قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية صدفة أم قدر للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن

رواية صدفة أم قدر للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن

رواية صدفة أم قدر للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثامن

ان ادهم قال لاسيل...
ادهم: يعني اعتبري نفسك اتجوزتي طبيعي، و...
ادهم فضل يبصلها بصات قذرة...
اسيل: انت حيوان و مش راجل لانك مش ملتزم بكلمتك...
ادهم: و انا هوريكي الراجل...
ادهم لسة بيقرب من اسيل...
فجأة حصل ضرب نار في القصر...
اسيل: ايه ده؟
ادهم طلع تليفونه و اتصل بكبير الحراس...
الخط اتفتح...
ادهم: في ايه؟
كبيرالحراس: في عربيتين جت و ضربوا نار و هربوا. و انا و مجموعة من الحراس طلعنا وراهم...

ادهم: تمام، اعرفلي الاخبار بسرعة...
اسيل: في ايه؟
ادهم: معرفش...
اسيل: طب ممكن يكون تشتيت انتباه...
ادهم: قصدك ايه؟
الخدامة(بصربخ): الحقووووووني...
اسيل و ادهم خرجوا بسرعة...
ادهم: في ايه؟
الخدامة(بخوف): دخلت دخلت عند احمد بيه و صفية هانم لقيت احمد بيه مطعون، صفية هانم مش موجودة...
ادهم راح لاوضة ابوه...
ادهم(بصريخ): اسعاف بسرعة...
اسيل راحت اتصلت بالاسعاف، و الباقي بدأ يصحي...
فردوس: في ايه؟

اسيل: مدام صفية اتخطفت و احمد بيه مطعون...
محمد(بصدمة): ازاي ده؟
رحيق: ايه يا عروسة اللي خرجك دلوقتي...
باسم: في ايه يا اسيل؟
و الكل بدأ يخرج و اسيل حكت كل اللي حصل...
اسيل: ادهم الاسعاف جت...
و الاسعاف خدت احمد، ادهم نزل جري و اسيل نزلت وراه و ركبت معاه عربيته، و الباقي بدأوا يغيروا هدومهم و روحوا وراهم...
اسيل: متقلقش هيبقي بخير...

و بعد فترة وصلوا المستفشي و دخلوا احمد العمليات، لان الاصابة كانت خطيرة...
ادهم(بزعيق): عدي اعرفلي مين وراها، و انت يا كريم شوف فين ماما...
عدي: خلاص اهدي...
كريم: متقلقش كل حاجة هتبقي بخير...
عبدالرحيم(بهمس): واسي جوزك يا بنتي...
اسيل بصت ليه و بعدين بصت لادهم...
اسيل قربت من ادهم و قعدت جمبه...
اسيل(بهمس): كل حاجة هتبقي تمام، متقلقش...
اسيل(بهمس): مامتك هترجع و والدك راجل و هيخرج بسلامة...

اسيل لسة هتكمل كلامها لقت ادهم خرج من المستشفي...
نيرة: معلش يا حبيبتي هو معذور...
سوزان: جوازك كان نحس علينا...
سالي: عندك حق، هي نحس علي الكل...
اسيل سابتهم و مشيت و خرجت للجنينة، لقت ادهم في مكان لوحده و قاعد علي الأرض...
اسيل راحت ناحيته و قعدت قدامه...
اسيل: انا مقدرة موقفك بس انت راجل والدتك لازم ترجعها...
ادهم بصلها و حضنها، اسيل اتصدمت و بعدين حاوطته بدراعها...
اسيل: هتبقي بخير متقلقش...

فردوس: مهما حصل كنت عارفة اسيل...
عبدالرحيم: اخترتها لانها هي الوحيدة اللي هتخفف عنه، و ادهم متأكد انه هيخفف عنها...
محمد: ربنا يشفي احمد...
عبدالرحيم(بدموع): يا رب...
فردوس راحت حضنته...
فردوس: هو هيبقي بخير يا اخويا...
ادهم بعد عن اسيل و بعدين بصلها بحدة...
ادهم(بحدة): انسي اي حاجة حصلت دلوقتي فاهمة...
اسيل(بصدمة): نعم انت قلبت كدة ليه؟!

ادهم(ببرود): انتي واحدة رخيصة زيك زي اي واحدة عاهرة عادي، و اه معلش بقي فرحك باظ بس هعوضهولك متخافيش، و انا لسة عند كلمتي جوازنا هيبقي حقيقي قدام الكل و بينا بس افوقلك الاول...
ادهم سابها و مشي...
محمد: حفيدك ده اسيل هتتعب معاه...
عبدالرحيم: بس طيب اوي...
اسيل خدت نفس عميق و قامت من علي الارض، و دخلت للمستشفي...
ادهم: كل الستات تروح...
نيرة: مينفعش يا ابني...
ادهم(بغضب): قولت كلمة و الكل يسمعها...

اسيل(بعصبية): اياك تعلي صوتك علي امي...
باسم: ادهم ادهم خلاص، اسيل اسكتي.
عدي: يلا هوصلكوا يلا...
الدكتور خرج...
الدكتور: احمد بيه دخل في غيبوبة و لو ال 48 ساعة الجايين عدوا علي خير يبقي هو عدي مرحلة الخطر، الشخص اللي طعنه كان عارف هو هيضرب فين بالظبط...
ادهم: موته فيها موتك، فهمت؟!
الدكتور(بخوف): ف هم ت(فهمت).
ادهم: قولت كلمة كل الستات تروح...
عبدالرحيم: اهدي يا ابني...

ادهم: كريم جيب حراسة علي المستشفي و علي باب العناية، و محدش يدخل غير الدكتور و الممرضة، فهمت...
كريم: تمام...
محمد: خليك قوي يا ابني...
ادهم: كريم و عدي وصلوا الكل و تعالوا...
كريم: تمام...
الكل مشي...
اسيل: انا هروح اقعد مع ادهم لغاية ما ترجعوا يا كريم انت و عدي...
كريم: لا ادهم متهور...
عبدالرحيم: و هي هتقدر تقف قدامه، روحي لجوزك يا بنتي...
اسيل: رحيق جيبي هدوم ليا مع عدي او كريم...
رحيق: حاضر...

الكل ركب العربيات و راحوا للقصر...
اسيل دخلت المستشفي لادهم، لقته قاعد علي كرسي من كراسي المستشفي، و اسيل قعدت علي كرسي جمبه...
ادهم(بغضب): ممشتيش ليه؟
اسيل: مكنش ينفع اسيبك هنا لوحدك...
ادهم(بغضب): و انا قولت كلمتي لازم تسمعيها...
اسيل: بس يا ادهم...
رؤوف: ادهم بيه...
ادهم: رؤوف!
رؤوف: اهلا اهلا بمدام ادهم و لا انسة بقي ملحقتيش تفرحي...
ادهم مسك رؤوف من رقبته...
ادهم: انت السبب؟

رؤوف: تؤ تؤ مش انا اسيل مراتك...
ادهم(بغضب): اسيل كلامه صح؟!
اسيل: لا طبعا يا ادهم...
رؤوف: هحكيلك بإختصار...
اسيل: سيبه يا ادهم...
ادهم زق رؤوف...
ادهم: اتكلم...
رؤوف: حياة والدتك في ايد مراتك...
ادهم: بمعني؟
رؤوف: دليل برائة ابني...
اسيل: انت حقير و استغلالي و انا مستحيل اطلع ابنك تاجر المخدرات ده...
ادهم: اسيل اسكتي كمل يا رؤوف...

رؤوف: ابني يطلع امك ترجع بيتها سالمة غانمة، و اه راجلي قتلته علشان خاطر بس قرب من والدك، هو ايه اخباره دلوقتي؟
رؤوف: امك معايا لغاية ما تفكر، باي.
رؤوف: اه نسيت بوكيه الورد ده بمناسبة فرحكوا، مع اني متعزمتش بس ملحوقة، فكر يا ادهم...
رؤوف مشي، و ادهم فضل باصص لاسيل كتير...
اسيل: هتبيع ذمتك يا ادهم...
ادهم: اسيل فين الورق اللي هيطلع ابن رؤوف يخرج برائة؟

اسيل: ادهم اسمعني ربنا معانا، ده مجرم و انا شوفته و هو بيتعاطي مخدرات و بيستلم شنطة الفلوس.
ادهم قرب من اسيل...
ادهم: اسيل دي امي...
اسيل: بس كدة انا هتسجن انت مجنون...
ادهم: خالص...
اسيل: الورق في امريكا، و اساسا هو مسجون في امريكا...
ادهم: يلا بسرعة...
اسيل: علي فين؟
ادهم: هنروح نلبس و نسافر...
اسيل: ادهم...
ادهم: كلمة واحدة قدامي يلا...
ادهم خد اسيل و ركب عربيته و راح علي القصر...

عدي: انجزوا جيبوا هدوم اسيل...
رحيق: مش عارفة اجيب ليها ايه؟
ادهم: ملهوش لزوم انا و اسيل مسافرين...
عبدالرحيم: نعم هتسافر ازاي؟!
ادهم: رايح اجيب امي...
ادهم: و مش عايز و لا كلمة.
ادهم: جهز الطيارة الخاصة يا كريم هنسافر حالا...
ادهم مسك ايد اسيل وطلع علي اوضته...
ادهم: انجزي غيري...
اسيل: تمام...
اسيل دخلت اوضة الملابس و حاولت تفتح السوستة و مش عارفة، و خرجت علشان تنادي علي اختها...

ادهم(و هو خارج من الحمام): راحة فين؟
اسيل: هنادي رحيق تفتح ليا السوسته...
ادهم: ليه ان شاء الله اومال متجوزة ليه؟
اسيل: مش عايزة حاجة منك كفاية انك هتبيع ذمتك.
ادهم اتعصب و مسك ايديها و حطها ورا ضهرها و قرب اسيل منه...
ادهم(بحدة): مش انا اللي ابيع ذمتي و مش انا اللي اكون عبد لحد يا اسيل...
اسيل: ابعد يا ادهم...

ادهم مسكها و دخلها اوضة الملابس و فتح ليها السوستة و مودهاش اهتمام لما شهقت، و راح جاب لنفسه هدوم و خرج...
اسيل(لنفسها): زبالة و حقير و سافل...
اسيل غيرت هدومها لبدلة باللون الاخضر الغامق و جذمة باللون الاسود، و لمت شعرها علي شكل ديل حصان، و انسيال فضي شيك، و حطت كذا طقم ليها في شنطة سفر صغيرة، و خرجت لادهم...
ادهم: متجوز راجل انا...

اسيل: احسن ما تكون متجوز واحدة و تغلط مع واحد و تقولك اسفة يا حبيبي اصلي انثي...
ادهم بصلها بكل غضب و قام و ضربها قلم...
ادهم(بغضب): اياكي تقولي الكلام ده تاني، فاهمة؟
اسيل كانت مصدومة جدا، و عيونها و ملامح وشها باين عليها الصدمة...
ادهم: قدامي...
اسيل واقفة قدامه مش بتتحرك، ادهم مسكها من ايديها و خرج لبره...
رحيق: انتوا رايحين امريكا ليه؟
ادهم: ملكيش فيه يا رحيق...

سالي(باستفزاز): ايه ده هو ايه اللي معلم علي وشك ده يا أسيل اخس عليك يا ادهم لحقت تكسر كلمتك...
الكل بص علي وش اسيل...
سامر: ادهم ضربك يا اسيل؟
محمد: ردي يا بنتي...
اسيل: لا مفيش حاجة حصلت...
اسيل شالت ايديها من ايد ادهم، و مشيت...
كريم(بهمس): عمره ما يعرف يتعامل مع واحدة بنت باحترام...
عدي(بهمس): اكيد عصبته.
كريم(بهمس): و لو برضو...
رحيق(بدموع): اسيل هتمشي و تسبيني...
عدي(لنفسه): و ربي انا ما هسيبك...

اسيل: لا يا روحي انا هرجع علطول...
ادهم: عدي خلي بالك من بابا...
ادهم: يلا يا اسيل...
نيرة: بنتي عايزة اي حاجة؟
اسيل(بابتسامة): ماما انا مش راحة اقضي شهر عسل ده يوم و هنرجع...
فردوس: طول عمرك لمضة...
باسم: تعالي في حضن اخوكي...
اسيل حضنت باسم...
اسيل(بهمس): لو زعلت غزل يا باسم هتزعل مني جامد...
باسم: روحي يا اسيل غوري من وشي، بتجيبي سيرة زفت...

اسيل: زفت زيك، غزل حبيبتي خليه بس يقول كلمة تضايقك و انا هعلقه...
ادهم(ببرود): يلا...
اسيل: باي.
عبدالرحيم(بهمس): خلي بالك منه...
اسيل بصتله و كأن عيونها عايزة تقول كلام كتير...
ادهم و اسيل ركبوا الطيارة، و اسيل ركبت في كرسي بعيد عنه...
ادهم كان كل شوية يبص عليها...
المضيفة: اجيب لحضرتك اي حاجة؟
اسيل: شكرا...
المضيفة: اجيب لحضرتك اي حاجة يا فندم؟
ادهم: كحول...
المضيفة: حاضر...

المضيفة جابت ازازة كحول لادهم، و ادهم قعد يشرب، و اسيل بتبصله بقرف...
اسيل: وصلنا كفاية شرب...
ادهم: مش بشرب من جيب ابوكي هو...
اسبل: احترم نفسك، شخص قليل الادب.
ادهم: هوريكي قلة الادب علي اصولها بس الصبر...
ادهم و اسيل نزلوا من الطيارة...
شخص: The car is ready, sir(العربية جاهزة سيدي. )...
ادهم: ok.
ادهم و اسيل ركبوا العربية...
اسيل: رايحين فين؟
ادهم: فندق...

اسيل: no no please go to the villa Mohamed Al-Garhi(لا لا من فضلك اذهب لفيلا محمد الجارحي)...
السواق: Do I go, sir(هل اذهب سيدي؟ )...
ادهم: الورق في الفيلا؟
اسيل: اه...
ادهم: yes, go(نعم اذهب)...
اسيل و ادهم وصلوا للفيلا...
اسيل: Hello Sofia(اهلا صوفيا).
صوفيا: Hello Miss Aseel(اهلا انسة اسيل)...
ادهم: انجزي فين الورق يا اسيل؟
اسيل طلعت اوضتها، و قعدت تدور في المكتب بتاعها...
ادهم طلع وراها...

اسيل: ازاي تدخل اوضتي من غير استأذان؟
ادهم(ببرود): عادي، و انجزي.
اسيل قعدت تدور و تبص في الملفات اللي عندها...
اسيل: اتفضل يا عديم الضمير...
ادهم(ببرود): شكرا...
ادهم بص في الورق، و سابها و خرج...
اسيل: استني هنا هتعمل ايه بالورق؟
ادهم: ملكيش فيه...
اسيل: لك انت عديم الانسانية و الضمير و مقرف و حقير و زبالة و انا بكرهك...
ادهم(بحدة): متخلنيش اثبتلك كل كلامك...
ادهم سابها و مشي قبل ما يتهور...

اسيل قعدت علي السلالم، و هي منهارة...
صوفيا: Are you OK(هل انتي بخير؟ )...
اسيل: No...
صوفيا: every thing will be better. Don t worry. (كل حاجة هتبقي احسن. لا تقلقي).
اسيل: Thank you Sofia...
صوفيا: Don t care about(و لا يهمك).
اسيل: go to your work(اذهبي إلى عملك).
صوفيا: ok...
اسيل دخلت اوضتها و استحمت و خرجت بالبشكير بتاعها...
و قعدت علي سريرها بتفكر...
-عند ادهم...

ادهم راح و قدم دليل يخرج بيه ابن رؤوف...
و الشرطة طلعته.
ادهم طلع تليفون، الخط اتفتح.
ادهم: فين امي؟
رؤوف: اسمع ابني الاول...
ادهم: ابنك خرج فين امي؟
رؤوف: هتوصل البيت اهو. باي.
ادهم: خلوه معاكوا لغاية ما نطمن علي والدتي...
حارس: حاضر يا بيه...
ابن رؤوف: انا هعمل ايه هنا؟
ادهم: اعتبرها سياحة...
ادهم ركب عربيته و راح علي فيلا اسيل...
عند اسيل...
بااب الفيلا خبط.

صوفيا: What do you want Vicky(ماذا تريد فيكي؟ )...
فيكي: Is Aseel here(هل اسيل هنا؟ )
صوفيا: yes,she is(نعم انها هنا)...
فيكي مسك صوفيا و حبسها في اوضة في الجنينة و قفل الباب عليها
فيكي(بخبث): Tonight you will be to me(الليلة ستكونين لي).
فيكي طلع بسرعة لاوضة اسيل. و فتح الباب.
اسيل(بخضة): vicky...
اسيل كان غيرت هدومها لشورت و تي شيرت قصير.
اسيل: What do you want(ماذا تريد؟ ).
فيكي: i want you(انا اريدك).

اسيل: but I don t want you. I hate you(و لكني لا اريدك. انا بكرهك)...
فيكي: انا احبك...
اسيل: بتتكلم عربي؟!
فيكي: اتعلمته علشانك، لاني احبك.
فيكي بدأ يقرب من أسيل...
اسيل: فيكي عيب يا فيكي...
فيكي هجم علي اسيل و اسيل ضربته بالقلم...
ادهم دخل الفيلا و لقي الباب مفتوح...
اسيل(بصريخ): صوفيا.
فيكي: صوفيا ليست هنا...
اسيل ضربت فيكي برجليها و نزلت جري علي السلالم لقت ادهم طالع...
ادهم: في ايه؟

اسيل بصت وراها لقت فيكي و قدامها لقت ادهم.
اسيل استخبت في ضهر ادهم...
اسيل: عايز يلمسني غصب عني...
ادهم(بغضب): نعم يا روح اهلك انت...
فيكي: و انت مين؟
ادهم: انا جوزها...
فيكي: و هل تعرف ان اسيل ليست كما هي؟
ادهم بص لاسيل بصدمة و بعدين بص لفيكي
فيكي: اراكي اسيل...
فيكي نزل جري و خرج...
ادهم قرب من اسيل و اسيل تبعد، ادهم كان بيقرب بخطوات بطئية زي الاسد او النمر لما يهجم علي فريسته...
اسيل كانت بتبعد...

ادهم: يعني بتغفليني...
اسيل: لا خالص انت مش فاهم، انا لسة زي ما انا صدقني...
ادهم: مش بثق فيكي.
اسيل: يا ادهم.
و في اقل من لحظة ادهم شال اسيل، و طلع علي اوضتها.
اسيل(بصريخ): بليز يا ادهم بلاش ارجوك...
اسيل حاولت تفلت منه...
اسيل: ارجوك ارجوك بلاش. ابوس ايدك...
اسيل(بدموع): خلاص و النبي، طب نروح نكشف...
اسيل: ارجوك علشان خاطر ابوك او جدك، ابوس ايدك علشان خاطر مامتك طيب و النبي يا ادهم...

ادهم رماها علي السرير و لسة هيقرب منها...
صوفيا(بصوت عالي نسبيا): اسيل لسة زي ما هي...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة