قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية لعنتي وعذابي الجزء الأول للكاتبة منى الأسيوطي الفصل الأول

رواية لعنتي وعذابي الجزء الأول للكاتبة منى الأسيوطي الفصل الأول

رواية لعنتي وعذابي الجزء الأول للكاتبة منى الأسيوطي الفصل الأول

فى احداى محافظات الصعيد. في منزل بسيط يتكون من طابق واحد وهو منزل الحاج حسين، ويوجد بالداخل ثلاث غرف بسيطة المظهر. غرفة الحاج حسين وزوجته عائشة وغرفة الحسناء ذات الشعر الأحمر النارى ابنتهم بالتبنى حورية وغرفة لاستقبال الضيوف وغرفة للجلوس...
تقف أمام الموقد لكى تعد الطعام لوالديها ودموعها تتسابق على وجنتيها منذ أن علمت من والدتها صباحا خبر زواجها من ابن كبير القرية لتدلف عائشة قائله بحزن.

عائشة. بكفاية يا بتى بكى
لتجفف حورية دموعها سريعا قائله ببسمة. بكى ايه ياما
دا البصل السبب
عائشة. بتخبى ليه الحزن يا بتى
حورية. حزن. حزن اى عاد. وهحزن ليه ياما دا انا هتجوز سيد الناس هو حد طايل
عائشة. بتكبدبى يا حورية. انتى الجوازة دى مش لادة عليكى
حورية. وااااه عاااد بقولك اى روحى انعسى هبابه على ما اخلص الوكل
عائشة. حاضر يا بتى
حورية. اماااا
لتلتفت لها عائشة قائلة. نعم
حورية. هو يعرف الحقيقة.

لتتوتر عائشة قائله. هاا. لاء أصل.
حورية. عايزة اشوفة قبل الفرح. لازم يعرف
عائشة بخوف. بلاش يابتى
حورية. مسيرة يعرف. خليها تيجى منى انا
عائشة. حاضر هقول لابوكى لما يعاود
حورية. ماشى.

أما في مكان آخر وهو منزل المزرعة الخاص بعائلة الديب او المنفى الخاص بتلك الجنية ذات الخصلات الحمراء وهي الابنة الغير شرعية للابن الاصغر من الرجال لمنير الديب وهو وليد الديب يتيمة الأبوين حيث توفت والدتها وهي تنجبها وتوفى والدها في أحد صفقات السلاح لتظل هي الابنة الغير مرغوب فيها من قبل جدها منير ولاكن تأتى الرياح بما لا تشتهية السفن ليغرم بها الحفيد الأكبر للعائلة وهو إلياس الديب ليضع قوانين بمنع الاقتراب منها ليصير مجنونها ويفعل معها كل ما يحلو له وأكثر شئ هو مغازلتها بوقاحة أمام العائله ليظنها الجميع عاهرتة ولما لا يظنون بها هكذا وهي إبنة الراقصة الشهيرة سونيا حيث كانت تعمل والدتها بملهى ليلى بالقاهرة وتعرف عليها وليد الديب لتصير بينهم علاقة غير شرعية ينتج عن أثرها تلك الجنية ذات الشعر الأحمر...

تستيقظ من غفوتهاعلى صوت الخادمة قائلة.
الخادمة. أريج هانم. أريج هانم
أريج. اى ع الصبح سبينى انام شوية
الخادمة. آسفة ياهانم. السواق تحت بيقول أن إلياس بية هيوصل بكرة. ولازم تروحى البيت الكبير النهاردة
أريج بتأفف. يوووه طيب هجهز ونازلة
الخادمة. احضرلك الفطار
أريج. لا اعمليلى ساندوتش بس
الخادمة. تحت امرك
لتنهى الخادمة كلماتها وتخرج من الغرفة لتنظر أريج لاثرها قائلة. اهو جه الحقير. وقح بس بموت فيه.

لتنهى حديثها وهي تبتسم وتتجة صوب المرحاض.

فى إيطاليا...
يجلس أمام مكتبة يتصفح الحاسوب وبيدة كأس من النبيذ الفاخر المعتق يتابع اعمالة بأهتمام شديد حتى قاطع صفو لحظاتة دلوف أخية الأصغر سراج الديب وهو شاب في أواخر عقدة الثانى ولا يقل وسامة عن ذلك الألياس...
سراج، إلياس. العقود اهى هتراجعها
إلياس. مش في زفت اسمة باب ياحيوان انت تتنيل تخبط علية
سراج. معلش حقك عليا. راجع العقود بقى
إلياس. لا مش وقتة
سراج. نعم. ازاى يعنى مش وقتة.

إلياس. عندى طيارة ومش فاضيلك
سراج. إلياس بطل هزار. طيارة أى احنا مش مسافرين بكرة
إلياس. تؤتؤ انتو اللى هتسافرو بكرة وإياك ألمحكم قبل بكرة فاهم
سراج بتوتر. ط طب وجدى
إلياس بحدة. الكلام للكل فااااهم
سراج. فاهم.

فى الصعيد مرة أخرى ولكن في منزل كبير القرية وهو عثمان الزينى الملقب بالكبير. منزل يشع بالثراء الفاحش مكون من ثلاثة طوابق ليسع تلك العائلة الكبيرة المكونة من.
الحاج عثمان الزينى. وهو رجل ذو هيبة ووقار بمنتصف عقدة السادس أرمل
سلام الزينى. الابن الأكبر متزوج وهو بمنتصف عقدة الثالث ولدية ثلاثة أبناء وهم عثمان وعلى وزين وزوجته تدعى وفاء.

شبل الزينى. الابن الاوسط متزوج وهو بنهاية عقدة الثانى ولدية طفلة وحيدة وهي تدعى نور وزوجتة تدعى رشا
حربى الزينى، الابن الأصغر عازب حاد الطباع بمنتصف عقدة الثانى.

فى غرفة الطعام...
يجتمع عثمان باسرتةلتناول طعام الفطور سويا ليقول حربى.
حربى. صحيح يا ابوى فرحى بعد بكرة
عثمان. اه
حربى. طيب من غير ما اعرف اكدة
عثمان. واديك عرفت
حربى. عرفت من الغفير يا ابوى لما كان بيباركلى وانا راجع بعنتر الفجرية
عثمان. وبعدين عاد اطفح وانت ساكت
حربى. طب مش اعرف هي بنت مين
عثمان. بنت حسين الغفير
لينتفض حربى واقفا قائلا بغضب، بنت الغفير. بقى انا حربى الزينى اتجوز بنت غفير.

لينظر له عثمان بحدة قائلا. أنت بتعلى صوتك
ليتدخل الأخ الأكبر قائلا.
سلام. لاه يا ابوى هو ميقصدش. حربى وبعدين معاك بكفاية حديد وأقعد كمل واكلك
حربى. بس يا سلام م...
سلام بحدة. اقعد ياحربى عاااد
ليجلس حربى مرة اخرة ويكتفي بكوب من الشاى.

منزل عائله الديب...
الكل بالداخل يعمل على قدم وساق استعداد لحفل زفاف حفيدة منير الديب على ابن عمها عبيدة الديب...
لنتعرف على عائله الديب أولا...
منير الديب. الجد وهو بأول عقدة السادس ولدية أربعة أبناء وهم...
سامى الديب. وهو الابن الأكبر توفى أثناء إحدى الصفقات المشبوهة ولدية ثلاثة أبناء وهم إلياس وسراج واسيل...

أيمن الديب، وهو الابن الثانى توفى أثر حادث سير ليترك خلفة طفلية عبيدة وسما ليتولى الجد مهمة رعايتهم
وليد الديب، الابن الثالت وتوفى برفقة شقيقة سامى ليترك خلفة تؤام ولم يستدل أحد سوى على أريج فقط.

أما في داخل المطبخ تقف سناء ارملة سامى ومهاارملة أيمن يتابعون الأعمال المنزلية من تجهيز طعام وترتيب الغرف ليقطع لحظاتهم دلوف أريج قائلة...
أريج. مساء الخير
سناء. مساء النور يا بنتى
مها. حمدلله على سلامتك. جيتى متأخر ليه
أريج. والله يا طنط مكنتش عايزة اجى. بس حكم القوى
سناء. ههههههههههههه انتى تقصدىإلياس طبعا
أريج. هو في غيرة مطلع عينى
سناء. طب ما توافقى على الجواز وريحى نفسك.

أريج بسخرية. عشان تبقى سونيا ضحكت على عقل وليد الديب واريج ضحكت على عقل إلياس الديب. سيبك يا طنط من الموضوع دا. البنات فين
مها. فوق في أوضة أسيل
أريج. طيب انا طالعالهم
لتتركهم أريج وتصعد الدرج سريعا لتفتح باب الغرفة وتبتسم عندما وجدت أسيل وسما يمرحان لتقول.
أريج. خياااااانة. بترقصو من غيرى
لتحتضنها أسيل قائلة. ارييييج وحشتينى
أريج. وانتى كمان وحشتينى
سما. ازيك يا أريج.
أريج. الحمد لله. بتعملو اى بقى.

أسيل. ابدا ملقتش حد يفرح معايا فاخدت الهبلة دى وقعدنا نرقص
أريج. اخص عليكى رقص من غيرى.
سما. إلعب أريج هترقص
أريج. قدامى النهاردة أكون معاكم قبل ما يرجع السافل
أسيل. ههههههههههه السافل دا اخويا طبعا
أريج. هو في غيرة. يلا شغلى اغنية حلوة
أسيل. تسمعى اى
لتجيب سما مسرعة. عود البطل. عايزة اشوفها هترقص عليها ازاى
أريج. بس كده. شغلى يا بنتى.

منزل حسين مساء...
يدلف حسين للداخل وهو مرهق بشدة لتقابلة زوجتة مبتسمة قائلة.
عائشة. حمدلله على السلامة
حسين. الله يسلمك. حورية فين
عائشة. نايمة ف قوضتها
حسين. قولتلها
عائشة بحزن. ايوا. بس هي عايزة تقعد مع العريس الأول
حسين. ازاى. انتى خابرة انة مهينفعش
عائشة. هي عايزة تقولة انها مش بنتنا وأنها...
ليقاطعها حسين قائلا. الكبير خابركل حاجة
عائشة بصدمة. واااااه بجد
حسين. ايوا انا قولتلو وهو وافق.

عائشة. الصبح هقولها
حسين. حضرى الوكل
عائشة. حاضر.

منزل الكبير...
يجلس حربى برفقة أشقائه يتحدثون.
حربى. يعنى انت عاجبك يا سلام اتجوز بنت غفير
سلام بغضب. ما تتلم ياض انت هو الغفير ده مش بنى آدم ولا اى
شبل. أهدى يا سلام مش اكدة. وانت يا حربى البت زينة ومفيهاش عيب
حربى. لاه فيها. انى معرفهاش كيف اتجوز اكدة
سلام. وبعدهالك عااد ما كلنا اتجوزنا اكدة
شبل. سلام بيتكلم صوح. انا معرفتش انى هتجوز غير لما لقيت الدبايح والشادر بيتنصب.

سلام. متخافش العروسة مهتاكلش منيك حتة
حربى. انتو بتتمسخرو عليا. ماشى. بس افتكرو أن أنتم اللى غصبتونى
شبل. هتعمل اى يعنى
حربى. هخلى حياتها جحيم
لينهى حديثة ويتجة للخارج صافعا الباب خلفة بقوة.

ما رأت عينى جمالا مثلك
رأيتك بدرآفى سماء مظلمة
جمالك بدرآ كالقمر في نصفة
وسط نجوم الليل لؤلؤ منيرآ
مروة سعيد...
منزل الديب مرة أخرى...
يدلف للداخل لتقابلة والدتة بترحاب شديد قائلة.
سناء. حمدلله على السلامة يا حبيبى
إلياس. الله يسلمك. أريج وصلت
سناء. ايوا
إلياس. هي فين
سناء. فوق في أوضة أسيل.

ليتركها ويصعد سريعا إلى الأعلى ويفتح باب الغرفة دون استأذان ليتفاجأ بها وهي تتمايل على أنغام الموسيقى الشعبية ويقف بجوار باب الغرفة يتأملها ويتابع كل حركة تؤديها بإتقان وكأنها ورثت موهبة والدتها ولفت انتباهة تلك الاساور الذهبية التي تصدر صوتا رنان ليبتسم بخفة عندما تذكر أن تلك الاساور هي الذكرى الوحيدة التي تمتلكها من والدتها فهى لم تراها حيث انها توفت وهي تنجبها. ليفيق من شرودة عندما وجدها تنظر له وهي تتنفس بصعوبة وعلامات الغضب تعلو وجهها ليبتسم بحب لها لتقول شقيقتة.

أسيل. ايسو حبيبى وحشتنى. جيت امتى
إلياس. لسة واصل
أسيل. أنت مش المفروض تيجى معاهم بكرة
إلياس. امممممم
أسيل. طب جيت ليه لوحدك. داانت منعت اى راجل من العيلة يجى قبلك حتى جدو عشان ميضايقش ا...
لتصمت حين انتبهت لما قالتة لتلتفت لاريج قائلة.
أسيل. أريج والله ما اقصد انااا
أريج ببسمة. محصلش حاجة انتى مقولتيش حاجة غلط وبما أن إلياس وصل ياريت يقولى طلب انى أكون موجودة ليه.

إلياس. عشان انا عايز كده. طول ما انا ف مصر تكونى قدامى
أريج. بس انا هرجع بيتى. انا مش عايزة اقعد هنا
إلياس، قولت لاء
أريج. انا مفيش لازمة لوجودى. خلص اللى وراك وهتلاقينى في بيتى
إلياس. بطلى عند بقى. قولت لاء. محدش هيضايقك طول ما انا موجود.

أريج. ما دى المصيبة انك مش بتسكت لو حد ضايقنى او مضايقنيش انت ناسى انت عملت اى آخر مرة انت كسرت ايد سراج عشان سلم عليا. سبنى ف حالى بقى انا مش ناقصة حد تانى يكرهني. كفاية يا إلياس
لنتهى حديثها ودموعها تنهمر على وجنتيها لتنظر له لتجد الظلام يسود عينية وعروقة بارزة دليلا على غضبة الشديد لتتراجع بخوف حين وجدتة يقترب منها ووجهة لا ينذر بالخير ليقبض على رسغها ويسحبها خلفة لتصرخ بة قائلة.

أريج. سبنى يا إلياس. بقولك سبنى. مش عايزة امشى معاك ف حتة سيب ايدى بقى
ليجتمع كل من بالمنزل على أثر صوت صراخ أريج لتقول الام...
سناء. إلياس في اى سبها
مها. حبيبى مينفعش كده سيب البنت
أسيل. ايسو سبها عش...
لتبتر كلماتها ويعلو صوت صراخ النساء الموجودين حين التفت ودفع أريج للحائط وفوهه مسدسة تلمس عنقها ليقول بغضب.
إلياس. اى اللى انتى لابساة دا.

لتنطلق ضحكاتها الرنانة لتجوب المكان وهي تنظر لة ولا تستطيع التحدث إلا بعد مدة وجيزة لتتمالك نفسها قائلة...
أريج. أنت مجنون صح، احنا بنتكلم في اى وانت في اى...
لتقترب منة وتمسك بياقة قميصه وتسحبة للأسفل حتى تقترب من اذناة قائلة بدلال.
أريج. اكيد البرمودا احسن من اللى سعادتك بتحكم عليا انام بيها.

لتنهى كلماتها وتهرول سريعا للأعلى ليتبعها وهو يسب ويلعن بأبشع الكلمات على فعلتها تلك فهى تؤثر علية بشدة ليقول بغضب.
إلياس. طب هتنامى من غيرها النهاردة
أريج بضحك. هههههههههه بعينك يا وقح.

مر الليل على الجميع بسلام ليأتى صباح جديد محمل بالأحداث الشيقة لنذهب أولا لمنزل حسين وننظر عن كثب لتلك الحورية وهي تبكى حين أخبرتها عائشة بأن كبير القرية يعلم كل شئ عنها ولا داعى لمقابلة زوجها المستقبلى...

ثم نذهب لمنزل الزينى. كل شئ مستقر حتى الآن سلام وشبل يحاولون إقناع حربى بتلك الزيجة وانة لا يملك حق الرفض فقد اصدر عثمان الزينى قراره وانتهى الأمر ليتقبلة حربى بالنهاية ولاكنه سيثأر من عروس المستقبل بسب ارغامة على الزواج منها...
ثم نتوقف الآن عند منزل الديب حيث وصل الجد وسراج وعبيدة إلى المنزل والجد يتوعد لاريج لأنها سرقت قلب حفيدة الأكبر. حيث جعلتة يأمرهم بالمكوث بإيطاليا وذهب هو لرؤيتها...

فى المطبخ.
تقف أريج تتابع الخادمه وهي تعد طعام الغداء لتجلس على تلك الطاولة التي تتوسط المطبخ وتشرد فيما يحدث معها فهى تعلم إذا وافقت على عرض الزواج المقدم لها من إلياس سيفتح باب الجحيم بوجهها
ليقطع شرودها ذلك الصراخ القادم من بهو المنزل لتتعرف على سبب تلك الضجة حين رأت إلياس وهو يصوب مسدسة بأتجاة الجد وعلامات الذعر على وجوه الجميع لتقول سناء...
سناء. اليااس حبيبى. بصلى إلياس.

أسيل ببكاء. ايسو عشان خاطرى هو ميقصدش نزل سلاحك والنبى. عشان خاطرى
الجد بغضب. لاء اقصد هي مجرد واحدةزى أمها ومش هقبل بيها في بيتى الزيها مك...

ليبتر حديثة حين انطلقت تلك الرصاصة من سلاحة لتصيب الجدار خلف الجد ليصرخ الجميع ظنا انها أصابت الجد لتنظر أريج لما يحدث بصدمة واضحة على ملامحها لترى أن إلياس لا يمزح الآن ويجب عليها التدخل لتهدئة الوضع. ولاكنها كانت تخشاه بسبب الغضب البادى على وجهة ونظراتة المميتة التي يرسلها للجد وعروقة البارزة بشدة تمسكة بسلاحة حتى ابيضت اناملة حقا إن الموت الآن يمرح بين يدية لتتنهد بقوة قبل ان تهرول بسرعة محتضنة اياة بقوة ولاكنة لم يستجب لها تبتعد قليلا لترى انة لا يلاحظ وجودها لتمرر اناملها برقة على ذلك العرق البارز بعنقة لتقول بحنو...

أريج، اليااس خليك معايا. أنت متعصب ليه. جد. أقصد منير بية مغلطش مش انت ديما تقولى انىبتاعتك. يبقى زعلان ليه
لتلين عضلاته وتتبدل نظراتة لينظر لها قائلا.
إلياس، انا اقول كل اللى انا عايزة إنما محدش يغلط فيكى
لتبتلع تلك الغصة التي علقت بحلقها ثم تقول.
أريج. طب نزل سلاحك وتعالى نتكلم في الجنينة
ليضع مسدسة خلف ظهرة ويحاوط خصرها ليقول لها بخبث...
إلياس. الأوضة احسن من الجنينة
لتدفعة أريج في صدرة قائله.

أريج. بس يا سافل. تصدق انا غلطانة ياكش تولعو في بعض.

منزل الزينى...
تجلس وفاء في بهو المنزل وهي تتحدث بحدة وتعالى مع احداى الخادمات قائله...
وفاء. كلامى يتنفذ فاهمة
الخادمة. حاضر بس الست رشا قالتلى انضف القوض الأول وبعدين ابقى
لتقاطعها وفاء قائلة. رشا. رشا اى انا هنا اللى اقول اى اللى يحصل واى اللى ميحصلش انا هنا ست الدار فاهمة
الخادمة بتوتر. ف فاهمة
لتهبط رشا على أثر الصوت قائلة.
رشا. في اى يا عزيزة
الخادمة. م مفيش يا.

وفاء. اخلصى يا بت انتى روحى اعملى اللى قولت علية
الخادمة. حاضر
رشا. مالك طايحة في البت كده ليه
وفاء. انا حرة اطيح في اى حد مالكيش صالح انتى
رشا. وفاء بلاش ط...
وفاء. اسمى الست وفاء، ومتنسيش انا هنا ستك وتاج رأسك
رشا بصدمة. نعم. كيف دا
وفاء. زى ما سمعتى انا هنا ام الولاد مش زيك يا ام البت.

رشا بصدمة. ربنا يشفيكى بجد. انتى زيك زى الكل هنا وبنتى اللى مش عاجباكى دى احسن عندى من مليون صبى واياكى تجيبى سيرتها تانى
لتنهى حديثها وتتركها وتصعد للأعلى...

منزل الديب...
شعرت الفتايات بالملل فهم يجلسون منذ مدةفى حديقة المنزل برفقة سناء ومها لتقول أريج.
أريج. اى الزهق دا
أسيل. اندهلك ايسو يسليكى
أريج. رخمة ذى اخوكى
سما. طب ما تيجو نروح المنحل
أريج بسعادة. والله احلى حاجة قولتيها يلا
أسيل. يلا يا مفجوعة
سناء. طب خلى بالكم من نفسكم
سما. متقلقيش يا طنط. يلا ياعيال
ليذهبو ثلاثتهم إلى المنحل وتدلف سناء ومها للداخل لتقول سناء. انا هطلع اريح شوية.

مها. ماشى ولما الأكل يخلص هبعتلك
سناء. ماشى
لتتركها وتصعد للأعلى لتجد إلياس يبحث عن شئ ما لتقترب منة.

سناء. إلياس بتدور على حد
إلياس بجمود. أريج
سناء. دى راحت المنحل مع أسيل وسما
ليتركها ويذهب إلى ذلك المكان وهو يبتسم بخبث ويفكر فيما سيحدث هناك فهو يعشق مظهرها وهي تتناول العسل وتتلذذ به لتعصف الأفكار المنحرفة بعقلة وقتها...

أما ف الداخل...
تجلس أريج على أحد المقاعد والعامل يقدم لها بعض من العسل الطازج قائلا.
العامل. اتفضلى يا هانم
أريج. شكرا يا عم راضى
لتضع أصبعها داخل العسل ثم تضعه في فمها لتتذوق العسل بتلذذ ونهم لتقول أسيل.
أسيل. حيلك حيلك كلى براحة
أريج بتذمر. بس يابت مالكيش دعوة
سما. يالهوووى لو إلياس شافك دلوقت
أريج. يوووه هو الواحد ميعرفش يأكل وهو مبسوط
سما. وأى اللى نكد عليكى.

أريج. ابن عمك ياختى. لو شافنى وانا باكل العسل تفكيرة بيروح شمال عالطول و...
ليقاطعهم صوت ضحكات إلياس.
إلياس، هههههههههههههه. احلى حاجة ان سمعتى سابقانى
سما. خضتنى يا أبية
أسيل. حرام عليك يا ايسو. كده تخضنا
أريج. اهو جه على السيرة
ليتقدم إلياس منها ويقترب من اذنها قائلا شئ ما. لتشهق أريج وتنهض سريعا بعيدا عنه قائله...
أريج. أنت قليل الأدب
إلياس. ومتربتش.

لتتجة أريج للخارج قائلة. والله يا أسيل اخوكى مش متربى يا خسارة تعب طنط. وقح صحيح
إلياس. لو تسيبيلى نفسك هوريكى الوقاحة
لينهى حديثة وهو يغمز بعينية وينفجر ضاحكا.

منزل الديب مساء...
يدلف إلياس وهو يترنح فكان مخمورا ليجد أريج تدلف لغرفة الجلوس ليذهب خلفها...
فى الداخل...
تتراجع بخطى خائفة عندما وجدته أمامها. هي تعلم تلك النظرة فهو يرسلها لها فقط. نظرت له قائلة بتردد.
أريج، أ أ بعد
ليحاوط خصرها ويقربها من احضانة ويدفن وجهة في ثنايا عنقها ليقول بثمالة.
إلياس. وحشتينى
أريج بتوتر. أبعد جدى لو طلع هتبقى كارثة
إلياس. محدش يقدر يقربلك
أريج. أنت سكران.

ليرفع راسة وينظر لعينيها قائلا.
إلياس. سكران من خمرة عنيكى. انتى وبس اللى ملكتى قلبى. وافقى يا أريج. وافقى وانا هخليكى ملكة. وافقى على الجواز وانا هعيشك هانم وا...
ليبتر حديثة عندما أستمع لصوت الجد قائلا بغضب...
الجد، إلياااااااااااااااس
ليعقد إلياس حاجبية بأنزعاج ليلتفت قائلا.
إلياس. وطى صوتك المزعج دا. بدل ما اخرسك لباقى حياتك.
الجد بهدوء. طب تعالى انا عاوزك
إلياس. وأنا مش عاوزك.

ليكمل حديثة غاضبا عندما وجد كل من بالمنزل قد تجمعوا على أثر صوت الجد المرتفع
إلياس. 3دقايق ولو شوفت حد واقف هنا هفرغ فيه مسدسى...
ليهرول الجميع من امامة حتى أريج لتصعد إلى غرفتها سريعا لتتجهة صوب الفراش وتستلقى علية وتدفن نفسها أسفل الغطاء وما هي الا دقائق معدودة حتى.

شعرت بثقل على الفراش خلفها لتحاول أن تلتفت ولاكنها لم تستطع حين حاوط خصرها بيدية ليقربها منة ويضع إحدى قدمية على قدميها ليكبلها بها لتشهق بخفة عندما شعرت بأنفاسه تداعب ظهرها الشبهة عارى وعطرة الفواح برفقة رائحة الخمر والسجائر يداعبون أنفها لتتعرف على هوية مقيدها لتقول بخفوت.
أريج. اليااس
اليأس. امممممم
أريج. أرجوك كفاية اللى حصل لحد كده
اليأس. هما اللى عصبونى.

أريج. بس انت الغلطان. وبتعيد نفس الغلط بتاع عمك و.
اليأس. هششششش انا عايزك. كل حاجة فيا عايزاكى انتى ليه مش حاسة بنارى. حسى بيا انا تعبان
أريج بتوتر. ك كفاية وقوم من هنا مينفعش كده
اليأس. تعرفى انا بنام مع كام بنت عشان أشغل نفسى عنك بس فجأة بتخيلهم انتى. تعرفى انا نفسى اعمل مع...
أريج مقاطعة بتوتر. ب بس بس متكملش
الياس. اتجوزينى
أريج. لاء.

اليأس، مفيش مفر منى. اتجوزينى وانا هعرفك يعنى اى سعادة وهعرفك الحب بيبقى ازاى هعلمك كل لغات الحب وانتى بين ايديا
لتقاطعة شهقة أريج الخجولة قائلة. بس يا وقح
اليأس. اتجوزينى وانا هوريكى الوقاحة بتبقى ازاى
أريج. برضو لاء.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة