قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل التاسع والعشرون

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل التاسع والعشرون

رواية حفيدة القاضي للكاتبة أماني فهمي الفصل التاسع والعشرون

عند چين
چين: عارف عمار لازم القط الأسود يجي مصر
عمار: القط الأسود ده حجر ريموت
چين: هههههه يا خفة لق القط الأسود يبقي مايكل بارون
عمار بصدمة: مايكل بارون رجل الأعمال الإيطالي و بيقولو زعيم مافيا
چين: اه هو
عمار: انتى تعرفيه منين
چين: مايكل ده عشره عمر وحبيبي
عمار: انتى ايه ووصلتى لكل ده اذاي
چين: 25 سنة عرفتني حاجات كتيره اوى ولسه هعرف كتير بس خايفة اخسر امانى وحمايتي وقلبي لو خسرته هموت.

عمار: بعد الشر عليكي ادام مايكل ده هيساعدك كلميه وانا معاكى
چين: تمام هروح اتصل وانت كمل عمايل الاكل
عمار: اه لو حد شافني يقولو ايه
چين: عارف لو الاكل اتحرق هاكلهولك اشتغل ??
عمار: حاضر يا ابلة چين ??????
توجهت چين الى الأوضة واتصلت على مايكل
چين: هاي مايکل
مايکل: اهلا چين
چين: انا مش کويسه انا محتجالك اوى
مايكل: انتى فين
چين: انا في مصر
مايکل: مسافه الطريق هکون عندك
چين: متتاخرش عليا يا خويا.

مايکل: هامر بتجهيز الطياره حالا متخفيش يا حبيبتي
چين: شکرا ميکو
مايکل: ماشي چيني
چين: تمام اول متوصل کلمني
مايکل: ماشي حبيبتي سلام
چين: سلام
توجهت چين الى المطبخ وشاهدت عمار بيقطع بصل
چين: هو أنت بتاكل بقر ده منظر تقطيع بصل
عمار: ???? ده أخري تعالى قطعي لو عاوزة
چين: هات وقطعت البصل بحرافيه عالية
عمار: كده انا اطمنت على فهد أنه هياكل اكل بيتي نظيف
چين: ????????
عمار: كلمتي مايكل.

چين: اه مسافه الطريق وهيکون هنا
عمار: يعني هيسيب شغله وحياته وهيجي
چين: طبعا مفيش اهم مني عنده
عمار: مش عاوزه تعرفيني ليه
چين: هتخلص الاکل ولا لق
عمار: ماشي هسيبك بمزاجي دلوقتي.

عند فهد
اتصل فهد على شخص وطلب منه يجمع معلومات عن سلمي الألفي وقفل معاه ورجع البيت وعند وصله قابله محمود.

محمود: حمدلله على السلامة
فهد: ايه جاي تتخانق معايا
محمود: لق انا معاكم وهندور عليها وهطلب منها المرة ديه تسامحني بجد
فهد: انت كنت مختفي فين بقالك حوالى 3 شهور
محمود: كان لازم احاسب نفسي وعرف قيمة ابني ومراتى واختي بجد
فهد: متخفش هلقيها هي مش هتسبني لوحدي هي عارفة انها روحي وكل حياتي
محمود: فين البت الى كانت معاك
فهد: ليه
محمود: اصل انا عارف النوعية الزبالة ديه وهعرف اخليها تتكلم.

فهد: احنا عمالنا كل حاجة ضرب تعزيب تهديت بالسجن مفيش فايدة
محمود: وجسمها
فهد: يعنى ايه
محمود: لما اشوفها هتعرف
فهد: تمام تعالى معايا
توجه فهد و محمود الى أوضة البت وأول ما دخلو
البنت: والله العظيم انا مليش دخل هما قلولى اعمل كده
محمود: امين قالك انى هضربك انا عاوز ليلة
البنت بعياط: ابوس ايدك ورجلك متعملش حاجة فيا انا اتجبرت على كده علشان خطفين امي
محمود: وانا هديكي الى انتى عوزاه.

البنت جريت على فهد وستخبت وراه وكانت مرعوبة من محمود وبتتكلم بطريقة هستيرية
البنت: هقول بس ابوس ايدك فهد بيه ابعده عنى
فهد: متخفيش قولى هما مين
البنت: انا جالى تليفون بيقلولى ان امى عندهم ولازم اطلعلك الأوضة ونام جامبك وكون من غير هدوم كتير بس والله ماعرف انا مين
محمود: انتى كدابة انا بقول استمتع باليلة
البنت: والله تليفوني عليه الرقم وكان صوت راجل بيكلمنى وكان في صوت ست جامبه
محمود: فين التليفون.

البنت: مع فهد بيه
محمود: تمام البت معندهاش حاجة تانية تقولها يالا
فهد: احنا هنمشي ولو عرفت انك بتكدبي مش هرحمك
البنت: والله ده الى حصل
محمود: سلام يا قطة
خرجو الاتنين من عند البنت
فهد: بخربيتك دانتا رعبت البت
محمود: على فكرة هي بتقول الحقيقة
فهد: وانت عرفت اذاي
محمود: متنساش انى كنت معاشر في فترة النوعية الزبالة ديه بس البت فعلا مش منهم وشكلها مجبور
فهد: تعالى معايا لجوا
محمود: هي مروة جوا.

فهد: لق في فيلا چين
محمود: تعالى ندخل
ابتدو يبحثو عن رقم التليفون لغاية ملقوه وفعلا ابو المكالمة وكانت متسجلة بس الرقم كان رقم خاص.

فهد بعصبية: يعنى مفيش جديد ليه كل محاول اوصل تحصل حاجة تعطلني ياااارب وحشتيني اوى ونفسي اشوفها
محمود: أهدى شوية مينفعش كده تعالى قعد
فهد بتعب: انا تعبت اختك وجعت قلبي عارف يوم مهشوفها هخدها في حضني مش هخرجها ابدا منه
سيف: يا عم انا قولت انك هتضربها
فهد: حد يضرب روحه
لمار: خير ان شاء الله اطلع نام شوية وارتاح
فهد: تمام وطلع على اوضته
ومر اليوم ولا يوجد أحداث تذكر.

فى صباح اليوم التالى استيقظت چين على صوت رسالة بتليفونها ومحتواها
( لقد أشرقت الشمس ايتها الكسولة وتجمعنا امام أعين الشمس وتحت سماء القاهرة ووسط الهواء وعلى أعلى هضاب بلدك هيا ايتها الأميرة قطك في انتظارك ).

خرجت چين تجري وبأعلى صوت
چين: عمار مايکل جيه
عمار بنوم: حمدلله على سلامته
چين: تعالي وصلني ليه
عمار: حاضر شويه وهقوم
چين: عمار و نبي اصحي
الحاج مالك: روحي يا بنتي ألبسي وانا هدخل اصحيه
چين: ماشي
بعد حوالى نصف ساعة توجة عمار وچين هضبة المقطم وشاهد عمار تجمع عدد من السيارات التي تحرسها رجال أقوياء نزلت چين تجري الى حضن شاب في منتصف الثلاثينيات وكان بيحضن چين بحب بعد كده توجه إلى عمار.

چين: عمار اقدملك مايكل بارون
عمار: اهلا وسهلا
چين: مايكل اقدملك عمار مالك
مايكل: اهلا عمار
چين: هروح فين دلوقتي
مايكل: قبل اي مكان انتى كويسة
چين: لق مش كويسة علشان كده قولتلك تعالى
مايكل: وانا تحت أمر أميرتي الجميلة
چين: مالك زهران انا عرفت انه ليه يد في اللعبة إلى اتعملت عليا
مايكل: لعبة ايه وفين فهد عاوز اشوفة.

چين: •••••••••••••••••
مايكل: چين انطقي في ايه
عمار: أهدى بس كل الحكاية ان في لعبة اتلعبت عليهم وخلوها تشوف فهد مع واحده غيرها
مايكل بلهفة: انتى كويسة لو عاوزة اقتلهولك انا على اتم استعداد
چين بعصبيه: لق طبعا فهد عمره ميخوني بيقولك لعبة اه افهم بقي
مايكل: حاضر مالك زهران دفنته هتبقي بكرا بس علشان إجراءات الدفن.

چين: لق انت عارف انى مليش في الدم هو بيلعب في السلاح عاوزة يتمسك بصفقة معتبرة
مايكل: مانقتله أسرع
عمار: هو أنت كل حاجة عندك قتل متعقل شويه
مايكل: هو الحلو شغال ايه
عمار: رائد في جهة أمنية
مايكل: هو أنت فاكر انى بخاف يبقي بتحلم
عمار: هو أنت بتتكلم مصري حلو كده اذاي
مايكل: طبيعة شغلي اتكلم بكل لغة في العالم
چين: المهم هتنقذ امتي
مايكل: في أقرب وقت أميرتي
عمار بغمزة: هو ايه النظام
چين: يعني ايه.

مايكل: الأميرة تبقي اختى في الرضاعة
عمار: يعني انت اخو محمود ومحمد واحمد
مايكل: لق چين بس الى اختى
عمار: انا مش فاهم
مايكل بغموض: چين انتى لسه محكتيش على كل حاجة صح
چين برعب: مايكل هفهمك بس براحة
مايكل بعصبية: هتفهميني ايه انتى غبية خليتي فهد يحبك وانتى مش چنان
عمار: مين هي الى مش چنان
مايكل بصوت على: انطقي
چين: لق مقولتش انا تعبت من الوحدة وهو امانى وحمايتي ونبي مايكل ماعرفهوش انا هقوله بس اديني فرصة.

عمار: انا عاوز افهم
مايكل: هفهمك چنان القاضي ماتت من 7 سنين وديه چين اد
عمار بعصبية: الكلام ده صح انطقي
چين بدموع: محدش فاهم حاجة محدش فاهم حاجة ??????????????.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة