قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عاشقان يجمعهم القدر للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الخامس

رواية عاشقان يجمعهم القدر للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الخامس

رواية عاشقان يجمعهم القدر للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الخامس

ظلت نور صامده امام هذا الصقر وهذا ما ذاده غضبا شديدا.

اما عندحازم
عمر حازم احنا لازم نتصرف ادم مش راضي يسمع من حد
حازم انا دورت في كل حته في القصر مالهاش وجود
عمر ممكن تكون في اي فيلا او عماره من بتوعه
حازم لا مفتكرش هي في القصر
عمر طب ايه ال مخايك واثق اووي كدا
حازم لان ادم مخرجش من القصر
عمر طب هنعمل ايه الوقتي القصر كبير جدا ولو قعدنا ندور عليها ممكن نقعد سنين لما نلاقيها
حازم مفيش غير حل واحد
عمر باللهفه الحقنا بيه الله يخليك
حازم هدي هانم.

عمر يابن الايه كان فين الحل ده من ساعتها بس هي فين انا معتش بشوفها في القصر.
حازم عند سيلا بقالها يومين احنا لازم نكلمها حالا
احضر حازم فونه وطلب رقم هدي جده ادم.

في احد العمارات التابعه لاملاك ادم سليم
سيلا هو مش ناوي يسامحني ياتيتا عايزه ارجع القصر
هدي هيسامحك ياحبيبتي انشاء الله بس انتي عارفه ادم عنيد جدا ومش بيسامح بسهوله كدا
سيلا بحزن شديد عارفه ياتيتا عارفه بس انا فرحانه اوووي انك عرفتي تيجي تقعدي معيا 4ايام
هدي بعد محاولات شديده ياختي
فرن هاتف هدي
هدي هات الفون ده ياسيلا ممكن يكون ادم
احضرت سيلا الفون لجدتها
هدي ايه ده حازم استر يارب.

هدي ايوه ياحازم يابني خير في حاجه
حازم احم انا عايزه من حضرتك ترجعي القصر حالا
هدي ليه في ايه
حازم انا هفهم حضرتك كل حاجه
هدي خلاص يابني حاضر جايه
قامت هدي وارتدت ملابسها
سيلا بحزن شديد مش انتي وعدتني يا هدهد انك هتعقدي معيا 4ايام
هدي والله ياحبيبتي هعوضك بس لازم ارجع القصر ضروري اشوف في ايه مادام حازم ال كلمني تبقا كارثه حصلت ربنا يستر
سيلا خير انشاء الله
احد الحرس العربيه جهزت ياهدي هانم.

هدي اوك نزله مع السلامه يا حبيبتي وخالي بالك من نفسك ياسيلا
سيلا حاضر ياتيتا
توجهت هدي إلى قصر الصقر.

عمر ها قالتلك ايه
حازم جايه
عمر انت داخل فيها على طول كدا مفيش مساء الخير اذيك عامله ايه مفيش اسلوب راقي في الحديث
حازم سبنالك ياخويا الرقه كلها
عمر امال ايه دانا الرقه كلها مش عارف من غيري كنت هتعمل ايه
حازم وهو يربع يده اذي بقا
عمر اقعد لوحدك هنا محدش بيعبرك ال انا لولاي كان زمن ريحتك فحت انا كل يوم بقول اجي ابص عليك يمكن تكون الروح صعدت للخلقها ول حاجه القيك بوم ياخويا.

حازم طب ايه رايك روحك انت ال تصعد للخليقها
عمر وعلي ايه اسكت احسن
فحازم يفوق عمر بجسده الرياضي الجذاب
وصلت هدي إلى القصر فوجدت حازم وعمر في انتظارها
هدي اي ياحازم في اي
عمر اهلا هدهد
هدي دا وقته ياعمر قول ياحازم في ايه
حازم في بنت بريئه ادم هيضيعها
هدي بنت ايه انا مش فاهمه حاجه
قص حازم كل ما حدث بين ادم ونور
صدمت هدي بشده على شجاعه هذه الفتاه التي فعلت ما لم تستطيع هي فعله
هدي طب البنت دي فين.

حازم ماهو عشان كدا كلمت حضرتك دورت عليها في القصر مش لقيها
هدي دورت في المخزن
حازم مخزن ايه
هدي اكيد حبسها هناك انا هحاول اساعدها ربنا يستر وتكون سليمه
وتركت هدي حازم وعمر وتوجهت إلى القصر
حازم ربنا يستر.

دخلت هدي القصر وعلمت انا ادم بالخارج فتوجهت إلى الاسفل لانقاذ هذه الفتاه المسكينه.

نزلت هدي إلى المخزن السفلي
فوجدت قفل كبير على باب المخزن فطلبت احدا من الحرس لكسر القفل
ظل الشاب يرتجف من الخوف وابي بشده انا يعصي اوامر ادم سليم
هدي افتح الباب مستني ايه
الشاب ياهدي هانم ادم بيه ممكن يقتلني
هدي ياحوله ول قوه ال بالله العلي العظيم هو مربلكم الرعب كده ماتخفش يابني مش هقول مين ال كسر الباب خلص بقا قبل ما البنت تموت
وبالفعل كير الحارس الباب في لمح البصر.

دخلت هدي المخزن فقطع قلبها وصعقت مما رات
كانت نور ممده على الارض كالجثه الهامده ووجها مغرق بالدماء حتى لم تستطع ان ترب ملامحها بوضوح
اقتربت هدي منها وحاولت افاقتها ولكنها فشلت
هدي للحارس شيلها بسرعه وهاتها اوضتي
وبالفعل حمل الحارس نور إلى غرفه هدي
في منزل نور الذي اصبح ككتله من الحزن بسبب اختفائها.

كان يجلس حسام وهو يضع يده على وجهه من شده الغضب فهو بحث كثيرا عليها ولم يجدها وقدم بلاغ للشرطه فلم يستطيع احد العثور عليها
ملك يعني ايه هم ممكن يكونوا عملوا فيها حاجه
سهد حرام عليكي يا ملك الف بعد الشر عليها
ملك ببكاء شديد امال ايه انا هموت فينك يانور يارب
حسام خلاص بقا الله انشاء الله هلقيها هقلب الدنيا عليها
وخرج حسام وهو ممزق القلب يبحث من جديد
في غرفه هدي.

بدأت نور في استعاده وعيها بفضل بعد ان مسحت لها الخادمه وجهها بالماء ومعالجت جروحها
ففتحت عيناها ببطئ شديد وتعب
صدمه كبيره وقعت على هدي صعقت بشده مما رأت نور تشبه كثيرا والدة ادم
فعلمت هدي ان لما ادم اذي نور إلى هذه الدرجه وانها لن تستطيع هي الاخري انقاذها يالحظك يافتاه وقعتي مع الصقر في عرين واحد
اقتربت هدي منها
نور فتحت عيناها بخوف شديد فوجدت نفسها في غرفه من افخم مايكون.

فلمحت عيناها سيده جميله جدا يبدو عليها الوقار وانها ذو مكانه كبيره في هذا القصر.
هدي انتي كويسه ياحبيبتي
نور بضعف شديد عايزه ميه اشرب
هدي راكضت اليها واعطت لها الماء
لم تستطع نور القيام من شده جروحها فساعدتها هدي
شربت نور كثيرا حتى ارتوت كانها لم تشرب منذ قرن
هدي ياحبيبتي يابنتي لدرجادي بقا عديم الرحمه
نور بصوت ضعيف جدا يكاد يكون مسموع عايزه امشي من هنا ارجوكي.

هدي بدموع على منظر نور المؤلم حاضر ياحبيبتي بس كلي الاول وغيري هدومك وانا هوصلك لبيتك
نور ببكاء مش عايزه اكل ارجوكي طلعيني من هنا
هدي لو سمعتي الكلام هخرجك لازم تكلي الاكل ده كله عشان تقدري تقفي
لم تنقش نور هدي لجوعها الشديد وكلت بعض اللقمات البسيطه
هدي دا لبس سيلا انا عارفه انك محجابه بس ال لقيته بقا
احتملت نور على نفسها وقامت إلى المرحاض واغتسلت ولبست مااعطته لها هدي.

فكان فست اسود طويل إلى حد ما مزين بفصوص كرستال اسود على بنطلون جنز واردتدت الطرحه التي كانت ترتديها لان سيلا غير محجبه
اعجبت هدي بها بشده بجمال نور فكانت نور حقا جميله برغم الضعف الشديد والجروح في وجهها
هدي بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظك يابنتي
نور بدموع لو بتعتبريني بنتك بجد خرجيني من هنا
هدي بشفقه على ما وصلت له هذه القتاه التي تترجاها من اجل حريتها حاضر ياحبيبتي تعالي.

واخدت هدي نور وتوجهت إلى الاسفل
كان ادم قد عاد من الخارج في ذلك الوقت
فاحمر وجهه غضبا واستقر عيناه اللون البني الغامق كدلدله على غضبه الشديد
فزعت نور وترجعت خلف ظهر هدي وجسدها ينتفض بشده
ادم بغضب شديد وهو يتوجه ناحيه نور وقبض عليها من حجابها.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة