قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عاد سارق قلبي للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس عشر

رواية عاد سارق قلبي للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس عشر

رواية عاد سارق قلبي للكاتبة رهف سيد الفصل الخامس عشر

رهف: امممممم عايز تعرف
اسر: ايوة
رهف: اممممم بكره هقولك
اسر: يعني هتفرق
رهف: جدا
اسر: امممممم ماشي بس بكرة هعرف وعد
رهف: وعد
انتها اسر ورهف من سهرتهم وكان اسر متحمس كثيرا كي يعرف جوابها اما رهف فكانت تريد ان تعرف هل اسر حقا يحبها ام لا جاء اليوم الثاني كانت رهف في مكتبها ثم غادرت مع ادهم كي ترا الفلة
اسر: فين رهف يا دانة
دانة: خرجت مع مستر ادهم من ساعتين كده
اسر بغضب: طب لم تيجي خليها تعدي عليا.

دخل اسر إلى مكتبة وهو غضبان جدا
اسر: مين ادهم ده واية اللي خليها تخرج معاه ماشي يا رهف بش لما تيجي
بعد قليل كانت رهف دخلت الشركة حتى قابلتها دانة
دانة: مستر اسر عايز حضرتك في المكتب وكان عصبي جدا
رهف: ربنا يستر خدي الملفات ده واديها للبشمهندس نادر هو وماس يشتغلو فية والتقرير يبقى عندي قبل اليوم ما يخلص
دانة: حاضر يا فندم
دخلت رهف مكتب اسر كان جالس على مكتبة غاضب بشدة
رهف: مالك في إيه.

لم تكن تعرف رهف انها تزيد الطين بلا عند ساله
اسر وهو يقف امامها: انتي كنت فين
رهف: كان عندي ميتنج برة الشركة
اسر: والميتنج ده مع ادهم مش كده
رهف: ايوة في إيه
اسر: في انك خرجتي معاه من غير ما تقوليلي
رهف وهي تضع يداها الاثنان حول عنقة: حبيبي بيغير عليا يا ناس
اسر: ايوة بغير عل، استني انتي قولتي حبيبي
رهف وهي تلف وجهها وتضع يدها في خصرها: لا انت مش حبيبي حبيبي مش بيزعلني انت وحش.

اسر؛لا وحيات امك متزعلي دلوقتي انتي قلتي إيه
رهف: حبيبي
وركضت من امامه واتجهت نحو مكتبها اما اسر مسح على شعره
اسر: تعالي هنا يا بنت المجنونه
وركض خلفها دخلت رهف مكتبها وجلست على كرسيها فجأة وجدت اسر يدخل عليها
رهف: يا بابا خبط قبل ما تدخل سحبها اسر من مكانها وجلس واجلسها على رجله
اسر؛ امممم ادخل بالوقت اللي عايزه
رهف: طب ابعد خليني أقوم
اسر: لا انتي مش هتبعدي الا لما تقول بحبك.

رهف: لما نروح البيت هنا مش هينفع
اسر: خلاص خليكي قاعدة كده
رهف: مش هينفع يا اسر
اسر؛ امممم لا
رهف: خلاص بحبك
اسر: مش سامع
رهف: مليش دعوة
اسر: خلاص خليكي
رهف؛بحبك
ما ان انتهت كان اسر يقبلها لم تعارضه رهف وضعت يداها حول عنقه كان اسر فرح جدا لان رهف لم تمنعة ابتعد عنها بعد فترة
اسر: وانا بمووت فيكي
ابتسمت رهف بخجل
اسر: بموت في المكسوف يا ناس
رهف؛خلاص يلا سبني وامشي بقى
اسر؛انتي اتجننتي اسيبك وامشي.

رهف: اسر احنا في الشركة
اسر: سهله جدا تعالي نروح البيت
رهف؛ قليل الادب على فكرة
اسر: لا اوعى تفهميني صح وبعدين ده انا كده محترم خالص
رهف: طب خليني أقوم علشان لو حد جه
اسر؛لا مال اسر بجسدة إلى الأسفل استغربت رهف فعلته كادت ان تسال ولكنة كان اسرع منها وحملها متوجه نحو الباب
رهف: خلاص والنبي نزلني
اسر: هتمشي ولا لا
رهف: همشي بس نزلني
اسر: اوك
انزل اسر رهف ركضت نحو مكتبها واحضرت شنتطها وقفت امامه.

رهف: يلا خليني اخلص منك
اسر وهو يمسك خدودها: في حد يخلص من حبيبي يا روحي
رهف: طب امشي يا روحي
خرج اسر مع رهف قبل ان يخرجو خبطت رهف جبينها
رهف؛يالهوي نسيت استني هنا
اسر؛في إيه يا مجنونة
رهف: نسيت خد الشنطة دقيقة وجاية
رمت الشنطة عليه وركضت اما اسر فظل يضحك اتجهت رهف نحو مكتب نادر وماس
رهف: ها يا نادر انت وماس عملتو إيه
نادر: عملنا احلى شغل
رهف: طب متكترش السكر يا خفة.

ماس؛ههههههههههه معلش يا رهف المهم عمالنا تصاميم حلوة اوي وبالنسبة للمساحة كلو تماما
رهف: تمام اعملو الشغل وبكرة تروحو تجيبو المعدات وتشوفو الفله والشغل يبدأ من بكرة تمام
نادر وماس: حاضر يا بشمهندسة
رهف: يلا والنبي علشان السكر علي هههههه سلام
ذهبت رهف إلى اسر
رهف: اتاخرت عليك
اسر: ايوة استنيت ربع ساعة كاملة
رهف: يا راجل
اسر ؛يلا يا روحي
رهف: يلا يا سو.

ذهب كلا من اسر ورهف متجهين نحو سيارة اسر فهم ياتون معا ويذهبون معا كادت رهف ان تركب حتى سمعت شخص يناديها خافت رهف كثيرا من مصدر الصوت و من ردة فعل اسر لفت وجهها
رهف: اهلا يا ادهم
ادهم ازيك يا رهف
رهف: الحمد لله
اغلق اسر بابة بقوة واتجه نحو رهف ووضع يده نحو خصرها مقربها اليه اما رهف فابتعلت ريقها بتردد
رهف بارتباك: الباشمهندس اسر جوزي ادهم عميل عندنا
اسر: تشرفنا
ادهم: الشرف ليا هو
حضرتك متجوزة.

اسر: من شهر بس
ادهم: الف مبروك بس حضرتك مش لابسة دبلة
رهف: اصلي مش بحب الدهب وبيعملي حساسية
اسر: وكنا هنروح نشتري دبلة لولا ان حضرتك جيت
ادهم: اسف لو عطلتكم
رهف: لا تعطيل ولا حاجة
ادهم: عن اذنكم سلام
رهف: سلام يا ادهم
اسر مقلدا صوت رهف: سلام يا ادهم وتغيرت نبرة صوتة اركبي.

ركبت رهف وهي خائفة ما ان اغلقت الباب حتى سارات السيارة مسرعة لدرجة سماع صوت صرير الكفرات كان اسر ممسك المقود بقوة لدرجة ان يده اصبحت بيضاء اما رهف لفت وجهها الية
رهف: اسر خفف السرعة...
اسر: مسمعش صوتك لغية ما نوصل البيت صمت قليلا ثم ضرب المقود بيدة
اسر بعصبية: ازيك يا رهف لا وما شاء الله مركز كمان في ايديكي علشان يعرف انك لابسة دبلة ولا لا وبعدين هو ماله متجوزة ولا مطلقة طلقة تاخدو.

لم تستطيع رهف كتمان ضحكتها اكثر من ذلك ضحكت بقوة امسكت بطنها من فرط الضحك
رهف؛ههههههههههههههههه مش قادرة اوقف ضحك هههههه كتو طلقة تاخدو هههههههههههه شكلك كان مسخرة ههههه مش قادرة
اسر: والمصحف لو مسكتي يا رهف هتشوفي حاجة عمرك ما شفتيها.

لم تكف رهف عن اضحك بل ازداد اوقف اسر السيارة جانبا ولف وجهه اليها نظرت له قليلا ثم اكملت ضحكها امسك اسر وجهها بين يدية وقبلها قبلة طويله كانت رهف تمتص غضبه بهذه القبلة ابتعد اسر عنها بعد مدة
اسر: طول ما بتعصبيني هعمل كده
رهف: خلاص اسفة بقى يلا نطلع نشتري دبلة
اسر؛صحيح انتي مش بتلبسي دبلتك علشان الحساسية وكدة
رهف: اوعي تكون فاكرني بكدب ديه حقيقة انا مش بحب الدهب وعندي حساسية منو
اسر: اشتريلك فضة يعني.

رهف: ماشي معنديش مانع
اسر: متخليها بكرة
رهف: ماشي
احتضنها اسر رهف من خصرها مقربها له وضعت رهف راسها على صدرة واكمل سيرة نحو المنزل بعد ان وصلو
اسر: اه رايك نعمل حاجة جديدة
رهف: اية؟
اسر: انا اختارلك لبس وانتي تختاريلي لبس
رهف: امممممم ماشي
اختارت رهف لاسر بنطالون برمودا وبلوزة كت اما اسر اختار لرهف شورت وبلوزة بدون حمالات
رهف: انت بتهزر انا مش هلبس كده
اسر: لا مليش فيه ولا انتي بتخافي
رهف: لا مش بخاف.

اسر: ده تحدي بيني وبينك ولا انتي بتتهزمي
رهف: لا وبالعند فيك هلبسة
وبالفعل لبست رهف ما اختاره اسر واسر كذلك وخرجو إلى الحديقة ليتمشو سويا
رهف: حبيبي
اسر: امممممم
رهف؛لو شفتك جيت جمب دانة ولا واحدة ست حتى دودو وديدي لما يجو اعرف اني هموتك فاهم ولا
اسر: هههههههه حبيبتي بتغير يا ناس
رهف: طب انا زحلانة منك
اسر؛لا مش تزعلي انا اسف
رهف: لا برضو
اسر: بحبك يا روحي انتي ملكي وانا ملكك وبس.

رهف جائت في بالها فكرة شيطانيه: امممممم طب تعالى اوريك حاجة
اسر: حاجة إيه
رهف: اقف بس انت هنا دقيقة وجاية
اسر؛اوامرك يا توتا
ذهبت رهف الحديقة الخلفية وقامت بتشغيل رشاشات المياه اشتغلت الرشاشات بقوة وقفت رهف تراقب اسر وهو يبتل ويحاول الهروب من الرشاشات وجد اسر رهف تضحك علية فركض نحوها وحملها وذهب بها نحو الرشاش ابتلت رهف كثيرا
رهف: خلاص يا اسر والنبي تعالى ندخل جوا
اسر بخبث: طب تعالي نلعب لعبة تانية.

رهف: لعبة إيه ديه
حملها اسر وركض إلى الداخل: عريس وعروسة ديه لعبة حلوة اووي
رهف: يا مجنوووووون نزلني هههههههههه.

نترك ابطالنا قيلا لينعمو بلحظات سعادة قبل عاصفة قادمة ولكنها ليست عاصفة واحدة بل مجموعة من العواصف
دخل كريم المنزل ليجد دانة شاردة
كريم؛ بتفكري في إيه
دانة: اسر طلع متجوز
كريم: سهله خديه من مراتو
دانة: يا ريتها بالسهولة ديه
كريم؛اومال
دانة: ديه رهف طلعت مراتو
كريم: انتي بتهزري صح
دانة: هو انا فاضية اهزر في الحاجات ديه
كريم: امممممم ده بقى محتاج تخطيط ورهف هي اللي هتسيبو
دانة: ازاي يا فالح
كريم: . ّ...

دانة: فكرة حلوة بس لو فشلت
كريم: ساعتها هخلي اسر هو اللي هيسبها
دانة: برضو ازاي
كريم؛لا ديه ليها ترتيب تاني بس لما يجي وقتو هقولك
لنترك بعض العقول الحاقدة الفارغة التي لا يملؤها سوى حب المال ونذهب نحو ابطالنا الاثنان.

استيقظ اسر شعر بثقل على صدرة وجد رهف نائمة وشعرها منتشر على صدرة بطريقة عشوائية شعر بفخر لانة جعلها ملكه قبل راسها وابعدها وذهب نحو الحمام لياخذ دش اما عند رهف تململت من الفراش ثم تذكرت ما حدث معها اكتسى وجهها باللون الاحمر سحبت قميصة الملقى على الارض وارتدته وجمعت شعرها بعشوائية ثم نهضت من الفراش ذهبت كي تدخل إلى الحمام ولكن سبقها اسر وهو يفتح الباب عاري الصدر لا يرتدي سوى منشفة.

اسر: هتصوتي زي المرة اللي فاتت ولا لا
رهف وفهمت ما يرمي عليه: لا مش هصوت متخفش
اقترب منها اسر وهمس في اذنها: صباحية مباركة يا عروسة وقبل رقبتها اما رهف اكتسى وجهها بالدماء ونكزتة في كتفة
اسر: يا فضحتي بضرب في الصبحية
رهف: تستاهل انت اللي بتجيبو لنفسك
اسر ولفت انتباه انها ترتدي قميصه: كل مرة تفاجئيني بلبسك بس قميصي طلع حلو عليكي وغمز له بطرف عينة استني هو انا صبحت عليكي
رهف: اه
اسر: لا مصبحتش.

اقترب اسر منها وطبع قبلة صغيرة على فمها: انا كده صبحت عليكي
رهف: طب ابعد خليني اخد دش
اسر بابتسامة واسعة: طب هاتي قميصي بقة
وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح
يوسف: متيجي نشوف اسر ورهف بيعملو إيه
زياد: يا ابني خليك في حالك
يوسف: تتوقع اسر قالها
زياد: ايوة
يوسف: وعرفت منين
زياد: مش عارف بس حاسس انو قالها
يوسف: تيجي نتصل ونشوف بيعملو إيه
زياد: ماشي
اتصلو على هاتف اسر لم يرد كرر الشبان المحاولة.

رهف وهي تبتعد عن اسر: اسر التيلفون
اسر: سيبك منه دلوقتي تعالي احكيلك حدوتة
رهف: يا اسر شوف لحسن حاجة مهمه
اسر: سيبك هيقفلو دلوقتي
رهف: يااااسر
اسر وهو يلتقط الهاتف: عبو اشكالكم عايزين إيه
يوسف: الناس ترد تقول السلام عليكم وحشني اي بطيخ مش تشتم
اسر: يعني انت قاطعني علشان كده
زياد: قاطعك ليه هو انت بتعمل إيه ها ها
اسر: بس يا بابا منك ليه المهم عايزين إيه انا عريس جديد والمصحف
زياد: ايوة بقى تلقيك مشهيص.

اسر: عينك ديه اللي جيباني ورا
يوسف: المهم مش هنتقابل
اسر: عزيزي المتصل ان صاحب الهاتف قد يكون محروقا او مشنوقا او مشغولا يرجى الاتصال في وقت لاحق واغلق هاتفه كي لا يزعجه احد واعاد النظر إلى رهف
اسر: كنا بنقول إيه بقى
رهف: مش فاكرة
اسر: طب تعالي افكرك
رهف: والله
اسر: وحيات عبدالله
رهف: عبدالله مين
اسر: اللي هخلفو دلوقتي بس تعالي
رهف: استني تلفوني بيرن
اسر: هاتي دول تلاقيهم الجذم مش هيرتاحو الا لما اشتمهم.

فتح اسر مكبر الصوت دون ان يرى اسم المتصل
اسر: عايزين إيه يا ولاد الجذمة
سيف: انت بتشتم مين ياض يابن الهبله
اسر: هو انتو بس برضو عايزين إيه هو انا اخلص من االبقر تيجو انتو
محمد: انت بتعمل إيه ياض
اسر: ماشاء الله حضرتك فاتح الاسبيكر
احمد: هو مفيش غيرنا احنا التلاته الستات دخلو يشترو شوية حاجات
اسر: ممكن تقفلو انا مش فاضي يا جماعة راعو شعوري
محمد: الله ديه الصنارة غمزت ولا إيه
احمد: انت بتعمل إيه ياض.

اسر: بتجوز ارتحت ويلا انا ورايا حاجات مهمة سلام
واغلق هاتف رهف هو الاخر تماما
اسر: عيال فصيله بس سيبك
رهف: دلوقتي يقولو عليا إيه
اسر: هو انا طالع لصحبتي في الرحلة يا ماما انتي مراتي
رهف؛طب ابعد خليني اقوم
اسر: واللهي ما انتي قايمة ديه حتى عيبة عندي
جاء اليوم التالي وكانت رهف في المطبخ مرتدية كاش مايوة وعليه مريلة الطبخ
رهف: كده تمام مش باقي غير نفطر ونروح الشركة يبقى دلوقتي هروح اصحي اسر.

خلعت رهف مريلة الطبخ ثم توجهت نحو غرفة النوم مشت على اصابعها وما ان دخلت الغرفة لم تجد اسر على السرير القت نظرة على الغرفة لم تجد احد لوت فمها بسخرية عادت إلى المطبخ وظلت قليلا وجدت اسر يلف يدها حول خصرها ويقبل رقبتها
اسر بهمس: وحشتيني
رهف: امممم بكاش اووي ده انا كنت لسة معاك
اسر: طب متيجي احكيلك حدوتة
رهف: لا مش عايزة
اسر: ليه ديه حدوتة حلوة
رهف: طب خليني احضر الفطار
اسر: اساعدك.

رهف: انا خدت الجبنة والتوست على التربيزة بره خد القشطة على ما اعمل نسكافيه
اسر: اخد القشطة
رهف: ايوه
اسر: متاكده
رهف: ايوة يا اسر ااااااااه
كان اسر يحمل رهف
رهف: نزلني يا اسر
اسر: انتي مش قولتي خد القشطة انا اخدت القشطة
رهف: ههههههههههه انت بتهزر نزلني
جلس اسر واجلسها على رجله: لا خليكي جمبي
رهل: طب قومني علشان ناكل
اسر؛لا احنا هناكل كده
رهف: يا سوسو مش هتعرف تاكل
اسر: لا ملكيش دعوة بسوسو كلي انتي
رهف: يا سوسو.

اسر: والنبي بلاش سوسو ديه
رهف: ليه ديه حلوة يا سوسو
قبلها اسر احتضنته رهف قطعت لحظتهم صوت الباب
رهف: اسر روح شوف مين
اسر: سيبك انتي منهم تعالي بس
رهف: يا اسر روح شوف مين
انزلها اسر من على رجله وذهب وهو يسب ويشتم هذا الشخص
رهف ؛استني رايح فين
اسر: انا برضو بقول ما افتحش
رهف: لا لا مش قصدي امسح اللي في بوقك ده
اسر بخبث: ليه هو في إيه
رهف: اسر بطل غلاسة بقى وامسح
اسر: اووووف طب تعاالي امسحيه.

سحبت رهف المنديل سريعا ومسحت فمه
ابتسم اسر بخبث: الروج لونو حلو
رهف وهي تدفعة إلى الخارج: اتفضل وبعدين ابقى اديني ملاحظاتك
خرج اسر: هو انتو عبو اشكالكم
منه؛طب مفيش اتفضلو
سحب زياد الفتاتان: منغير ما يقول احنا نتفضل
فرح: ههههههه ازيك يا اسر
يوسف: وحشتني واللهي يا اسورة
خرجت رهف مرتدية بنطلون جينز وبلوزة صفراء
يوسف: وحشتيني يا روفه
كاد ان يحضنها حتى وقف اسر وسحبها
اسر: ايه يا بابا
يوسف: كك قوى ديه اختي.

اسر: كانت اختك دلوقتي حبيبتي
زياد: يعني نطلع منها
اسر: بالضبط
انقضت السهره وكانو فرحيين
رهف: لقيت يا يوسف فله جمبينا
اسر: لا ماما الله يرحمها كانت بانية لدينا ودنيا شقتين فوق علشان لما يتجوزو يعيشو معانا بس هما قعدين هنا خد شقة والتانية سبها
بعد محايلات من رهف وافق يوسف بعدما غادرو كانت رهف توصلهم عند الباب
اسر بهمس لرهف: الروج اتمسح ولا لسه
نكزتة رهف في كتفة
اسر: ااااه طيب بس اما يمشو.

اسر بصوت عالي: مع السلامة
شاور له الجميع ودلفو إلى السيارتان وغادرو اغلق اسر الباب ركضت رهف نحو الداخل
اسر: واللهي منا سايبك تعالي
مر يومان على ابطالنا وكانو فرحيين جدا وتم نقل مكتب
رهف مع اسر في يوم دخل اسر إلى الحمام وكانت رهف تجلس على مكتبها ودخلت عليها دانه
طخ طخ طخ
رهف؛ ادخل
دانة: في حد بعت الظرف ده لحضرتك
رهف: اوك.

فتحت رهف الظرف وبدات تقلب الصور بملل كانت الصور تجمع اسر ودانة في اوضاع محرجة خرج اسر من الحمام اخفت رهف الصور في شنطتها ولم تبدي اهتمام مع العلم انها في داخلها بركان لكن استخدمت البرود
اسر وه يقبل راسها؛ توتا بتفكري في ايه
رهف: ولا حاجة يا سو استنى خليك دقيقة وجاية
خرجت رهف متجه نحو معرض التصوير الذي علي بداية الشارع
الرجل؛ازيك يا رهف
رهف: انا تمام انت عامل إيه
الرجل: انا بخير.

رهف: يا رب ديما خد كده الصور ديه وشوفها متفبركة ولا لا
اخذ الرجل يقلب بين الصور بتركيز: لا دول واضح عليهم الفوتوشوب
رهف: كنت عارفة
الرجل: طالما عارفه بتسالي ليه
رهف: التاكيد حلو ولا انت اه رايك
الرجل ؛معاكي حق.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة