قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية عاد سارق قلبي للكاتبة رهف سيد الفصل الثالث عشر

رواية عاد سارق قلبي للكاتبة رهف سيد الفصل الثالث عشر

رواية عاد سارق قلبي للكاتبة رهف سيد الفصل الثالث عشر

بعد أن انتهو من الغداء وذهبوا نحو المطار وودعو الجميع اتجهوا نحو طائرتهم المتجه نحو شرم الشيخ لمده 2اسبوعان وفي الطائرة كان كل زوجان بجانب بعضهم ذهب رهف واسر إلى مقاعدهم فاتجه اسر نحو الشباك كي يغيظ رهف لا اكثر أما عند رهف غضبت بشده
رهف بعصبية: قوم يا اسر ده مكاني
اسر: ، لا مش هقوم
رهف: ، بطل غلاسة وقوم ده انت رخم
اسر: أيوة ماهو مش أن اللي بتعاقب في الاخر.

رهف: ، طيب بس قوم ده انت بارد من الطبيعي اني اقعد جميع الشباك
اسر: برضو مش قايم
وهنا تدخل شخص يجلس في كرسي خلفهم
رهف لاغظة اسر: أية الصدفة الجميلة ديه دكتور جاسر
جاسر: ، ازيك يا بشمهندسة رهف
رهف: ، خلاص انت جاسر وانا رهف بس
جاسر: ده شئ يشرفني اتفضلي اقعدي مكاني جمب الشباك
رهف: بجد شكرا جدا يا جاسر
اسر: ، لا خلاص خلي حضرتك مكانك رهف اقعدي مكاني
رهف: خلاص يا جاسر خليك مكانك اسر قام.

بعد أن جلست رهف مكان اسر همست له: ناس مش بتيجي غير بالعين الحمرا
اسر: استني بس اما نروح الفندق ده انتي حسابك وعقابك بيزيدو
رهف: هههههه لو راجل اعمل حاجة
قبل اسر شفتي رهف بسرعة
اسر: ده جزء من العقاب
رهف: انت اتجننت وبعدها نظرت إلى الشباك ونامت قليلا فاحتضنها اسر وبعد ساعة وصلت الطائرة إلى شرم الشيخ
اسر: رهف فوقي يا حبيتي
رهف: في أية
اسر: يلا وصلنا
وبعد ذهابهم إلى الفندق
سيف: هنتقابل هنا بعد ساعة علشان الغدا.

وذهب كل شخص إلى جناحة ما إن دخلت رهف حتى ركضت نحو السرير ووقفت علية
اسر: انزلي يا رهف
رهف: مش نازلة الا لما تهدي
اسر: انزلي بقولك
رهف: انصرف انصرف
اسر: شايفاني عفريت
رهف: عفريت أية ده العفريت ارحم يا مامي
اسر: بقى كده طيب تعالي
وظل يركض ورائها حتى امسكها ودفعها نحو الجدار وقيد حركاتها بيدية
اسر: بقى انا بخوف اكتر من العفريت ورخم وغلس وكمان عايزة تقعدي مكان اللي اسمو جاسر ده.

رهف: أهدى بس لحسن يجيلك سكر ولا حاجه
اسر: تعرفي انا بفكر الغي الاتفاق اللي بنا واقول لسيف انا احنا مش هننزل من هنا بسبب طوله لسانك ديه
رهف: لا لا خلاص ووضعت يدها على فمها خلاص هسكت.

ابتسم لها اسر وازاح يدها عن فمها وقبل فمها بكل هدوء وحب وعشق وشغف ابعدتة رهف عنها نظر إليها مر أخرى ومرر ابهامه على شفتيها وقبلهما بقوة وحاوط خصرها بيده ظلت رهف تضربه بيدها حتى ابتعد عنها ركضت رهف إلى الحمام وأغلقت عليها مسح اسر وجهه بيده وتمهد قائلا؛حبيني بقى يا شيخة ده انا قربت احب على نفسي
اما عند رهف فوضعت يدها على قلبها محاولة في ضبط نبضاتة وبعد قليل دق اسر الباب على رهف.

اسر: رهف انتي نمتي جوه ولا أية
رهف أغلقت المياه فكانت تأخذ دش؛وانت مالك خليك في حالك
اسر: قسما بربي لو مطلعتيش لادخلك
رهف: خلاص خلاص خارجة دقيقة
ارتدت رهف ملابسها بسرعة وخرجت وكان شعرها على وجها فوجدت اسر يقف مستندا على الباب وينظر في ساعته شهقت رهف
رهف: يا ماما انت بتعمل أية هنا
اسر: متأخرة دقيقتين كاملين.

رهف؛يا شيخ احمد ربك اصلا اني طلعت أرجعت شعرها الذي كان على وجهها إلى الوراء وذهبت من أمامه ولكنه امسك يدها
اسر: ممممممم طيب مفضلتيش ليه جوا
رهف: تصدق انت عامل زي شعري ده هموت واقصة
اسر: تؤتؤتؤتؤ شعرك حلو اوي كده انا بحبة كده
رهف: وانت مالك هو شعري ولا شعرك
اسر: لا ده شعر مراتي
رهف بهمس: مرار اما تبقى تدوقة
اسر: بتقولي أية
رهف: بقول مرار اما تبقى تدوقة
اسر: اجمل ما فيكي انك جريئة ومش بتخافي.

رهف: اخاف من مين هههههه اوعى تقول منك انت
اسر: لا مش مني من العقاب وغمزلها
رهف: بس يا بابا
اسر: بقى كده
رهف: وأبو وام كده وعيلة كده كمان
كاد أن يتكلم لكن قاطعتة رهف وهي ترد على الهاتف وتنظر له.

رهف: حبيب قلبي انا عامل أية من غيري، هههههه هههههه خلاص معلش متزعلش انا اول ما اسيبة هجيلك جري، هههههه هههههه حلوة فكرة القتل ديه بس خليها سم احسن من الدم، لا انت اللي في القلب والمصحف، لااوعى تتجوز الا لما اجي، يا راجل، وانا مش بحبك، انا بموت فيك يا قمر، لا متخفش احلى هدية، طيب يا روحي سلام، هههه خلاص متزعلش موووووووووه باي ياروحي أغلقت الهاتف وهي تضحك من تصرفات يوسف بينما اسر كان سوف يفتك بها.

اسر بغضب: مين اللي بيكلمك ده
رهف، ههههههه ده استني بس انت مالك
اسر، رهف متعصبنيش وقولي مين ده
رهف، هو محدش قالك قبل كده اني عنيدة ولابعد حدود
اسر امسك يدها بقوة ولفها حول ظهرها بقوة
رهف: اه يا اسر ايدي
اسر؛مين اللي كنتي بتكلميه ده
رهف بالم ودموع تظرف من عينها: ده يوسف واللهي اهئ اهئ
لفها اسر واحتضنها ليهداها: بس هششششش خلاص انا اسف حقك عليا
ضربته رهف بصدرة بخفه فتوجعتة قليلا
رهف: وجعتك تستاهل علشان ايدي.

اسر: خلاص بقى ميبقاش قلبك اسود
رهف وانتبهت انها في حضنه فابتعدت عنه ؛مش هننزل
اسر: لا طبعا بس دقيقة هستحمى وننزل
رهف: ماشي
ارتدي اسر ملابسة ونزل هو و رهف وجلسو على الطاولة مع الجميع وكانو يضحكون امسكت رهف هاتفها وبعد قليل جائت فتاه جميله ترتدي ملابس تفضح اكثر مما تستر وجلست على رجل اسر
لينا: omg اسر حبيبي كيفك اشتقتلك حياتي
اسر مصطنع الصدمة: لينا
لينا: بعدك متذكرني حبيبي كيفك.

اسر وأبعدها عنه: انا تمام الحمد لله وانتي عاملة إيه
لينا، منيحة روحي حتى بعد ما شفتك ونظرت إلى الباقي الذي كان وجههم مصدوم ماعدا رهف التي كانت تنظر للهاتف وتتصفح احد المواقع عرفها اسر على الكل وعندما جاء دور رهف قاطعتة رهف
رهف: اعرفك انا على نفسي المدام وامسكت كوب الماء خاصتها وسكبته في وجهها وامسكت كوب الماء الخاص بسلمى وسكبتة في وجه اسر وذهبت لحق بها الفتيات بينما بقى الشباب ولينا.

لينا: هههههه طلعت شرسة حبيبتك
سيف: ههههه شكرا جدا يا لينا
احمد: ، واسفين على اللي عملته رهف
لينا: ولو شو بتقول يا زلمة
محمد: بموت فيكي وانتي متفهمة يا لولو
اسر وهو يبعد الماء عن وجهه: قومو وراها بسرعة ديه مجنونة
ركض الشباب خلفها وذهبت لينا دخلت رهف الرسبشن وهي متعصبة وخبطت في شخص
رهف: انا آسفة
الشخص: ولا يهمك يا رهف
رفعت رهف نظرها: جاسر
جاسر: مالك متعصبة ليه
رهف: انا آسفة لو خبطتك جامد.

جاسر وهو يحرك كتفة؛هو ممكن يكون كسر مع قطع ارباطة وشرخ في العضلات واحمرار في العظم وتجمع دموي
رهف: بسم الله الرحمن الرحيم هو انا قوية للدرجادي
سلمى وهي تلحقها: يا بنتي هديتي حيلنا الله انا شفتك فين
دينا: انا كمان شفتك بس فين
دنيا: انا عمري ما انسى الرجاله الحلوة
ابتسم جاسر بخجل بينما نكزت رهف الفتيات
رهف: ده الدكتور جاسر اللي في المستشفى بتاعت سيف
سلمى: اه صح افتكرتك
دينا: وحضرتك بتعمل ايه هنا يا دكتور.

جاسر: كنت جايب اختي إجازة
دنيا: هههههههه هو انا ممكن ابدلك باخويا
جاسر: ده شرف ليا واللهي
دينا: لا ده حظ ليا واللهي
وهنا جاء الشباب وكان وجههم احمر من شدة الغضب
اسر بعصبية وهو يمسك يد رهف: انتي بتعملي أية عندك ونظر إلى الدكتور عن اذن حضرتك وسحب رهف خلفة وذهب حاولت رهف سحب يدها وفشلت لكنها نجحت اخيرا في تحرير يدها
رهف بعصبية: انت اتجننت ساحبني وراك زي الحمار.

اسر بعصبية اكبر، وقسما بربي ولو ممشتيش قدامي لهتلاقي حاجة مش هتعجبك
رهف بعند: مش ماشية واللي عندك اعملوا ثانية كانت رهف في الهواء واسر يحملها ويتجة نحو غرفتها
رهف: انت اتجننت نزلني
اسر ببرود، لا
رهف: يا ابني نزلني وهمشي من غير صوت واللهي بس نزلني مينفعش كده
اسر، قولت لا ومفيش نزول الا في الأوضه بتاعتنا
رهف، واللهي خلاص بس نزلني
اسر، قولت لا وبطلب تحركي رجلك ديه
رهف، طب علشان...
قاطعها اسر، قولت لا واتهدي.

دخل بها المصعد وصعد الطابق الثاني الذي به الجناح ودخل واغلق الباب خلفة برجله ورمى رهف على السرير
رهف وهي تمسك ضهرها؛اه حرام عليك ضهري مش قادرة
اسر: تستاهلي وبعدين اه اللي جاب جاسر هنا
رهف: معرفش انا اتخبطت فيه وانا ماشية
اسر، اموت واعرف هتموتو علية ليه.

رهف بشرود، يالهوي ده عيون وشعرو ويا خراشي شئ فوق الوصف اهو انا كنت عايزة واحد زي ده مز بمعني الكلمة وما أن انتهت من وصفة نظرت إلى اسر الذي أصبحت عيناه حمراء وكور يدة وبرزت عروبة بشدة
رهف: يا مامي مالو شكلك عمل كده ليه
اسر: لا ابدا يا روحي كنت بفكر اوريكي العين الحمرا
رهف؛ لا خلاص مش عايزة يا مامي
اسر وهو يقترب منها: بقى بتعاكسي الواد قدامي
رهف وهي تعود إلى الوراء: مش انت اللي قولت اوصفية.

اسر: اممممممممممممم ولازم تتحملي نتيجة كلامك
رهف والتصقت في جدار السرير؛لا خلاص انا آسفة
اسر: هههههه هههههه حلوه ديه بس برضو في عقاب
رهف: يوووه طيب ايه هو العقاب
اسر: تعملي مساج لحضرتي
رهف: بس انا مش بعرف
اسر: واللهي الاختيار عندك يا مساج يا...
رهف: خلاص خلاص مساج اتفضل
نام جاسر على السرير ممددا على بطنة
رهف: طب المساج عايزو فين
اسر: في ضهري
رهف ؛طيب يلا
اسر: استني
رهف ؛نعم
اسر: خلعيني القميص
رهف: افندم.

اسر: اخلعيلي القميص
رهف: اخلعو لنفسك
اسر: لا انا انهرده برنس
رهف ونهضت من على الفراش: عنك ما خلعت
اسر: خلاص اهو خلع قميصة ورماه على الارض اتفضلي.

لفت رهف وجهها وسرعان ما انزلت عيناها في الارض فهم اسر انها خجلة اقترب منها ومد اصابعة نحو ذقنها ورفعها له نظر إلى عينها الخجولتان ووجهها الاحمر اقترب منها وطبع قبلة على احدى وجنتيها نظر لها مد يده نحو خصرها ليقربها له واقترب اكثر إلى شفتيها كاد ان يقبلها لكن الباب دق ليترك اسر رهف ويرتدي قميصة ويذهب نحوا هذا المزعج اما رهف فحمدت ربها وركضت نحو الحمام فتح اسر الباب ليجد الروم سيرفس
اسر: نعم.

الرجل: ابدا حضرتك كنا جايين نسالك هتاكل هنا ولا تحت في المطعم
اسر: طب استنى دقيقة
اخرج هاتفه وسئل الباقين اين سياكلون اخبروه في غرفتهم
اسر: خلاص هناكل هنا
الرجل: طب ونوع الاكل
اسر: عايز مشويات وشاورما وبيتزا
الرجل: حاضر عن اذنك.

اغلق اسر الباب ودخل وجد رهف تاخذ دش تنهد ومسح على وجهه بعد قليل خرجت رهف وجدته ممد على الفراش اعتقدت انه نائم فتسحبت ونامت بجانبه احس بها انتظر قليلا ثم فتح عينه ليجدها مرتدية بنطال باللون الوردي وبلوزة باللون الوردي مكتوب عليها عبارات انجليزية باللون الاسود ضحك على برائتها واخذها في حضنة ولم يستيقظو الا على صوت طرق الباب فتحت رهف عيناها لتجد اسر محتضنها حاولت ابعادة لكنه لم يتركها قربت منه بهدوء.

رهف: اسر اصحى
اسر: امممممم
رهف ؛اسر الباب بيخبط
اسر: ايوة يا رهف روحي افتحي
رهف: طب هفتح ازاي وانت ماسكني كده
اسر تركها نهضت رهف من الفراش وذهبت نحو الباب اوقفها صوته
اسر بغضب: تعالي هنا رايحة فين كده
رهف: هروح افتح الباب
اسر: بمنظرك ده
رهف: مالو
اسر: انا اللي هفتح عايزاهم يقولو عليا متجوز طفله
ضربت رهف بقدمها الارض متذمرة وذهبت نحو الشباك
ضحك اسر ثم نهض متوجه نحو الباب
اسر: اسف بس كنا نايمين.

الرجل: لا عادي ولا يهم حضرتك اتفضل
اخذ اسر الاكل من الرجل و وضعة على الطاولة في الشباك ثم ذهب إلى رهف: مالك يا طفلتي
رهف: انا مش طفله
اسر ؛لا طفله طفلتي انا
رهف: انا مش طفله حد ولفت وشهها النحية التانية فهم اسر انهاغاضبة
اسر: خلاص متزعليش انا اسف
رهف...
اسر: طيب اه رايك نتغدا وننزل نتمشى واجبلك ايس كريم
رهف: بجد هيييييييه يلا.

ضحك اسر عليها وانهت رهف البيتزا والشاورما سريعا اما اسر فظل ينظر لها و علم انها تفرح من الاشياء البسيطة
رهف: انا خلصت اكل هقوم البس
اوما لها اسر بالموافقة فركضت بينما هو اكمل الاكل ثم ذهب وابدل ملابسة هو الاخر
رهف: مش هنستني الباقيين
اسر: لا نخرج انا وانتي لوحدينا
رهف: طيب يلا
ذهبو وتمشو كانت رهف فرحة كثيراً اما اسر فكان يسعدها بكل الطرق
رهف وهي تجلس في احد الكافيهات: انا تعبت اوي.

اسر: وانا كمان اعتقد لفينا شرم كلها
رهف: لا لسة باقي ايس كريم
اسر ؛طيب يلا نروح نشتري
ذهبو إلى الشراء بينما اوقفتة سيدة المانية
السيدة ؛ Hallo Frau Helfen Sie mir(مرحبا سيدتي هل تساعديني)
اسر: ديه بتقول إيه
رهف: ديه المانية Gewi، was es lieber(ما الامر عزيزتي)
اسر: انتي بتعرفي تتكلمي الماني
السيدة: Wissen Sie، wo genug ist، (هل تعرفين اين يقع كافية، )
رهف: Ich denke، es ist so(اعتقد انه ذلك).

السيدة: Danke sehr lieb(شكرا جدا عزيزتي)
رهف: gerne(على الرحب والسعة )
اسر: وااو انتي بتعرفي تتكلمي الماني
رهف: اه ولغات تانية كتير
اسر: طب انا عايزك تحكيلي عنك
رهف: موافقة بس الايس كريم
اشترو الايس كريم وجلسو على الشاطئ
اسر: احكيلي عنك يا ستي
رهف: احكيلك عن إيه بالضبط
اسر: عن حياتك في بريطانيا ودراستك وكده.

رهف: بص يا سيدي وانا في المدرسة كل الولاد كانو عايزين يصاحبوني باي شكل علشان كده كنت مشهورة اوي في المدرسة بس انا مليش في كده كان صحابي في المدرسة هما سيف وسلمى واحمد وزياد ويوسف واسلام دول كانو صحابي كنا كلنا بنحب بعض وفضلنا مع بعض لغية ما اسلام سافر تركيا في الثانوي وكملنا كلنا فريق واحد بعدين دخلت هندسة انا وزياد وسلمى واحمد ويوسف وسيف طب انا اتخصصت ادارة اعمال هندسية وهما هندسة معمرية في اخر سنه في الكلية روحت للمدير وقلتلو عن رساله الماجستير والدكتراه بتاعتي اضطريت اسافر للندن قعدت فيها 8شهور كاملين واتعملت وخدت كورسات كتير وبذات للغات خدت كورس في الالماني والانجليزي والفرنسي والايطالي والروسي والتركي وبعد لما خلصت الجامعة اتعينت في شركة بابا وبدات من الصفر كنت اخلص شغل اطلع على التدريب او النادي وبعدين ارجع للبيت بس ده كان نظام حياتي برة وانت.

اسر: انا مفيش في حياتي نظام كل يوم بشكل
رهف ؛طيب يلا نرجع علشان انا هموت وانام والساعة دخله على واحدة
اسر: طيب يلا اخذو تاكسي نحو الفندق كانت رهف متعبة جدا ونامت هلى كتف اسر في الطريق
اسر: اموت واعرف اه عجبك في كتفي علشان تنامي رفع كتفه وضم رهف الية تفاجا عندما وجد رهف احتضنت خصره شدد في حضنة.

عد اليوم على الجميع بسلام فمنهم من يفكر ومنهم فرح ومنهم حزين
المجهول1: خلاص بكرة رهف هتبقى عندنا
المجهول 2؛يا بابا ابعد عن سكتهم رهف مش سهله
المجهول1: هههههه مستحيل بعد التعب ده كل وابعد
مجهول2؛ يا بابا رهف صعبة واكيد هتحصل حاجة تبوظ الدنيا
المجهول1: هههههههه متخفش بس اهم حاجة الكلاب والضلمة والفيران انت عارف رهف عندها فوبيه منها وممكن تموت من الرعب
المجهول 2: متخفش يا بابا كل حاجة جاهزة.

لنترك هؤلاء الاثنان ونذهب نحو ابطالنا الذين استيقظو وفطرو سويا وكانو فرحيين جدا ولكن لا تاتي الرياح بما تشتهييه السفن مر اليوم بسلام وجاء الليل كانو فرحيين جدا وكانو في طريقهم للفندق الازواج الاربعة ويضحكون بشدة
رهف: ههههههه مش بتشوف يا محمد معلش
اسر: ههههههههه يالهوي كنا مسخرة.

لتاتي سيارة جيب سوداء وتعترض طريقهم ونزل منها 12رجل ملثمين عريضين وحاوطو الثمانية اختبت كل واحدة خلف زوجها نزل شخص اكبر واعرض من السيارة
الرجل: بس بس متترعبوش اوي كده يا مزز انا مش عايز حاجة منكم
سيف: انت مين
محمد: وعايز منا إيه
الرجل: امسكوا كل واحد فيهم
بداء الرجال بمسك الفتيات التي كانو يبكون معادا رهف التي كانت تصرخ فقط اوقفهم الرجل صف واحد
الرجل: بس كده زي الشاطرين انا مش عايز منكم غير شخص واحد.

احمد: عايز فلوس نديك بس ابعد عننا
دينا: انتو عايزين منا إيه
الرجل: ههههه متخافيش يا موزة انا مش هاخد غير حد واحد
اسر: عايز مين
الرجل: بص يا بشمهندس احنا خدنا فلوس لخطف شخص جيبو الصورة من العربية
احضر الرجل الصورة نظر بها بخبث: تصدق يا بشمهندس انا كنت ناوي اخد المدفوع الاجر علية ومعاه هدية تعرف مين شاور على رهف المزة اللي هناك ديه كنت هخدها كده من غير حاجة
اسر: قرب منها يا كلب وشوف هيحصل إيه.

الرجل: اهدى بس يا حلو على رزقك خد المفاجئة الموزه ديه طلعت البنت اللي احنا كده كده هنخطفها يعني هنخدها هنخدها
ما ان سمعت رهف هذه الكلمات حتى دبت في اوصالها الرعب ضربت الرجل الذي خلفها وجائت تركض ليضرب الرجل اخر راسها بالمسدس فتقع مغشية عليها
ليصرخ سيف واحمد واسر: رهههههههف.

دخل الشباب بسرعة نحو سيارة وفرت السيارة من امامهم هاربة حاول الشباب اللحاق بها لكن لم يفلحوا عادو للفندق دلفو إلى جناح اسر ورهف وكان بالهم مشغول برهف كثيرا واساله تدور من الذي يريد خطفها؟! ولماذا؟! وماذا سوف يكسب؟! اساله يسالوها منتظرين اجابة اما عند بطلتنا القوها الرجال في غرفة مظلمة ومليئة بالقوارض وفي الخارج صوت نباح الكلاب بدات رهف تفيق امسكت راسها بقوة نظرت إلى المكان حولها فصرخت من الرعب وبدات تحتضن نفسها ورجعت إلى احد زوايا الغرفة وتذكرت وجود هاتفها في جيب البنطال فاخذته وسارعت في الاتصال على اول رقم وكان اسر رن الهاتف في الغرفة لفت انتباه الجميع.

اسر: ديه رهف، الو رهف انتي كويسة
رهف: الحقني يا اسر والنبي اهئ اهئ
سيف: بس يا روحي متعيطيش شغلي الgps اللي في التليفون علشان نوصلك
رهف: انا خايفة اووي يا سيف الدنيا ضلمة وفي فران وفي صوت كلاب برة ورحمة بابا تلحقني يا سيف
شغلت رهف الgps: خلاص شغلتو
اسر: طيب اوصفلنا المكان اللي انت...

قاطع اسر كلامه عندما سمع صوت صرااخ رهف اما عند رهف دخل الرجال اليها وسحبوها من شعرها واجلسوها على كرسي وربطو رجلها ويديها الاثنان
رهف ببكاء: انتو عايزين ايه مني سيبوني في حالي
الرجل: احنا مش عايزين منك حاجة يا اسمك إيه
رهف؛يا راجل امل خاطفني تلعبو معايا
قاطع كلام الرجل دخول شخصين
سيليين ؛في إيه يا معتز مغطي عنيا ليه
معتز: محضرلك مفاجا يا حبيبتي.

كانت تنظر لهم رهف بغضب شديد ازاحت سيليين يد معتز وتفاجات عندما وجدت رهف ركضت اليها
سيليين: رهف حبيبتي انتي إيه اللي جايبك هنا
رهف بابتسامة سخرية: يعني حضرتك يا سيليين هانم مش عارفة انا بعمل إيه هنا هههههههه تصدقي ضحكتيني
سيليين: وانا هعرف منين
معتز: اه رايك يا حبيبتي في المفاجاة الحلو ديه
سيليين: بس ليه يا معتز
معتز: علشانك يا روحي
سيليين: لا طبعا ازاي تخطف بنتي الوحيدة سيبها.

رهف: هههههههههههه برافو برافو مسرحية جميلة جدا
سيليين: رهف صدقيني انا مش عارفة انتي بتعملي إيه هنا
معتز: ههههه ديه بقى الحقيقة الوحيدة سيليين متعرفش حاجة
سيليين: You are my only daughter How did you kidnap a girl I love your mother(انتي ابنتي الوحيدة كيف اخطفك يا فتاه انا احبك انا امك ).

رهف بصراخ ودموع: But I hate you، do you hear me I hate you، I hate you too، Moataz، and I hate Omar، I hate you all(لكني اكرهك هل تسمعيني انا اكرهك واكرهك ايضا معتز واكره عمر اكرهكم جميعا.

سيليين: يا رهف
رهف: Go away from me، woman، I do not want you(اذهبي بعيدا عني يا امرأه انا لا اريدك)
معتز: no no انا مش عايزكم تزعلو من بعض بس انا محضرلكم مفاجاة كبيرة وحلوة جدا ادخل يا حبيبي
هنا دخل شخص وقعت المفاجاة على سيليين بالصدمة اما رهف وقع الامر عليها بالضحك بهيستريا مثل المجانين
معتز: اقدملك يا سولي عمر ابني
رهف: هههههه كنت عارفة علشان الزبالا مش بتجيب غير الزبالا اللي زيها.

سيليين: I can not believe you re kidding right(انا لا اصدق انت تمزح حق)
عمر: لا ابدا يا انطي سيليين انا عمر معتز مختيش بالك يمكن
سيليين: ازاي يا حيوان تكذب عليا
نتركهم قليلا في خلافتهم ونذهب نحو اسر والباقي
سيف: الخط فصل
احمد: هنعمل إيه دلوقتي
محمد ؛كلم يوسف هو يعرف ناس في الداخلية
سيف: صح اخرج هاتفه واجرى اتصالا ليوسف
يوسف: اهلا اهلا بالعرسان
سيف: مش وقتك يا يوسف اديني رقم تليفون اللواء رفعت.

يوسف: ليه في إيه
سيف: رهف اتخطفت
يوسف: ايييييييه انت بتهزر صح
سيف: اخلص يا يوسف
يوسف: طيب خد انا جاي على اول طيارة
سيف: مالوش لزوم
يوسف: لا انا جاي انا وزياد سلام
زياد: مالك يا يوسف احنا رايحين فين
يوسف: رهف اتخطفت
زياد: يا عم بطل مقالبك اللي زي وشك
يوسف: على العموم انا مسافر دلوقتي سلام
زياد: لا ده انت كده مش بتكذب خدني معاك.

ذهبو إلى المطار وحجزو اول طائرة متجه نحو شرم وهاتف سيف اللواء وحددو مكان رهف عن طريق الgps
اسر: انا هروح مع القوات وانتو كلكم خليكو هنا
سيف: لا انا جي معاك
محمد: وانا كمان
سيف: مش هينفع انا هروح انا واسر وانت خليك هنا مع احمد وزياد ويوسف جايين استنو
احمد: انا خايف على رهف انا لازم هروح
سيف: متخفش هنطمنك بالتليفون يلا يا اسر
نعود مرة اخرى نحوة بطلتنا المسكينة.

عمر: انا برضو كنت عارف انك مش هتصدقي بس ديه حقيقة
سيليين: ليه انا عملت فيك إيه
معتز: امممممم انتي الصراحة معملتيش اي حاجة الغلط كلو عند روفة
رهف: هههههه تصدق فعلا الغلط عندي علشان مربتكش يا كلب
عمر وهو يتحسس وجهها: ليه بس كده يا روحي ده انتي وحشاني اوي يا رورو
رهف: ماشي يا عمر اول ما اطلع من هنا والمصحف ما هسيبك
ذهبت سيليين لكي تفك قيد رهف: تعالي يا روحي انا هفك وهنمشي ونربي الكلاب دول.

لتتفاجا بمعتز يقيد يداها الاثنين ويمسك وجهها بيده: هههههههههه
لا يا روحي رايحة فين
سيليين: ابعد عني يا معتز انا كش قادرة اصدق انك واطي للدرجة ديه
رهف: هههههههه معلش بقى يا سولي كده تزعلي من مومو حبيب القلب
سيليين: رهف علشان خاطري واللهي...

رهف: انا مش عايزة اعرف منك حاجة ولا منكو عارفين ليه علشان كلكو اندال ههههههههه انا هموت من الفرحة دلوقتي علشان ربنا بيجبلي حقي لما ظلمتيني من 8سنين صحيح ربنا يمهل ولا يهمل ههههههه بس وربي اللي فوق سابع سما انا مش هسيب اللي حصل ده يعدي كده وربنا يا معتز انت والكلب ابنك لاربيكم من اول وجديد واخليكو تعفنو بالسجن
معتز: ههههههههههه مش لما تخرجي من هنا
سيليين: واللهي يا معتز لاموتك يا كلب.

معتز: هههههه دلوقتي هتعرفي مين اللي هيمووت يا سولي
اخرج معتز مسدسة وصوبة نحو سيليين نظرت له بصدمه اما رهف كانت خايفة جدا وبتقول في نفسها((طب دلوقتي انا ليه خايفة عليها بس بس انا مش ممكن اخليه يجي جمبها حتى وان كان ديه امي ))
رهف: معتز واللهي يا معتز لو جيت جمبيها لاموتك
عمر: واوا يا فوفو انتي خايفة عليها حتى بعد اللي عملتو.

معتز: انا مش بقول يا رهف انا بنفذ وهنا اطلق معتز الرصاصة لتقع سيليين على الارض ميتة وطارت بعض الدماء على ملابس رهف كانت رهف في حالة صدمة ممن حدث كيف! امي! لا مستحيل؟! كيف حدث ذلك؟! فصرخت باعلى صوت: امييييييييييي لااااااا
معتز: تؤتؤتؤتؤ زعلتي عليها يا روفة افتكرتك هتفرحي
رهف بدموع: والمصحف يا معتز ما هسيبك.

كان في الخارج بدات قوات الامن في السيطرة على المكان من الخارج وبداؤ في التسلل اصر اسر على الذهاب معهم وبالفعل كانو يتحركون وفي وقت قياسي تم القبض على معتز وعمر وتحرير رهف عندما فكو رهف نظرة لهم لفترة ثم سمعت صوت يناديها عندما لفت وجهها لتجده اسر ارتمت رهف في احضانة باكية احتضنها اسر بقوة وبدا يربت على ظهرها كي تهدا نظر إلى الارض وجد والده رهف ملقاه على الارض والدماء تنزل منها اغمض عينيها فلا يستطيع رؤية هذا المنظر فماذا يحدث لهذه المسكينة التي شاهدتها وهي تقتل اما عند رهف احست بطوق النجاه والامان اخذها اسر واخرجها من هذا المكان المشؤم لتنسدر الستار على اشرار قصتنا هؤلاء لكن لا يوجد هؤلاء فقط بل المزيد والمزيد خرجت رهف مع اسر وهي مازالت متمسكة به بقوة كانها تقول له ارجوك فل تحميني من كل هؤلاء عندما شاهد سيف رهف وهي تخرج مع اسر اسرع اليها قبل راسها كانت رهف خائفة تمام احتضنها ثم عادت مجددا نحو حضن اسر.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة