قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني للكاتبة منار همام الفصل الرابع عشر

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني للكاتبة منار همام الفصل الرابع عشر

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني للكاتبة منار همام الفصل الرابع عشر

شهاب بهمس: عايزك يا كارمن، كارمن غمضة عنيها و انفاسه الساخنه على رقبتها
شهاب بهمس
: موافقه يا كارمن
كارمن في عالم تاني
شهاب باسها على رقبتها برقه علشان يضغط عليها
: عايز اسمعها يا كارمن
كارمن بصوت ضعيف
: ا. ايوه موافقه
شهاب بعد و هو ميتسم
: تمام عايزك تقولي كدا لما عمي آسر يسألك
كارمن وشها احمر من الخجل
تحت
آسر مش عارفه ولله يا ادهم اخد راي كارمن لاول.

ادهم: اكيد طبعا و بعدها لو في قبول احنا ان شالله نيجي نطلبها من ييتكم
آسر: ان شاءلله
عند سلسبيل اكانت في اوضتها قاعده على السرير ماسكه الفون الباب اتفتح و دخل ايهاب
سلسبيل اتعدلة: بابا
يهاب قرب منها و قع جنبيها بحب
: اخبارك ايه
سلسبيل: بخير يا بابا الحمدلله
ايهاب: احم ف عريس متقدم و انا جيت اخد رايك لو رافضه فكرت الجواز و كدا.

سلسبيل فضلت تفكر مراد و بعدين قرارت ان خلاص هتشوف حياته الظاهره ان هي مش في حياته اصلا
سلسبيل بهدو: لا يا بابا انا مش رافضه خليه يتقدم ولي فيه الخير يقدمه ربنا
ايهاب باسها على راسها
: ماشي يا حبيبتي
النساء كانو كلهم متجمعيش قدام فرن قديمه و بيعملو فطير
كارمن دخلت
: بتعملو اي
حور: بنعمل فطير مشلتت الولاد بيحبوه اوي حور كانت قاعده على الطبليه هي و نسمه و نوسه و معاها سلسبيل و جوري.

شمس هنا ضحكت. شمس كانت قاعد قدم الفرن بتحط العبش الوقيد
: الولاد برضو
آيه قاعده قدام الفرن و هي إلى بتسوي الفطير
آيه بغمز: و ابو الولاد
نسمه بضحك: مفيش حيا
كارمن: طاب انا عايزه اعمل معاكم
نوسه: مش هتعرفي يا حبيبتي
نسمه: و ماله تتعلم تعالي يا قمر انت اقعدي جنبي و انا اعلمك
كارمن قعدت بفرحه و حب
: اهو يا تيته اعمل ازي بقا.

نسمه: اقطعي بالحتا الصغيره كدا و بعدين افريده بسمنه لحد ما ترق شويه و اعمليها بقا كدا على اديكي
كارمن: اخر حركه دي صعبه عليا انا هعمل اول اتنين بس
نسمه: ماشي يا حبيبتي اعملي إلى عرفتيها و انا هكمل الباقي
هنا دخل مراد إلى باين على وشه انه لسه صاحي و اديه في جيوبه
مراد و عيونه على جوري
: صباح الخير
حور: صباح الخير بعد الضهر يا حبيبي
مراد طلع اديها و قرب من نوسه باس راسها
: صباح الخير يا ستي، و نسمه.

: صباح الخير
ردو عليه ببتسامت حب
: صباح النور عليك يا حبيبي
مراد قعد جب امه
: هي الساعه عشره يا ست الكل، بقولك اي يا جوري نوليني قرص من إلى مطلعاهم مرات عمي دول
جوري ادتها وحد و هو مان قاصد يمسك ايدها جوري بصتله و هو ركز في عنيها فاق على صوت امه
: اعملك شاي معاها
مراد خد قطمه منه
: لا دا لوحده يفكي، همشي انا علشان الحج عماله يرن
حور: ربنا معاك و يسهلك طريقك يا حبيبي
شويه و كان دخل شهاب و باين عليه لأستعجال.

شهاب: امي فين الجلبيه البيضه
آيه: على الحبل فوق
شهاب: هتهالي يا ست الكل معلش و اكويها
آيه: روحي هتهاله يا كارمن هتعبك معايا بس لو سبت الفرن الفطير هيتحرك، شهاب كان ماشي بس اول ما سمع كلام امه و قف مكانه و لابتسامه مزينه وشه
كارمن بتوتر: بس انا عايزه اعمل معاكم خلي سلسبيل
آيه بحزن مزيف: سلسبيل اديها مليانه سمنه و محتجينها هنا بس خلاص لو مش عايزه هقوم انا و تعالي ياجوري اخبزي مكاني.

كارمن: خلاص يا طنط هروح انا
كارمن طلعت و شهاب بعدلها الطريق علشان تعدي و هو بيبعت بوسه الامه و طلع
فوق السطح
كارمن شدت جلبيه بعد محتارت اي وحده فيهم إلى عايزه هما تلاته بيض مع اخلاف بيسط في تدريج الوان
شهاب: مش دي إلى جنبها
كارمن لفة لقيت شهاب وقف و ساند على سور السلم
كارمن بضيق: و لما انت طلعت مجبتهاش لنفسك ليه
شهاب ببراء و هو بيشاور على نفسه.

: مش بعرف اكوي، كمل و هو بيقرب، و الحمدلله مراتي شكله بتعرف تكوي و بعدين كويس انك طلعتي علشان لما نتجوز تعرفي هدومي
كارمن رجعت لورا بتوت
: ا. انا
شهاب قرب منها
: انت اي.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة