قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية شاطئ الجمر للكاتبة لولو الصياد الفصل الثامن عشر والأخير

رواية شاطئ الجمر للكاتبة لولو الصياد الفصل الثامن عشر والأخير

رواية شاطئ الجمر للكاتبة لولو الصياد الفصل الثامن عشر والأخير

وتين: انتى...
باسل: اهدى كده والنبى وبلاش فضايح احنا جايين نتكلم معاكى وبلاش ابو الغضب بتاع كل مره ده ماشى...
وتين وهى تحاول ان تكبح غضبها: ماشى بس انجز بدل ما اكسر النادى عليك انت وهى...
باسل: سهيله اقعدى: طبعا يا مدام وتين انتى تعرفى سهيله...
وتين: بقرف: ونعم المعرفه...
باسل: باحراج: بصى احنا جايين نوضح سوء تفاهم وبس...
وتين: بغضب: اتفضل...
باسل: طبعا احم انا عرفت انك وصلك فيديو لنادر وسهيله...

وتين بغضب: انت جايبنى هنا علشان تقولى كده...
باسل: ارجوكى افهمى انا يوم الفيديو ده نادر جالى ومكنش يعرف ان عندى حد وانا بصراحه يعنى شربته حاجه خلته مش فى واعيه وكان بيتصرف بدون ادراك ابدا صدقينى...

سهيله: انا هكمل يا باسل بعدها انا اخدته ودخلنت الاوضه حاولت معاه بس للاسف هو معملش معايا اى حاجه ابدا كان بينادى بس على واحده اسمها رقيه وبعدها نام وصحى تانى يوم وفعلا محصلش حاجه بس اللى مكنتش اعرفه ان مارلين صورتنى وانا بحاول ابوسه فى الاول بس صدقينى جوزك معملش معايا اى حاجه...
وتين: لسه فى حاحه تانية...
باسل: ابدا انا بعتذر مره تانيه ليكى وارجوكى نبقى أصدقاء...

سهيله: سامحينى ارجوكى انا مكنتش اعرف انه متجوز واسفه جدا...
وتين: عن أذنكم...
وتين لنفسها لا انكر اننى شعرت بسعاده داخليه عندما علمت انه لم يمس غيرى ولكنى أقسم اننى كنت اسامحه لو أظهر نادر لى بعض الحب ولو القليل ولكن المشكلة انه لم يحبنى ابدا وليس فى حياته سوى رقيه فقط حتى كلام تلك الفتاه اثبت ذلك لماذا لا يحبنى لماذا...
هاهو اليوم فرح اختى ورفيقه عمرى وابنتى الصغيره سوزان...

وتين وهى تنظر لها: قمر ماشاء الله يا سوزى...
سوزان: يله البسى بسرعه هنتاخر...
وتين: اوك: ذهبت وتين الى غرفه الملحقه بالجناح المحجز للعروسه من اجل الزفاف: ارتدت وتين فستان باللون الاسود طوله فوق الركبه بشىء بسيط يظهر ساقيها الجميلة وحذاء باللون الاسود وكان الفستان كب يظهر كتفيها العاريتان ووضعت مكياج رائع وصصففت شعرها بطريقه جميله ووضعت احمر شفاه صارخ وخرجت الى سوزان...

سوزان: يا لهوى ايه القمر ده بس تول اول مره تعملى كده...
وتين: عادى يعنى...
شهيره: ربنا يستر من رد فعل نادر...
وتين: وهو ماله اصلا...
سوزان: يارب استر انهارده فرحى مش عاوزه اختى تموت انهارده...
طرق الباب ودخل منصور قبل سووان سوزان ةاثنى وأثنى على جمال وتين الاخاذ...

نزلت سوزان ومنصور يمسك بيدها ليسلمها الى عريسها وكانت خلفه وتين وشهيره وصديقات العروس: ارتدت وتين هذا الفستان فقط من احل أن تتحدى نادر فقط...
سيف وهو ياخد يد سوزان: هيييه بقيتى بتاعتى يالهوى انا مش مصدق حاسس انى هتجنن: سوزان بكسوف: خلاص بئه احرجتنى...
نظر سيف خلقها وصدم من منظر وتين...
سيف: يا نهار مطين بطين يا حزنك يا سيف...
سوزان: باستغراب: فى ايه...

سيف: اختك منها لله هتبوظ الفرح نادر هيدغدغ الفرح على دماغنا عاااااااا والله لو حصل كده هقتلها...
سوزان: سيبك ويله بينا نرقص...
فى هذا الوقت كان نادر يستقبل أصدقائه وأصدقاء سيف على باب القاعه ودخل معهم...
كربم: مين الموزه دى يا نادر اللى جنب العروسه...
زين: يخربيت عنيها ولا شعرها...
يزبد: لا ولا رجليهايالهوى عسل انا عاوز اتجوز...

نظر نادر الى اتجاه سوزان وفوجىء ان من يتحدثون عنهاليست سوى زوجته وتين شعر نادر بعاصفه بداخله وكان الغضب بعميه ماهذا الذى ترتديه: نهارك زى فستانك يا وتين اسود...
اتجه نادر بخطوات مسرعه تجاه وتين الواقفه بجانب اختها وامسك بيدها بقوه وجرها خلفه دون اى حديث...
وتين: اه سبب ايدى هقع استنى...
نادر: وهو يقف وهو ينظر لها ويخلع جاكت البدله ويضعه على يديها العاريتان...
وتين: ايه ده شيل الجاكت ده...

نادر: اخرسى خالص ايه ده مراتى رقاصه والحمد لله الله يحرقك يا شيخه: وسحبها خلفه الى الغرفه التى حجزها له مسبقا وصعد اليها مباشره: ادخل نادر وتين الى الغرفه واغلق الباب...
وتين: نادر ابعد عاوزه انزل الفرح...
نادر: على جثتنى يا وتين ايه ده لابسه قميص نوم...
وتين: وانت مالك احنا كده كده هنطلق...
نادر: ومين قال كده ان شاء الله...
وتين: خالو وعدنى بكده...
نا د ر بغضب: مستحيل حد ياخدك منى مش هسمح بكده ابدا...

وتين: ليه أن شاء الله...
نادر وهو ياخدها فى حضنه بقوه ويقبلها بعنف: لانى بحبك يا وتين ومقدرش اكمل من غيرك...
وتين: بحزن: انت بتحب رقيه...
نادر: نش هنكر انى كنت بحبها بس من ساعه ما دخلتى حياتى قلبتيها ملها نستينى نفسى وحيات وكل حاجه بخاف عليكى وبغير عليكى من اى حد انا بحبك والله العظيم بحبك: وعمرى ما خنتك
وتين: وانا كمان والله بحبك: وعارفه وحكت له مع فعله باسل
نادر: طيب ما تحيبى بوسه...

وتين: عيب: ويله ننزل الفرح...
نادر: نعم فرح مين نش هتنزلى كده لو ده اخر يوم في عمرى...
وتين بلهفه: بعد الشر...
وتين: متقلقش عانله حسابى هروح جناح العروسه اغير...
ذهبا وتين وخرجت بعد مضى بعد الوقت ترتدى فستان نبيتى رائع طويل محتشم...
نادر: واووو انا بقول بلاش الفرح وندهل نريح احسن...
وتين: نادر...
نادر: خلاص خلاص بكره تندم يا جميل...

نزلوا الى الفرح وكانت وتين سعيده للغايه وهى ترقص مع اختها وزوجها ولأول مره تشعر بانها طائرة فوق السحاب هكذا...
منصور: بتعيطى ليه يا شهيره...
شهيره: بدموع: اول مره احس ان ناجر بتاع زمان رجع تانى غير دلوقتي على ايد وتين...
منصور: ربنا يحميهم ويحرسهم يارب...
شهيره: أمين ويحميهم من العين...

تمت
نهاية الرواية
أرجوا أن تكون نالت إعجابكم
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة