قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل الثالث عشر

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل الثالث عشر

رواية زوجة القيصر الجزء الأول للكاتبة رهف سيد الفصل الثالث عشر

نزلت الفتيات من السيارة
مريم، انا خايفة
ضحى، ياستي خايفة من إيه هي ماما بتعض
مريم، مش القصد بس.
ضحى، يلا يمكن اختك تكون وصلت
امسكت يدها ودخلو من بوابة الفلة
ضحى، ماما ماماااا انتي فين
فيروز، تعالي يا ضحي انا في الجنينة
ركضت وهي تجر مريم خلفها
ضحى، ماما وحشتيني اووي
فيروز، وانتي كمان عملتي إيه في الرحلة
ضحى، حاجات كتير هبقى احكيلك ديه مريم اخت روما مرات سيف و صحبتي الانتيخ
فيروز، ازيك ي حبيبتي عاملة إيه.

مريم، الحمد لله يا طنط انتي عاملة إيه
فيروز، لا قوليلي يا ماما زي ضحى اعتبريني والدتك بالضبط
مريم، حاضر يا يا ماما
ضحى، اومال فين سيف و روما يا ماما
فيروز، لسة ماجوش يلا عقبال ما تغيرو هدومكم هيكونو جم قوليلي يا مريومة تحبي تقعدي لوحدك ولا مع ضحى
ضحى، لا لا خليها معايا
مريم، خليني مع ضحى
فيروز، كنت عارفة انا نقلت السرير لاوضتك يلا روحو
ذهب الاثنان وابدلو ثيابهم
فيروز. متعرفش سيف جاي امتى.

عمار، لا ياخالتو المهم انتي هتعملي إيه
فيروز، في إيه
عمار، لا والنبي متكونيش نسيتي على موضوعي وموضوع ضحى
فيروز، ااه انا قولتلك انا موافقة باقي سيف و ضحى
عمار، ما ابنك واقفلي زي اللقمة في الزور
فيروز. ههههههه خلاص انا هكلمو
عمار، خليكي ليا يا رب
شبك اصابعة باصابعها ودخل من باب الفلة لتصرخ مريم وهي على الدرج وتنزل راكضة لتحتضنها
مريم، روما وحشتيني اوي يا كلبة
روما، ههههه وانتي كمان وحشتيني اوي.

اجتمع الجميع على اثر صرختها
فيروز، ازيك يا سيف
سيف، الحمد لله يا ماما انتي عاملة إيه
احتضنته ضحى، وانا موحشتكش يا عريس
سيف، ههههه لا طبعا وحشتيني اووي اومال فين نوران
فيروز، فوق
سيف، طيب ابعتي لو سمحتي حد يجبها عشان وحشاني
فيروز، انتا لسة قاعد معانا خلينا نقعد شوية وبعدين اجبهالك
اتجه الجميع وجلسو
فيروز، وانتي عاملة إيه يا بنتي
روما، الحمد لله يا ماما
ضحى، انا ابدا مكنتش متوقعة ان انتو الاتنين تتجوزو.

فيروز، اشمعنا
ضحى، اصل انتي يا ماما مشوفتيش اول مقابلة بينهم كانت عاملة ازاي
سيف، انا بقول نسكت
ضحى، طويب
فيروز، ده انتي ليكي الجنة عشان قبلتي تتجوزيه
روما، جايين تقولولي كده بعد ما خلاص اتدبست فيه
عمار، ههههههه يا حيني ده انتي اتكتبلك تدخلي الجنة من باب الصبر طالما اتجوزتية
سيف، انتو كلكم جاين عليا كده ليه ده انا مش كده خالص
روما، خالص مالص اسال مجرب ولا تسال طبيب
سيف، ماشي ماشي.

جائت الخادمة وهي تحمل الصغيرة حملها سيف منها
سيف، نوران حبيبه بابا عاملة إيه
فيروز، زي العسل
مريم بهمس لروما، انتي ليه وافقتي تتجوزي واحد عندو طفلة
روما بحدة، مريم! انا لما حبيتو قبلتو بكل حاجة مهمنيش وبعدين ده شئ ميخصكيش صح ولا لا
مريم بندم، انا اسفة مش قصدي
روما، لا ياحبيبتي. ثم تابعت بصوت مرتفع، عملتو إيه في شرم
ضحى، كانت جميلة جداااا
مريم، فعلا كانت نقصاكي انتي والبت شهد.

بدات الطفلة في البكاء بين يدي سيف
سيف، خلاص يا قلبي متعيطيش
روما، ادهاني يا سيف لو سمحت
اخذتها منه وبدأت باللعب معها
فيروز بهمس لسيف، واضح انها طيبة جدا بص بتعامل نونو ازاي زين ما اخترت
سيف، عشان تعرفي اني مش بقع غير واقف
فيروز، اومال الواقعة الأولى كانت مهببة ليه
سيف، امي بلاش نفتح في الموضوع روما متعرفش
فيروز، انتا مقولتلهاش!
سيف، هي عارفة انها متوفية
فيروز، العلاقة اللي بتبدا بكدب مش بتنجح.

سيف، لا يا امي انا مستحيل اخلي روما تسبني
فيروز، مش برضاك ده قدر و مكتوب
عمار، انتو بتقولو اية؟!
سيف، وانتا مالك المهم ماما عن اذنك هاخد روما نروح الفلة نغير هدومنا ونيجي نتغدا
فيروز، ما تطلع تغير فوق
سيف، عشان احط الهدوم وأعرف روما وكدة
فيروز. لا اطلع غير فوق
سيف، ماشي يلا يا روما
نهضت روما وهي تحمل الطفلة بين يديها
مريم، سبيها معانا
روما. بعينك انا هاخدها معايا فوق يلا يا نونو.

صعد سيف وتبعته روما وهي تلاعب الصغيرة
سيف، ديه اوضتي اللي هنا
روما وهي ترفع نظرها، سلام قولا من رب رحيم إيه ده اسود في اسود
سيف. اه انا بحب اللون الاسود اوي
روما بهمس، عشان كده خليت حياتي سودة
سيف، بتقولي إيه
روما بابتسامة صفرا، سلامتك يلا اطلع برة
سيف. اطلع برة فين
روما، اطلع برة عايزة اغير هدومي
سيف، ما تغيري يا حبيبتي مش انا جوزك برضو
روما، سيييف
سيف، يعني بالعقل كده لو سالوني اقولهم إيه.

روما، مليش فيه بقى اتصرف
سيف، خلاص هدخل اغير في الحمام
روما، لا عشان انتا ممكن تخلص وتخرج واكون انا لسة بالبس
سيف، يعني اعمل إيه بقى
روما بتفكير، اممممم استني طيب دقيقة
دخلت إلى الحمام ثم خرجت مسرعه
روما، خلاص تقدر تدخل
سيف، عملتي إيه جوة
روما، معملتش حاجة ادخل شوف
حمل سيف البيجامة ودخل إلى الحمام بعد ان اغلق الباب سمع صوت الباب يغلق عليه من الخارج اتجه ليفتح الباب وجده مغلق بالمفتاح.

سيف. روما انتي اتجننتي افتحي الباب
روما، لما اخلص هفتحلك
سيف، انتي اتجننتي افتحي الباب بقولك
روما، وطي صوتك حد يسمع
سيف، طب افتحي الباب بدل ما افتح دماغك
روما، لا لا لا يلا خليني اغير هدومي
سيف، ماشي اصبري عليا
ابدلت روما ملابسها
روما لنوران، ياختي حلوة كميلة يلا ننزل نروح لتيتة
سيف، خلصتي
روما، ايوة
سيف. طب افتحي الباب
روما، اقولك الصراحة انا مش عايزة افتح الباب
سيف، نععم انتي بتستعبطي افتحي
روما، متزعقش.

سيف، طب افتحي عشان افتح نفوخك
روما، لا طالما قلة ادب مش فاتحة
سيف بعصبية، بقولك افتحي بدل ما اكسر الباب
روما بخوف، خلاص خلاص هفتح بس اهدى
سيف، افتحي
وضعت الطفلة على الفراش واتجهت إلى الباب فتحته وجدت وجهه ويبدو علية الغضب الشديد ركضت بعيد ولكنه امسكها سحبها إلى الداخل واغلق الباب
سيف، انتي اتجننتي
روما. خلاص انا اسفة مش قصدي
سيف، لا يا شيخة مش من شوية كنتي مش عايزة تفتحي
روما، خلاص يا سيف انا اسفة.

سيف، تحبي احبسك هنا و تشوفي
روما بدموع، خلاص يا سيف انا اسفة كنت بهزر معاك
ابتلع شهقتها في قبله يعبر بها عن غضبة وضعت يدها على صدره تحاول ان تبعده ولكنه كان أكثر اصرار حتى تذوق طعم دمائها ابتعد عنها نظرت اليه بعيون مليئة بالدموع
سيف، روما انا!
دفعته بعيد عنها واتجهت إلى الحوض وبدات بغسل شفتيها والدموع تتسابق من عينيها لفها الية ونظر إلى عينها ثم مرر ابهامه على شفتيها.

سيف، متزعليش مني بس انا اتعصبت اوي ومش بحب اقعد في الاماكن الضيقة
القت بنفسها في حضنه وأصبحت تبكي اخذ يملس على ظهرها بحب ويطبع قبلاته على رأسها
سيف، خلاص بقى متزعليش
اومات له وهي بين احضانه مد أنامله اسفل ذقنها ورفع وجهها اقترب ليقبلها ولكن قاطعهم صوت بكاء الصغيرة ركضت روما اليها ليمسح هو على شعره بشدة
سيف، يووووه بدانا نقطع على بعض
خرج وجدها تحمل نوران وتحركها كي تسكتها وجد الباب يدق
سيف، ادخل.

دخل كل من مريم و ضحى وشهد التي اتت فور ان هاتفتها مريم
ضحى، يلا يا شاطر انزل تحت اقعد مع ماما و عمار و سيب قعدة الستات
سيف. ماشي ياختي وبطلو هري ولت وعجن الستات ده
مريم، هري!
روما. لت!
ضحى. عجن!
شهد، سيبكم من كل ده هو احنا ستات اصلا
ضحى، احنا قمرات جميلات انسات
سيف. مين ديه الانسة في مدام بينكم يا عسل
اخفضت راسها خجلة بينما ضحكت الفتيات
شهد. طب بعد اذنك بقى عايزين نقعد مع العروسة
سيف، خدو راحتكم.

اقترب وطبع قبلة على وجنتها سريعا وخرج
روما.
شهد، ايوة بقى يا عم الله يسهلو
مريم، والعه معاكي
ضحى. هيييح اوعدنا يا رب
روما، لمي نفسك يا بت انتي وهي
جلس 3 على الفراش واخذو يتحدثون اما في الأسفل
عمار، انا مع خالتو لازم تقولها يا سيف
سيف، الماضي ما بقاش ماضي الا عشان ننساه وانا مش عايز افتكر حاجة
فيروز، واية ذنب مراتك وبعدين مين قالك انها هترضى تتقبل نوران
سيف، انا متفق معاها وبعدين غصبن عنها لازم تتقبلها.

فيروز، هي مش مجبرة ان هي تتحمل بس شوف بتعامل نونو ازاي وشوف الزفتة الاولى كانت بتعاملها ازاي
عمار، وانتا بردو متبقاش لوح معاها خليك رويح يابا رشدي وفوت
سيف، المشكلة انها بتستفزني
فيروز، في ستات كده نغشة تحب تلعب مع جوزها وتهزر وتعمل مقالب وتجر شكلو
سيف. ما انتي عارفة يا امي مليش في الهري ده
فيروز، لازم يبقى ليك
عمار، يا عم فكها عليك وعلينا بقى
سيف، هشوف
عمار، طب مش هتشوف علينا
سيف. عايز إيه.

عمار، عايزك توافق
سيف، اوافق على إيه
عمار، احييية لا بجد احييية انا همشي يا خالتي عشان مولعش في نفسي
فيروز، حقك والله
عمار، سلامو عليكم
سيف، متبقاش تيجي تاني
عمار. كنت جاي بيتك انا جاي بيت خالتي
ذهب عمار بينما نزلت الفتيات من الأعلى
فيروز لروما. خلاص فكي الطرحة يا بنتي عمار مشي والخدم كلهم ستات والرجالة برة البيت
اومات لها روما بهدؤ وبدات في فك طرحتها
سيف، ها يا امي نروح احنا بقى
فيروز. رايحين فين.

سيف، هنروح الفلة عندي بقى عشان ننام
فيروز بخبث، مكفكش اسبوعين عشان تنام
سيف. ههههه مش القصد بس ماشي ميضرش
اصبحت حرارتها عالية من شدة خجلها
ضحى، يا حيني بصو البت احمرت ازاي
شهد، يا حيني ديه بتكسف زينا
ضحكت بخفة لتظهر غمازتها
ضحى، يا بختك يا عم ديه بغمازة
سيف، شوفتي يلا بقى يا رورو عشان نروح
روما، ماشي خدي يا ضحى دقيقة عقبال ما اربط طرحتي
سيف، لا مش لازم
روما، ازاي!

سيف، الفلة جمبيهم هنا هنروح من الباب اللي ورا ومفيش رجالة متخافيش
اومات له بهدؤ واستاذنت منهم اتجهو إلى الباب الخلفي خرج من الفلة واتجهو إلى فلتهم.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة