قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني للكاتبة منار همام الفصل الثاني والعشرون

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني للكاتبة منار همام الفصل الثاني والعشرون

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني للكاتبة منار همام الفصل الثاني والعشرون

آسر: كارمن يا حبيبتي
كارمن بخضه: يلهوي دا بابا، حولت تزق شهاب، يلا قوم استخبا بسرعه
شهاب نام على السرير
: وستخبا ليه هو انا بعمل حاجه غلط
كارمن: شهاب انت قلتلي مش هتعمل كدا تاني
شهاب نفخ بضيق
: طيب بس مش هستخبا برضو، قومي افتحي الباب و اطلعي علطول و هو مش هيشوفني
كارمن بضيق: طيب
كارمن طلعت و قفلة الباب وراها علطول علشان آسر ميشفش حاجه
كارمن ببتسامه: صباح الخير يا بابا
آسر خدها تحت دراعه.

: صباح الفل عليك ياروح بابا، امبارح قلتي هروح الحمام ابعتلك بنت عبدالرحمن تقولي نامت
كارمن: معلش يا بابا محستش بنفسي من تعب الطريق و سفر
آسر: ماشي يا حبيبتي
الكل متجمع على السفره بيفطرو
شهاب نزل و الجاكت بتاعه في ايده
شهاب: صباح الخير
الكل: صباح النور
شهاب قعد ياكل
: امال فين سليم و مراد
عباس: كل واحد راح الشقه بتاعته لحد معاد الفرح
شهاب: اي دا هو انتوا حدتوه
ايهاب: ايوه جدك حدد بعد اسبوع ان شاءلله.

شهاب: اقسم بالله ملينا غير جدي حبيبي
ادهم حب يضايق شهاب
: اه ما هو جدك حبيبك كان بيدور عليك امبارح علشان تطلع معا اخوك و ابن عمك على شقتك
شهاب رجع لورا بسخريه
: وانا اطلع على شقتي ليه؟! هما طلعو علشان إلى هيتجوزوهم معاهم في نفس البيت انما انا مراتي هتسافر اخر النهار
ادهم بضيق: طاب يا خوي، شهاب قام و باس ايده
: بس حاضر يا بابا ان شاءلله بعد ما اوصل عمي آسر القاهره هرجع على شقتي، شهاب سابهم و دخل المطبخ.

شهاب: يلا يا كارمن
كارمن بستغراب: على فين
داليا: هتنقي يا حبيبتي شبكتك إلى مختارتهاش امبارح
كارمن قامت: ايوه صحيح.

مراد بضيق: حوش رجلك انا مش عارفه مرحتش شقتك ليه
سليم: هو انا جيت جنبك يا ابني، وبعدين مبحبش اقعد لنفسي
مراد قام: وربنا لانا قايم
مراد بعد
سليم بصوت عالي
: اعملي افطر
مراد نفخ بضيق و تجه للمطبخ
حط طاسه على النار و جواها الزيت، مسك الفون و فضل يقلب فيها بعد وقت مراد قفل الفون وحطه في جيبه، جاب بيضه و كسره في الزيت بس اول ما نزلة في الطاسه النار بقت و ولع في لاكيس إلى كانت فوق البوتجاز.

مراد كان جنبيه ازازت ميه كبها على النار و دا شعلل الدنيا اكتر
مراد بصوت عالي: سليم
عند سليم نايم على السرير
سليم: ريحت شياط
اول ما سمع صوت مراد طلع يجري
: ولع في البيت ولع في البيت
مراد: اعمل اي حاجه يخربيتك
سليم فضل يتلفت على حاجه يحطها على النار و بدون تفكير قلع التيشرت و فضل يطفي في النار، بعد شويه.

مراد طلع و قعد على الكنبه بتعب سليم طلع وراه و هو وشه في سواد و شعرها منكوش ماسك طبق في ايده و عليه البيض بس لونه بقا اسود
: الف هنا ياريس
مراد مقدرش يمسك ضحكته
: تعاله تعاله هنطلب دليفري.

: يلا يا برنسيسه
كارمن ابتسمت بخجل لانه من اول الخروجه دي و هو بيقولها الكلمه دي
كارمن نزلة وشهاب نزل من الناحيه التانيه قرب منها و مسك ايدها و دخلو المحل
: التفضل يا فندم
شهاب: جهزت إلى قلتلك عليها، قالها شهاب بعد ما قعد و كارمن جنبه
: ايوه، وبدأ يحط قدامه انوع مختلفه من الصيغه
شهاب: اختاري يابرنسيسه
كارمن ركز في إلى قدامه و كانت محتاره
شهاب قرب لقدام وختار خاتم
: وريني ايدك كدا.

كارمن مدت ايدها و شهاب لبسها الخاتم
شهاب: فنان اقسم بالله فنان
كارمن ضحكت: هخدو، كملت بحماس. اختار معاي الباقي
شهاب فعلا اخترلها كل حاجه و كانت بتعجب كارمن
شهاب: في حاجه تاني عايزها يا برنسيسه
كارمن بفرحه: لا
شهاب شاور لراجل
: لو سمحت
الراجل جه و جاب علبه
: اتفضل
شهاب خد منه العلبه و طلع اسواره فضه مكتوب عليها
K ولبسها
طلع وحده تاني رقيقه بناتي دهبي مكتوب عليها شهاب لبسها لكارمن
شهاب: اوعي تقلعيها.

كارمن هزت راسها بفرحه: حاضر
شهاب قام: يلا علشان ابوكي عماله يرن.

بلبل شهاب وصل كارمن و اهلها القاهره
داليا و آسر نزلو
شهاب مسك ايد كارمن و باسها بحب
: ان شاءلله الدور الجاي لما اجي القاهره اخدك ونتي لابسه لأبيض
كارمن ابتسمت بخجل ونزلة
شهاب طلع راسها من الشبك.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة