قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني للكاتبة منار همام الفصل الثامن

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني للكاتبة منار همام الفصل الثامن

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني للكاتبة منار همام الفصل الثامن

شهاب هز راسه
: حطيها هنا، كارمن حطتها و كانت عايزه تقعد و لما ملقيش غيره بس في المكان كانت لسه هتمشي بس لما لقيت جوري جات و وراها سليم و سلسبيل و لسه بيتخانقو
قعدت
شهاب: تعالي يا جوري
جوري قربت و قعدت جنبه
: نعم يا ابيه
شهاب رفع دراعه و حوطها
: عامله ايه
جوري: الحمدلله بخير
شهاب: عامله اي في دروسك
جوري: زي الفل
شهاب حك طرف أنفه
: اممم المس اتصلت بيا و قلتلي السبوع إلى فات محضرتيش حصت الكمياء.

جوري بتوتر: ان. انا يعنى
شهاب: جوري الحقيقه
جوري: مراد خدني و اتفسحنا
شهاب حرك ايده على وشه بضيق
: يادي زفت مرد إلى هيضيعا مستقبلنا، كل دا و كارمن قعده بتبص بستغراب ازي مدخل في حياته كدا كل دا من حق ابوها بس
اتنهد و بص لجوري
: طاب ينفع يا حبيبتي تسيبي درسك علشان تخرجي معا مراد
جوري: ولله قلتله كدا بس هو أصر
شهاب: ماشي انا هتكلم معاها.

: كارمن، كارمن لفة ورها تشوف مين إلى بينده عليها و كان ابوها و امه، كارمن اتصدمة و قامت تجري بفرحه و حضنتة اسر
: بابا
اسر باس راسها: حبيبتي بابا
هنا ادهم نزل على الصوت
ادهم بفرحه قرب و سلم عليه
: اسر اي المفاجئ الحلوه دي
اسر بحب و هو بيبص لكارمن
: حسيت ان ست كارمن زعلانه مهنش عليا وجتلها
ام كارمن دليا
: اي يا كارمن هي امك موحشتكيش
كارمن بعدة عن اسر و حضنة امه
: برضو دا انت الغاليه يا ماما.

داليا بحب: عامله اي يا حبيبتي
كارمن: كويس يا ماما
آيه هزت راسها ل اسر
: ازيك يا باشمهندس اسر
اسر: الحمدلله انت اخبارك ايه
آيه: الحمدلله، قربة من دليا خدتها بالحضن
: عامله اي يا داليا
داليا: الحمدلله بخير. بس اي مزعلين البت ليه
آيه شهقت: كارمن ازي مين قال انها زعلانه
كارمن: لا لا مفيش يا طنط انا كنت تعبانه شويه بس
ايهاب: اسر هنا
اسر سلم عليه: اه لسه و اصل من شويه اسر يعرف العيله كله لانه كان بيزورهم علطول.

شهاب بعد صمت قرب بهدوء
: ازيك يا عمي اسر
اسر: ازيك يا شهاب ماشاء لله عليك بقيت راجل، عايزين نفرح بيك و قريب نجبلك العروسه
شهاب و تركيزه على كارمن إلى واقفه جنب امه
: ولله احنا لسه فيها يا عمو اسر شوفيلي انت عروسه و انا جاهز
كارمن اتوترت من نظرات شهاب
ادهم: اي هنفضل وقفين كدا كتير ادخلي العشاء جاهز
اسر: فين بس عم عباس اسلم عليه لاول
ادهم: تعاله معاي، آيه خدي كارمن و امه.

اما سليم إلى كان واقف بعيد ميل على سلسبيل و همس
: لام وتكه عن بتها اقسم بالله
سلسبيل بصتله بحده و ضربته على رجله
سليم بوجع: يخربيتك يا شيخه
سلسبيل طلعتلو لسانه و جريت على فوق و هو جري وراها
: خدي هنا.

بليل الرجاله متجمعين برا في الجنينه و الحريم جوه
عبدالرحمن: ان شاءلله انت مش هتقعدلك اقل من شهر هنا يا اسر
اسر: لا شهر اي هما يا دوب 15يوم علشان كارمن تبقا كملت شهر في كليتها و اقدر احولها
ادهم: ليه ما هي تكمل ال 4سنين هنا
اسر: معلش مش هبقا مطمن عليها
ادهم: إلى تشوفه بس كل اجازه تنزلو
اسر: ان شاءلله
شهاب اول ما سمع ان هياخد كارمن و يمشي الضايق و قام
ادهم: رايح فين يا شهاب.

شهاب: مكالمه مهم يا بابا هخلصها ورجع
ادهم: ماشي
شهاب بعد شويه حط اديه في جيوبه و هو بياخد نفسه. قرب لما سمع صوت جوري قريب منه. و فعلا لقيها بتتكلم في التلفون سحب منها التلفون
شهاب بهدوء: بتكلمي مين
جوري اتوترت. بس انقذه من الموقف صوت مراد من التلفون
: دا انا يا شهاب
شهاب رفع الفون على ودنه
شهاب: و انت تكلمه ليه يا بيه
مرد بضيق: شهاب ما انت عارف إلى فيها.

شهاب: لا يا زفت مش عارفه و مترنش عليها تاني، علشان انت شكلك ناو تضيع مستقبله
مراد: هو انت عرفة
شهاب: ايوه عرفة. اتنهد و كمل، مراد دا مستقبله هي لسه صغره تخلص بس السنه دي و انا هسلمهالك بأيدي
مراد ابتسم: حاضر
شهاب: تمام سلام هرن عليك اخر السهره
مراد: ماشي يا باشا. شهاب قفل و عطا التلفون لي جوري
: ادخلي يلا.

جوري دخلت و شهاب رفع راسه على لاوضه إلى طالع منها صوت عالي وضحك و هزار و كانت اوضتها تقريبا متجمعين فيها.

بليل تقريبا كانت الساعه 2. شهاب بص في ساعة ايده خد اخر نفس في السجاره و حطها في الطفايه و قام
: اكيد زمانه نزلة
شها دخل المطبخ بهدوء و حطت اديها في جيبه و فعلا زي ما توقع لقيها واقفه بتاكل بكل راحه قرب منها بهدوء و وقف ورها وكان قريب منها جدا. ميل و خد اكبر كميه من ريحتها و هو مغمض
كارمن لفة بخضه و كانت هتقع لاش مسكها هو
كارمن و هي في حضن شهاب همست بتوتر
: ش. شهاب ووو.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة