قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل العاشر

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل العاشر

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل العاشر

الكل بدأ يخاف و الرجالة معاها قنابل و هتفجر نفسها و الطيارة و الناس بتحاول تهديهم...
كنان: ملناش دعوة بالموضوع ده.
جنون(بهمس و حدة): انت مجنون.
كنان شد جنون ناحيته و قرب منها.
كنان(بهمس): جنابك لو مكنتيش اتأخرتي كان زمانك عرفتي ان في ناس هنا غيرنا هتتعامل مع المواقف دي، احنا مجرد طلاب متخرجين حديثا يا جنون لو نسيتي، او يا رعد احسن...
جنون(بهمس): خلاص بلاش تلزق فيا كدة.

و في رجالة فعلا اتعاملت مع الموقف و تم التحفظ علي الرجالة التانية و الدنيا بقت تمام...
و بعد فترة جنون لقت كنان نام علي كتفها.
جنون: يا حيوان انت اصحي. يا زفت مش مخدة اهلك انا...
جنون كانت هتصحيه بس ترددت لغاية ما سابته...
نور: تفتكر موقفهم هيبقي ايه؟
اياد: جنون مش بتربط بين الشغل و الحياة العادية.
نور: اممممم ربنا يستر...
شهاب: و انتي بتحبي ايه؟
عطر: الاكل.
شهاب: بس؟
عطر: بس بس...

عادل(بخبث): هو جنون بتحب ايه يا فارس؟
فارس: بمعني؟
عادل: يعني بتحب تأكل ايه بتحب تعمل ايه بتكره ايه؟
فارس: روح اسألها.
عادل: مالك يا عم؟
فارس: مفيش بس دي خصوصيات، و كمان بتسأل ليه؟
عادل: لا ابدا مفيش حاجة...
علي: انتي علطول مع جنون؟
شذي: ايوه علطول.
علي: هي فعلا شخصية قوية و متسلطة.
شذي: لا طبعا هي مش زي الزفت بتاعكوا، جنون اهدي و احسن و افضل منه بكتير...
علي: خلاص يا وحش اهدي في ايه، مجرد سؤال.

شذي: الصراحة مش طايقة الواد اللي اسمه كنان ده.
علي: كنان شخص طيب و الله بس كلنا فينا الوحش و الحلو...
شذي: و هو علطول وحش.
علي: عندك حق.
شذي(بضحك): اهو انت قولتها.
تامر: بتحبي تقرأي؟
سجي: مش اوي، مجرد تسلية لاننا في سفر.
تامر: مش انتي كنتي عايزة تنامي.
سجي: كنت بقي يا عم.
تامر(بضحك): كنتي و يا عم؟! طيب.
سجي: لازم نظبط الدور يا باشا.
تامر: طيب ربنا معاكي...
سجي: ممكن انام ده ممكن مش اكيد...
تامر: طيب...

بعد فترة كانوا خلاص وصلوا...
جنون: يا زفت انت يا زفت، يا حيوان.
جنون: لو سمحت.
مضيفة: نعم يا فندم.
جنون: عايزة ازازة ماية ساقعة تلج.
مضيفة: حاضر يا فندم.
مضيفة راحت جابت ماية و رجعت ل جنون تاني.
جنون: شكرا.
جنون: ورينا بقي هتفضل نايم ازاي...
الكل بدأ ينزل و متبقاش غير كنان و جنون...
مضيفة: حضرتك منتظرة حاجة؟
جنون: لا بس هصحيه ثانية.
جنون فتحت الازازة و رمتها كلها في قفا كنان...

كنان(بصريخ): مين ابن ال، اللي عمل كدة...
جنون(ببرود): كويس انك صحيت.
جنون خدت شنطتها و نزلت و بدأت تدلك كتفها.
جنون: آه منك لله كتفي اتخلع.
كنان(بغضب): جنون، انتي ايه اللي انتي عملتيه فوق ده...
جنون: انت شايف ايه؟
جنون: يلا يا جماعة...
شهاب(بيحاول يكتم ضحكه): خلاص يا كنان هنروح الاوتيل و تغير هناك...
كنان: ده لعب عيال احنا جايين هنا لمهمة...

جنون(ببرود): اعملك ايه يعني ما انت اللي نمت علي كتفي انا مقولتلكش، و مكنتش عايز تصحي.
كنان(بصدمة): انا؟!
نور: للاسف دي حقيقة.
اياد: ايه يا ابني مش مصدق ليه.
تامر: فيها ايه نمت علي كتف مراتك.
بعد الجملة دي الجو بقي متوتر جدا و كنان بص بحدة ل تامر...
فارس: يلا اتأخرنا يلا يلا.
شذي: ايوه صح...
جابوا الشنط من المطار و راحوا علي اوتيل...
كنان: معانا سبع اوض بس...

كنان: عادل و علي مع بعض. تامر و شهاب مع بعض. اياد و فارس مع بعض، نور و شذي مع بعض. عطر و سجي مع بعض، انا اوضة و انتي اوضة...
جنون: انتي؟! ليا اسم علفكرة.
كنان: تمام يا انتي...
جنون بصتله بغيظ و غضب، و هو ودي ليهم مفتاح اوضتهم. و كل واحد طلع نام...

-في مكان تاني...
عند شجن...
تليفون شجن رن، الخط اتفتح.
شجن: الو في ايه؟
أوبي: شكل جنابك نسيتي تغيير المواعيد.
شجن(بصدمة): اوف نسيت اسفة.
أوبي: مستنيكي قدام بيتك يلا.
شجن(بغباء): بيت مين؟
أوبي: بيتك يا شجن بيتك يلا البسي و انجزي.
شجن قامت غيرت هدومها بسرعة...
شجن لبست بنطلون جينز و تي شيرت احمر و كوتشي ابيض و خدت شنطة سوداء و رفعت شعرها ديل حصان.
شجن: ماما انا خارجة ورايا شغل.

داليا: طيب يا حبيبتي ربنا معاكي.
شجن خرجت بسرعة و ركبت العربية.
شجن(و هي بتأخد نفسها): امشي بسرعة ماما لو شافتك هتعمل تحقيق...
أوبي(بضحك): هي امك محقق و لا ايه؟
شجن: لا هتفتكرك عريس.
أوبي طلع بالعربية و هو قاعد عمال يضحك.
أوبي(بضحك): علي كدة امك مسخرة.
شجن: لو سمحت احترم نفسك.
أوبي: خلاص اسف.
شجن: شكرا انك فكرتني و جيت توصلني.
أوبي: تمام...
و بعد فترة وصلوا للشركة و الموظفين استغربوا انهم جايين مع بعض.

شجن: اتفضل علي مكتبك القهوة و ورق الصفقة هيكونوا علي مكتبك.
أوبي: تمام شكرا...

-في مكان تاني...
في النادي...
سوزي: هو ابن حضرتك يا طنط مرتبط او كدة؟
جهاد: لا يا حبيبتي.
سوزي: تمام...
سعاد: ازيك يا ندي يا حبيبتي مبتتكلميش ليه؟
ندي(بملل): مفيش يا طنط.
سوزي: تعالي نجري شوية.
ندي(بقرف): لا يا سوزي.
سعيد: تؤمروا بأي حاجة يا هوانم؟
سوزي(بتكبر): لما نناديك ابقي تعالي.
ندي: لو سمحت ممكن حضرتك تجبلي عصير فراولة...
سعيد: اكيد يا هانم.
ندي: محدش علمك ازاي تكلمي غيرك.

سوزي: ده خدام يا ندي. بتدافعي عنه.
ندي: ناس مغرور عالم كداب.
جهاد(بحدة): ندي اقعدي.
ندي: لا.
ندي راحت ناحية سعيد.
ندي: لو سمحت جيب طلبي في الترابيزة دي.
سعيد: حاضر يا هانم.
ندي: قولتلك ندي و بس. يلا.
سعيد: حاضر.
معتز: يا بختك يا عم.
سعيد: اخرس.
معتز: طيب.

-في مكان تاني...
في روسيا...
جنون قامت من علي سريرها و فتحت الازاز اللي في الاوضة و فردت ايديها و بدأت تضحك و هي مغمضة عينيها...
جنون دخلت غيرت هدومها.
جنون لبست بنطلون اسود و تي شيرت بكم باللون الابيض قصير و جاكت جلد اسود ب ¾ كم و لبست بوط بكعب بسيط باللون الابيض، و سيبت شعرها و حطت روچ بسيط و لبست حلق شيك في ودنها. و اختار شنطة باللون الابيض...
جنون نزلت و هي ماشية خبطت في شخص.

جنون(بالروسية): بعتذر.
شاب(بابتسامة و بالروسية): و لا يهمك.
جنون لاحظت نظرات الشاب و سابته و مشيت بس استخبت في مكان...
جنون(بصدمة): لازم اقولهم حالا.
جنون طلعت تليفونها و اتصلت ب كنان بس مردش و حاولت تتصل بالباقي و محدش رد.
-جنون لقت الشاب خبط علي باب حد و خد طفل.
راجل(بالروسية): اعطياه للريس.
الشاب(بالروسية): اكيد...
-جنون مشيت ورا الشاب من غير ما يأخد باله و لقت الشاب ركب عربية و الطفل بدأ يعيط.

جنون وقفت تاكسي بسرعة و راحت وراه.
جنون(بالروسية): لو سمحت اسرع.
بس فجأة السواق و جنون عملوا حادثة. بعد فترة جنون بدأت تفوق.
جنون(بوجع): آآه.
السواق(بزعيق بالروسي): انتي السبب بسببك.
جنون لقت شرطة و عربية إسعاف.
جنون(بالروسي): اريد تليفوني.
الظابط(بالروسي): نريد رؤية الباسبور.
جنون(بالروسي): اين شنطتي.
الظابط(بالروسي): اتفضلي.
جنون طلعت الباسبور للظابط و طلعت تليفونها اتصلت ب اياد.
عند الباقي.

اياد(بلهفة): دي جنون.
الخط اتفتح...
اياد: الو يا جنون.
جنون(بالروسي): انا منتظراكم بسرعة تيجوا.
اياد: تمام...
اياد: تتبع تليفون جنون يا فارس او انتي يا نور.
فارس و نور: طيب...
و بعد فترة وصلوا ل جنون...
كنان(بحدة): كنتي فين و حصل ايه؟
جنون: اتصلت بيكوا و انتوا اللي مردتوش.
فارس: كنا خايفين عليكي.
شذي: انتي كويسة؟
جنون(بصوت واطي): كنا ممكن نخلص المهمة النهاردة علفكرة. بس بسببكوا انا في الحالة دي.

سجي: طب تعالي نعقملك جروحك.
عطر: و احكي حصل ايه؟
عادل: يلا بينا.
الكل وصل للفندق و طلعوا لاوضة جنون...
كنان: احكي حصل ايه؟
جنون(بوجع): اهدي يا شذي.
جنون: كنت هنزل اتجول شوية لاحظت شاب بيأخد ولد و من شخص تاني و قاله وديه للريس الولد كان مجبور او خايف طلعت وراه بس التاكسي عمل حادثة...
جنون: اومال فين الباقي؟
سجي: شهاب و علي راحوا ينهوا الموضوع مع الشرطة.

كنان(بعصبية): اياكي تتحركي في اي مكان من غير اذني و لا اي حد منكوا فاهمين.
جنون(بعصبية): و حضرتك كنت فين علشان اقولك اتصلت بيك مردتش اتصلت بالكل محدش رد عايزني اسكت يعني، و انا عايزة اخلص المهمة دي لاني مش طايقة اكمل العملية دي و انت فيها...
نور: اهدوا يا جماعة اهدوا.
جنون: اخرجوا بره عايزة اغير هدومي.
شذي: هفضل معاكي.
سجي: و انا.
عطر: و انا. مش هنسيبك بس ها...
جنون: اوف مش قادرة اتكلم.

جنون خدت هدوم ليها و دخلت الحمام. و بعد فترة خرجت لقت كل البنات موجودين.
جنون: بره منك ليها.
نور: كدة بتطردينا حرام.
جنون: طيب.
و البنات قعدت تتكلم و تضحك لغاية ما لقوا جنون نامت علي الكنبة.
نور: طب صحوها تنام علي السرير.
عطر: انتي عايزاها تموتنا لو صحيت مش هتنام تاني و هتقتلنا...
شذي: ايوه يلا.
البنات خرجوا و سابوا جنون نايمة.
عند الباقي.
علي: مكنش لازم تزعق يا كنان، البنت كانت تعبانة.

كنان: و مالك كدة خايف عليها؟
عادل(بخبث): كنان.
كنان: خير؟
عادل(بخبث): طب ما احنا لسة مبدأناش العملية و انت متجوز يعني.
تامر(بحدة): عادل اخرس خالص.
عادل: خلاص انا مالي.
تامر: بتفكر في ايه يا كنان؟
كنان: مبفكرش.
شهاب: تمام كل الامور خلصت...
علي: صدقوا ان احنا طلاب و جايين حديثا.
كنان: كويس. النهاردة في حفلة بليل كله يستعد ليها.
تامر: تمام يلا بينا.

كنان طلع و كان رايح علي اوضته بس بص علي اوضة جنون و فتح الباب و دخل لقاها نايمة علي الكنبة. قرب منها و نزل لمستواها...
كنان(بسخرية): نايمة بعمق اوي.
كنان: هخليكي تندمي يا جنون و ده وعد مني.
كنان شال جنون و جنون كانت هتفوق و تفتح عينيها...
كنان(بهدوء): هششش مفيش حاجة.
جنون غمضت عينيها تاني و حاوطت كنان بأيديها و كنان حطها علي السرير. جنون كملت نومها.
كنان خرج و راح لاوضته و غير هدومه.

كنان لبس بدلة باللون الاسود و تي شيرت باللون الاسود بكم تحت البدلة و لبس فوقه جاكت فوق البدلة. و لبس جذمته و ساعته الماركة و حط البرفيوم بتاعه.

-في اوضة عادل و علي...
عادل: تتخيل ممكن اعمل ايه علشان اخلي جنون تقع في حبي يا واد يا علي.
علي(بصدمة): انت غبي؟!
عادل: في ايه؟
علي: يا غبي هي متجوزة.
عادل: لما تطلق متنساش هما اتجوزوا علشان ايه.
علي: و ازاي بقي؟ انت حبيتها يا عادل؟
عادل: ليه لا؟
علي: براحتك يا عادل يلا البس...
-في اوضة اياد و فارس...
اياد: تفتكر نهاية العملية هتكون ايه؟
فارس: ان شاء الله خير...
اياد: ان شاء الله.

اياد: البس كحلي و لا اسود؟
فارس: الكحلي حلو فيك مع قميص اسود هتبقي واو.
اياد: تمام يا باشا.
فارس: انا هقوم البس كحلي بقي.
اياد: يا حيوان انت خلتني البس زيك.
فارس: قلبي يا رب.
اياد: محسسني اني متجوزك.
فارس: كدة تخلي بيا يا وحش.
اياد: يا رب ارحمني.
اياد ساب فارس بيضحك و راح يلبس هدومه...
-في اوضة شهاب و تامر...
تامر: عادل ده حيوان اوي.
شهاب: ليه حصل ايه؟
تامر: بيوسوس ل كنان زي الشيطان علشان جنون.

شهاب: مالها جنون؟
تامر: بيقوله مش انت متجوزها يعني مفيش مانع تستمتع.
شهاب: اوف تصدق اني نسيت انه اتجوز.
تامر: يا رب، عادل لازم نبعده عن طريق كنان...
شهاب: و جنون برضو.
تامر: بمعني؟
شهاب: عادل مش هيسيب جنون في حالها او اي بنت.
تامر: الصبر يا رب...
-في اوضة نور و شذي...
نور: تعرفي كان نفسي اوي يبقي في بنات غيري في الفرقة...
شذي: ربنا كرمك باربعة يا ست.
نور: حقيقي بحبكوا جدا و بحب خوفكم علي بعض.

شذي: و احنا بس نخلص المهمة الزبالة الصعبة دي و يعديها نبقي نتقابل كل فترة...
نور: ان شاء الله، بس يلا وريني فستانك.
شذي: اهو يا ست الفستان.
نور: بس هيطلع عليكي روعة...
شذي: قلبي.
-في اوضة سجي و عطر...
عطر: يا سجي قولتلك معرفش لسة معرفش.
سجي: طب استني هختارلك طيب...
عطر: هنتأخر، هلبس بنطلون و تي شيرت...
سجي: طب استني الفستان ده حلو اوي جربيه.
عطر: هاتي يا ستي، هجربه.
سجي: هيطلع خرافة اوي عليكي يا مزتي...

عطر: طيب، انا نفسي اوي اشوف جنون بفستان سهرة.
سجي: و انا متشوقة لكدة...
-في اوضة جنون...
جنون كانت بتتمطع في السرير و مغمضة عينيها.
جنون(بأزعاج): اوف، عايزة انام.
جنون(لنفسها): لا لا انا حاسة بحرارة و احنا في روسيا يا الله لو اللي في بالي.
-جنون فتحت عينيها لقت كنان مايل عليها بجسمه. و في اقل من لحظة جنون مسكت دراعه و رفعته لفوق و قلبت الوضعية.
جنون(بحدة و عصبية): ايه اللي جابك هنا ل سريري؟

كنان(ببرود): ايدك شيليها علشان متتكسرش.
جنون(بحدة): تأخد بعضك و تغور من هنا علشان رقبتك هي اللي متتكسرش.
كنان قلب جنون و قيد رجليها و ايديها.
كنان: متقوليش كلام انتي مش قده...
جنون(بحدة): ابعد عني، باي حق تقرب عليا كدة.
كنان: امممم ممكن علشان انا قائدك في العملية...
جنون(بعصبية): ده مش سبب يا زفت انت.
كنان: طيب عندي سبب مقنع اكتر...
جنون(و هي شبه هادية): بص يا استاذ كنان ممكن بس تبعد عني لان وضعنا غلط...

كنان: اقنعتيني باسلوبك.
-كنان بعد عن حياة بس لقي نفسه مرمي علي الارض و جنون حاطة ايديها علي رقبته و مقيدة حركة رجله...
كنان(بحدة): انتي مجنونة؟
جنون: اللي قولته ده اهم صفة في صفاتي الجنون ايوه انا مجنونة و اسم علي مسمي و جنوني ممكن يوصل للقتل يا استاذ كنان...
جنون كانت هتقوم بس رجعت تاني لنفس الوضعية.

جنون: و اه حاجة كمان انت قائد و بس مش جوزي علشان تقرب عليا بالطريقة دي المرة الجاية هقطعلك ايدك و رأسك و فوقيهم رجلك هدية...
كنان(بضحك): واضح انك متعلمة كويس اوي...
جنون: اضحك اضحك ممكن يجي عليك وقت تعيط و ساعتها مش هتلاقي حد يمسحلك دمعة واحدة.
كنان قلب الوضعية و ثبت جنون علي الارض.

كنان: انا كنان الهواري و مش هقبل لاي حد مهما كان انه يكون سبب في نزول دمعة واحدةمن عيوني، و مش هتيجي واحدة زبالة زيك هتوديني دروس في الحياة، لو عايزة تتعلمي تعالي ليا...
كنان بعد عن جنون و قام وقف. و جنون قامت هي كمان وقفت...
كنان: انجزي البسي علشان الحفلة.
كنان كان هيمشي بس وقف علي صوت جنون.
جنون: انهي الحرب اللي جواك و تعالي وديني دروس في الحياة و اوعدك ساعتها اسمعك قبل ما تبدأ حرب جديدة...

جنون: كل واحد جواه حرب و اول ما بيخلص منها بيودي دروس في الحياة، او بمعني اصح اللي خرج منه بالحرب دي و بعدها بيبدأ حرب جديدة جواه.
كنان: و يا تري ايه هي حربك يا فيلسوفة؟
جنون: الحرب بتبقي جوانا احنا و بس...
كنان: تعرفي ايه هي حربك.
كنان(ببرود): بتفكري هتقضي كام ليلة هنا و هتأخدي قد ايه.
جنون(بملل): اوف كنان زهقت من طريقة تفكيرك اخرج بره يلا...

كنان خرج من اوضة جنون و جنون خدت لبسها و دخلت الحمام تغير هدومها...
جنون لبست فستان صوف ضيق و قصير لغاية الركبة باللون الاصفر و بكم و برقبة طويلة و في النص حزام باللون الاسود و لبست جاكت باللون الاسود و قفلته و اختارت بوط بكعب عالي نوعا ما باللون الاسود، سيبت شعرها علي كتفها و ضهرها و حطت روچ هادئ باللون الوردي. و اختارت انسيال بسيط و شيك...

جنون خرجت و نزلت من اوضتها لقت الكل واقف. عادل قرب من جنون و مد ليها ايده.
عادل: تسمحي احنا الاتنين نكون مع بعض؟
جنون(ببرود): مبحبش رقم اتنين.
جنون سابته و راحت ناحية الباقي و عادل بصلها بغضب...
شذي(بهمس): كان بيقولك ايه؟
جنون: مش يلا بينا.
كنان: يلا.
و ركبوا العربيات و قعدوا كلهم في عربية واحدة كبيرة...
كنان: جبت اللي قولت عليه يا شهاب؟
شهاب: اه خد.

كنان: كل واحد هيأخد سماعة بلوتوث علشان نتواصل كلنا لو حد لاحظ حركة غريبة.
و الكل بدأ يلبس سماعة البلوتوث.
فارس: نحاول نكون ثنائيات.
جنون: تمام. لو حد لاحظ حاجة و معرفش يقول للباقي.
اياد: نتصرف من نفسنا.
كنان: لا علشان ميتكررش اللي حصل النهاردة مع اي حد تاني، نحاول نكون اتنين اتنين.
عادل: تمام.
نور: طيب.
و بعد فترة وصلوا ل بار و نزلوا و اول ما دخلوا لفتوا الانتباه...
تامر: تعالوا نقعد هنا.
كنان: تمام.

بدأوا يقعدوا و جنون قلعت الجاكت بتاعها و قعدت...
عادل(بهمس): دي طلعت جامدة يا علي.
علي(بهمس): ركز في الشغل.
كنان: حاولوا تتكلموا في اي حاجة؟
اياد: شلكلوا حلو يا بنات.
جنون(بضحك): و هو ده موضوع.
شذي(بهمس): ايه رأيك في لبسي يا جنون؟
جنون(بهمس): عسل يا قمر انتي...
سجي(بهمس): طب انا؟
جنون(برفعة حاجب): من امتي و انتي بتهتمي بالحاجات دي؟
سجي: اوف بقي هو شكل كدة في حاجة.
جنون: احنا في العملية يا اختي.

فارس: عطر مالك مش بتتكلمي ليه؟
عطر: عادي.
فارس: الفستان عسل عليكي.
عطر: شكرا.
عطر كانت لابسة فستان نصه ابيض و نصه اسود قصير و صندل اسود بكعب و مسيبة شعرها و حاطة روچ
شذي كانت لابسة فستان باللون البنفسجي ب ¾ كم و قصير و ضيق لغاية الركبة و عليه شال بسيط باللون الاسود و صندل اسود من غير كعب...
سجي كانت لابسة فستان نبيتي طويل و ضيق و مفتوح من الضهر و صندل بيج بكعب و سيبت شعرها.

نور كانت لابسة جيبة ضيقة و قصيرة لقبل الركبة و تي شيرت قصير و ضيق و بحمالة رفيعة و فوقه جاكت جلد ب ¾ كم و رفعت شعرها علي شكل كحكة...
موظف(بالروسي): حضراتكوا تشربوا ايه؟
كنان(بالروسي): كحول.
جنون(بالروسي و انفعال): لا عايزين عصير فريش.
موظف(بالروسي): تمام.
كنان(بحدة): انتي عملتي ايه؟
نور: احنا اتفقنا متشربوش.
جنون: قوليله...
شاب(بالروسي): هاي يا فتاة...
جنون(بالروسي): هاي.
شاب(بالروسي): ترقصي؟

جنون(بالروسي): بكل سرور.
جنون قامت رقصت مع الشاب اللي عرض عليها الرقص. و بدأت ترقص و كنان بيبصلها بلامبالاة.
شهاب: شباب لاحظوا اللي داخل ده.
تامر: امممم شكله شخصية مهمة هنا...
اياد: و ممكن اللي بندور عليه.
شذي: ممكن فعلا.
اياد: تعالي يا شذي.
شذي: ايه؟
اياد خد شذي و قربوا من الشخص اللي كانوا بيتكلموا عليه و بدأوا يرقصوا...
شذي: ما كنت تقول كدة من بدري خضتني.
اياد(بضحك): سلامتك من الخضة يا بيضة...

كنان(بغضب): لا كدة زودها.
كنان راح ناحية جنون و شدها ناحيته.
كنان(بالروسي): احسنلك تمشي من هنا علشان مخلكش تمشي علي نقالة...
كنان قرب جنون منه اوي و بدأ يرقص معاها.
جنون(بهمس): شكرا.
كنان: علي ايه؟
جنون: انا اساسا كنت هضربه لانه فعلا نواياه كانت باينة في عيونه بس كنت هلفت الانتباه ليا.
كنان شد جنون اكتر ليه و جنون حاوطت رقبته بأيديها...
عند الباقي.
نور: شكلهم كيوت...
عادل: و الله و عرفتي الكيوت يا نور.

نور: احترم نفسك.
شهاب: بطلوا خناق.
فارس: اوعدني يا رب ب بنت الحلال.
عطر: ان شاء الله هتلاقيها.
فارس: يا رب.
علي: ادعيلي انا كمان.
عطر: حد قالك اني شيخة.
علي: اعوذ بالله يا شيخة في ايه بهزر...
سجي(بضحك): معلش هي عطر كدة.
شهاب: اكيد كلكم تحت قيادة جنون هتكونوا ايه...
سجي(برفعة حاجب): قصدك ايه؟
شهاب: ده انتوا يا ستات.
سجي: ايوه بقي مالنا...
شهاب: طب متبصيش كدة علشان بخاف طيب.

نور: حقيقي انا مبسوطة اني اشتغلت معاكوا.
فارس: يا رب دايما يا ست مبسوطة.
عند جنون و كنان.
جنون(بهمس): كنان بس وراك بس متلفتش الانتباه.
كنان لف جنون و بص علي وراه...
كنان: لازم نتبعهم فورا...
جنون: في حراسة في كل مكان.
كنان شغل سماعة البلوتوث.
كنان: اسمعوني كويس في ناس دلوقتي معاهم تلت بنات هيخرجوا من الباب الخلفي عايز مراقبة عليهم.
شهاب: حالا.
شهاب: مين هيجي معايا؟
سجي: تعالي.
شهاب و سجي راحوا للباب الخلفي.

اياد: الشخص اللي كنا مراقبينه هيمشي.
جنون: اياد روح وراه بسرعة.
اياد: طيب. تعالي يا شذي.
اياد و شذي راحوا ورا الراجل اللي كانوا مراقبينه.
كنان: تعالي معايا.
كنان مسك ايد جنون و طلع للدور التاني.
جنون(بحدة): انت مجنون انت عارف الدور ده بتاع ايه.
كنان: ايوه هنلاقي في بنات برضو اكيد.
جنون: طيب يا كنان لما اشوف اخرتها معاك.
كنان(بالروسي): اترك البنت.
جنون: طلع عندك حق.
راجل(بالروسي): من انت؟!

جنون(بالروسي): مش ضروري تعرف.
الراجل بص ورا جنون و كنان، جنون بصت وراها.
جنون: كنان.
كنان بص لقي خمس رجالة وراه و جنون بصت لكنان و كنان فهم نظرتها.
جنون جريت علي الراجل اللي معاه البنت و شدتها منه و رفعت رجليها ضربت الراجل علي راسه بكعب الصندل.
البنت(بخوف بالروسي): ارجوكي انقذيني.
-كنان بدأ يضرب الرجالة التانية، جنون خلصت علي الراجل الكبير و ضربت راجل كان جاي من ورا كنان.
كنان: الباقي يستعد للخروج فورا.

جنون: اعتقد مش هنلحق.
كنان لقي ناس كتيرة جاية ناحيتهم و بعدين بص وراه و بص ل جنون.
جنون: هو حل واحد و اعتقد فهمته.
جنون جريت علي البنت و مسكتها و راحت ناحية الازاز و فتحته...
جنون(بالروسي): متخافيش بس اسمعي كلامي...
البنت(بالروسي): حاضر.
جنون خرجت من الشباك و وقفت علي سور صغير و مدت ايديها للبنت و البنت مسكتها و نزلت.
جنون(بالروسي): امشي براحة علشان متقعيش.

جنون مشيت علي السور الصغير و بعدها مسكت البنت و بدأت تتسلق المواسير لغاية ما وصلت للارض.
نور: جنون انتي كويسة فين كنان؟
جنون: خدوا البنت من هنا يلا بسرعة.
فارس: هستني معاكي.
جنون: يلا اتحركوا.
الكل مشي و ركب العربيات و سابوا عربية ل جنون و كنان. جنون كانت لسة هتتحرك بس لقت حد بيشلها من علي الارض و حط ايده علي بوقها و استخبي...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة