قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل الثامن عشر

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل الثامن عشر

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل الثامن عشر

داخل غرفة العناية المركزة
استمر فهد في الكلام مع چين لغاية دخول الممرضة
الممرضة سماح: ان اسفة بس حضرتك لازم تخرج علشان باقى العيلة عاوزين يدخلو
فهد بضعف: حاضر بس خلى بالك منها
الممرضة سماح: يعلم ربنا انى حبتها اوى لأنها مش متكبره و كانت بتحترمنى جدا
فهد وهو يعطى لها فلوس: خدي دول ليكى
الممرضة سماح: لا والله انا مش بقول كده علشان الفلوس انا هنا شوفت ناس اغنية كتير هي الوحيدة إلى عملتنى كويس ذي الناس.

فهد: اسف انا بس خايف عليها
الممرضة سماح: ان شاء الله هتقوم بالسلامة علشانك انت وكل الى بيحبها ممكن تخرج بقى
فهد: حاضر وخرج
دخل عتمان عليها
عتمان: بقي يوم مترجعي تانى ترقدى الرقده ديه ليه عافري في الدنيا وخدى حقك منهم انتى لسه صغيره معشتيش حياتك ارجعى للكل ليا ولامك ولفهد ارجعي وانتقمى منهم متوجعيش قلبي وباس رأسها ومشي.

حاول منصور الدخول ولكن فهد رفض حاول معاه ولكن رفض
وصل چاك ودخلها تحت انظار منصور
چاك: فتحي عيونك مفيش حد هنا
چين: ???? انا تعبت من الرقده ديه
چاك: تعبتي من ايه مانتى نايمة وبيتحب فيكى وانا والرجالة مطحونين
چين: المهم الرجالة نفذت الاوامر والتعليمات
چاك: كله تمام والفأر ?? وقع
چين: رن الجرس ?? علشان الدمار وصل.

وفعلا رن چاك الجرس ودخل الدكاترا وشافو چين ابتدت تفوق وكل موشراتها الحيوية كويسة وامرو بنقلها لقوضة عادية وخرجو.

فهد: دكتور في ايه
الدكتور: الحمد لله المريضة فاقت وهتتنقل قوضة عادية
فهد: بجد بقت كويسه الحمد لله عاوز اشوفها
الدكتور: كلها شوية وهتشوفها براحتك بعد اذنك
عتمان: الحمد لله دخله الراجل الى اسمه چاك كويسة أسبوع محرومين منها
چنان الكبيرة: الحمد لله ربنا كريم وعالم بينا
الممرضة سماح: فهد بيه المريضة عوزاك
فهد: حاضر ودخل يجري
فهد: حمدلله على السلامه يا قلبي
چين: الله يسلمك هو في ايه.

فهد: اصلك بقالك أسبوع في غيبوبة بس الحمد لله كل مؤشراتك الحيوية كويسة
چين: انا عوزة أخرج
فهد: حاضر يومين ثلاثة وهتخرجي
چين: لا انا عوزة أخرج حالا وعلى موجود يتابع حالتى وحياتى عندك يا فهد
فهد: قلبي يامر والكل ينفذ
وفعلا ما هي الا ساعات معدودة وخرجت چين الى سرايا القاضي ووصلت هناك وكان الكل متجمع.

على: اسمعي مش عاوز نرفزة وعصبية
شيماء: انا مسؤلة الاكل هتكلى كل حاجة
فهد: اه ونبي زودى السمك علشان الفسفور
چين: لاااااا ولا سمك ولا حمام انا مش باكلهم خالص
منصور: حمدلله على السلامة يا بنتى
چين: جدو عوزة الكل بكرا يكونو موجودين بعد اذنك طبعا
عتمان: حاضر يا قلب جدك وباسها
فهد: مالك يا حاج شغال بوس ليه ارحم
سمع الكل صوت من وراهم
الصوت: مساء الخير
عتمان: يا اهلا وسهلا
محمد السيوفي: اذيك يا حاج عتمان.

عتمان: نورت بيتك يا ولدى
لمار بمرح: وانا نورته ولا ايه
سيف: لا حبيبتي ظلمتيه
لمار: جدو هو بيتكلم صح
عتمان: انتى بنت چنان
لمار: آه بنتها الوحيدة الدلوعة والجميلة الرقيقة
عتمان: والعسل والشربات كمان
چين: نعم نعم يا سي جدو وانا ايه
عتمان: انتى قلب جدك وروحه
چين: ?????? انا قلبه وروحه وانتى عسل وشربات
لمار: خلاص انا هروح لفهودى
چين: روحي وشوفي هيختار مين
فهد: لمار بنتى وحبيبتي وچين نصي التانى وملكة قلبي وعمري.

چين بضحكة رنانه ????: انتى بنته وحبيبته لكن انا نصه الحلو وملكة قلبه
لمار: بابا شفت ابنك
محمد: هو انا مش هخلص اروح اسلم على حبيبتي
لمار: ليه هو انا بنت البطة السودة مش لقيه حد يحبني
سيف: انا موجود يا قلبي وروحي وعقلي وحياتي كلها
محمود: وانت مين ان شاء الله بتعاكس فيها كده ادامنا
لمار بقوة: وانت مالك هو بيدلعى انا مش مراتك
محمود: هعوز ايه منك امك فاصحتنا زمان وأكيد انتى طلعه ليها
نزل كف على وشة من محمد.

محمد: أخرس انا مراتى اشرف من الشرف مراتى خرجت من بيت ابوها بعلمه وموافقته زمان هو وكلها ادام ربنا والماذون وخرجها معايا وخلانا نسافر وكل السنين الى فاتت هو عارف ماكنا وعارف كل حاجة عنا ومحدش عارف الكلام ده غير اتنين انا واختى
فهد: يعنى جدى كان عارف ان امى هربت معاك.

محمد: يوم ما چنان جتلي المكتب وعرضت عليا انى اتجوزها طلبت مقبلة الحاج بره البيت وقلتله على طلب جوازى من بنته بس فوجات بموافقته وخادنى ورحنا انا وهو واختى كتبنا الكتاب في الاقصر وقالى أتفق معاها على الهروب وفعلا هربنا سوا وتجوزنا تانى وديه الأمانة الى انا واختى شايلنا من يوميها اوعى حد يجيب سيره مراتى وام عيالي بكلمة واحدة
چين: معلش عمو محمد مهو الى يعاشر رقاصة وتركبله الاريل يبقي اكتر من كده.

عتمان: تقصدي مين بالكلام ده
چين: ليه هو انت متعرفش ان محمود مرافق رقاصة بس الشهادة لله عليها وسط ولا فيفي عبده هي اسمها ايه ااااااااااا اه افتكرت لولو ههيييي اصل اسمها الحقيقي مش عاجبها
فهد: ليه اسمه ايه
چين: فوزية المهلبية ولعب يا زهر ??????
منصور: الكلام ده صح أنطق
محمود: انا راجل ومحدش ليه حكم عليا
چين: ادام الدفاتر اتفتحت نكمل الباقي.

چين: الشيخ محمد ولا نقول مرشد السياحة اوبااااا اصل محمد مدرس في الأزهر وكمل دراسة السياحة وبقي مرشد سياحي وعنده مكتب حلو بيستعين بيه الشركات السياحية علشان يبعتلهم مرشدين وما شاء الله الدقن ديه عيره اه وبالنسبة للبنت الى كان عاوز يتجوزها عائشة هو الى بلغ عنها هي وأبوها لواء في الداخليه واحسن واحد يرافق الاجانب اشرب يا منصور هي ديه تربية الرجالة هما دول فخرك وعزوتك هما دول قوتك وجباروتك اهم دول الى خلوك تحنى راسك اما بقي احمد الوحيد الى كان صريح مع نفسه ومعاكه دخل الشرطة لانها كانت حلمى خرج برا جلباب ابوه الظالم المفتري.

محمد: ايوه انا عملت كده لانى مكنتش حابب أكمل فيها اخترت الكلية إلى على مزاجى وبقي عندى اكبر مكتب المرشدين ولما سمعت توفيق بيتكلم عن قتل رجالة الشرطة افتكرت أخويا وصحابة خفت عليهم رحت بلغت وطلب مني اساعدهم ووصلهم كل المعلومات المطلوبة وعملت كده وتقبض عليهم
چين: وليه قولت عليا عاهرة شفت مني ايه
محمد بحده: ايوه هروبك زمان وعشتك برا لوحدك اكيد بقيتي ذيهم.

چين: أخرس انا اشرف منك على القل منمتش مع راجل وفضلت محافظة على شرفي مش ذيك مع كل واحده شوية انت عارف يا منصور مسمينه ايه في شرم الدنچوان
عتمان: هما دول رجلتك وسندك ودهرك
أسماء: جدى انا عمري مهتجوز محمد مضمنش ممكن يعمل معايا ايه راجل بالأخلاق ديه اكيد ممكن يبعنى على أول شارع
عتمان: ومين قالك يا بنتى انك هتتجوزيه مفيش جواز منه يروح يتجوز اي واحده تانية.

محمود: والله وطلعلكم صوت يا حريم من اول ما لفاجرة وصلت وانتم بتسوقو فيها
أسماء: انا دكتورة وليا سمعتى وميشرفنيش انه يبقي جوزى لازم جوزى يبقي راجل وحكيم في افعالة
محمد: وكنتى راضيه بيا وانا شيخ ودلوقتى لأ
أسماء: ومين قلك كده انا في كلته الحالتين مش عوزاك علشان مهما اتعلمت هتفضل شايف الست مكانها تحت رجل جوزها وبس تغسل وتمسح وتطبخ وجمبك في السرير وقت متحتاجها.

محمود: والله وطلع ليكم لسان كله من الفاجرة ديه
چين: متعقل كده يا كابتن ولا عاوز قلم تانى منى يفوقك
محمود وهو يرفع سلاحة عليها: هقتلك والله لقتلك
چين: الى يعمل ميقولش وعلى يقول ميعملش عارف ليه لانك جبان ولاخايف ابوك بعرف انك السبب وفي الحادثة إلى عمالها
الكل: ايه هو السبب
چين: اوباااااا دول شكلهم ميعرفوش انك كنت المقصود مش ابوك
منصور: هو اذاي.

چين: أصله عجبته واحده في البلد إلى جانبنا وخاطفها وعتدي عليها قامت حكت لخوها قبل متموت وهو جه ينتقم لشرفة ولروح اخته الى ماتت وهي صغيرة وكان كل همه يشفها دكتورة بس ابنك قضي على حلمه وحلم اخته واغتصابها عرفت يا منصور ولادك دول ازبل من الزبالة ومعرفتش تربي اغتصاب تلاقي رقصات تلاقى أجانب تلاقي كله تلاقي وكله على عينك يا تاجر ??????????.

سلام انا بقي اطلع انام ولا أقولكم لسه بادري لما اشوف منصور هيعمل ايه مع عياله الرجالة الأعزاء
منصور: يا رتنى مت ومشفتش اليوم ده
محمود: ولعتى الدنيا وقعدى عليها
چين: اصل انا بحب اولع مش بيقولو اوع تحت البنزين جمب النار بس ولى بيحضر العفريت وميعرفش يصرفة يستاهل ايه مش فاكره وانتم يا ولاد منصور حطيتو النار فحضنى علشان كده هوريكم نار جهنم على الارض
محمود: مش هتلحقي وسحب الزنات وضرب الطلقة واستقرت في...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة