قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية فتاة القاضي للكاتبة رهف سيد الفصل السادس عشر

رواية فتاة القاضي للكاتبة رهف سيد الفصل السادس عشر

رواية فتاة القاضي للكاتبة رهف سيد الفصل السادس عشر

مر عليهم اسبوع كامل كانو يحاولون التقرب من تالا بشتى الطرق ولكن تالا كانت تمنعهم وتضع حدودها الخاص في احد الايام بعد العشاء نزلت تالا وهي مرتدية بنطال جينز اسود وتي شيرت لنادي الاهلي
حسن، إيه اللي انتي لابساه ده
تالا، الماتش انهرده
نزلت تالين وهي تركض وتربط علم الزمالك على ظهرها
تالين، الاهلي والزمالك ي بابتي اوعى تقول انك اهلاوي
حسن، لا اانا اهلاوي.

تقدمت تالين بخيبة امل وجلست بجانب تالا التي تبحث عن المبارة
تالين، انا زعلانة اووي
امل، ليه ي حبيبتي
تالين، اصل ديه اول مبارة ابقى لوحدي
تالا، معاكي حق فين ايام زمان
واحنا عمرنا ما هنسيبكم
نطق بها اسلام ومازن وهم عند الباب انتفضت الفتاتان من مكانهم وركضو اليهم واحتضنوهم بقوة
اسلام، توتي وحشتيني
تالا، وانتا كمان ي حبيبي
مازن، عشقي وحشتيني
تالين، وانتا كمان ي زوزو
حسن، مين ده
اسلام، انا اسلام على.

مازن، وانا مازن علي
فريدة، وانا فريدة علي
فاطمة، ولاد سندس وعلي
تالا، وحشتوني كلكم
مازن، وانتي كمان ي تالا
اسلام، الماتش هيبدا يلا
توجه الاربعة وجلسو يتابعون المبارة
تالا، لا بقى مش كل مرة
اسلام. ايووووة
تالا، جون جووووون 2 اشطا ي معلم
تالين، لا بقى
تالا، مبروك علينا الدوري اجدعااااان
وقفزت في حضن اسلام
مازن، يووووه هو انا مش مكتوبلي افرح في الكورة ابدا
فريدة، هههههه قال زمالك قال يلا ي بوابين.

(للمعلومة بس انا اهلاوية))
تالين، احنا بوابين ي حصاله
تالا، والعة اة والعة
دخل هشام ويزيد وعلى وجههم المزيج من العصبية والفرح
جودي، تعالا ي اتش شوف قرايب طنط بطوط عندنا
فاطمة، مالك ي هشام
هشام، انا فركشت مع كارما
فلاش باك
دخل هو و يزيد إلى احد الكافيهات وجدو كارما تجلس مع احد الشباب
هشام، انتي بتعملي إيه ي هانم
كارما، في إيه ي هشام ده ابن عمي
هشام، لا ي شيخة وابن عمك ده تقعدي تهزري معاه كده.

كارما، في إيه ي هشام متبقاش خنيق
هشام، ي شيخة ليه ان شاء الله شيفاني مش راجل قدامك ولا اقولك انا اصلا اتخنقت منك ومن اسلوبك الزبالة ده
كارما، يعني إيه
يزيد، براحة ي هشام متتعصبش
هشام، يعني كده
وخلع خاتم خطبتة من كفة و وضعها على الطاولة
كارما، خلاص ي هشام انا هعمل كل اللي انتا عايزو بس بلاش تسبني
هشام، للاسف انا سبتك خلاص
وغادر من الكافية مسرعا لحق به يزيد وهو يحاول تهدائته
يزيد، براحة مالك متعصب كده ليه.

هشام، خلاض اتخنقت تغور مش عيزها
يزيد، احسن احسن ديه بت بنت مش هشتم
هشام، لا مؤدب اوووي
يزيد، طبعا طبعا
عودة من الفلاش باك
ريماس، يعني فركشتو
جودي، لولولولي
انتبه اسلام إلى هذه الصغيرة إلى يبدو على ملامحها البرائه وضحكتها التي لفتت نظرة انتبهت له تالا ونكزتة في كتفة
تالا بهمس، اتلم ديه بنت عمي بردو
اسلام، سوري يعني بس اصل كل بنات العيلة مزز
تالا، عن اذنكم
وسحبت اسلام من يده وخرجت إلى الحديقة الخلفية.

اسلام، يخربيتك بت
تالا، مش مهم المهم إيه اخر الاخبار
اسلام، مفيش جديد الحمد لله
تالا، هو انا بسال عليك انتا انا بسال على بلال الرشيد
اسلام، اااااااااه جبتلك الفلاش ديه
اخذت تالا الفلاش وامسكته بيد يديها باستغراب، بتاع إيه ده
اسلام، ده فية كل المعلومات والمكان بتاع التسليم المهم انتي عاملة إيه بقى
تالا، بدور ي اسلام لسة بدور الظرف مش دليل كافي
اسلام، ممكن اعتراف
تالا، اعتراف اعتراف بس هجيبو ازاي.

اسلام، امممم مش عارف بس اكيد هتتحل
تالا، انا مش جاية البيت ده علشان اقعد كده انا لازم ابذل مجهود اكتر
اسلام، ربنا يعينك
اما في الداخل
هشام. مين ده
تالين، ده اسلام اخو تالا في الرضاعة و يعتبر بير اسرارها بس مش كلها طبعا
مازن، ي رب انا خلاص زهقت من التحفيل عليا نفسي انا اللي احفل مرة
اقتربت تالين وطبعت قبلة على وجنتة.

تالين، ي حبي ابقى نام وانتا بتحلم ابقى حفل عليهم زي ما انتا عايز لم يعرف يزيد سبب ثورانه وغليان الدم وشعر بالغضب الشديد عندما وجد مازن يحتضنها بدورة اراد لن ينهي هذه المهزلة ويخبرهم انها ملكة و حبيبته مهلا لقد اعترف لنفسة بحبها لا ليس حب بل عشق اما عند بطلنا كان هشام يشعر بشئ من الغيرة بقلبه عندما سحبت تالا اسلام شعور غزا قلبة لم يعرف معناه
في الغد كان الجميع مجتمع على العشاء.

امل، إيه ي تالا لابسة كده ليه
تالا، رايحة الشغل عندي نبطشية مسائية انهرده
رامي، اييية ازاي ده يعني
تالا، زي الناس
الخادمة، هشام بية في ضابط شرطة عايزك برة
هشام، انا ليه
قاطع حديثهم دخول احد افراد الشرطة
الضابط، حضرتك هشام رائف القاضي
هشام، ايوة انا ليه
الضابط، مطلوب القبض عليك
حسن، إيه ليه
امل، مستحيل مينفعش
نهضت تالا و وقفت امام الشرطي
تالا، معاك سيادة المقدم تالا حسن القاضي
ادى الشرطي التحية العسكرية.

الضابط، تمام ي فندم
تالا، ليه
الضابط، اتفضلي ي فندم
اخذت تالا الورقة وبدات بقراتها بتركيز ثم اغلقتها واعطتها للشرطي مرة اخرى
تالا، طب اتفضلو احنا هنيجي وراكم
الضابط، تمام ي فندم
انصرف الشرطي من امامها
حسن، في إيه ي بنتي
تالا وعادت تجلس على السفرة وتاكل مرة اخرى
تالا، هشام غير هدومك وانزل علشان نروح القسم
يزيد، طب ليه
تالا، باختصار لان الاشكال الزبالة اللي بتدخلوها العيلة بتتهم هشام انو اتهجم عليها.

جودي، قصدك مين
تالا، كارما
حسن، ايية طب احنا جايي...
تالا، محدش هيجي انا وهشام بس
هشام، طب يلا
نهضت تالا وذهبت هي وهشام إلى قسم الشرطة وصلت تالا إلى قسم الشرطة ودخلت فورا إلى الضابط كان هشام في انتظارها في الخارج خرجت تالا
هشام، في إيه
تالا، هتبات هنا انهرده
هشام، إيه هبات في الحبس
تالا، لا في المكتب عندي
توجهت تالا ولحق بها دخلت تالا إلى المكتب دخل هشام وجلس على الكنبة
هشام، طب انا هعمل إيه.

تالا، ممكن تسكت شوية انا عندي شغل
هشام، شغل! انتي عليكي برود
تالا، انا سيبالك المكتب وماشية
اخذت تالا السلاح الخاص بها وخرجت
هشام، هي البت ديه بتعمل معايا كده ليه هو انا موتلها حد من اهلها
تمدد هشام على الكنبة وذهب في نوم عميق دخلت تالا وهي تنظر إلى الملف الذي بيدها بانتباه
تالا، انتا نمت واضح ان الكنبة عندي مريحة ههه
توجهت إلى مكتبها وبعد قليل دخل حسام
حسام، مين ده وبيعمل إيه هنا.

تالا، وطي صوتك علشان نايم ده ابن عمي
حسام، وبيعمل إيه هنا
تالا، انتا اللي بتعمل إيه هنا
حسام، الفلاشة جبت من عليها المكان بتاع التسليم
تالا، هايل
بدا الاثنان في تحديد اماكن الخروج والدخول لم ينكر حسام ذكاء تالا انتهى الاثنان وخرج حسام تنهدت تالا واسقطت جسدها على الكرسي واغمضت عينيها اصبحت في يقظة لف هشام من الكنبة وفتح عينية وجد تالا مغمضة عينيها والكرسي يهتز اعتدل في نومتة نهض واقترب من الكرسي.

تالا، عايز إيه
فتح هشام عينيه بصدمة اما تالا فتحت عسليتاها
تالا، نعم مالك مصدوم كده ليه
عاد هشام وجلس على الكرسي امامها
هشام، هي الساعة كام
تالا، 7: 30 الصبح
هشام، الصبح! انتي منمتيش من امبارح
تالا، ايوة
هشام، اممم مش هتمشي
تالا. نص ساعة كده
هشام، ماشي الحمام فين
اشارت تالا الية ذهب هشام وبعد مدة خرج هشام
هشام، هو انا هعمل إيه
تالا، المحضر اتقفل لان مفيش دليل ضدك
هشام، يعنب برائة
تالا، برائة! ههه اه برائة.

هشام، طب يلا
عاد الاثنان إلى المنزل صعدت تالا إلى غرفتها والقت بجسدها على الفراش ثم نهضت وارتدت بجامة لها ثم نامت سريعا استيقظت الساعة 6 مساء على صوت هاتفها نهضت واجابت بتذمر
تالا، ايوة ي اسلام على الصبح
اسلام، يخربيتك الدخلية والاعلام مقلوب. عليكي
انتفضت تالا من جلستها
تالا، اييية ليه
اسلام، افتحي بسرعة التلفزيون
تالا، طب سلام
نهضت تالا ونزلت بالييجامة وتركت شعرها منسدل على خصرها
فاطمة، في إيه.

جودي. انتي صحيتي
تالا، التلفزيون بسرعة الريموت فين
حسن، مالك ي بنتي
خالد، خدي الريموت اهو
سحبته تالا مسرعة كانت العائلة قد اجتمعت كلها بسبب صوت تالا احضرت تالا احد القنوات الاخبارية سمعت تالا الاخبار
تالا و هشام، ايييييييبيية!

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة