قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل السادس عشر

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل السادس عشر

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل السادس عشر

استيقظت هي قبله وجدت نفسها حبيسة ذراعيه ابتسمت بحب ودفنت وجهها في صدرة وعادت مرة اخري للنوم كان هو شبة مستيقظ ضمها اكثر إلى حضنه فتح عينية مد يدة وارجع بعض خصلات شعرها خلف اذنها وطبع قبلة على وجنتها نهض واخذ حمامه واتجه إلى منزل والدته
سيف، صباح الخير يا ماما
فيروز، صباح النور يا حبيبي عملت إيه مع روما امبارح
سيف، متخافيش عملت الواجب
جائت الفتيات من خلفة
مريم، واجب إيه هاها.

ضحى، خد بنتك خد انتو تخلفو وتعذبونا
حمل الطفلة من يديها و وضعها على رجله وبدا بهزها
سيف. مريم انا عايز اعرف حاجات كتير عن روما
مريم، حاجات زي إيه
سيف، كل حاجة من اول ما اتولدت
مريم، هههه انا مش عارفة اوي بس هقولك اللي اعرفو
سيف، ماشي.

مريم، زمان احنا كان عندنا اخت الله يرحمها اسمها روما بس اتوفت ساعتها ماما زعلت جدا لما ولدت مروان وروما كانو هيسموها روان بس هي قالت روما ولم كملت 5 سنين روما و مروان كانو بيعملو كل حاجة لماما عشان كانت تعبانة ولما اتوفت فضلو على الحال ده كتير لحد ما مروان دخل هندسة وجتلو منحة بشغل في امريكا هو سافر بس
سيف، اممم طب في حالة بتيجي لروما كده لما تخاف او تزعل إيه سببها.

مريم، لا انا مقدرش اقولك اعرف من روما احسن
سيف، لا قوليلي
مريم، مس هينفع
فيروز، قولي يا حبيبتي متخافيش
مريم، ابن عمي اسمو محمود روما كان عندهت 15 سنة وهو 20 المهم روحنا في يوم عند عمي وكانت شهد معانا فمحمود اتهجم على روما
شهق الجميع بصدمة لتكمل...
ومروان لحقها ودخلت في الحالة ديه شهر كانت كل شوية تعيط وتصحى مفزوعة بس
نهض وعينية تخرج شرارا اعطى الصغيرة لوالدته وخرج وهو لا يري امامه بسبب غضبة الشديد.

سيف، خالد خد شوية رجالة وجبلي الواد اللي كان في الجامعة فورا
خالد، اوامرك يا قيصر
اتجه إلى فلته وجدها تخرج من الحمام وهي تربط شعرها
روما، انتا لحد دلوقتي مروحتش الشركة؟!
وقف امامها بغضب شديد خافت هي بشدة من شكله فكان ينظر لها نظرات مخيفة
روما، ماا ماالك؟
سيف بنبرة مرعبة، ليه مقولتليش
روما. اقولك على إيه
سيف بصراخ، على كل حاجة ليه محكتليش عن الحيوان ده
اهتز جسدها على صراخة وبدات بالبكاء، في إيه.

صرخ بها بقوة اكبر، ليه مقولتيش ان ال حاول يعتدي عليكي
نظرت له بصدمة
سيف، ليه مقولتيش اديني عزر يخليكي متقوليش ليه مقولتيش ان الحيوان ده حاول يعتدي عليك...
صرخت به وهي تضع يدها على اذنها، بسسس بس بقى حرام عليكم ارحموني مش عايزة مش عايزة حاجة منكم ارحموني منكم بققققى سبوني في حالي حرام تسبوني في حالي
انزلت يدها من اذنها ثم قالت بنبرة بها حدة.

روما، عايز تعرف قولي عايز تعرف إيه عايز تعرف ان في حد كان عايز يعتدي عليا اهو اديك عرفت هتعمل إيه قولي هتعمل إيه هتجبلي حقي عايز تعرف إيه اللي حصل احكيلك يوم مجرد يوم عملي ازمة في حياتي كلها لما ابقى بنت 15 16 سنة رايحة العب مع بنت عمي قالتلي هنزل اجيب حاجة من البقالة وخدت شهد معاها وانتا تعطش كوباية ماية كانت هتخسرني حياتي خرجت من الاوضة رحت اجيب ماية وبعدها بعدها دخل وحاول يغتصبني فاهم يعني إيه كنت بصوت وصوتي محدش سامعو لسة فاكرة فاكرة كل حاجة لحد ما خلاص لقيت جسمي اتشل ومش قادرة اتحرك لكن عشان ربنا بيحبني بعتلي اخويا انقذني من تحت اديه ولما تحاول تجيب حقك اقرب الناس ليك والمفروض هو اللي يجيب حقك هو اللي يضيعو ايوة انا حقي ضاع عشان ادو فلوس لابويا مقابل تنازل عن المحضر ولما انا ومروان اعترضنا حبسني في اوضة اوضة لسة فاكراها كان مفيهاش نور ولا فيها هوا قعدت اصوت وخلاص قولت هتنازل راحو مخرجني عشان اعيش اتنازلت عن حقي انتا مش هتعرف انا كان بيحصلي إيه مش عارف انا مش قادرة خلاص بموت كل ما افتكر ولما نسيت انتا جاي تفكرني حرام عليكم بقى سبوني في حالي.

انهت عباراتها جائت لتغادر من امامه ولكنه سحبها واحتضنها بقوة ظلت تضرب صدره بقوة ثم هدات واصبحت دموعها تبلل قميصة همس في اذنها
سيف، هجبلك حقك صدقيني
تعلقت في عنقة اكثر وهي تدفن وجهها في عنقة اكثر حملها من خصرها ونزل بها إلى الاسفل دخل إلى المطبخ وهي مازالت معلقة بحضنه لم تتركه وضعها على طاولة المطبخ ثم اعطاها كاس ماء مد يده ومسح دموعها
سيف، روما انا اسف حقك عليا بس صدقيني هعوضك عن كل حاجة.

روما بصوت مبحوح، سيف متسبنيش عشان خاطري
وضع راسها اسفل ذقنه واصبح يملس على ظهرها
سيف، عمري ما هسيبك يا حبيبتي انا حته كنت عاملك مفاجاه
روما وهي تخرج من حضنة وتمسح دموعها. مفاجاه إيه
اخرج ورقة من جيبة واعطاها اياه امسكتها وقراتها بفرح
فلاش باك يومان
استدعى سيف عمار في الشركة
عمار، عايز إيه يا عم ورايا شغل
سيف، اترزع يا حيوان
عمار. اهو اترزعنا نعم
سيف. عايزك تروح تغير شهادة ميلاد نوران تخلس اسم الام روما.

عمار. روما! اشمعنا
سيف، كده هي تستاهل وشوف معاملتها مع نوران ازاي
عمار، اوك بكرة بالكتير هتبقى عندك
عودة من الفلاش باك
روما بفرح، بجد
سيف، ايوة يا حبيبي بجد انتي دلوقتي ام نوران الرسمية
طبعت قبلة على خدة بفرح، شكرا
سيف، مش هنا الستات المتجوزة مش من هنا.

قبل ان ترد كان يقبلها بعشق وشغف تعلقت بحضنه واصبحت تبادلة قبلاتة برقة عندما وجدها تبادلة بدا يتعمق اكثر في قبلاته مد يدها على ظهرها وضمها اكثر الية لم يقطع لحظاتهم هذه سوى صوت هاتفة ابتعد عنها وهو يلهث نظر إلى عينيها المغلقتان و وجنتها وشفتيها الحمروتان ضمها إلى صدرة مد يدة واخذ هاتفه
خالد، كلو تم يا قيصر والواد في المستودع اللي في
سيف، شوية وجاي
خالد، في انتظارك
اغلق معه ثم نظر لها
سيف، قومي ألبسي.

روما، ليه
سيف، هنروح مشوار يلا اطلعي وانا هستناكي هنا
اومات له ونزلت من الطاولة وصعدت إلى الاعلى ارتدت تنورة بيضاء وقميص ازرق ولفت حجاب باللون الازرق نزلت إلى الاسفل وجدته يجلس منتظرها امسك يدها وخرجو
روما، هو احنا رايحين فين
سيف، شوية و هتعرفي
انتظرت قليلا ثم وقفت السيارة امام احد المستودعات القديمة نزل الاثنان اقتربت منه سريعا وتعلقت بيده
روما، سيف انا خايفة
سيف، متخافيش انا معاكي اهو.

روما، طب احنا فين دلوقتي وبنعمل إيه هنا
سيف، طب تعالي ندخل
امسك يدها ودخل إلى المستودع شهقت بصدمة عندما وجدت محمود مكبل في الكرسي وعلى وجهه علامات الضرب
روما، سيف!
سيف، قولتلك هجبلك حقك
محمود وهو يلهث، خلاص انا انا اسف مش عايز منكم حاجة بس خرجوني وسبوني من هنا عشان خاطر بنت عمك يا روما انتي عارفة معندهاش غيري وحياة الدم اللي بنا طب بلاش عشاني عشان نسمة أختي
سيف، محدش هيرحمك من تحت ايدي يا زبالا.

محمود، خلاص والله انا اسف طب وحياة العيش والملح و اختي
روما بدموع، طب كنت عملت اعتبار لاختك من الاول
محمود، حرمت وربنا كانت نزوة وخلاص راحت لحالها
تقدم سيف واعطاه لكمة قوية جعلت انفة ينزف اكثر ركضت روما وامسكته من ضهره
روما، خلاص يا سيف سيبو يمشي
امسك يدها واشار لرجالة ليتركوة ثم غادر كان يتابع نظراتها في السيارة
سيف، احم معجبة ولا حاجة
روما، هههههه يمكن
سيف، بتحبيني
روما، اه
اوقف سيارته بقوة
روما، براحة.

سيف، انتي قولتي إيه
روما، إيه
سيف، بتحبيني
روما، ايوة
سيف، بتهزري
روما، بحبك
سيف، وانا كمان
امسك يدها. وطبع قبلة عليها شبك اصابعة بين يديها بدا يحرك السيارة وهو يسرع كي يصل إلى بيتة لينفرد بعاشقته
تررررن تررررن
سيف، الو
عمار، محتاجينك في الشعل ضروري
سيف، يووة مش انهرده
عمار، مش انهرده ده حالا كمان
سيف، اجل كل الشغل يا عمار
عمار، مينفعش
سيف وهو ينظر لها بحزن، طيب ساعة واجيلك بس مش هطول
عمار، ان شاء الله اخلص بس.

أغلق معه وهو يزفر بضيق
سيف، روما انا هوصلك واطلع على الشغل وشوية وهرجع مش هتاخر
روما، لا عادي براحتك
اوصلها إلى المنزل ثم عاد إلى الشركة سريعا دخلت هي منزل والدته
فيروز، صباح الخير بليل
روما، صباح النور يا ماما نونو قلبي وحشني
فيروز، خديها ياختي
حملتها روما وبدات باللعب معاها قليلا
فيروز، انتي كنتي برة
روما، ايوة مع سيف
فيروز، ااه ربنا يهنيكم
روما. تسلمي يا ماما يلا بقى يا نونو نحضر الغدا لبابي.

فيروز، يلا وانا هطلع ارتاح شوية
روما، اومال البنات فين
فيروز، خرجو شوية
روما، ماشي تصبحي على. خير
فيروز، وانتي من اهل الجنه يا قلبي
حملت روما الصغيرة واتجهت إلى منزله وبدات باعداده اخذت انتهت من عملها ثم اطعمت الصغيرة وانامتها ثم اتجهت إلى الحمام لتاخذ دش مريح لها
ارتدت قميص يصل إلى ركبتها بحملات رفيعة اسدلت شعرها ليصل إلى ظهرها بحرية
8: 00.

دلف إلى المنزل بشوق ولهفة عاشق يريد ان يرى ملاكة وجدها تخرج من المطبخ وهي تضع الطعام على السفرة
روما، انتا جيت
بلع ريقة ليقول، تعبتي نفسك ليه
روما، لاتعب ولا حاجة يلا تعالا عشان تاكول
سيف، انا عايز اكول حاجة تانية
روما، طب مش تقول كنت عايز تاكول إيه بدل ما اتعب نفسي على الفاضي
سيف وهو يقترب منها ويحاوط خصرها، انا عايزك انتي
روما وهي تحاول الفرار، انا مش هطير ناكول بس
سيف، مش عايز.

روما بتهرب، انا جعانة تعالا ناكول
سيف، بقى كده طيب
جلس الاثنان وبدا بالاكل
سيف، انا خلصت
روما، طب بص اطلع خد دش وغير هدومك وانا هشيل الاكل واجي
سيف، صبرني يا رب
نهض واتجه إلى الأعلى سريعا حملت الاطباق و وضعتها في الحوض وبدأت بغسلها عندما انتهت صعدت إلى الاعلى لتجده يخرج من الحمام
سيف، اهو استحميت وغيرت
روما. روح البس تي شيرت الدنيا بدات تبرد
سيف، لا مش عايز
روما، ماشي تصبح على خير بقى عشان نعسانة
سيف. نعم.

روما، إيه هنام
كانت تتجه إلى الفراش حتى شعرت بقدميها تطير في الهواء وهو يحملها بين يديه
روما، اية؟!
سيف، تنامي فين ده الليلة ليلتك يا عسل
روما، سيف سيف اهدي يا بابا
سيف، انا هادي وزي العسل اهو
روما، استني بس
سيف، استنيت كتير
قالها وهو يضعها على الفراش ويلثم شفتيها بحب ورغبة قطع لحظتهم صوت صغيرته وهي تبكي دفعته من عليها لتنهض
سيف، رايحة فين
روما، نوران بتعيط ابعد.

سيف. يوة وبعدين في الفصلان ده روحي نيميها وتعالي بسرعة
روما، ماشي
اتجها إلى غرفة الصغيرة
روما. حبيبي صحي يا ناس كويس اقعدي معايا عشان بابا ينام
جلست روما تلاعبها قليلا
سيف بملل، يوووة هي راحت فين ديه كمان أما اقوم اشوفها راحت فين
نهض من الفراش اخذ احد التيشرتات الخاصة به وارتداها اتجه إلى الغرفة ليجدها تلاعبها
سيف، الله الله بتعملي إيه
روما، انا انا
سيف، هي ليلة مش هتعدي هاتي البت
روما، ليه
سيف. هاتيها.

اخذها من بين يديها ثم نزل إلى الاسفل
روما، رايح فين يا مجنون
سيف، هوديها لماما اطلعي انتي
روما، لا لا سيف عشان خاطري شكلنا هيبقى وحش هاتها وانا هنيمها
سيف. ملكيش فيه
خرج من الحديقة الخلفية واتجه إلى والدته
فيروز، إيه اللي جابك
سيف، خلي نوران عندك يا ماما مش عارف انام منها
ضحى، ليه وروما راحت فين
فيروز بتفهم، ماشي هاتها
مريم، هي روما نامت
سيف، أيوة ايوة خلاص معلش يا ماما خليها معاكي.

فيروز، ماشي يا حبيبي روح انتا
خرج من الفله واتجه إلى فلته الثانية وجدها تجلس في الغرفة على الاريكة وتنظر إلى التلفاز
سيف، روما انتي هتجننيني
روما، استني بس الفلم ده جامد اخر فيصل تعالا اتفرج معايا
سيف، لا بقى كده كتير
اتجه وحملها على ظهرها ثم اتجه إلى فراشه
روما، يا سيف استني
سيف، لا لا لا.

مال يخطف انفاسها بقوة جاعلها تفقد القدرة على الكلام حاولت ابعاده ولكنه اصر عليها بشدة ليغوص الاثنان في بحر العشاق بحر لذة ومتاع تاركين عالمهم ذاهبين لعالم الحب والعشق.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة