(بكسوف): اخرج بره، و ايه اللي جابك و ازاي جيت و دخلت من فين؟
فهد: ده كله، عيون الفهد هجاوبك...
فهد: اللي جابني اني اتعودت على حضنك، و ازاي جيت فجيت عادي، دخلت منين دخلت من الشباك، و مش هخرج و متحاوليش تطلعي علشان الباب مقفول...
حور: فهد انت سافل و حقير وووو...
فهد و هو بيقرب عليها...
فهد: كملي و ايه؟
حور: ابعد...
لغاية ما حاصرها بين الحيطة و محاوطها بإيديه...

فهد: ها كملي و ايه...
حور: و عسل وطيب، وسع بقي...
فهد: لا مش قصدك كدة انا عارف...
حور: و شيك و حنين و رومانسي و راجل و Gentleman و حلو كدة، وسع بقي...
حور جريت على اوضة الملابس، لبست بيجامة لونها وردي و البنطلون مش طويل و لا قصير و تي شيرت بنص كم، و خرجت
فهد: هو مش انا قولتلك البسي زي المرة اللي فاتت علطول...
حور: علشان انت سافل بس مش اكتر...
و راحت فردت على السرير...

حور: امشي يا فهد حالا، انا عايزة انام ورايا شغل بكرة...
فهد نام جمبها وحضنها...
فهد: لا مستحيل ابعد، فاهمة...
حور: فهد اوف انت ليه غلس...
فهد: علشان حبيتك...
حور: طب لو بتحبني وسع و نام باحترام...
فهد: هحاول...
حور: يلا ابعد...
و ناموا لغاية ما الشروق طلع كدة فهد قام و رجع على؟يلته...
حور صحيت ملقتهوش خالص...
و بعدين فتحت موبايلها لقت رسالة...

مضمونها مكنش هاين عليا اني اسيبك و اني ابعدك عن حضني لان انتي الدفء اللي بيدفيني انا بحبك يا حور انتي ملاذي الوحيد في الدنيا انتي اللي بتحلي دنيتي انتي حياة الفهد يا قلب و عقل و حورية الفهد، بحبك يا حوريتي
و بعدين حور اتصلت بيه...
الخط فتح...
حور: صباح النور...
فهد: صباح العسل و الياسمين...
حور: معتقدش انك كنت رومانسي اساسا صح...
فهد: الصراحة انتي الاولي و الاخيرة يا حوريتي...
حور: شكرا، باي..

فهد: باي يا حورية الفهد...
الباب خبط...
حور: ادخل...
نوران: ايه يا بنتي قومي...
حور: خير...
نوران: مفيش فرحك بكرة...
حور: ماشي..
نوران: في فستان و في مشواير و في الميكب ارتيست...
حبيبة(بزعيق): الحقي يا حور...
حور(بفزع): في ايه يا شيخة؟
حبيبة: قال الفرح بكرة...
ندى: انا مش هتجوز...
منة: و لا انا...
جومانة: في ايه اهدي؟
جودي: بيقولوا الفرح بكرة مستحيل...
رودينا: انا متراجعة...
حور: اوف عيال واطية...

حبيبة: انتي مش خايفة؟
حور: ماما خلاص روحي...
حور(بإبتسامة شر): هخليه يندم على اليوم اللي اتولد فيه، و اللي فكر فيه انه يتجوز...
جودي: مش مرتحالك...
حبيبة: بتفكري في ايه؟
حور: بفكر في كدة(، )...
و بعدين نزلوا قعدوا شوية تحت و طلعوا يلبسوا، قبل ما يطلعوا، الباب خبط...
الدادة احسان فتحت، لقت ناس كتير داخلة بعلب شيك و مغلفة...
حور: واو ايه ده؟
ندى: معرفش...
منة: طب يلا نفتح...

حبيبة: ده مكتوب على كل علبة اسم حد مننا...
كل واحد راح لعلبته و بعدين فتحوا العلب، لقوا اشيك 6 فساتين فرح و اشيك فستان خطوبة...
حور: عااااااااا، واو ده خرافة اوي...
حبيبة: الله بتاعي تحفة ده شيك...
ندى: واو ايه الجمال ده ده روعة كلمة قليلة...
منة: الفستان شيك شيك شيك بطريقة تجنن...
جودي: واو ده مذهل جدا و مدهش...
رودينا: انا اول مرة اشوف فستان بالشكل ده ده روعة...

جومانة: الفستان ده حلو اوي بدون تعليق بجد...
ايناس: كل واحدة تكلم حبيبها و تشكره..
حور: يعععع هو اللي جابه مش هلبسه طبعا...
حبيبة: ذوقه زبالة اوي..
ندى: دول مش بيفهموا في الشياكة..
منة: ده شكله مجنون انا مش هلبه وحش اوووي...
جودي: هو قاصد يخليني وحشة و الفستان اوحش...
سهير: و النبي، ما كان من شوية خرافة و روعة...

مني: انتوا ايه مش كفاية، اللي عملوه عشانكم امبارح و تعبهم، و اختيارهم لفساتينكم و مكلمين اشهر و افضل و احسن مصممين بره مصر...
نادية(والدة رودينا): خلاص يا جماعة اهدوا...
حور: انا طالعة...
حور طلعت اتصلت بفهد...
الخط اتفتح...
فهد: الو يا حبيبتي..
حور: الو...
فهد: مالك يا حور صوتك ماله؟.
حور: مفيش انا بخير، شكرا على الفستان..
فهد: مش هرد الا لما تقوليلي مالك..

حور: فهد بليز متضغطش عليا اوي، كفاية اني خايفة و متوترة اساسا...
فهد: خلاص يا قلبي و لا يهمك، خلي بالك من نفسك..
حور: شكرا...
حبيبة: الو يا فارس..
فارس: الو يا قلب فارس، عجبك الفستان؟
حبيبة: اه شكرا ذوقك حلو...
فارس: ده اقل حاجة لاميرتي...
حبيبة: شكرا...
ندى: ازيك يا جاسر...
جاسر: بخير يا قلب جاسر، عاملة ايه؟
ندى: تمام، و شكرا..
جاسر: على ايه؟
ندى: الفستان...
جاسر: عجبك؟
ندى: اه يا عمري...

جاسر(بصدمة): ها قولتي ايه؟عمرك..
ندى: احم خلاص...
جاسر: ماشي ماشي، باي...
ندى: باي...
منة: مالك.
مالك: اممم...
منة: شكرا على الفستان...
مالك: ايه يا قلب مالك، و لا يهمك..
منة: شكرا...
مالك: باي...
منة: باي...
جودي: يوسف..
يوسف: عيونه...
جودي: شكرا على الفستان و بحبك...
يوسف: انتي قلب يوسف...
يوسف: انا بعشقك...
جودي: باي..
جومانة: بجد يا رامي الفستان خرافة...
رامي: عجبك يا قلب رامي؟
جومانة: تحفه هبل. بجد شكرا..

رامي: دي اقل حاجة...
جومانة: بجد انت gentle، باي..
رودينا: تسلم يا معاذ بجد الفستان حلو...
معاذ: و لا يهمك يا عيون معاذ...
رودينا: شكرا باي يا قلبي...
حور: هنعمل ايه انهاردة الحنة...
حبيبة: هنرقص و نهيص...
ايناس: يلا يا بنات تجهزوا...
ندى: ليه؟
سهير: هيكون ليه علشان...
نوران: علشان يعني تجهزوا عايزين نشوفكوا بالفساتين لو في اي تعديل و نشوف الميكب اللي هيليق...
منة: ماشي، طب امتي؟
مني: كمان ساعة...

نادية: يلا خدوا دوش علشان نروح الفندق...
حور: ليه فندق؟
سهير: جوزك اللي قال كلميه...
حور اتصلت بفهد...
الخط اتفتح...
حور: الو يا فهد...
فهد: ايه يا حور مش فاضي؟
حور: لا و النبي الشغل اهم مني يعني...
فعد: خلاص يا حور، عايزة ايه؟
حور: بيقولوا انك قولت نروح الفندق و نقيس الفساتين و الميكب ليه؟
فهد: علشان لو في اي حاجة نلحق نعدل...
حور: ماشي اوف، باي..
فهد: بحبك...
حور: شكرا...
عند الشباب...

فارس: حور لو عرفت الحقيقة هتموت يا فهد...
فهد: حور عقلها كبير، الدور و الباقي على مراتك حبيبة...
جاسر: هههههههه، مدياله الوش الخشب...
مالك: ظريف، و على اساسا انت بقي الروش اللي فينا..
فهد: اخرسوا قوموا البسوا البدل...
معاذ: انا خايف...
يوسف: اجمد ياض...
معاذ: انا خايف عليك انت بالذات...
الكل ضحك...
عند البنات...
راحوا الفندق...

و لبسوا فساتنيهم و كانوا في قمة الروعة و الجمال و كل واحدة الميكب ارتست بتعملها اللازم و شعرهم و لبسوهم طرحة الفستان، كانوا آيه من الجمال...
نوران(بدموع): مش مصدقة انك هتبعدي عني يا حور...
حور: في ايه يا حاجة لسة بكرة...
حبيبة: الصراحة الفساتين خرافة...
ايناس: بتثقوا في اجوازكم...
جودي: اه...
مني: طب اسمعوا كلامنا...
ندى: مش مطمنة...
نادية: اسكتي شوية...
منة: بس انتوا لابسين ليه فساتين بكرة..

سهير: بنجرب زيكوا...
مني: حور تعالي ورايا...
حور: و الله ما مطمنة، و لو حصلت حاجة هتشوفوا حاجة مشوفتهاش...
و راحت لقت اوضة فارغة بس حيطانها مزينه بالورود و الارضية كانت في قمة الروعة...
حور: ايه بقي ده؟
مني: قفي ضهرك للباب و متلفيش، ماشي...
حور: حاضر يا طنط...
و سهير خدت حبيبة، و عملت زي مني ما عملت مع حور...
سهير: متلفيش، ماشي يا حبيبة...
حبيبة: مش مطمنة بس ماشي، بس حاسبوا علشان لو حاجة معجبتيش هتزعلوا..

و نادية خدت ندى، و عملت زي مني و سهير...
نادية: اياكي تلفي...
ندى: ايه بقي الغرض، و ليه الاوضة متزينة كدة؟
نادية: اسكتي شوية...
ندى: اوف ماشي، بس الصبر...
نوران خدت منة، و عملت زي مني و سهير و نادية...
نوران: متلفيش يا منة، علشان خاطري...
منة: مع اني مش فاهمة بس حاضر يا طنط..
نوران: هتفهمي اصبري..
ايناس خدت رودينا، و عملت زي الباقي...
ايناس: لو الدنيا اهتزت متلفيش...
رودينا: انا خايفة...

ايناس: احنا معاكي متخافيش...
رودينا: ماشي...
مني خدت جودي و عملت زي باقي البنات...
مني: جودي اسمعي كلامي...
جودي: ليه طاااااه؟
مني: هتفهمي يا جودي، بس اياكي تلفي...
جودي: ماشي اوف بقي..
في اوضة حور...
حور حست بإن حد فتح باب الاوضة...
حور: الف يا طنط...
حور: يا طنط...
و. بعدين حور لفت ببطء شديد، لقت فهد قدامها بكامل اناقته و بادلته اللي فوق شيك دي و وسامته و دقنه و شعره و ريحة البرفيوم النفاذة...
حور: فهد...

فهد: بسم الله ما شاء الله...
و باسها من جبينها...
حور: يعني انتوا متفقين...
فهد: هشششش، بحبك بحبك اوي يا حوريتي يا حورية الفهد...
حور: طب و الحنة حرام...
فهد: ننسي بقي انهاردة ليلة فرحنا بلاش نضايق فيها...
فهد: بس انتي جميلة اوي و الفستان خرافة عليكي اوي انتي اللي محلياه...
حور(بكسوف): شكرا...

-حور كانت لابسه فستان كمه لغاية الكوع، و مفتوح عند الصدر بس فتحة مش واسعة و ضيق لغاية الوسط و بعدين نازل بوسع لتحت و مزين بطريقة جميلة و جذمتها كانت بكعب بسيط و طرحتها كانت مطرزة حلو اوي، و كانت لابسه عقد بسيط جدا في رقبتها، و دبلة فهد في ايدها الشمال و حلق جميل و خاتم في ايديها اليمين، كانت آيه من الجمال...
فهد: انا بقول بلاش فرح...
حور: فهد...

فهد: قلبه، بذمتك في حد يبقي عنده الجمال ده و ميخبهوش...
حور: خلاص بقي...
فهد(بهمس في ودنها): بموت في الفرواولة الحمراء..
حور: يا ربي!
فهد: خلاص خلاص، اتفضلي...
حور خدت منه بويكه الورد و مسكته و بعدين مسكت في ايد فهد و بقوا جاهزين...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة