قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية طبيبة قلبي الجزء الأول للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس والعشرون

رواية طبيبة قلبي الجزء الأول للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس والعشرون

رواية طبيبة قلبي الجزء الأول للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الخامس والعشرون

حياة خبطت علي الباب و دخلت علطول.
ليث كان مودي ضهره للباب.
فريد(بصدمة): ليث...
نعيم اتصدم لما شافها و عاصم قام وقف بصدمة و ذهول...
ليث بص علي الباب لقي حياة و شتمها في سره.
ليث(لنفسه): الله يخرب بيتك يا حياة. بس ايه الجمال ده؟!
ليث(لنفسه): ايه اللي انا بقوله ده؟
فهد(لنفسه): كدة الخطة انتهت...
نعيم(لنفسه بصدمة): ازاي مستحيل!
عاصم(لنفسه بصدمة): ازاي عايشة ايه ده؟
حياة(لنفسها): هو انا شكلي عكيت الدنيا.

ليث قام بكل برود و حط ايده علي خصر حياة.
ليث(بهمس): بتعرفي تمثلي؟
حياة(بهمس): بيقولوا...
ليث(بهمس): هنشوف.
ليث: اقدملكوا مراتي. مدام ليث.
عاصم: احم اهلا.
ليث(باستغراب مصطنع): مالك قومت كدة اول ما شوفتها؟
ليث: اكيد بسبب جمالها صح.
حياة(برقي): اهلا تشرفت بحضراتكوا.
حياة: حبيبي هستناك بره.
ليث: لا روحي استنيني علي مكتبي هنهي الاجتماع حالا.
ليث خد حياة و قعدها علي كرسي مكتبه، و راح لترابيزة الاجتماعات.

ليث: آسف بس انا وعدت مراتي بأني هخرجها النهاردة.
نعيم: اه احم طب نيجي في وقت تاني.
ليث: بعتذر هخلي فريد يحدد ميعاد معاكوا تاني.
نعيم: اكيد ان شاء الله.
حياة(لنفسه بسخرية): و انت تعرف ربنا اوي.
عاصم: تشرفت بحضرتك يا مدام حياة.
حياة: انا اكتر...
عاصم و نعيم خرجوا.
نعيم(بصدمة): انا مش مصدق.
عاصم: و حياتك و لا انا. بس المفروض ايه اللي يحصل؟

نعيم: انا شايف انها عملت حادثة ممكن تكون فقدت الذاكرة لانها مأبدتش بأي رد فعل خالص...
عاصم: شايف كدة برضو.
نعيم: كله اللي هنعمله هنأخد فلوس ليث ده و نمشي.
عاصم: بس هي لسة جميلة زي ما هي.
نعيم(بحدة): عاصم ايه هتحن و لا ايه؟
عاصم: لا بس مستغرب ازاي عايشة و كمان متجوزة اكبر رجل اعمال ازاي هتجنن و اعرف...
عند ليث.
فريد: ليث.
ليث(بعصبية): اخرج انت و فهد حالا...

فريد و فهد خرجوا من الاوضة. ليث قرب من حياة و هي قاعدة علي الكرسي و متوترة و حاوطها و هي قاعدة علي الكرسي.
ليث: ممكن افهم ايه اللي جابك؟ و ايه المسخرة اللي انتي لابساها دي؟
حياة(بتوتر): هو ايه انا زهقت من البيت فقولت اجي هنا مكنتش اعرف انك مجتمع بيهم.
ليث: و بالنسبة للي انتي لابساه.
حياة(بشوية شجاعة): ماله؟ حلو اهو.
حياة حاوطت رقبة ليث بأيديها الشمال و قربته منها.
حياة: مش بيفكرك بحاجة.

حياة لاحظت نظرات و بلعت ريقها بصعوبة.
حياة: غض بصرك غض بصرك.
ليث: مش انتي بتقولي بيفكرني بأيه؟
حياة: ايوه بس نظراتك قذرة اوي.
ليث: مش مراتي.
حياة: اوف انا همشي.
ليث: بما انك جيتي هنا يبقي مش هتروحي الا معاايا...
حياة: لا مش هسلم منك.
ليث: متخافيش.
حياة: لا اخاف.
ليث: طب لابسة كدة ليه و عاملة في نفسك كدة ليه؟
حياة: ليث.
ليث: نعم.
حياة(بتردد): ا اا ن تت م شش(انت مش).
ليث: بطلي تردد و اتكلمي علطول.

حياة: انت مش هتقول انت حاسس بأيه...
ليث: حياة.
حياة: نعم.
ليث: انا بسأل نفسي يا تري كام واحد شافك بالروچ ده؟
حياة(بصدمة): ها؟
ليث قرب من حياة و (لخيالكوا)...
حياة: ربنا يأخدك انت مش عارف اني تعبانة.
ليث: كنتي بتقولي ايه؟
حياة(بغضب): مبقولش.
ليث: زعلانة؟
حياة(بغضب): معرفش.
ليث قرب من حياة و باس رأسها.
ليث: آسف. كنتي جاية ليه بقي؟
حياة: انت حاسس بأيه من ناحيتي؟
ليث: ليه بتسألي؟
حياة: مش هتموت لو مجاوبتش.

ليث: تسمحيلي اجاوب علي سؤالك بعد ما اخلص من حكاية عمك و ابنه.
حياة: اللي هو امتي؟
ليث: اقل من اسبوع.
حياة: طيب.
ليث: طب ايه نسيتي هنخطب ل فريد. و اه قررت خطوبة نازلي و كريم بعد ما تتعافي انتي.
حياة: ماشي براحتك. هما بيعتبروك اخوهم الكبير.
ليث: طب قومي مكاني...
حياة: لا مرتاحة هنا.
ليث: و انا اشتغل من فين؟
حياة(بخبث): تعرف بيقولوا لما حد بيحب حد بيحط صورته دايما قدامه...

ليث(لنفسه): اللعنة علي عنادك يا حياة. و اللعنة علي غبائي يا ريتني كنت شلت الصور.
ليث: مش بالضرورة و ممكن حد يحط صور حد قدامه علشان يفتكر هدفه.
حياة: ممكن ليه لا؟ بس الارجح انه يكون بيحب.
ليث: و الارجح انه يكون بيفتكر هدفه.
حياة: ليث نهاية علاقتنا ايه بليز جاوبني علي السؤال ده...
ليث: م، قبل ما ليث يجاوب الباب خبط.
حياة(بغضب): اوف ينعل ابو كدة.
ليث: متشتميش.
ليث: ادخل.

السكرتيرة: ليث بيه فاضل نص ساعة علي اجتماع مستر شريف...
حياة: الغيه هو مشغول معايا.
ليث: لا لا متلغهوش. انا جاهز يا فاطمة.
فاطمة: تمام عن اذنك...
حياة(بدموع): للدرجة دي الاجتماع اهم مني.
ليث: يا بنتي مش كدة.
ليث(لنفسه): متبررش دلوقتي. هتتأكد انك بتحبها.
ليث(ببرود): يعني الاجتماع و شغلي شئ مهم بالنسبة ليا و كمان احنا كنا بنتكلم في تفاهات.
حياة: عندك حق. كل حاجة تفاهات.

حياة: آسفة اني جيت هنا و شكرا لانك هتساعدني و هترجع حقي و حق اخواتي.
حياة: بس عرفت اجابة سؤالي.
ليث بصلها باهتمام و منتظر ردها.
حياة: بعد ما حضرتك تجيب ليا حقي انا و انت هنطلق بشكل حضاري و هننسي بعض. بس جميلك مش هنساه عن اذنك يا ليث.
حياة قامت و اتحاملت علي رجليها و مشيت كأنها كانت بتهرب من نظراته و وقفت تاكسي و ركبته و هي بتحاول تمنع دموعها...

ليث اتصدم من تفكيرها و من اللي هي قالته و مفاقش الا و السكرتيرة بتخبط الباب و دخلت.
السكرتيرة: احم ليث بيه مستر شريف فاضله خمس دقايق.
ليث: طيب. ناديلي فريد و فهد.
فريد و فهد جه و اتكلموا و شريف جه و ليث بدأ الاجتماع...

-في مكان تاني.
في قصر ليث.
تالا: اوف اخيرا خلصنا من كاميليا.
صفاء: الحمد لله.
نازلي: الصراحة مكنتش بطيقها.
ادهم: لاحظوا ان اللي انتوا بتتكلموا عليها دي امي.
فردوس: معلش يا حبيبي هما مش قصدهم...
ادهم: طيب.
صفاء: ما صدقت ان حياة و ليث بقوا احسن من الاول.
فردوس: الحمدلله.
محمد: مساء الخير.
الكل: مساء النور.
محمد: هطلع انام محدش يصحيني كان دكتور رخم.
نازلي: معلش استحمل.
محمد: مستحمل.

محمد طلع خد دوش و نام. و بعد فترة جه نعمان.
نعمان: اهلا.
نازلي: مالك وشك قالب ليه؟
نعمان: حنين لابسة جيبة قصيرة قولتلها اطلعي غيريها عاندت روحت زعقت ليها و هي قعدت تعيط، قولتلها مفيش دروس و طلعتها بيتها و جيت.
تالا: كنت تفهمها براحة.
نعمان: هي عنيدة اعملكوا ايه؟
فردوس: اسأل ليث لان حياة عنيدة برضو قوله بيتعامل معاها ازاي...
نعمان: فكرة. لما يجي.
نعمان: هطلع انا باي.
نعمان طلع علي اوضته و نام علطول.

في الجنينة.
ادم: عايزة تخرجي؟
حور(بفرحة): اه.
ادم: اطلعي البسي و هخرج انا و انتي يلا.
حور: طيب.
حور طلعت جري علي اوضتها.
فردوس: حور حور.
ادم: سيبيها هخدها و نخرج.
ادهم(بخبث): تحب اجي معاكوا؟
ادم(بغيظ مكتوم): براحتك.
ادهم(بخبث): لا بقي مرة تانية.
ادم: طالع اغير هدومي.
صفاء: طب خلي بالك منها.
ادم: طيب.
فردوس: ادم مش هوصيك متبعدوش.
ادم: طيب.
ادم طلع و غير هدومه و نزل لقي حور مستنياه و فرحانة.
ادم: يلا.

ادم مسك ايد حور و خرجوا ركبوا العربية و راحوا للملاهي.

-في مكان تاني.
عند فتون.
فتون: اوف ايه الاحراج ده؟
حياة: مالك يا بنتي فرفشي كدة.
فتون: اوف متوترة اوي يا حياة.
فتون بدأت تعيط.
حياة: يا بت خلاص بطلي عياط كل ما تبصيلي تعيطي.
فتون(بعياط): اسفة بس انا مجتش و زورتك و انتي تعبانة.
حياة: يا بت انا لسة فايقة من اسبوع بس متقلقيش انا بخير. و متنسيش اني دكتورة و فاهمة.
فتون: شكرا لانك جيتي.
حياة: طيب يلا بسرعة قبل ما اللي سهرك ليالي يجي.

فتون(بخجل): انتي لسة فاكرة؟
حياة: طب يلا يا اختي.
حياة: ميعادهم الساعة كام؟
حياة: طيب لسة فاضل ربع ساعة.
مامت فتون: حياة معلش افتحي الباب.
حياة: حاضر.
حياة: ظبطي نفسك، امك بتظبط ابوكي جوا.
فتون: امشي يا بت.
حياة راحت و هي بتضحك و فتحت الباب. اتصدمت و رجعت تاني بصت علي الساعة.
حياة: هو مش لسة فاضل ربع ساعة.
فريد: مش مشكلة ها شكلي حلو.
حياة: واو لا انا منبهرة...
فريد: شكرا.
حياة: ادخلوا ادخلوا.

فريد دخل و وراه ليث من غير اي كلمة.
فهد(بهمس): هو حصل ايه بينكوا؟
حياة(بلامبالاة): محصلش حاجة.
حياة: اتفضل.
و التلاتة قعدوا.
حياة: نورتوا ثانية واحدة.
حياة دخلت جوا و خبطت الباب.
مامت فتون: ايه يا بنتي؟
حياة: جم يا طنط.
مامت فتون: طب اصبري خمس دقايق. و قدميلهم حاجة يشربوها...
حياة(بضحك): حد قالكوا ناموا.
حياة سابتهم و راحت المطبخ و جابت الصينية و مسكتها بأيديها الشمال و سانداها بأيديها اليمين.

حياة: امسك امسك.
فهد: طيب براحة.
حياة: لا اصل الفستان طويل و انا حافية و كمان رجلي مربوطة و ايدي و الله حالتي صعبة.
حياة: تأثرتوا؟
فهد و فريد(بضحك): اه.
حياة: هات عشرة جنيه بقي.
ليث: هو فين والد العروسة؟
حياة: مع ام العروسة عندك مانع.
حياة: اصلهم بيحبوا بعض اوي و اعترفوا لبعض من زمان، معلش بقي.
حياة سابته و راحت لفتون.
فريد: عندها حق.
فهد: و الله البت مظلومة معاك و ليها حق تفهم انك بتكرهها...

ليث: تعرفوا تخرسوا.
فتون: شكلي حلو؟
حياة: روعة.
والد فتون: اهلا اهلا و سهلا اسف علي التأخير. بس اكيد حياة قامت بالواجب.
والد فتون: و انتوا اكيد اصحاب بيت يعني. انت جوز حياة.
ليث: اه.
والد فتون: حياة حكت عنك كتير لما جت...
مامت فتون: اهلا يا ابني. اومال فين الست الوالدة؟
فريد: احم متوفية.
مامت فتون: البقاء لله. اسفة.
فريد: و لا يهمك. بس كبيري هو صاحبي و اخويا ليث.
والد فتون: اه اهلا وسهلا.

ليث: احم لو سمحت يا عمي مأمون احنا جايين نطلب الانسة فتون لفريد. و اوعدك انه هيشيلها في عينيه.
فتون(بهمس): وريني اشوف بيقولوا ايه.
حياة(بهمس): بيطلبوا ايدك. سيبيني اشوف ليث و هو بيتكلم.
فتون(بهمس): وقعتي يا بيضة؟
حياة(بهمس): طب ما انتي واقعة يا بتاعة سهرك ليالي.
فتون(بهمس): هتذليني؟
حياة(بهمس): هذلك لاخر نفس في حياتي.
فتون(بهمس): متشكرين يا رجولة. انا كان نفسي اوي يجي.
حياة(بهمس): هو مش انتي قولتيله؟

فتون(بهمس): اه.
حياة(بهمس): ان شاء الله هيجي.
والد فتون: اكيد يشرفنا و خاصة بعد ما سألت عليه و سمعته بسم الله ما شاء الله سابقاه.
والد فتون: بس رأي العروسة برضو؟
فريد: حضرتك ممكن تجيبها تسألها دلوقتي.
فهد: اصله مستعجل.
الكل ضحك علي كلام فهد و فريد اتحرج...
الباب خبط.
( باب الشقة في الصالة. فاهمين؟ ??????).
حياة: احم خليكي يا طنط.
حياة فتحت الباب و ضحكت
حياة(بصريخ و فرحة): حاتم.

حاتم(بصدمة): حياة ايه اللي فيكي ده؟
حياة: مش مهم مش مهم. المهم انك رجعت...
فتون(بفرحة): حاتم.
فتون جريت و نطت علي حاتم و حضنته و باسته.
حاتم: مين عمل كدة يا حياة؟
فريد(بهمس): قسما بربي ايا كان مين لاكسر دماغه.
حياة: قولتلك مشتغلش بالك.
مامت فتون(بفرحة و دموع): رجعت اخيرا. سنة مشوفتكش يا حبيبي.
حاتم وطي و باس ايد مامت فتون و باس رأسها.
حاتم: وحشتيني اوي يا روحي.

حاتم حضنها و راح حضن والد فتون و باس ايديه و رأسه...
والد فتون: واحشنا يا ولد.
حاتم: و انتوا و الله، و بالاخص ام عيون سوداء.
حياة: انت ياض متتكلمش علي عيني.
حاتم(بغمزة): هو حد يقدر ينسي عيونك يا قمري.
ليث(بغضب): لا جنابك هتنساها غصب عنك.
ليث قام بغضب و راح ناحية حاتم و نزل فيه ضرب.
فريد: خلاص خلاص.
فهد: يا ابني اهدي.
حياة(بزعيق): ليث ابعد انت فاهم غلط.
والدة فتون: يا ابني ابعد عنه.
مأمون: ابعد يا ابني.

فتون(بدموع): فريد خليه يبعد عن اخويا.
فريد: خلاص يا ابني.
ليث(بغضب): اياك تتكلم مع مراتي و لو كلمة واحدة فاهم.
حاتم(بعصبية): مين ده يا حياة؟
حياة: اهدوا بس.
مأمون: الستات تدخل لجوا يلا. يلا.
مأمون: اقعدوا يا رجالة. اقعدوا.
حاتم: مين دول يا بابا؟
فريد: احم احنا آسفين بس هو غيور شوية.
فتون(بهمس): بتعملي ايه؟
حياة(بهمس): خايفة ل ليث يتهور تاني و يقوم يضرب حاتم.

مأمون: شكل في سوء تفاهم بسيط. ده حاتم ابني و اخو فتون و بيعتبر حياة اخته زي فتون بالظبط.
مأمون: ده الاستاذ ليث جوز حياة و ده فريد متقدم لاختك و ده الاستاذ فهد تبعهم.
حاتم: اهلا. بس مكنتش اعرف انك جوزها و كمان دي زي اختي عادي.
ليث: طيب. بس اديك عرفت دي مراتي و مبحبش حد يقرب منها.
حاتم: آسف يا سيدي.
فريد: نسمع رأي فتون بقي و لا ايه؟
مأمون(بضحك): طيب.
مأمون: ام حاتم يا ام حاتم.
مامت فتون: نعم يا حاج.

مأمون: نادوا البنات.
فتون و حياة جم و وقفوا قدامهم.
حاتم: تعالي اقعدي يا حياة حالتك صعبة.
حياة: تسلم يا حاتم. شكرا ليك.
حياة لسة هتتحرك لقت اللي بيشدها و بيقعدها علي كرسيه...
ليث: هنا افضل.
حياة بصتله بقرف و غضب مصطنع و بصت قدامها.
فريد: ها ايه رأيك يا فتون؟
فتون(باحراج): هفكر.
حاتم(بهمس): هتفكري برضو.
فتون(بهمس): اوف دايما قافشني...
حااتم: فتون موافقة يا بابا.

فتون بصتله بصدمة و جريت علي اوضتها، و الكل ضحك عليها.
فريد: طيب اول ما حياة تتعافي و تفك الجبس نعمل خطوبة.
حاتم: معندناش مانع. صح يا حاج.
مأمون: طيب. تعالوا الغداء بقي.
فهد: لا خليها مرة تانية.
مأمون: ابدا و الله. يلا تعالوا.
و الكل راح للسفرة و الكل بدأ يأكل الا حياة.
حياة(لنفسها): بكرهك يا ليث.
و بعدها لقت اللي بيمد ليها ايديه بالمعلقة. حياة كلت.
حاتم: شكلكوا حلو اوي...
و بعد فترة.
ليث: نستأذن احنا بقي.

مأمون: تشرفت بيكوا.
فريد(بهمس): هتوحشيني...
فتون(بخجل): باي امشي...
حياة: انا جاهزة.
ليث شال حياة بين ايديه و نزل.
حاتم: هو في شد بينهم؟
فهد: حاجة زي كدة متقلقوش.
ليث: ملكيش خروج تاني.
حياة: ليث انت بتكرهني بلاش تتحكم فيا.
ليث: و مين قال اني بكرهك؟
حياة(بسخرية): و علي اساس بتحبني؟
حياة: يا خسارة الهدوم و كل حاجة. بكرهك.
ليث ركب حياة العربية و لف ركب جمبها و ساق.

حياة: تعرف انت من النوع اللي بيهتم في الاول و بس. انت بس كنت حاسس بالندم و انك السبب و بعدها انت خلاص نسيت.
ليث: يا بنتي قولتلك هنسوي الموضوع بعد ما اخلص من موضوع عمك و ابنه.
حياة: هنشوف كلها اسبوع...
ليث: طيب...
بعد فترة وصلوا للقصر.
ليث نزل و شال حياة و دخل القصر.
صفاء: تعالوا اتعشوا...
حياة: شكرا يا طنط اتعشينا عند فتون.
ليث: عن اذنك يا امي.
ليث طلع علي اوضة حياة و نيمها فيها.
ليث: هجبلك هدومك هنا.

حياة: طيب.
ليث جاب هدوم ل حياة.
ليث: خشوا ساعدوها تلبس. و ناموا عندها.
لمياء: تمام يا بيه.
لمياء و مريم دخلوا ل حياة و ساعدوها تلبس.
مريم: احسن يا دكتورة؟
حياة: الحمد لله. تسلمي يا روحي.
و التلاتة بدأوا يتكلموا و مريم نامت...
حياة: هو ليث فين؟
لمياء: اروح اقوله؟
حياة: لا لا.
ليث غير هدومه و راح علي الكنبة بدأ يشتغل كتير لحد الصبح. حياة كانت قاعدة لوحدها و بتعيط و منامتش هي كمان.
الباب خبط.

حياة مسحت دموعها بسرعة و خدت نفس عميق.
حياة: ادخل.
ادم: صاحية نتكلم؟
حياة(بابتسامة): اه يا حبيبي...
ادم: مالك؟
حياة: مليش انا بخير.
ادم: ليث عمل ايه؟
حياة: معملش.
ادم: انا مش طفل صغير يا حياة اتكلمي ممكن اساعدك.
حياة حكت كل اللي حصل لادم و هي بتعيط.
ادم: معلش هو مش بيعرف يعبر عن حبه و عن مشاعره.
حياة(بعياط): بس ده مش بيفكر فيا حتى و لا حتى موديني اهتمام، بحسه بيعاملني بشفقة.
ادم: هو غبي مبيعرفش يحسن سلوكه.

حياة(بعياط): قسما بربي لو معترفش ليا قبل ما اخف هنطلق بس كدة.
ادم: اهدي يا حياة انتي دلوقتي زعلانة. اهدي.
حياة(بعياط): اسفة ازعجتك بقصتي.
ادم: و لا يهمك. المهم دلوقتي نخليه يعترف ليكي؟
ادم: بس انتي بتحبيه؟
حياة: لو مكنتش بحبه مكنتش هعمل كدة علشانه. مكنتش هسامحه لانه السبب في اني ابقي في الحالة دي. و مكنتش هتحامل علي نفسي و البس و اتشيك و هروحله و انا تعبانة و اتكلم معاه.
ادم: انا ممكن اساعدك.

حياة: لا انا حكيتلك علشان كفاية انك جيت لغاية هنا علشاني، اما هو في اوضته و حتى معبرنيش و مجاش نام جمبي زي كل يوم...
ادم: علفكرة انا ابنه يعني حضني زي حضنه عادي يعني.
حياة: سافل زي ابوك.
ادم: اضحكي اضحكي.
حياة: طيب يا عم، متشكرين.
ادم: تصبحي علي خير.
حياة: و انت من اهله.
ادم خرج و حياة شردت.
حياة(بتنهيدة): اوف هنخلص امتي يا ليث؟

-في الصباح الباكر.
لمياء: حياة حياة.
حياة: ايه يا لمياء؟
لمياء: ليث بيه امرنا اننا نصحيكي و نخليكي تلبسي.
حياة: هو مجاش؟
لمياء بصت لمريم و حطوا عينيهم في الارض.
حياة: قولوا و الله ما هقول ليه. مجاش صح؟
مريم: جه و باس رأسك و خرج.
حياة: طيب.
حياة(لنفسها): طلعت جبان اوي يا ليث.
حياة قامت براحة. دخلت الحمام و بعد فترة خرجت و لقت هدوم ليها.
حياة: يا مريم.
مريم: نعم يا دكتورة حياة.

حياة: هو ليث هو اللي مختار الهدوم دي؟
مريم: اه.
حياة: تعالي معايا.
حياة مشيت و وراها مريم و راحت اوضة ليث.
حياة: ايه رأيك البس ده و ده؟
مريم: حلو، بس هو انتي هتعارضي اوامر ليث بيه؟
حياة: هو مش عايز غير كدة. و الله هموته في ايدي يوم من الايام.
حياة بدأت تلبس اللبس اللي هي اختارته.

حياة لبست بنطلون جينز و تي شيرت بكم باللون الابيض في اسود لغاية الركبة و مفتوح من الجمبين و مبين جزء من بطنها. و لبست كوتشي ابيض عالي نوعا ما و سيبت شعرها
مريم: انتي ازاي كدة؟
حياة: ايه وحشة؟
مريم: بالعكس بالرغم منك انك متعورة و تعبانة جميلة.
حياة: الجمال جمال الروح يا مريومتي.
مريم: طب و الكوتشي مش هيوجع رجلك لانك متعورة و كدة؟
حياة: هستحمل متخافيش. يلا بينا.
حياة و مريم نزلوا لقوا الكل علي السفرة.

محمد: ايه الجمال ده؟
حياة: ميرسي يا محمد.
-حياة قعدت و ليث رفع عيونه و شافها و اتعصب لما لاقها لابسة لبس غير اللي هو اختاره.
ليث(بعصبية): مريم.
مريم(بخوف): نعم.
ليث(بعصبية): قولتلك تلبس اللي انا اختارته.
حياة(بهدوء): و انا لبست اللي انا اختارته.
ليث(بحدة): ب.
حياة: تصدقي يا طنط البيض معمول حلو اوي. مين اللي عامله؟
صفاء: ده بيض كل يوم يا بنتي.
حياة: طيب.
فهد: احم انا كنت عايز اقول حاجة.
ليث: قول يا فهد.

فهد: انا بطلب ايد فردوس.
الكل فرح و بص لفردوس. فردوس اتوترت و اتكسفت.
حياة: رأيك يا فردوس؟
فردوس(بجمود): لا مش عايزة.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة