قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل الثالث والعشرون

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل الثالث والعشرون

رواية رحلة حب للكاتبة نورا عبدالعزيز الفصل الثالث والعشرون

تفتح وتجد نغم امامها
نور: نعم
نغم: سيف فين
نور: هو حد قالك انه عندى ولا فجيبى
نغم: لا قالولى انك مديرة اعماله
نور: اه ونسيوا يقولولك انى فاجازة مش شغل
نغم: بت ردى عليا كويس فين سيف
نور: هدورلك عليك فجيبى
نغم: ده انتى مستفزة
وترحل لتغلق نور الباب بقوة وتدخل تأخذ حمامها وترتدى جيبه سودة وقميص سماوى وتدخله بداخل الجيبه وتلف حجابها وتنزل تدخل محل بيتزا وتشترى اتنين وكنز وتذهب للمستشفى.

نور: صباح الخير
سيف: صباح النور
تلاحظ عيونه المحمرة
نور: انت كويس
سيف: اه
نور: عيناك حمرة ليه
سيف لنفسه: بسبب حضرتك انا قاعد هنا شايط وانتى قاعده تحبى فاسر باشا
نور: خلاص متردش انا جبت فطار
سيف: مش جعان
نور: انا جبت خلاص
تفتح علبه البيتزا وتطعيه قطعه بيتزا
نور: كل بقا
سيف: ماشى
وياخذها منها وياكل
نور: نغم جتلى
سيف بغضب: ليه زعلتك
نور: لا هتزعلنى ليه هي بتسال عليك
سيف: سيبك منها
نور: ماشى.

تلاحظ بقع حمراء على قميصه
نور: هو الجرح جاب دم
سيف: اه حاجه بسيطه
نور: طبعا عشان اتحركت
سيف: اه
تحضر له قميصه الاخر وتقترب منه لتخلع قميصه بهدوء وتلبسه الاخر وهو ينظر لها لتخجل وتبتعد عنه.

سيف: اتعبك بقا معايا لو قفلتى الزراير
نور بخجل: ماشى
تجلس على طرف السرير وتغلقهم له لتدخل نغم عليهم وهي تحمل بوكيه ورد
نغم: سيفو الف س...
وتصمت عندما تجدهم قريبين هكذا تبتعد نور بخجل
سيف بغضب: ايه اللى جابك
نغم بسخريه: انا ايه اللى جابنى وهي مش ايه اللى لازقها فيك كده
سيف: وانتى مالك واتكلمى عنها كويس
نغم: انا جيت اطمن بس الظهر انك مش محتاج بس ابقى اعزمنى على الجنازة قصدى الجوازة.

سيف: اطلعى برا ولا اقولك انا همشى واسيبهالك
وتقوم
نور بخوف: براحه سيف
سيف: يلا يانور
تخرج وهو يسحبها من معصمها
نور: سيف براحه عشان جرحك
سيف بصمت وهو يمشى بسرع يخرجوا من المستشفى لتتوقف هي ليتوقف هو الاخر وينظر لها
نور: براحه عامله اكلمك واكنى ولا هنا كلبه عندك مبتردش عليها وجررنى وراك زى الحمار.

سيف: اسف
نور: مش بالاسف
سيف: طب حقك عليا
نور: انا عايزة ارجع القاهرة
سيف: انا مقدرش اسوق كده
نور: يعنى ايه
سيف: يعنى هنقعد لحد مفك السلك
نور: طيب
يعودوا للفندق ويغيروا الفندق حسب رغبة سيف ليبعد عن نغم
نور: اتاخرت
سيف: لا
نور: طيب يلا
سيف: مالك فرحانه ليه
نور: عشان هتفك السلك وهروح
سيف: ماشى
تسندوا ويذهبوا للمستشفى وتدخل معه
الدكتور: استنى برا
الممرضه: دى المدام
الدكتور: ماشى.

يستغرب سيف من كلمةالمدام تفك له قميصه وتخلعه ليفك الدكتور الشاش ويبدا بفك السلك ليتالم وتمسك كفيه بيديها وينتهى الدكتور من فك السلك.

نور: كده خلاص
الدكتور: اه تقدر تمشى براحتك وتجرى وكمان تنزل المياة لو حبت
نور: ماشى شكرا
يرتدى قميصه ويخرج
سيف: ايه حكاية المدام دى
نور: لما جبتك المستشفى سايح فدمك ومبنطقش خوفت طبعا
سيف بحنان: خوفتى عليا
نور: لا انا خوفت يحصلك حاجه ادبس فيك
سيف بغضب مكتوم: كملى
نور: قوليلى انتى المدام قولت اه عشان امضى على اقرر العمليه
سيف: ماشى.

ويخرجوا يصلوا للفندق وتجلس هي على كرسى امام البحر ويصعد هو تجلس تسمع اغانى ولم تشعر بنفسها الا عندما شعرت بيديه على كتفها لتنزع السماعات.

نور: ايه ده
سيف: هنزل المياة شويه تجى تنزلى معايا
نور: لا شكرا ومتقعدش كتير عشان متتعبش
سيف: ماشى
يترك المنشفه معاها والقميص وينزل المياة
تشغل الاغانى وتثبت على اغنيه رومانسية ( الحب بيجى فثانيه )
وتجلس تسمعها وهي تراقب حركاته فالمياة وتشعر بقلبها يدق بخفه وهو امامها لتفوق من شرودها وتهز راسها وتخلع الهاند فرى بخوف.

نور بخوف: يالهوى ده بيحب واحده تانيه ايه العك ده
يخرج من البحر ويراها وهي تهز راسها بقوة ويقترب منها لياخذ المنشفه لتنظر للجهه الاخرى.

سيف: مالك
نور: مفيش يلا
سيف: يلا
وياخذ القميص ويرتديه ويمشوا على الرمل
سيف: حد يبقى عند البحر ومينزلش
نور: انا وبعدان كفايه اووى امشى على الرمل حافيه
ينظر لقدمها ويراها حافيه القدمين
سيف: فكرة والله
ويخلع شبشبه ويمشى معاها على الرمل
سيف: تحبى تجرى
نور: لا طبعا
سيف: مكسوفه
نور: لا بس مينفعش وب...
يقطعهم ظهور حمدى امامهم
حمدى: لا مش معقول نور هو القمر بيطلع بالنهار ولا ايه
نور: يلا سيف.

يضغط سيف على اسنانه وينظر لحمدى بغضب وقبل ان تتحرك لتمشى يقف حمدى امامها
حمدى: ينفع اقولك واحشتنى
تصفعه بقوة على وجهه
نور: وانا بنفع اقولك انك قليل الادب
ليغضب منها وينظر بغضب لها ويمسك ذراعيه لتتألم
نور: ااااااه
ليسحبه سيف من تيشرته بغضب فقد فاض به تصرفاته
سيف: هي مش ضربتك يعنى رافضه تتكلم انما تقل ادبك وتمسكها من دراعها ده العيب نفسه.

ويلكمه بقوة
سيف: انت اصلا متلمسهاش
ويضربه مرة اخرى
نور بخوف: خلاص خلاص ياسيف
يدفعه سيف بغضب على الارض ويمشى ويسحبها خلفه
حمدى بغضب: مصاحبة فتوة وبتتحمى فيه
يسمعه سيف ويلف له وقبل ان يذهب ليضربه تمسكه هي
نور: لا ياسيف
وتأخذه وتمشى
سيف: هو سي زفت ده ماشى وراكى ولا ايه
نور: لا هو اكيد فشغل اصله شاغله فشركه سياحه، وبعدان انت مالك هو انا سالتك نغم ماشيه وراك ليه.

سيف: عشان الفلوس
نور: وانا مالى
سيف: متاكده
نور: اه
سيف بغضب: طب يلا ياختى
يصعدوا لغرفهم ويغيروا ملابسهم تتصل بيه
نور: سيف
سيف: نعم
نور: انا هنزل اعمل شوبنج
سيف: طب استنى هنزل معاكى عشان عايز اجيب حاجه لماما
نور: ماشى
ترتدى فستان ابيض بورود. حمرة وتلف حجابها الاحمر وتنزل تجده يرتدى تشيرت روز وبنطلون ابيض وشنطه ولادى على كتفه صغيرة ونظارة شمس تبتسم لوسامته.

نور: اتاخرت
سيف: لا نمشى
نور: اه
تركب معه فالسيارة ويذهبوا لمول وتشترى اغراض لها
سيف: ممكن تختارى سلسله
نور: ليه
سيف: لامى بس انا مبعرفش فذوق الستات
نور: اممم ماشى
وتنظر لسلاسل وتشير له على سلاسل على شكل مصحف صغير
نور: دى حلوة
ياخذها ويدفع الحساب ويخرجوا
نور: ينفع ناكل ايس كريم ولا هيتعبك
سيف: لا عادى
نور: ماشى
يشترى لها ايس كريم وتاكله كله يخرج السلسله من جيبه
سيف: اتفضلى
نور: ايه ده
سيف: كل سنه وانتى طيبه.

نور بصدمه: ايه
سيف: مش النهاردة عيد ميلادك
نور بدهشه: اه بس دى بتاعت مامتك
سيف: لا ليكى بس لو كنت قولتلك مكنتيش اخترتى
نور بخجل: احم ماشى شكرا
سيف باحراج: ينفع البسهالك
نور بخجل: ها، ماشى
تلف له وتشعر بدقات قلبها يدق بخفه يلبسها السلسله
نور: شكرا
سيف: العفو على ايه.
ويراهم من بعد....

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة