قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية طموح فتاة للكاتبة قمر مرسي الفصل السادس والعشرون والأخير

رواية طموح فتاة للكاتبة قمر مرسي الفصل السادس والعشرون والأخير

رواية طموح فتاة للكاتبة قمر مرسي الفصل السادس والعشرون والأخير

مكرم : الف مبروك يا ليلين
ليلين: الله يبارك فيك يا مكرم
مكرم: عقبالك
لسه ليلين هترد لقيت ادم بيقول
ادم: انت نسيت أن هي متجوازه ولا لا
تصدمت ليلين جدا من رد فعله هي ومكرم
ليلين: انت بتقول ايه
ادم: بقول ايه بقول انك مراتى
ليلين: بس احنا هنطلق
ادم: بس لسه مطلقتيكش
راح ادم مسك ايد ليلين وخدها ومشى
ليلين: سيب ايدى انت بتعمل ايه
ادم سب أيدها يعمل ايه مبسوطه وهو قعد ساعه بيتكلم معكى ويقولك عقبالك.

ليلين: وفيها ايه هو ابن عمى وكمان احنا هنطلق فأكيد هتجواز مش هفضل طول عمرى مطلقه وغير أن مافيش حد عارف اللى انا متجوازه
تعصب ادم من كلامها
ادم : طيب لحد ماطلقك بقى اوعى تنسى انك مراتى وسبها ومشى
وقفت ليلين تبص عليه وهو مشى
بعد فتره خلصت حفله
في البيت عند ليلين كانت ليلين قعده يتجهز نفسها عشان العرض خالص فاضل عليه يومين ولازم تكون مستعده أثناء ترتيبها لحاجه رن تلفونها برقم غريب
ليلين: الو، مين معى.

مكرم: انا مكرم
ليلين: اه
مكرم: اذيك يا ليلين
ليلين: الحمدلله، وانت
مكرم: كويس
ليلين: انت جبت رقم منين صح
مكرم: من لارا
ليلين: اممم، اه عايز حاجه
مكرم: كنت عايز نتقابل بكره سوى ونتغداء مع بعض ايه رايك
ليلين: كانت هترفض بس بعد كده فتكرت ادم لم قالها بعد الحفله أن هي مالهاش علاقه بمكرم تانى
مكرم: ليلين روحتى فين
ليلين: موجوده
مكرم: تمام قولتى ايه
ليلين: موافقه
مكرم: تمام تحبى اجى اخدك من شغل
ليلين: تمام
مكرم: تمام.

قفلت ليلين مع مكرم وهي بتفكر في ادم لم يشوفها مع مكرم ايه هتكون رد فعله
في صباح تانى يوم
ليلين وهي فشركه و وقفه بتفرج على العارضات وهي يتدرب وهي بتشرف على تصميم
لقيت مكرم بيتصل بيها
مكرم : انا تحت مستنيكى
ليلين: تمام انا خلصت وجيها
مكرم: تمام
قفلت ليلين مع مكرم وراحت اخدت شنطتها ونزلت وهي نزله كان ادم خرج من مكتبه ومتواجه ناحيه لاساسنير
ادم: رايحه البيت
ليلين: لا
ادم: اومال رايحه فين
ليلين: دى حاجه متخصيكش.

ادم: بكل عصبيه من برودها لم سالك تردى عليه سمعه ولا لا
ليلين: لا مش هرد عليك وانا حره
لسه ادم هيتكلم معه فجاه لاساسنير جيه دخلت ليلين بسرعه وقفلت الباب بسرعه قبل ما يدخل معه
ادم: ماشى يا ليلين انا هوريكى
دخل ادم في لاساسنير تانى
خرجت ليلين من لاساسنير وهي راحت اتجاه مكرم
ليلين: اذيك يا مكرم
مكرم: الحمدلله، انتى كويسه
ليلين: اه الحمدلله
مكرم: يلا
ليلين: يلا.

لسه ليلين هتركب العربيه مع مكرم لقيت ادم بيمسك أيدها وبيشدها
ادم: رايحه فين
ليلين: وانت مالك
ادم بعصبية: انا بسالك تردى عليه سمعه ولا لا
ليلين لسه هترد لقيت مكرم بيرد
مكرم: رايحه معى
ادم: انا مش بكلمك انت
ليلين: ادم سيب ايدى
ادم: انتى تسكتى خالص وتعالى معى وانت يلا امشى ومالكش دعوه بمراتى سامع
مكرم: لا مش سامع وهي بنت عمى وهاخدها معى
راح ادم ضرب مكرم في وجه واحد ليلين وراح على العربيه ودخلها.

وقال السواق اطلع
ليلين بكل عصبيه انت ازاى تعمل كده
ادم: انا مش عايز اسمع صوتك سامعه
ليلين: لا مش سامعه وانا حره
ادم: لا مش حره انتى مراتى وتسمعى كلامى سماعه ولا لا
ليلين بخوف: سامعه
بعد فتره وصلوا تحت بيت ليلين
ادم بكل برود: وصلنا يلا انزلى
لسع ليلين هتنزل راح ماسكها ادم
ادم: لو شوفتك تانى مع زفت ده هتزعلى منى اوى
ليلين هزت راسها ونزلت
خرجت ليلين من العربيه ومشيت ودخلت البيت
مشى ادم.

دخلت ليلين البيت لقت لارا قعده مع فاطمه
لارا: تاخرتى ليه
ليلين: خلصت وجيت
لارا: طيب
دخلت لارا وليلين الغرفه
لارا: انا شوفتك وانتى نزله من غربيه ادم
ليلين: ماتفكرنيش بزفت ده
لارا: ليه
ليلين: هقولك
حكت ليلين كل لحصل معها
لارا: ادم بيغير عليكى
ليلين: ده مستحيل ده بيكرهنى وعايز يطلقنى
لارا: ومش يمكن حبك
ليلين: مستحيل
لارا: هنشوف
قعدو سوى تكلموا وبعد فتره مشيت لارا.

بعد يومين جه معاد العرض ولكل بيستعد عشان العرض وكل موجودين عائله ليلين وعائله ادم وكل موجود
ليلين: انا متوتره جدا
لارا: لا ماتقلقيش وكل حاجه هتبقى كويسه
ملك: أهدى خالص واكيد العرض بتاعك هيعجب كل الناس
مراد: ليلين حبيتى أهدى انتى خالص قريتى تخلصى كل حاجه
ليلين: حاضر
جاسر: يلا يا ليلين عشان العرض بتاعك هيبداء
ليلين: تمام
راحت ليلين ناحيه الفريق بتاعها وبتشوف العارضات وهم بيلبسوا تصميم بتاعها.

ادم كان وقف بيبص عليها
وراح ناحيه
ادم: بعد العرض ليكى مفاجاه عندى
ليلين: ايه هي مفاجاه
ادم: بعد العرض وراح سبها ومشى
ليلين مركزتيش مع اوى قد مركزت مع العرض
بداء العد تنزلى والعرض بداء يشتغل وليلين وقفه بتفرج وناس بداء تعجب تصميمها وكان موجود اكبر مصممين في عالم و عحبوا كده بتصميم بتاع ليلين وبعد فتره خلص العرض
ليلين وقفه متوتره جدا لحد ماسمعتهم مهم بيتكلموا على العرض بتاعها وكل معجب بتصميم.

طلع مصمم مشهور وهو بيتكلم على تصميم ليلين
وقال عرض شركه اتش اند ام هي الفازت ازاى كل سنه
طلع ادم للجمهور و راح ناحيه ومسك أيدها
ادم: احب قدملكوا مصممه ليلين هي لصممت لعرض ده
كل بداء يسقفلها وهي وقفه فرحانه وفجاه لقت ادم بيتكلم
ادم: ممكن تسمعونى لحظه
ادم وهو مايك انا نهارده بمناسبه سعيده دى حب اعترف بحاجه
ادم: ليلين انا بحبك جدا
وقفت ليلين مصدومه جدا من اللى بيحصل
ليلين: قولت ايه
ادم: بحبك
ليلين: ...

ادم: ليلين ردى عليه
ليلين: بكسوف وانا كمان بحبك
ادم فرح جدا وراح حضن ليلين وبعدين مسك أيدها وطلع خاتم شكله حلو
ادم: تقبلى تحوازتى
ليلين: موافقه
راح ادم حضن ليلين تانى
وكل وقف مبسوط بالحصل
عتمان: مش قولتلك يا سعد
هيفضلوا مع بعض
سعد: كان عندك حق ربنا يحفظهم
بعد العرض ماخلص
ادم راح لسعد يطلب منوا أن يخرج مع ليلين
ادم: عمى ينفع اخد ليلين شويه
سعد: طبعا يابنى ده هي مراتك
ادم: بس ماحديش يعارف وانا هعمل فرح ليلين كب.

سعد: طبعا يابنى ده هي مراتك
ادم: بس ماحديش يعارف وانا هعمل فرح ليلين كبير
سعد: اومال يابنى انا موافق
راح ادم اخد ليلين ومشيوا سوى
بعد فتره وقف ادم قدام البحر وكان متزين بطريقه جميله جدا تخطف الأنفاس كان الورد مفروش على لأرض وفي ترابيزه عليه و ورد و لاكل لبتحبوا ليلين
ليلين اول ماشفت كده تصدمت وفرحت جدا ولفت ل ادم
ليلين: عارفت منين أن كان نفسى ان ده يحصل معى.

راح ادم وحضن ليلين من خلف انا عارف حاجات كتير جدا
ليلين: زاى ايه
ادم: زاى مثلا انك كنتى بتحبنى قبل ماتعارفى ان انا جوازك
ليلين بصدمه ولفت ل ادم: انت عارفت ازاى
ادم: من لارا
ليلين: ايه
ادم: انا قبلت لارا في مطعم وهي اللى حكتلى على كل حاجه من اول ما عمى سعد هو لإجبارك على جواز لحد دلوقتي وقالتلى انك كنتى بتحبنى من قبل ماتعارفى فاضل ادم يحكى ليلين كل لارا قالتوا
ليلين بصدمه بس هي مقالتليش أن هي قابلتك.

ادم: عشان هي قالت مش عايزه حد يعارف وكانت عايزه تعارف انا بحبك ولا لا وهي لو ماكنتيش جت قالتلى وطلبت أن احنا نتقابل كان زمانى معارفيش الحقيقه انك بتحبنى ازاى مانا بحبك بظبط
ليلين: بس بكام لازم تقولى
ادم: مش مهم اهم حاجه دلوقتى إللى احنا مع بعض
ادم: طلع سلسله من جيبوا وعليها اسم ليلين ولبسها في رقبته وراح حضنها
ادم: بحبك
ليلين: وانا كمان
بعد فتره مشيت ليلين هي وآدم ورجعت البيت.

وطلع ادم معها وتفق مع سعد أن الفرح بعد اسبوع وجاسر ومراد قرار يتجواز معهم ويعملوا فرح كبير سوى
بعد أسبوع في قاعه كبيره جدا وموجود فيها صحافه واكبر مصممين في عالم وراجل عمال بيحضر فرح كبر عائله في بلد
كانت البنات جهزو فوق وطلع كل اب عشان ياخد بنت وينزل بيها العريسها
نزل سعد وهو مسك ليلين وراح ل ادم وقالوا خلى بالك عليه مسك ادم ايد ليلين وباسها دى في عينى بعد فتره نزلت لارا في ايد رامى.

وهو بيتقدم من جاسر وبيقول خلى بالك على نفسك ضحك جاسر وكل على كلام رامى مسك جاسر بايد لارا وقالوا في عينى بعد فتره نزلت ملك في ايد عتمان وراح ناحيه مراد وقالوا خلى بالك عليه
مراد مسك ايد ملك وباسه رأسها وقولو في عينى
تجهوا ناحيه صله راقص وكل واحد بداء في رقص مع شريكه وبعد فتره خلص الفرح وكل واحد طلع جناحه في الفندق
في جناح ليلين وآدم
ادم: بحبك
ليلين: وانا كمان
بعد مرور خمس سنوات.

كانت ليلين قعده هي ولارا وملك واسيل بنت ليلين بتلعب مع رهف بنت ملك
فهد ابن لارا بيلعب مع ادهم ابن ليلين
جاسر: يلا ياجماعه عشان ناخد صوره سوى
تجمع كل واحد جمب مراته واولاد
ادم وقف وشيل اسيل وليلين وقفه وادهم قدامه وجاسر ولارا وفهد ومراد وملك وبنتهم رهف تصور صوره سوى.

تمت
نهاية الرواية
أرجوا أن تكون نالت إعجابكم
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة