قصص و روايات - روايات صعيدية :

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الأول للكاتبة منار همام الفصل الخامس والعشرون

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الأول للكاتبة منار همام الفصل الخامس والعشرون

رواية عشق رجال الصعيد الجزء الأول للكاتبة منار همام الفصل الخامس والعشرون

عبدالرحمن: مش غلط إلى عملته دا
ايهاب اتنهد: وهي مش غلط لما بتعلي صوتها قدام جوزها وحماها
عبدالرحمن: بدافع عن حقها
ايهاب: حقها دا انا هجبهولها لحد عندها بس متعليش صوتها و انا قيلها من اول يوم جوازنا اكتر حاجه بضايقني إلى ميسمعش كلمتي
عبدالرحمن: بس برضو يا ايهاب مكنش ينفع تمد ايدك عليها قدامنا كدا
ايهاب: يووووه حصل إلى حصل بقا
عبدالرحمن اتنهد: روح صلحها يا ايهاب متسبهاش تنام زعلانه.

ايهاب قام وتجه على فوق وهو بيتمتم
: ماشي
فوق ايهاب دخل الاوضه لقي حور دافنه وشها في المخده ومنهاره عياط. ايهاب اتنهد وقعد جنبها
ايهاب بهدوء: حور
حور بعياط: اوعاا انا مخصماك
ايهاب رفع حاجبه بسخريه
: مخصماني
حور: ايوه ملكش صالح بيا تاني
ايهاب شدها وتفاجاء بوشها إلى احمر من كتر العياط
ايهاب بزهول: كل دا علشان كف
حور افتكرت ورجعت تعيط تاني
ايهاب خدها في حضنه
: خلاص حقك عليا متزعليش مني.

جور بشهقات: ا. انت ضربتني قدامهم و. و
ايهاب باس راسها: والله هبهدلهالك وبكره الصبح هخليها تعتذر منك قدام الكل
حور بعدت عن حضنه وهي بتمسح دموعها
: بس برضو مهما كان ما تمدش ايدك عليا
ايهاب اتنهد ومسك وشها بين اديه
: طاب انا مش اول يوم جوازنا قلتلك اكتر حاجه بكرها ان كلمتي متتسمعش وانا قلتلك خلاص وانا كنت هتصرف واعرف اذا كنتي انتي الغلطانه ولا هي وجبلك حقك. انتي بقا فضلتي تبجحي وزعقتي في وجود جوزك وحماكي.

حور: انا اسفه
ايهاب باس راسها وخدها في حضنه
: عمره ايدي متتمد عليكي تاني
حور بضيق: بس برضو متكلمش العقربه دي ولا تتعحشي فيها ومتبصلهاش ولا تضحكلها
ايهاب ضحك: دلعيني وانا مش هبص برا بس طول ما انتي مقضياها نكد وعياط هبص
حور بخجل: ادلعك ازي يعنى
ايهاب بخبث: ارقصيلي تاني.
تاني يوم...
نوسه و آيه في المطبخ بيعملو الفطار ادهم طلع من اوضته وهو بيلبس التيشرت ودخل المطبخ
ادهم: صباح الخير يا ماما.

نوسه بحب: صباح النور يا حبيب ماما
ادهم: بتعملي اي فطار، آيه كانت معديه من جنب ادهم تجيب حاجه من التلاجه ادهم مسك ايدها ورجعها لورا شويه وباسها بوسه رقيقة وبعد
ادهم: صباح الخير يا روحي
آيه بخجل من نوسه وصوت واطي
: صباح النور
نوسه اتنهدت: ادهم محتاجة اتكلم معاك
ادهم: خلاص يا ماما بعد الفطار
نوسه: لا دلوقتي يا ادهم
ادهم بستغراب: حاضر يا ماما، بعد شويه كان ادهم ونوسه قعدين لوحديهم في الصاله و ايه في المطبخ.

نوسه: انت بتحب آيه ولا لا
ادهم بثقه: انا لو مبحبهاش مكنتش اتجوزتها
نوسه اتنهدت: ادهم يا حبيبي بلاش تعامل آيه كدا انا عارفه انك بتحبها بس بلاش تحسسها انها جسم للمتعة وبس
ادهم بزهول: انا يا ماما.

نوسه: ايوه يا ادهم و مستغربش لما آيه تيجي تقلهالك في يوم، يعني بطل سفاله شويه مش دي الرومانسيه. الرومانسيه انك تخدها وتنزلها تتمشو سو في الشارع تجبلها ورد وتقله يالقيك بگي الورد وياليق بكي ان تزهري، حاجات فيها معني كدا، وحاجه تاني بطل تعملها على انه لازم تسمع كلامك وان هي ملهاش راي دا انتو دلوقتي متجوزين يعنى حياتكم سو اتناقش معاها
ادهم بهدوء: هي قالتلك على موضوع الخلفه دا.

نوسه: لا مقلتليش حاجه بس باين ان هي زعلانه وانت ولا معبر دا و مقضيها بوسه او احضان عادي. اقعد معاها حاول شوف حل وسط
ادهم اتنهد: ماشي يا ماما
جات آيه وحتط الفطار
آيه: الفطار يا خالتي
آيه قعدت تاكل
ادهم بهدوء: طاب انا مش قولت القهوه مضرا ليكي متشربهاش
آيه: بس انا بحب القهوه
ادهم: لا مينفعش في لبن وعصير غير كدا لان انتي عندك ضعف لوحدك، هاتي فنجان القهوه دا
آيه ادتهولو وادهم خده منها وباسها على راسها.

: دا علشانك يا روحي
نوسه بصتلهم وابتسمت
ادهم: الكليه هتفتح بعد اسبوع هتنزلي تجيبي هدوم
آيه: لا انا جبت كتير قبل الفرح
ادهم: تمام، ادهم خلص اكل ومشي على الشغل.

شمس بخوف: عبدالرحمن ونبي نزلني نزلني
عبدالرحمن رافعها على رجليه لفوق وبيضحك
: اهدي متخفيش
شمس بخوف: لا هقع هقع
عبدالرحمن نزلها فجاء ورفعها تاني شمس صرخت بقوه تقريبا عيطت
عبدالرحمن نزلها: يخرابي يا خرابي دي بتعيط
شمس بدموع ضربته على صدره
: بكرهك
عبدالرحمن: مش انتي للي قلتيلي عايزه اعمل زي الصوره إلى شفتها على التلفون
شمس: بس عماله اقلك نزلني
عبدالرحمن باسها على خدها إلى لونه بقا احمر.

: خلاص انا اسف يا قمر متزعلش
شمس بخجل: خلاص، عبدالرحمن خلاص بقا
عبدالرحمن: يا خرابي على الشمس إلى بتتكسف.

جميله في التليفون: كنت خلاص هعمل مشكله بينهم يا ماما بس لاش الزفت عبدالرحمن
: اسمعي قدامك اسبوع وتخلصي يا ما هاجي اخدك انا زهقت وعايزه انفذ
جميله: طاب اعمل ايه يا ماما
: الزفت إلى اسمه ايهاب مد من اصلا
جميله بذهول: اي
: ايوه هو كان بيشرب ك حل وانا كنت بحطلها الجرعه في لازازه إلى بترحوله عن طريق خدامه اسمها فتحيه
جميله: طاب اعمل اي انا دلوقتي.

: هتيجي ازازة مشروب وتشبريه وتظبطيه وتحطي فيها الجرعه بس زوديهاا شويه وبليل بعد ما الكل ينام هو بيشرب البسي حاجه حلوه من إلى عندك وتلبسيه مصيبه وهو بقا راجل صعيدي و لازم يتجوزك
جميله: طاب حور ا...
: حور دي سيبها عليا نص ساعه وهتلاقيها طلعت على بيت اهلها
جميله بشر: تمام.

فوق حور صحيت بنزعاج على صوت الفون حور فردت اديها بحماس وميلت على ايهاب
حور: ايهاب هوووباا ايهاب.
ايهاب فتح عيونه لقي حور مميله عليه وهي بتزيح شعرها
ايهاب: اي الصباح الحلو دا
حور ابتسمت بخجل ولسه هتبعد
: تلفونك بقاله نص ساعه يرن
ايهاب شدها: تعالي بس راحه فين
حور: ايهاب رد على التلفون
ايهاب قام و يرد: انا مش عارف مين إلى معندوش دم يرن دلوقتي. ايهاب بستغراب اول ما مسك التلفون، دا ابوكي
حور بخضه: رد.

ايهاب رد: ايوه يا عمي
: ايوه يا حبيبي انا مرات عمك
ايهاب بستغراب: خير يا حماتي
: ابو حور عمل حدثه
ايهاب قام بخضه: ازي انتو فين دلوقتي
: متخفش يحبيبي هو كويس كسر بسيط في رجله واحنا دلوقتي في البيت بس قولت اقولها علشان متزعلش مننا
ايهاب: تمام يا حماتي وانا هجيبها تقعد معاكم النهار كله النهارده
: ماشي يا حبيبي سلام، ايهاب قفل
حور بلهفة: في اي
ايهاب قالها كل حاجه
: قومي علشان اوصلك تقعدي معاهم.

حور: ممكن ابيت يا ايهاب
ايهاب: لا اخر النهار تيجي
حور: علشان خاطري بكره الصب.
ايهاب: حور قلت من اول مره وكلمتي تتسمع
حور هزت رأسها بحزن على اصراره الغريب ووو.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة