قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل الحادي والستون والأخير

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل الحادي والستون والأخير

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل الحادي والستون والأخير

لوجى بسعادة: مامى
لينظر الجميع تجاه الباب ليراه فتاة ترتدى بنطلون جينز وبدى بقط وجاكيت على ذراعها وشعرها مسدول على ظهرها
يبلع يوسف ريقه بصعوبه
لجين: حبيبة مامى
وتحتضن ابنتها بقوة وتقترب منهم
لجين: هاى ياجماعه
سيف: اهلا وسهلا مين حضرتك
لجين: انت سيف صح
سيف: اه
نور بغضب وغيرة: وانا مرات سيف
لجين: ههه تشرفت بيكم بس فين مدام مريم
مريم: نعم
لجين: انا لجين مرات يوسف ابن حضرتك الله يرحمه
ليصدم الجميع.

مريم بصدمه: الله يرحمه هو مين ماهو واقف اهو
وتشير على يوسف
لجين: لا ده مش يوسف ابن حضرتك ولا جوزى
سيف: امال ايه
لجين: يوسف مات من سنتين ونص
لتصدم مريم وينادى سيف الحراس ليقبضوا على يوسف
سيف: ممكن افهم بقا.

لجين: انا كنت ف سفريه شغل والجيران اتصلوا قوليلى ان يوسف مات وطبعا كانت الصدمه ليا ودخلت مصحه نفسيه طبعا لوجى كانت لوحدها المستشفى اتصل باهلى وجم على امريكا عشان لوجى وبعدان قالولى انها سفرت لاهل ابوها مع واحد ده الكلام اللى اتقال من الجيران
سيف: يعنى انتى متاكده ان اللى برا مش يوسف
لجين: لا طبعا مش هو وممكن تعملوا تحاليل dna
سيف: ابراهيم
ابراهيم: هقوم بالازم كله
سيف: سناء.

تحضر سناء ظرف بيه اموال ويعطيها مكافاة لحسن والسكريترة ويرحلوا
لجين: معلش انا هضطر امشى عشان هرجع امريكا
مريم ولوجى
لجين: هاخدها معلش
سيف: لا ولا يهمك
تنزل سناء بانس وريتاج
نور: هو في ايه
سيف: هنسفر نغير جوا
نور: بجد
سيف: بجد يلا ياماما
مريم: لا انا هقعد هنااستناكم
سيف: ياماما تعالى
مريم: لا وسبونى على راحتى
سيف: طيب
يركب بسيارته وفالخلف ريتاج وانس وتركب نور بجانبه لتقود بهم وتصل لقريه سياحيه الخاصه بيه.

نور: ده مفيش حد هنا
سيف: اه احنا بس
نور: الله
توقف السيارة وتنزل تاخذ يديه وتمشى معاه وتركض ريتاج وانس على الرمال
نور: سيف
سيف: ايه ياقلبى
نور: انا بحبك اووووى
وتقف امامه وتعانقه بشدة ويبادل العناق بيد واحده ويده الاخر على عجازه.

نور: ولادك ناموا اخيرا
سيف: اخيرا الحمد لله تعالى بقا اقولك
نور: سيف انا تعبانه وعايزةانام
سيف: طيب
تنام على السرير بجانبه ليلف يديه حولها
نور: هههه سيف انت اتفقنا اننا هنام
سيف: ده على ما امسكك بس
نور: بتغش يعنى
سيف: واحشتنى
ويضع قبله على خديها بحنان لتبتسم له
نور: وانت كمان واحشتنى.

وتلف يديها حول عنقه ليقترب ويطبع قبله على شفتيها بحنان ويكاد ان يبتعد لتبادله القبله وتشد على عناقه بقوة ولم تفصل القبله تبتعد عنه للهواء
سيف برومانسيه: منفسكيش فاخت لريتاج
نور هههه مش لما اقدر على دول الاول
سيف: هههههههههههههه
ويقترب منها...

تفتح عيونها ولم تجده تقف وتخرج تبحث عنه وتراه يقف امام البحر تذهب له ليفتح عيونه على اخرهم
نور بدهشه: ايه
سيف: انتى خارجه من الشاليه بالهدوم دى
تنظر لنفسها وهي ترتدى تيشرت شبكه وتحته بدى بقط وشورت قصير
نور: وفيهاايه احنا فمكان مهجور يابابا
سيف: هههههه مهجور انا غلطان انى حبت نكون اول عرسان فيها
نور: عرسان ايه سيف انت عندك قردين جوا
سيف: ههههههه بردو هنفضل عرسان
نور: ههههه طب تعال نتمشى شويه.

سيف: لا كفايه كده انا واقف على راجل واحده مش قادر
نور: معلش ياحبيبى هانت
سيف: لا
تطبع قبله على شفتيه وقبل ان يبادل القبله تركض من امامه وتحرك له حاجبه ليتحرك ويمشى خلفها وهي تمشى براحه وهو يريدها وكآن قبلتها خدرته تماما
سيف: نور بجد تعب كفايه كده
تلحظ تعبه وتقترب منه ليلف يديه حول خصرها ويمسكها بقوة
نور: لا سيف انت بتخمم...
يقطعها بقبله على شفتيها بحنان وهي تبادله القبله ويبتعد عنها عندما يسمع اطفاله.

سيف: ده قالوا بابااخيرا
نور: لا قالوا ماما
تصل ريتاج لنور وسيف: با، با
وتضحك بقوة له ليجلس على الرمال وتجلس ريتاج معه وياتى انس
انس: ما. ما
وتجلس نور معاهم ويلعبوا معا فالرمل.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
دى كانت حكايه سيف ونور
كل واحد فينا موجود فحياته نفس الاشخاص
الشخص اللى زى نغم اللى عايز ياخد منك المصلحه بتاعته بس
الشخص اللى زى معتز اللى بيضحك فوشك ومن وراك بيكرهك.

الشخص اللى زى ملك وده معظم البنات منه اللى بتفرح بشكل الواد. الموز والجواز ومع اول مشكله بتتطلق
والشخص اللى زى اسر اللى حب بصدق ومطالش حبه
والشخص اللى زى عمر اللى حب واتجرحت كرامته واتهان من حبيبه
والشخص اللى ليلى ده اللى بيشتغل عشان فلوس بس مادى جدا
والشخص المحتال زى يوسف ممكن ينصب عليك مش بس بشخصيه ممكن بكلمه حلوة او بالضحك ومن وراك جبل كره.

والشخص اللى زى نور وسيف حب بجد ورغم المشاكل فحياتهم متهزوش ابدا وقفوا مع بعض سند لحد ما يتغطوا المرحله دى
احنا اوقات بنكون شخص فدول وباقى الاشخاص موجوده بجد فحياتنا مش لازم تعمل نفس المواقف بس موجودين
خليكم زى نور وسيف خلى وجود الاشخاص دى مياثرش فيكم
وانتى اوعى تكونى زى ملك تجرى وراء الجواز وخلاص اختار احسن الشخص اللى تقدر تقفى معه فمشاكله وتستحمليه.

وانت اوعى تعيش بعذب الحب اللى جواك زى اسر وتوقف حياتك على حد راح وعايش حياته وانت تعيش مكسور فجاة هتلاقى نفسك ضعيت من عمرك السنين اللى هي احلى سنين حياتك، وفي نفس الوقت خليك زى عمر اوعى تقبل الاهانه من حبيبتك عشان بس بتحبها لانه لو بيحبك بجد مش هيهينك اصلا
نور حبت سيف ولا هانته مرة ولا كسرته ودايما كانت مسانده.

سيف حبها ووثق فيها وفضل سند وظهر ليها ومسبهاش تنام زعلانه منه يوم ولا نزل دمعه منها فمرة غير للفرح وبس وده المعنى الحقيقى للحب
الحب افعال وليس اقوال سيبك من اللى يقعد يقولك بحبك بحبك وهومبيعملش اى حاجه تثبت حبه ده. الحب افعال وليس اقوال
يارب تكون الروايه نالت جزء ولو بسيط من اعجبكم وتكون عجبكم وانتظروا الروايه القادمه ????.

تمت
نهاية الرواية
أرجوا أن تكون نالت إعجابكم
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة