قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية طريق الهلاك للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس عشر

رواية طريق الهلاك للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس عشر

رواية طريق الهلاك للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل السادس عشر

إيلاف(بقلق): دارك.
إيلاف(بدموع): فتح عينك أرجوك فتح عينك.
إيلاف قعدت تهز في دارك كتير، إيلاف حطت ايديها على رأسه حست بدم على ايدها...
إيلاف بصت بصدمة لدارك و بصت لايدها اللي مليانة بدم دارك.
إيلاف بصت حواليها رفعت رأس دارك من على الأرض و حطتها على رجلها و لقت صخرة كبيرة دارك اتخبط فيها.
إيلاف(بدموع): يا رب أعمل إيه.
إيلاف ضغطت على جرح دارك تمنع الدم، تليفون دارك رن.

إيلاف دورت في جيب دارك على تليفونه بسرعة لغاية ما لقته، الخط اتفتح.
رائد(بالألمانية): دارك ا.
إيلاف(بدموع): رائد تعالى بسرعة دارك مغمي عليه و لازم يتنقل مستشفى حالا.
رائد(بقلق): أنتوا فين؟
إيلاف(بدموع): معرفش.
رائد(بقلق): اوصفيلي حواليكي ايه؟
إيلاف(بدموع): غابة قريبة من المطار اللي كنت هسافر فيه المرة اللي فاتت.
رائد(بقلق): طب خليكي مكانك لغاية ما اجي و.
رائد(بقلق): إيلاف إيلاف.
إيلاف(بدموع): وقته ده.

إيلاف بصت حواليها بخوف و بص لدارك، إيلاف سندت رأسها على الشجرة اللي جمبها و بدأت تعيط.
إيلاف كل شوية تفحص نبض دارك، إيلاف بعد فترة سمعت دارك بيكح.
إيلاف: دارك سامعني؟
إيلاف: دارك.
دارك فتح نص عينه بتعب و بص لإيلاف اللي كانت منهارة في العياط، دارك غمض عينه تاني.
إيلاف: متغمضش عينك خليك صاحي.
إيلاف ضربت دارك على خده بخفة و هو فتح عينه و حاول يحرك رأسه اتوجع.

دارك سند على كتف إيلاف و حاول يعدل قعدته، إيلاف ساعدته و هو سند بجسمه على الشجرة اللي وراهم.
إيلاف(بدموع): لازم نروح مستشفى في أقرب وقت هتنزف دم كتير هنا.
دارك(بخفوت): شايفة في حل مثلا!
دارك(بخفوت): حتى هنا مفيش شبكة بشكل ثابت.
إيلاف(بدموع): كلمت رائد من شوية و بعدها التليفون قفل.
دارك بص لإيلاف اللي بتعيط على الحال اللي هي بقت فيه، دارك مسك ايد إيلاف و شدها ناحيته.

دارك(بخفوت): مسموحلك تعيطي لما تيجي تموتي.
إيلاف(بدموع): و اللي احنا فيه مش موت الله أعلم هنطلع من هنا و لا لا.
دارك(بخفوت): و مين قالك إني هسمحلك تموتي.
إيلاف(بدموع): متتكلمش كتير علشان جرحك.
سمعوا صوت خطوات حد قريبة منهم، دارك شد إيلاف ناحيته و حاوطها بايده.
دارك(بهمس): متطلعيش صوت.
إيلاف خبت وشها في دارك و قعدت تعيط بصمت، دارك ضمها ليه و بص حواليه بوجع شديد حاول يقاومه.
دارك(بخفوت): قومي.

إيلاف قامت وقفت و سندت دارك اللي حط دارعه على كتفها و هي حاوطت خصره بايده و بدأوا يمشوا، دارك كان حاسس بضعف شديد في جسمه و كان بيقاوم.
إيلاف: هنروح فين دلوقتي؟
دارك(بخفوت): معرفش.
إيلاف: أنت مش خبير بالأماكن اللي زي دي؟!
دارك(بخفوت): حد قالك إني عايش هنا!
إيلاف: طب.
إيلاف: بص في نور جاي من هناك كدة.
دارك و إيلاف مشيوا ناحية الضوء اللي جاي من مكان ما في الغابة، إيلاف وقفت لقت مجموعة أشخاص موجودين.

إيلاف(بالألمانية): ممكن مساعدة؟
الشباب قربت من إيلاف و دارك و أول ما لقوا دارك متصاب سندوه.
شاب(بالالمانية): طبعا أكيد.
بنت(بالألمانية): حصل ايه؟
إيلاف(بالالمانية، بتوتر): كنا بنتجول مع بعض في مكان قريب و طلعوا علينا مجموعة أشخاص فاضطرينا نمشي من الطريق ده و أخيرا وصلنا ليكم.
شاب2(بالالمانية): جرحه شكله عميق.

إيلاف(بالالمانية): أنا دكتورة لو معاكوا على الأقل علبة اسعافات اولية لحد ما نخرج من هنا و نروح المستشفى.
بنت2(بالالمانية): اه اه لحظة.
شاب(بالالمانية): ندخل الخيمة الاول.
جابوا علبة اسعافات أولية لإيلاف، دارك بص لإيلاف بضيق و غمض عينه.
إيلاف بدأت تطهر جرح دارك و مسحت كل الدم اللي حوالين الجرح، ربطت الجرح بشاش و لفت الشاش حوالين رأسه.
إيلاف(بالالمانية): ممكن ماية؟
شاب(بالالمانية): اتفضلي.

إيلاف شربت دارك ماية، دارك كان نايم على رجل إيلاف.
بنت(بالالمانية): انتوا متجوزين؟
إيلاف(بالالمانية): اه.
بنت2(بالالمانية): جوزك وسيم.
إيلاف(بالالمانية): شكرا.
شاب(بالالمانية): تأكلي؟ واضح أنه نام.
إيلاف(بالالمانية): لا شكرا مش عايزة.
شاب2(بالالمانية): واضح أنك خايفة.
إيلاف(بالالمانية): على الاطلاق نهائي.
إيلاف(بالالمانية): شكرا ليكم على اللي عملتوه معايا انا و جوزي...

بنت2(بالالمانية): نتعرف، أنا فيكتوريا.
بنت(بالالمانية): أنا لوسيا.
شاب(بالالمانية): ?ان.
شاب2(بالالمانية): أنا جون.
إيلاف(بالالمانية): أنا إيلاف و جوزي دا.
إيلاف(بالالمانية): جاسم.
فيكتوريا(بالالمانية): أنتم عرب؟
إيلاف(بالالمانية): اه.
?ان(بالالمانية): جيتوا سياحة و لا شهر عسل و لا إقامة؟
إيلاف(بالالمانية): شهر عسل.
لوسيا(بالالمانية): حرام تكونوا جايين شهر عسل و يحصل كدة فيكم.

إيلاف(بالالمانية): قدر بقى و نصيب.
جون(بالالمانية): مش هينفع تمشوا حاليا الجو ليل. أحنا كنا هنمشي بكرة تستنوا و تمشوا معانا.
إيلاف(بالالمانية): تمام هكون ممتنة ليكم أوي بجد شكرا ليكم.
إيلاف(بالالمانية): و هخلي جوزي لما يفوق يرد جميلكم ده.
جون(بالالمانية): احنا بنعمل خير.
إيلاف ابتسمت ليهم و بصت على دارك اللي نايم بعمق على رجل إيلاف ملست على شعره ببطء.
لوسيا(بالالمانية): هنسيبكم دلوقتي.

إيلاف(بالالمانية): تمام بعتذر لو تعبتكم معايا.
فيكتوريا(بالالمانية): لا عادي.
كان معاهم خيمة إضافية، كل ثنائي نام في خيمة...
إيلاف حاولت تنام لكن معرفتش بصت على دارك و بصت حواليها و مسكت ايد دارك...

-في مكان تاني...
عند حازم.
أدهم(باستغراب): شغف!
حازم قام من مكانه و راح للترابيزة اللي شغف متواجدة عليها مع شاب غريب عن حازم.
حازم(بحدة): شغف.
شغف(بخضة): انت!
شغف بصت للشاب اللي قدامها و بصت لحازم و قامت وقفت بسرعة.
شغف(بتوتر): أستاذ كريم و ده أستاذ حازم.
حازم: بجد! افتكرته مش كريم.
أدهم: احم.
حازم: الحق يا ادهم ده طلع كريم.
شغف(بتوتر): استاذ حازم استاذ كريم يكون.

كريم: أهلا بحضرتك استاذ حازم أنا ابقى أستاذ كريم مسؤول عن توظيف الشباب اللي مش لاقية شغل و الآنسة شغف كلمتني و اتقابلنا اعتقد مفيش مشكلة عند حضرتك.
حازم: لا في خطيبتي مش هتشتغل.
حازم: تقدر تمشي اتفضل.
حازم زق كريم بعيد عن الترابيزة اللي كان قاعد عليها، كريم بص لحازم باستحقار و خد حاجته و مشي.
أدهم: اهدي.
حازم: من غير و لا كلمة قدامي.
حازم: نتقابل بعدين يا ادهم.

حازم شد شغف من ايديها و خرج بره الكافيه و ركبها عربيته و بدأ يسوق ناحية شقته.
أدهم: ابن المجنونة.
شغف: علفكرة بقى ا.
حازم(بحدة): علفكرة بقى انا مش طايق صوتك فاخرسي لحد ما نوصل.
حازم وقف العربية قدام العمارة و نزل و شد شغف معاه لفوق، شغف مصدومة من أسلوبه.
حازم(بحدة): ادخلي.
شغف: علفكرة انت اه ساعدتني لكن مش تتحكم فيا بالطريقة دي.
حازم: ممكن افهم كلمتيه ازاي و انتي مش معاكي موبايل!
شغف: من التليفون الارضي.

حازم: و عرفتيه منين؟
شغف: من الجريدة اللي البواب بيجيبها كل يوم.
حازم: كلمتيه بقى عايز أفهم ازاي كلمتيه و ليه علشان خاطر ايه الشغل و قولتلك هشغلك عايزة ايه تاني.
شغف: مش عايزة ابقي تقيلة عليك اوي كدة.
شغف: و كمان فيها ايه لو شفت شغل تاني عادي يعني اشتغل الاتنين و اجيب فلوس اكتر.
حازم(بحدة): قولتلك متنزليش من البيت برضو نزلتي ليه ممكن افهم؟!

شغف: اتخنقت الله ممنوع اتخنق طول النهار في الشقة حياتي الاول كانت احسن بكتير.
حازم: طالما كان حياتك احسن هربتي ليه ها ردي!
حازم: بس تصدقي عندك حق انا مالي بيكي.
حازم: انزلي براحتك و دوري على شغل براحتك و طلعي ورقك براحتك...
حازم: انتي هنا مأجرة الشقة و ليا إني اخد فلوسي اول ما تمسكي فلوس في ايدك.
حازم: عن اذنك.
حازم ساب شغف و خرج بره الشقة، شغف قعدت على الكنبة مستغربة أسلوب حازم و متضايقة من غير سبب.

-في مكان تاني.
عند رائد.
طاهر لمحه و هو خارج بره البيت وقفه.
طاهر: رايح فين؟
رائد: كلمت دارك من شوية ردت عليا إيلاف و قالت أنه مغمي عليه و موجودين في غابة.
طاهر: ازاي يعني!
رائد: معرفش هروح ادور عليهم.
طاهر: أنا جاي معاك
طاهر و رائد خرجوا بره البيت، في نفس اللحظة في مجموعة أشخاص ملثمين دخلوا البيت و بدأوا يدورا على الأشخاص اللي موجودة في البيت.

جوليا خرجت بره أوضتها كانت نازلة المطبخ لقت شخص حاوط رقبتها بحبل.
جوليا وقعت في الارض و قعدت ترفص برجليها.
جوليا(بصريخ): كمال.
كمال قام من نومه مفزوع بسبب صوت جوليا و كان لسة هيخرج لقى شخص في وشه ضربه في بطنه.
كمال تفادي الضربة التانية و مسك ايده و كسرها و زقه على الأرض، كمال نزل لتحت و ضرب الشخص اللي كان بيخنق جوليا.
جوليا قعدت تكح كتير و مكنتش قادرة تأخد نفسها، كمال جري ناحيتها و خدها في حضنه.

كمال: انتي كويسة؟
جوليا: اه أصلي فين؟
جوليا قامت بسرعة لأوضة أصلي لقت شخص ضربها على رأسها و وقعت مغمي عليها، الشخص كان لسة هيضربها بالنار جوليا مسكت فازة و ضربته بيها على رأسه.
جوليا(بقلق): أصلي أصلي.
جوليا حاولت تفوق اصلي كتير معرفتش.
عند كمال.
كمال كان حواليه تلت أشخاص كان بيضربهم بأقصي قوته، في نفس اللحظة دخل ريان من باب البيت.
ريان(بقلق): كمال.
كمال: اطلع انت شوف جوليا واصلي بسرعة.
ريان: طيب.

ريان طلع لفوق لقى جوليا و أصلي راح ناحيتهم.
جوليا(بصوت عالي): حاسب.
ريان لف بسرعة و ضرب الشخص اللي كان وراه في بطنه برجله، في شخص تاني جه لريان و ضربه بوكس في وشه ريان ردله الضربة و طلع سلاحه و ضربه بيه.
كمال خلص مع اللي تحت طلع لفوق قرب من أصلي شاف النبض بتاعها لقى في نبض.
كمال: لازم نسافر حالا لألبرتو.
كمال: اتصل بيه يا ريان.
ريان: تمام.

بعد فترة، كمال شال أصلي على كتفه و خد جوليا و خرجوا بره البيت و معاهم ريان.

-في الصباح الباكر...
عند إيلاف و دارك.
دارك فاق من نومه و هو حاسس بوجع شديد و صداع في رأسه، دارك رفع ايده ناحية رأسه لقاها ملفوفة بشاش.
دارك حاول يتحرك لقى إيلاف ماسكة ايده رفع عينيه ليها، إيلاف كانت نايمة و هي قاعدة.
دارك قام اتعدل و حط ايده على رأسه بوجع.
دارك قام وقف و بص حواليه باستغراب، دارك حاول ينيم إيلاف. إيلاف مالت بجسمها على الارض و نامت.
دارك خرج بره الخيمة، قربت منه لوسيا.

لوسيا(بالالمانية): أحسن؟
دارك(بالالمانية، باستغراب): اه.
?ان(بالالمانية): أكيد مش فاكر اللي حصل يا لوسيا عرفيه.
لوسيا(بالالمانية): مش فاكر!؟
دارك(بالالمانية): يعني.
فيكتوريا(بالالمانية): زوجتك جابتك لهنا و هي اللي لحقتك و عملتلك اسعافات أولية.
جون(بالالمانية): كانت قلقانة عليك جدا.
دارك(بالالمانية): شكرا ليكم.
لوسيا(بالالمانية): بس زعلت حرام تكونوا جايين شهر عسل و يحصلكم كدة.
دارك(بالالمانية): قدر.

جون(بالالمانية): تعالى كُل.
?ان(بالالمانية): هي لسة نايمة؟
دارك(بالالمانية، بحدة): اه. عايز حاجة؟
فيكتوريا(بالالمانية): أصله اتجرح و إيلاف عرفتنا امبارح أنها دكتورة صح.
دارك(بالالمانية): هي حاليا نايمة.
بعد فترة، إيلاف صحيت من نومها و بصت حواليها بقلق.
إيلاف: دارك!
إيلاف خرجت بسرعة بره الخيمة.
فيكتوريا(بالالمانية): صباح الخير.
إيلاف(بقلق، بالالمانية): فين دارك؟
فيكتوريا(بالالمانية): را.

جون(بالالمانية): حضرة الدكتورة ا.
جون لقى إيلاف بتجري ناحيته، دارك رفع رأسه ليها و اتصدم لما لقى إيلاف حضنته.
إيلاف(بخفوت): كنت فين؟ قلقتني.
دارك حضن إيلاف و حاوطها بايده و باس رأسها...
دارك: أنا كويس متقلقيش.
?ان(بالالمانية): زوجك قوي رغم أنه تعبان الا أنه ساعدنا كتير علشان نجيب حطب.
جون(بالالمانية، بضحك): افتكرناكي مش هتقومي دلوقتي.
دارك(بهمس): انتي كويسة؟

إيلاف هزت رأسها ببطء بمعنى اه، بِعدت عن دارك اللي مسك ايديها و راحوا كلهم ناحية البنات.
جون(بالالمانية): حضرة الدكتورة ممكن تساعديني و تشوفيلي الجرح.
لوسيا(بضحك، بالالمانية): معلش شوفيه لأنه عنده فوبيا.
إيلاف(بابتسامة، بالالمانية): لا عادي.
إيلاف(بالالمانية): هات علبة الاسعافات.
إيلاف قعدت و بدأت تطهر جرح جون تحت نظر دارك اللي بِعد نظره بسرعة أول ما لمحته إيلاف و بصتله باستغراب.

إيلاف(بابتسامة، بالالمانية): متخافش مش جرح كبير.
فيكتوريا(بالالمانية): اتفضل.
دارك(بالالمانية): شكرا على القهوة.
إيلاف(بالالمانية): لا القهوة غلط عليك.
إيلاف جريت ناحية دارك و قعدت جمبه و مسكت كوباية القهوة منه.
إيلاف(بالالمانية): خطر عليه و هو في الحالة دي.
دارك(بالالمانية): و انا عايز اشربها و دلوقتي.
إيلاف(بالالمانية): لا انا قولت غلط.
دارك(بالالمانية): إيلاف جيبي القهوة.

إيلاف(بالالمانية): عايز كوباية القهوة؟
دارك(بالالمانية): اه.
إيلاف شربت القهوة كلها مرة واحدة و مدت ايديها بكوباية القهوة لدارك اللي بصلها بصدمة، كل اللي موجودين ضحكوا عليهم.
إيلاف(برفعة حاجب): مش قولت عايز كوباية القهوة اتفضل.
دارك زق ايد إيلاف و بص الناحية التانية، إيلاف قربت منه أكتر.
إيلاف(بضحك): مقموص؟
دارك(بحدة): لا و ابعدي عني.
دارك حس بوجع في رأسه و رفع ايده لمكان الجرح.
إيلاف: حاسس بوجع؟

دارك: لا.
دارك(بالالمانية): هنمشي امتى؟
لوسيا(بالالمانية): كمان شوية.
لوسيا(بالالمانية): تغيري هدومك يا إيلاف؟
إيلاف بصت لدارك و بعدها بصت ل لوسيا.
إيلاف(بالالمانية): الصراحة ه.
دارك(بالالمانية): تمام.
?ان(بالالمانية): اجبلك تي شيرت بدل اللي عليه دم ده.
دارك(بالالمانية): متشكر ليكم و بعتذر لو تقلنا عليكم.
فيكتوريا(بالالمانية): لا خالص أنتوا لطاف اوي.

دارك خد هدوم من ?ان و إيلاف خدت هدوم من لوسيا و الاتنين دخلوا الخيمة.
إيلاف: هتخرج لغاية ما أخلص و.
إيلاف رجعت لورا لما لقت دارك قلع التي شيرت بتاعه، إيلاف لفت ضهرها ليه بسرعة.
إيلاف(بضيق): مكنش يصح اللي أنت عملته.
دارك ساب إيلاف و خرج لما غير التي شيرت، إيلاف بدأت تغير هدومها هي كمان.
إيلاف لبست شورت باللون الأبيض لغاية الركبة و فوقه تي شيرت بكم باللون الاسود، رفعت شعرها على شكل كحكة عاليه.

إيلاف خرجت ليهم و بدأوا يجهزوا حاجتهم علشان يتحركوا.
كانوا ماشين كلهم و بيضحكوا و يهزروا.
جون(بالالمانية): في ريحة وحشة هنا يلا نتحرك بسرعة.
دارك وقف و وطي مسك المسدس اللي عليه بصمات إيلاف و حطه ورا ضهره.
دارك لسة هيقوم حس بدوخة إيلاف مسكت ايده و سندته و بدأوا يمشوا.
خرجوا بره الغابة و وصلوا للطريق الرئيسي.
جون(بالالمانية): ليه في فرق انقاذ هنا!
رائد(بقلق): دارك.

رائد جري على دارك بسرعة و حضنه، طاهر قرب من إيلاف اللي بصتله بحدة و وقفت جمب دارك اللي لاحظ تصرفها.
دارك(بحدة): ليه جبت فرق انقاذ فاكرني يعني مش هعرف اتصرف.
دارك(بحدة): و لما يحققوا في امري او إيلاف هترتاح.
لوسيا(بالالمانية): هنمشي احنا.
إيلاف(بالالمانية): باي سعيدة بلقائكم.
دارك(بحدة): و انت كمان فين دماغك يا طاهر؟
طاهر: خلاص هخليهم يخلعوا يا دارك.
رائد: طب انت كويس؟

إيلاف: لازم نروح المستشفى نعمل اشعة علي المخ.
دارك(بحدة): لا انا كويس.
إيلاف: براحتك بس انا قولت ممكن يبقى في نزيف داخلي أو.
طاهر(بحدة): بس بس بتفولي على الواد.
إيلاف لا رد.
طاهر: روحوا انتوا و انا جاي وراكم هحل الامر هنا معاهم.
دارك و إيلاف ركبوا مع رائد في عربيته، رائد بدأ يسوق ناحية البيت.
إيلاف(بتنهيدة): أوف امتى هخلص منكم بقى!
دارك(ببرود): احنا اللي هنصدق نخلص منك.

بعد فترة وصلوا للبيت نزلوا من العربية و دخلوا لقوا الاشخاص مرمين على الارض اللي مغمي عليه و اللي مكسور.
رائد: إيه ده!
دارك: هما فين؟
إيلاف: هو حصل ايه!
رائد و دارك طلعوا لفوق و ملقوش حد، رائد طلع تليفونه لقى ماسدج من كمال.
رائد: سافروا لألبرتو.
نزلوا لتحت لقوا طاهر دخل من باب البيت.
طاهر: ايه اللي حصل؟!
إيلاف(بحدة): و هو أنت مش عارف!
دارك: سافروا لألبرتو و شكل في هجوم حصلهم.

إيلاف(بحدة): هو مش الباشا السبب.
رائد: قصدك إيه يا إيلاف؟
دارك بص لطاهر و بعدها بص لإيلاف باستفهام.
إيلاف: فاكر لما سألتك الصبح على الأوضة اللي لقتني واقفة قدامها.
دارك(باستغراب): اه.
إيلاف: قبل ما انزل سمعت صوت جاي من الاوضة دي و حد بيتكلم و بيقول أنه هيقتلهم النهاردة.
طاهر: و مين قالك أنه انا!
إيلاف: لأنها كانت أوضتك و لما نزلت لتحت مكنتش موجود.
طاهر: دارك انت مصدق الهبل ده!

رائد: أكيد بيتهيألك يا إيلاف.
إيلاف: لا أنا متأكدة إني سمعت صح.
طاهر: مالك يا دارك ساكت ليه انت مصدقها؟
دارك: هنسافر روسيا كمان ساعة اجهزوا.
إيلاف: أنت مش هتعاقبه!
طاهر: أنتي بتقولي ايه! ما تقول حاجة يا دارك انت مصدقها.
طاهر: رد يا دارك.
إيلاف: أكيد بيفكر في خيانتك.
طاهر(بغضب): ان.
دارك(بحدة): اخرسوا مش عايز اسمع كلمة منكم انتوا الاتنين.
دارك(بحدة): رائد خد إيلاف بعيد.
رائد: حاضر.

رائد مسك ايد إيلاف و طلعوا للدور التاني، دارك بص لطاهر و قعد على الكنبة اللي قدامه.
إيلاف(بضيق): سيب ايدي يا رائد.
رائد: مكنش يصح اللي عملتيه ده.
إيلاف قعدت على السرير و حطت وشها بين ايديه، بعد فترة لقت قدامها دارك.
دارك: قومي هنتحرك.
إيلاف: أنت مصدقني؟
دارك: لا.
إيلاف(بضيق): مش مهم أصلا.
إيلاف سابت دارك و نزلت لتحت ربعت ايديها و بصت لطاهر بضيق، طاهر بصلها بغضب و سابها و ركب عربيته و اتحرك.

دارك: يلا اركبي.
إيلاف فتحت باب العربية و ركبت جمب دارك.
إيلاف(بضيق): هتسوق و أنت تعبان؟
دارك(ببرود): ميخصكيش في حاجة.
دارك ساق و وراه عربيات طاهر و رائد.
كان في عربية نقل جاية قدام دارك، دارك حاول يفرمل لقى مفيش فرامل في العربية.
إيلاف(بقلق): في ايه؟
دارك: مفيش فرامل.
طاهر(بصوت عالي): دارك.
دارك: مفيش فرامل.
دارك مكنش عارف يوقف العربية حاول كتير، إيلاف بصتله بقلق شديد.

فجأة طاهر ساق بسرعة كبيرة و وقف قدام عربية النقل و عربية دارك.
إيلاف اتصدمت من تصرف طاهر.
دارك(بصوت عالي): لا يا طاهر.
طاهر غمض عيونه و استسلم للأمر الواقع.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة