قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل الخامس

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل الخامس

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل الخامس

تفزع نور وتقوم من الكرسى بسرعه
نور: استاذ، هو اسمه ايه، انت ياعم انت كويس. ياكابتن
تركض للخارج وتخبر السكرتيرة وتاتى معاها له ومحمد خلفهم
محمد: حد يتصل بالاسعاف
تتصل نور بالاسعاف وتاتى وتاخذه يدخل الغرفه وتظل هي ومحمد فالخارج
محمد: هو حصل
نور: معرفش انا كنت بشتغل وهو قاعد يشرب قهوتى وببص لاقيته كده
محمد: قهوتك
نور: اه
يخرج الدكتور
محمد: طمنى يادكتور.

الدكتور: هو انتوا ازاى مهملين فصحته كده ازاى واحد عنده السكر يشرب قهوة زيادة وازاى كميه الكحول اللى دمه دى.

نور بصدمه: سكر و كحول
محمد: هو اللى مهمل يادكتور مش احنا طمنى بس هو كويس
الدكتور: كويس الحمد لله ظبطتنا له السكر ياريتك تخدوا بالكم منه
محمد: حاضر
الدكتور: عن اذنكم
نور: هو عنده السكر
محمد: اه
نور: طب مانا قولتله ان القهوة زيادة شربها ليه
محمد باستغراب: قولتله
نور: اه
محمد: معلش ابنى عنيد جدا
يدخلوا له ويجده يجلس على السرير والممرضه تعطيه الحقنه وهو تغمض عيونه كالاطفال الصغار لانه يخاف من الحقنه.

محمد: عجبك كده
تخرج الممرضه وينظر لهم
نور: حمد لله على السلامه كده تضيع اول يوم ليا فالشغل فالمستشفيات
سيف ببرود: انتى ايه اللى جابك ايه اللى جابك البت دى هنا
محمد: يابنى...
نور: لحظه بس كده، انا اجى فالمكان اللى على مزاجى وفالوقت اللى يرياحنى كمان.

يبتسم محمد: طب انا رايح الحسابات
سيف: خدها معاك انا مش عايزها
نور بعناد: لا انا قاعده هنا قاعده على فلبك ياتموتنى يا موتك
يخرج محمد
سيف: هموتك ان شاء الله
يرن هاتف نور وتجيب
نور: الو
ملك بصوت عالى: انتى فين كل ده فالمقابله ولا هي مقابله غراميه من ورايا
يسمعها سيف وينظر للجهه الاخرى ليخفى ابتسامته
نور: لا بس استلمت الشغل على طول
ملك: اه طب مش كنتى تتصلى جدتك قلقانه هنا و
نور: و ايه
ملك: واسر.

نور: واسر يقلق ليه هو الغباء عندكم ورثه ياملك
ملك: بس يابت يخربيتك قاعد جنبى
نور: اه يعنى انتى متصله عشان هو قالك اتصلى مش عشان انتى عايزة تتصلى
ملك: يانور بس
نور: لا تبسبسى ولا تنونوى ملك يوسفنى اقولك انى قفلت فوشك السكه
وتغلق الخط وتجد سيف يضحك بصمت عليها
نور: عجبتك
سيف: افندم
نور: ولا حاجه
وتقوم تخرج للخارج وتجد محمد
محمد: نور تعالى اقولك
نور: نعم
تجلس بجانبه فالممر
محمد: ينفع تعدلى سيف
نور: اعدله ازاى.

محمد: تعدلى خليه يبطل الخمر ويبص لشغل انا بطلب كده لانك الوحيدة اللى قدرت تقف قصده.

نور: وهو بيشرب خمر ليه
محمد: بلاش اقولك
نور: طيب هحاول
محمد: شكرا
نور: على ايه عن اذنك
محمد: اتفضلى
تدخل له وتقترب منه وتسند يديها على طرف السرير ويديها الاخرى فخصرها
سيف باستغراب: نعم
نور: ايه الكلام اللى سمعته من الدكتور ده
سيف: كلام ايه
نور بغضب وصوت عالى: ايه الكحول اللى فدمك ده
ليفزع من صوتها العالى
سيف: وانتى مالك
نور: طيب هتناقش فموضوع ده بكرة الساعه 9 بالظبط تكون فالشركه فاهم.

سيف: انتى هتتشرطى عليا ثم انا بجى 1
نور: بتجى كام طب نفسى تعملها
يدخل معتز عليهم
معتز باستغراب: بت ومع سيف
نور: انت مين
معتز بغزل وهو نظر لها من قدمها لراسها يمد يديه ليصافحها: معتز صاحب سيف الانتيم.

ترفع له حاجبها وهي تنظر ليديه الممدودة: فعلا الطيور على اشكالها تقع اهلا وسهلا.

سيف: بتقولى ايه
نور: مبقولش انا ماشيه
وتتركهم وتخرج
سيف: مين الموزة الجامده دى وجبتها منين
سيف: فين ده دى معفنه وجربانه وبعدان ابويا اللى جابها
معتز: لا انت كده مبتشفش ياصاحبى البت جامده
سيف: عشان عيناها يعنى
معتز: ده عيناها دى لوز لوحده وبعدان عودها حلو جسمها جامد
سيف: والله
معتز: البت دى تلزمنى اسبوع بالظبط وتلاقيها فالشقه
سيف: اهى عندك خدها هديه منى
معتز: هديه مقبوله.

تصل نور للعمارة وتجد المدخل مظلم تبلع ريقيها بصعوبه لانها تخاف الظلم وتدخل وتجد...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة