قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية شاطئ الجمر للكاتبة لولو الصياد الفصل الثالث

رواية شاطئ الجمر للكاتبة لولو الصياد الفصل الثالث

رواية شاطئ الجمر للكاتبة لولو الصياد الفصل الثالث

نادر: رقيييييييه...
باك...

نادر: رقيه وهو يمد يده أمامه وكأنه سوف يمسكها ويحميها من الموت نزلت دموعه على وجهه وهو يتذكر طوال هذه السنوات العشره موت حبيبته فى شهر عسلهم من وقت ذلك وتحول نادر من شاب رومانسي مرح الى رجل قاسى المشاعر لا تفرق معاه اى فتاه مهما كان جمالها فهو يعيش الماضي فقط مع حبيبته ورغم كرهه الشديد للبحر فانه ياتى امامه ليتذكر أجمل أيامه مع حبيبته رقيه ورغم محاولات الجميع الكثيره لاقتناع نادر بالزواج إلى انه رفض ذلك وبشده وكل اوقاته يقضيها بالعمل فقط: آفاق نادر من شروده على صوت هاتفه المحمول وكان المتصل والده...

نادر: السلام عليكم...
الأب: وعليكم السلام يا بنى انت فين...
نادر: انا في اسكندرية ما انت عارف...
الاب بلهفه: طيب كويس عاوزك بسرعه تروح مستشفى: بسرعه...
نادر: ليه يا بابا خير فى ايه...
الأب: عمتك هانم تعبانه جدا ومفيش معاها غير بناتها بس وهما صغيرين زى ما انت عارف ولازم تروح لهم علشان لو احتاجوا حاجة لحد ما اوصل...
نادر: بس يا بابا انا معرفش حد منهم انا بقالى اكتر من عشر سنوات مشفتش حد فيهم...

الأب بغضب: هو انا بقولك اتعرف بيهم انا بقلك روح اقق معاهم لحد ما اوصل بس انا فى الطريق...
نادر مضطر: حاضر يا بابا حاضر...
الاب: بسرعه مع السلامه...
نادر لنفسه بعد ان أغلق والده الخط: وهى كانت ناقصه عمتى وعيالها...

فى سياره الاب...
شهيره: ها نادر قالك ايه هيروح...
منصور والد نادر: ايوه هيروح بس بعد مطلع عينى...
شهيره: ربنا يستر وهانم تكون كويسه...
منصور: امين يارب علشان بناتها بس يارب...
شهيره: امين يارب هانم طيبه...

عند نادر: توجه نادر مباشره الى المشفى الذى ذكر والده اسمها لنادر وصل نادر الى المشفى وتوجه الى الاستقبال وسال عن حجره عمته اخبروه أنها بغرفه العناية المركزة: توجه نادر الى مكان العناية المركزة وعندها وجد فتاتان يبكون بشده توقع نادر ان يكونوا هولاء هم اولاد عمته...
نادر مقترب منهم: احم احم حضارتكم ولاد عمتى هانم...
نظرت له الفتاتان بشك ونظره ريبه...
واحده منهم: انت مين...

نادر: انا نادر منصور ابن خالكم...
واحده منهم: اهلا بيك انا سوزان ودى وتين اختى...
نادر: اهلا بيكم...
سوزان: معلش بس احنا اول مره نشوفك...
نادر: اه فعلا بعتذر عن كده...
سوزان وهو ينظر الى وتين لماذا لا تتحدث تلك الفتاه نهائيا ولا تنظر لى نهائيا وكانى غير موجود...
نادر: احم الف سلامه على والدتك انسه وتين...

وتين: حاجه متخصكش ولا احنا منشفش حد منكم غير لما يكون فى حد تعبان وهيموت بس على العموم شاكرين افضالك يا استاذ نادر ومش محتاجين منك حاجه وياريت حضرتك تتفضل من غير ما طرود...
نادر: انتى بتتكلمى كده ليه هو انا اعرفك اصلا علشان تكلمينى كده...
سوزان: معلش يا استاذ نادر وتين بس تعبانه شويه علشان ماما بعتذر...

وتين: لا مش تعبانه وهرجع أقولها ليك اتفضل وياريت توصل لوالدك كمان انى مش عاوزه اشوف حد منكم هنا ابدا...
نادر بغضب: لا واضح انك متربتيش ومحتاجه تربيه لأن انا ساكته انك بتتكلمى معايا بعدم احترام انما والدى خط احمر انتى فاهمه...
وتين: بغضب: حصلنا الرعب يا ناجر بيه قلتلك اطلع بره...
سوزان بصريخ: خلاص يا وتين بئه مش وقته الكلام ده...
وتين: اوك انا همشى وهرجع تانى يكون البنى آدم ده مشى من هنا...

نادر: ده فى احلامك مستفزه صحيح...
تركتهم وتين غاضبه بشده...
سوزان: اسفه جدا بس وتين عصبيه شويه وطبعا انت عارف اللى حصل زمان...
نادر: اه طبعا بس ده مش مبرر انها تعاملنى كده...
سوزان اسفه جدا...
سوزان: فتاه في الثامنه عشر من العمر تتميز بشعر اسود طويل وعيون عسليه وبيضاء البشره تتمتع بجسد ممشوق ورغم ضعر سنها الى انها قتاه تتمتع بعقل كبير وهى فى السنه الاولى بالجامعه فى كليه الطب...

وتين: فتاه فى الثانية والعشرون من العمر لها شعر اصفر لون الذهب وعيون خضراء مثل القطط بيضاء الى حد كبير وتتمتع بخدود حمراء دائما وشفايف حمراء من يراها يتوقع انها تضع مكياج الى انها تكره المكياج كثيرا تتمتع بطابع ذكورى الى حد ما حتى ملابسها تتميز بطابع ذكوى وشعرها قصير يصل الى كتفيها وهى بطله فى السباحه وفى كليه الهندسه...

نادر: بس دى لا تحتمل...
سوزان: لالا دى عصبية بس شويه بس قلبها ابيض...
نادر: ابيض فعلا دى...
اتى صوت من خلفه: دى ايه يا سيد يا محترم كمل كمل متخفش...
نادر...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة