قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عاشقان يجمعهم القدر للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثالث

رواية عاشقان يجمعهم القدر للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثالث

رواية عاشقان يجمعهم القدر للكاتبة آية محمد رفعت الفصل الثالث

لحظه تاريخيه وقفه لاجلها التاريخ ماذا اصفع حقا ادم سليم من يجرء على ذلك من فتاه كيف لم يقدر عليه اقوي الرجال وتقدر هي عليها
احمر وجه ادم غضبا لم يكن له مثيل ولم يكن يستوعب ما حدث.

نور الاشكال الذباله دي اكيد انت منهم عشان كدا بتشوف كل الناس كدا انت بني ادم حقير الاشكال ال مش عجباك دي انضف منك ميت الف مره اوعي تكون فاكر انك بالغني ده هتدوس على ال اقل منك ابدا لا لان احنا اغني منك مليون مره بالخلاق ال مش موجوده في بني ادم حقير ذيك القلم ده عشان يعلمك انك تحترم الناس وتنزل على الارض بدل جو الملوك والاسياد ال انت عيشهم
نور يالا ياشهد.

وسندت نور شهد التي تتالم بشده ورحلت رحلت وتركت الصقر بعيونه البنيه القاتم التي تمتلئ لها بالوعيد بالدمار والهلاك فمن انتي يافتاه حتى تجرئى على ادم سليم
عمر
حازم ادم
فرفع ادم اصبعه في وجهه فصمت حازم وعلم انه لن يستطيع انقاذ هذه الفتاه المسكينه.

طلبت نور رقم اخاها من محل مجاور للشارع الذي تم به الحادث وقصت له على حادث شهد فجاء بعد عده دقائق
وحمل شهد إلى اقرب مشفي حكومي ثم نقلها إلى المنزل
في منزل شهد
شهد اااه رجلي
ملك هههههه معلش ياشهود علقه تفوت ول حد يموت يالا بقا مش هتعرفي تروحي معنا الخطوبه باليل
شهد انتي شمتانه فيا يابت
ملك هههه الصراحه اه
شهد شوفتي اختك يانور
نور بعصبيه شديده بس بقا يا ملك الله انتم فيقين للهزار.

ملك في اي يانور احنا بنتكلم عادي
نور اسفه ياحبيبتي بس مخنوقه شويه
حسام من اي يا نور
شهد مانت مسالتش الحادثه حصلت اذي
حسام انا كنت هسالكم بس الاول نطمن عليكي ايه ال حصل بقا
قصت شهد كل ماحدث لهم لحسام
شهد بس يا سيدي
حسام مين الحيوان ده فكر نفسه مين
شهد ههههه هدي نفسك ياحوس نور جبت حقنا منه
حسام اذي
شهد ههههه لطشته قلم هيفضل فكره العمر كله
حسام بصدمه نعم
شهد اه والله.

حسام بعصبيه وهو يوجه حديثه إلى نور اذي تعملي كدا انتي اتجننتي صح
نور هو ال قل ادبه
حسام والله تقومي تضربيه بالقلم
نور يعني يهني واسيبه
حسام بصوت عالي جدا لا مكنتش هسبيه بس افرضي انه كان مد ايده عليكي ول عمل حاجه ساعتها كنتي هتعملي ايه
نور الله بقا انا محسيتش بنفسي ال وانا بضربه على الكلام الصعب ده
حسام بعد ان هدا قليلا فنور لها الحق الكلام لا احد يحتمله.

حسام ياحبيبتي انا مقولتش حاجه دي اشكال ذباله مبتخفش ربنا انا خايف عليكي انتي
نور اسفه ياحسام مش هتكرر تاني
فقبل حسام راس اخته ثم اختضنها انا ال اسف ياقلبي اني اتعصبت عليكي
ملك بتشد في قميص اخاها كابنه التي تتعلق في ثياب اباها
حسام ايه في اي
ملك انت وهي وحشين انا فين من الحضن ده انا الصغيره ياحوس الدلع كله لوكه حبيبتك.

حسام وهو يضحك بصوته الرجولي الجذاب هههههه ماشي يختي تعالي وحضن حسام اختاه اللتان تعتبران حياته(ولكن هل سيستطيع انقاذهم من المجهول)
تعالوا نوصف شكل حسام فهو بطل ايضا في هذه الراويه
حسام شاب وسيم ذات البشره القمحيه اللون والشعر الطويل الذي يصل اسفل رقبته ولكنه يمتلك نفس عين اخته نور او هي من امتلكت هذه العينان منه.

ملك هي عنيده جداااا تمتلك بشره خمريه اللون وعين عسلي اللون وشعرا طويل كاختها نور ولكن يداريه الحجاب التي تلتزم به كاختها وابنه خالتها فبطلات قصتنا يتميزون بالالتزام في كل شئ.

عاد ادم إلى القصر وهو في اشد اشد غضبه واحتلت عيناه اللون البني القاتم كدلاله على خروج الوحش الكاسر
فجلس على كرسي مكتبه الموجود بالقصر وهي يسند ظهره عليه ومغلق عيناه التي تشبه الجمرتان الحمراء ويضغط بيده على ذراع الكرسي فلو كان الكرسي غير جماد لكان صرخ من شده قوته عليه
فارس ادم بيه
ادم وهو مازال مغلق عيناه احكي
فارس وهو في قمه خوفه الشديد لوجوده في عرين الاسد الغاضب بمفرده.

فارس احم اسمها نور محمد حسين
السن 20 سنه مش متجوزه عندها اخ واخت وابوها رجل فقير جدا مؤظف حكومي بسيطه بس مربي بناته على الاحترام بذات نور بنته
عند ذكر اسم هذه الفتاه للمره الثانيه امامه جن جنون ادم وفتح عينه التي كانت كتله حمره من الغضب
ادم بصوت كالرعد هز لاجله القصر البت دي تكون هنا في ظرف 3 ساعات سامع
فارس بخوف شديد حاضر يافندم
توعد ادم لها بالهلاك
في منزل نور
ملك يالا يانور اتاخرنا جدا.

نور خلاص ياملك لبست اهو
ملك ايه الشياكه والحلاوه دي يانوري فكانت نور ترتدي فستان من الستان لونه روز ومن المنتصف يزينه حزام دهبي اللون وكانت ترتدي حجاب دهبي
نور فين دا يابت انتي احلي
ملك هههه ايه التواضع ده
نور ول تواضع ول حاجه هروح اشوف شهد عامله ايه الاول
ملك اوك هجي معكي
في منزل شهد
دخلت نور منزل رفيقتها شهد
نور السلام عليكم
ام شهد وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته تعالي ياحبيبتي.

نور انا قلت اعدي اشوف شهد قبل ما اروح الخطوبه
ام شهد فيكي الخير يا نوري والله
ملك احم احم وانا قلت اجي افرح في شهد اقصد اطمن عليها ههههه
شهد فيكي الخير ياختي
نور ههههه بس يا ملك الله عامله ايه يا شهد الوقتي
شهد الحمد لله يا نور بس خايفه عليكي اووي
نور عليا انا ليه
شهد الشاب ال ضربتيه دا بين عليه مش سهل انا شوفت في عينه قوه رهيبه دا كانت بطلع شرار وكانه بيتوعد ليكي بالشر.

نور انتي مكبره الموضوع اووي بني ادم ذباله وكان لازم يتعمل معه كدا
شهد ربنا يستر
ملك يالا يانور
نور حاضر سلام بقا ياشهد
شهد خلي بالك من نفسك يانور
نور انشاء الله السلام عليكم
شهد وعليكم السلام
عند حازم
عمر حازم احنا لازم نتصرف مش هنسيب ادم يضيع البت دي
حازم هي ال لعبت في عدد حياتها
عمر بس حرام يا حازم لازم نلحقها ادم مش في القصر في الفيلا ياحازم يعني اكيد هينتقم منها ارجوك ياحازم.

حازم حاضر يا عمر اكيد انا ميردنيش ال ادم بيعمله ده
في الطريق للعوده إلى المنزل بعد حضور الخطبه
ملك شوفتي العروسه عامله اذي ههههههه شبه القرد
نور بس يابت حرام عليكي ال بتقوليه ده
ملك هههه طب خلاص بس في اي براحه دا لو انا مش هتدفعي عني كدا
نور ههههه دانتي قلبي يا ملوكه
سمعت الفتايات صوت اصتدام قوي فنظرتا إلى اتجه الصوت فوجدوا سياره كبيره فخمه للغايه يخرج منها رجال اقوياء ويتجهوا اليهم.

ملك تشبست في اختها بخوف شديد
نور جاف حلقها من الخوف وجائت حتى تركض هي اختها ولكن احد ما مسكها من حجابها ويجرها إلى السياره
ملك ظلت تصرخ حتى ياتي احد ويساعد اختها ولكن لا احد يجرء على ذلك فهم كالمدرعات البشريه
اخذوا نور بالقوه ودفعوا ملك وانطلقوا إلى الفيلا القابع بها الصقر الذي سينهي حياه هذه العصفور البرئ.

ظلت ملك تصرخ وتبكي بشده وقهر فاختها ختفت امام عيناها ولم تستطع انقاذها ياله من احساس بشع للغايه ( فكم ادمعت عيناي وانا اكتب هذا المقطع واتخيل اختي مكانها )
ظلت تصرخ بالناس ولكن لا جدوي فراكضت باقصي سرعه تمتلكها إلى البيت لكي تستنجد باخاها
ظلت تضرب الباب بقدمها وتصرخ
ملك بدموع حسام حسام
فزع حسام بشده عند سامعه لصوت اخته وهي تبكي هكذا
حسام ملك في اي
ملك بصراخ نور
حسام مالها نور
ملك اتختفت.

حسام بخوف شديد على اخته اذي نور فين ياملك.

في ملك صرخت بشده وبكاء اشد معرفش في ناس خطفتها ادمي
حسام راكض كالمجنون إلى الشارع.

في فيلا ادم
كان يجلس وهو يضع قدما فوق الاخري
عندما احضر فارس نور ودفعها بقوه حتى استقرت تحت قدم الصقر.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة