قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الأول للكاتبة منار همام الفصل الرابع

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الأول للكاتبة منار همام الفصل الرابع

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الأول للكاتبة منار همام الفصل الرابع

عبدالرحمن بعد بضيق وهو بياخد التيشرت من على الارض وتكلم وهو نازل
: انا هتصرف
عبدالرحمن نزل على تحت بغضب ودخل اوضة جده إلى كان قاعد على الكرسي المميز بتاعه وماسك السبحه بهدوء
عبدالرحمن بغضب: انت ملكش الحق تتحكم في حياتنا، مدرستنا و مستقبلنا اسمنا شغلنا كل حاجه انت إلى بتختارها. بس متوصلش انك تتحكم في علاقتي بمراتي، انا استحملت بما فيه الكفايه
الجد وقف بهدوء
: خلصت.

عبدالرحمن بصله بغضب وجده رفع ايده إلى كانت هتنزل على وش عبدالرحمن بس منعه ايهاب إلى كان معدي وسمع كل حاجه
: علشان خاطري يا جدي
الجد بص لعبدالرحمن
: قول لخوك ان هنا الدنيا مش سايبه وان إلى اقول عليه لازم يمشي وبت عمه كفايه إلى قعت قباله خليه تشفله حتت عيال
ايهاب: حاضر يا جدي.

: مش غلط إلى انت عملته دا
قالها ايهاب بهدوء صمت عبدالرحمن إلى كان قعد جنبه على المقعد
عبدالرحمن: وهو مش غلط إلى بيعمله دا لامتا هيفضل يتحكم في حياتنا
ايهاب اتنهد: دا جدك يا عبدالرحمن
عبدالرحمن: وانا محترم دا والله بس انا تعبت من تصرفاته، اتنهد وكمل
انا كنت جاي وناوي هطلق شمس واخلص الموضوع بس. بس
ايهاب بصله: احلوت صح
عبدالرحمن: قوي للاسف
ايهاب ضربه في كتفه بضحك.

: للاسف ايه يا ولد العبيطه. قوم شوف إلى مطيريه عقلك دي
عبدالرحمن: مش قادر يا ايهاب مش قادر حاسس برفضها وخوفها وضغط الكل عليها
ايهاب اتنهد: وهي استحملت كتير الصراحه
عبدالرحمن هنا افتكر كلام شمس انا مش حمل ضرب تاني
: وهو حد كان بيقرب من شمس وانا مش هنا
ايهاب: انت عارف جدك
عبدالرحمن قور ايده بغضب.

عبدالرحمن طلع بتعب اول ما فتح الباب جريت عليه شمس
شمس بدموع: اتخنقت مع جدي صح كله بسببي. دلوقتي يضربني
عبدالرحمن بصلها بطرف عينه
: كنتي بتتصنطي علينا
شمس: لا والله انا سمعتكم من هنا صوتكم كان عالي
عبدالرحمن قعد على المقعد وشاور لشمس
: شمس تعالي. شمس قربت منه وقعدت جنبه
وعبدالرحمن مسك وشها بين اديه
: شمس مينفعش تفضلي خايفه من جدي كدا طول ما انتي على زمتي مفيش حد يقدر يقرب منك مفهوم
شمس هزت راسها.

وعبدالرحمن باسها بحنيه
: يلا ننام.

تاني يوم
شمس فتحت عنيها بنوم لقيت نفسها في حضن عبدالرحمن إلى كان بيبص قدامه بشرود
شمس بنوم: صباح الخير
عبدالرحمن بصلها وميل يبوسها
: صباح النور احسن دلوقتي
شمس استخبت في حضنه بكسوف
: ايوه
عبدالرحمن: طاب يلا قومي علشان في تجهزات كتيره تحت وامي بعتت الخدامه كذا مره وانا قلتلها انك نايمه
شمس بعدت عن حضنه
: هقوم احضرلك الحمام ولبسك إلى هتحضر بيه.

عبدالرحمن وشمس نزلو والبيت كان كله ظيطه وزحمه بسبب فرح ايهاب من حور إلى اصر جمال الخولي انه يتم النهارده وايهاب إلى طول الوقت مشغول بالمعازيم ووجباته تقريبا نسي انه هو العريس
جمال حط ايده على كتف ايهاب
: روح البس علشان تجيب عروستك
ايهاب بحترام: حاضر يا جدي
بعد شويه ايهاب كان داخل وفي ايده حور إلى كان بين على وشها التوتر والخوف
نسمه فضلت تزغرط اول ما ايهاب دخل ايهاب قرب منها وباس ايدها.

نسمه: مبروك يا حبيبي ربنا يجعلها وش الخير عليك ايهاب اخد حور وطلع على فوق...
ايهاب واقف ساند على باب الاوضه و مكتف اديه بكل شموخ وبيبص ل حور إلى كانت قاعده على السرير بالفستان وبتعيط
حور بدموع: ط. طب ممكن نأجل الموضوع كام يوم ونبي
ايهاب: مينفعش مستنيينا تحت ولازم نخلص علشان طولنا قوي.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة