قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والثلاثون

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والثلاثون

رواية حرب الحب للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والثلاثون

جنون فتحت عينيها علي اخرهم لما لقت شخص راكب في طيارة و موجه مسدسه ناحيتهم و ضرب رصاصة...
جنون(بصريخ): شهد.
جنون جريت علي شهد اللي خدت الرصاصة بدلا منها و من كنان و وقعت علي الارض.
جنون: شهد سمعاني؟!
كنان اتصدم لما لقاها وقعت علي الارض و حواليها دم. الطيارة مشيت ل بعيد.
جنون: اتصل بالاسعاف يا كنان.
اياد(بخضة): انتوا كويسين؟!
اياد(بصدمة): شهد!
كنان: اتصلت جاي.

جنون كتمت الجرح بأيديها و كان في دم علي ايديها.
كنان: ابعدي انتي يا جنون.
الكل بدأ يطلع و عملوا ليها اسعافات اولية و عربية الاسعاف جت و خدتها و نقلوها المستشفي.
كنان حط رأسه علي كتف جنون.
كنان: دلوقتي بقيت مديون ليها يا جنون.
جنون: لا يا روحي م.
كنان(بانفعال): قولتي ايه؟!
جنون(بخضة): في ايه يا ابني؟!
كنان: قولتي ايه قولي تاني.
جنون: انت حتى سبتني اكمل الجملة.
كنان: مش همامني يا ستي كفاية عندي يا روحي دي.

جنون: اوف يا كنان بتركز في تفاصيل تافهة.
جنون: هروح اغسل ايدي.
كنان: جاي معاكي مش واثق فيكي.
جنون: يا ك.
كنان: قدامي.
اياد: نفسي المصايب تخلص نفسي بس كدة امنية حياتي.
عطر: في حياتنا احنا بالذات مفيش مصايب بتخلص.
اياد: عندك حق و الله يا بنتي.
عطر: احنا هنفشل.
اياد: ليه بس؟!
عطر: المهمة نسيتها ده الكل نسيها.
اياد: لا ان شاء الله هنخلص منها...

-في مكان تاني...
في بيت جنون...
ادهم: انتي كويسة؟!
شجن: اه الحمد لله.
داليا: حبيبتي.
شجن: يا امي انتي حضناني من ساعة و مش عايزة تسيبيني.
داليا: كنت خايفة عليكي اوي يا روحي...
ادهم: خلاص اهي زي القردة.
ادهم: شكرا ليك يا اوبي.
اوبي: لا ده واجبي انا همشي و هاجي اطمن عليها بليل.
ادهم: تمام اشوفك بخير.
اوبي: عن اذنك.
ادهم: خشوا ارتاحوا، هروح الشغل.
شجن: اه محتاجة انام اوي.
ادهم: طيب.

ادهم دخل غير هدومه و خرج ركب عربيته و مشي.
داليا: يلا يا روحي غيري هدومك و نامي.
شجن: حاضر يا ماما.
داليا: ربنا يحميكي و يحفظك يا روحي.
شجن: بحبك باي.
شجن قامت دخلت غيرت هدومها و نامت.
الباب خبط.
داليا راحت فتحت لقت سيف.
داليا: خير؟!
سيف: شجن رجعت الحمد لله؟!
داليا: ايوه رجعت عن اذنك.
داليا كانت هتقفل الباب بس سيف حط ايده علي الباب...
سيف: انا عايز اتكلم معاكي شوية يا داليا.

داليا: معنديش كلام اقوله و سيبني انا و بناتي في حالنا بقي زهقنا منك.
سيف: داليا انا.
داليا: انت احقر و ازبل شخص شوفته في حياتي يا سيف تمام غور من وشي بقي.
داليا قفلت الباب في وش سيف و دخلت اوضتها.

-في مكان تاني...
عند ندي.
ندي كانت قاعدة علي السرير في المستشفي مش بتتكلم و قاعدة ساكتة لقت الباب بيتفتح عليها فجأة.
: اه انتي بقي العسل بتاعتنا صح.
: ايه ده ايه ده انتي قمر خالص ظلموكي في الوصف.
: عيني عينك كدة عايزة اتجوز واحدة عيونها ملونة.
: في مجال للغزال بقي و لا مفيش؟!
: طب حد قالك قبل كدة انك قمراية كيوت بسكوتاية بونبوناية مهلباية.
: و الله انا احسن من الليثي صح.
: ما تحن بقي يا عم.

: طيب الدخلة مجبتش نتيجة معاكي. نبدأ من الاول.
ندي كانت باصة للشخص اللي قدامها باستغراب و صدمة...
: انا ادهم قوليلي يا عسل عادي مش بتكسف علفكرة.
ادهم: انا صديق ليكي هنا، بحب اللي عيونهم زرق دول بيبقوا كدة اللي هو بحر الواحد يسرح فيه.
ادهم(بغمزة): يا عسل.
ندي(بحدة): احترم نفسك.
ادهم: كدة اول خطوة نجحت فيها اقابلك بعديني يا مزتي...
ادهم خرج و ندي اتصدمت اكتر و ادهم فتح الباب فجأة و ندي اتخضت.

ادهم: وحشتك صح قولي قولي متتكسفيش وحشتك انا عارف انا لا اقاوم اساسا.
ادهم: باي يا مزتي.
ندي: يا ابن المجنونة.
ادهم خرج و راح علي مكتبه و سرح في عيون ندي و غمض عيونه و افتكر شكلها.
ادهم: استغفر الله العظيم...

-في مكان تاني...
عند سندس.
سندس(بحزن): يعني هو مش بيسأل عليا؟!
ممرضة: لا يا سندس.
سندس(بحزن): طيب امشي.
سندس: علي اساس يعني كنت فاكراه هيحبني هيحب بنت الشوارع.
سندس: و انا اللي كنت فاكرة هتجوزه زي ما في الروايات.
سندس لقت اللي بيفتح باب الاوضة و بيدخل.
بعد فترة.
سندس(باستغراب): في ايه؟
فارس: مش عايز اتكلم اخرسي و بس.
سندس: افندم علفكرة دي اوضتي و انت دخلت من غير استأذان لا و كمان قعدت و مش بتتكلم.

فارس: خلاص انا غلطان اني جيت.
سندس: لا خلاص خليك اقعد و متتكلمش.
فارس: طيب.
فارس قعد و فضل ساكت و سندس بصاله باستغراب.
بعد فترة فارس قام و خرج من غير و لا كلمة.
سندس: يا اهبل يا ابن الهبلة.

-في مكان تاني...
عند عادل.
نور: اخيرا يا دكتور افتكرناك موت جوا.
دكتور: العملية مكنتش سهلة و احتمال تسبب اضرار كتيرة للمريض.
تامر: اه يعني؟
دكتور: يعني لو عاش تبقي معجزة.
علي: يستاهل اساسا...
تامر(بحدة): علي عيب.
دكتور: ادعوا ليه.
نور: شكرا يا دكتور.
خرجوا عادل علي نقالة و حطوه في العناية المركزة.
نور: ربنا يغفر ليه و يشفيه.
تامر: يا رب...
علي: بتحبوه اوي كدة نسيتوا عمل ايه.
نور: برضو يا علي برضو...

علي: طيب.

-في مكان تاني...
عند شهد.
الدكتور: الحمد لله هي بخير دلوقتي.
الكل: الحمد لله.
الدكتور: محتاجة راحة و رعاية...
جنون: تمام يا دكتور.
والد شهد(بغضب): و الله ما انا سايبك يا كنان.
والد شهد(بغضب): هقتلك لو حصلها حاجة.
كنان: حد قالها تقف ورايا انا كنت بحمي مراتي...
والد شهد(بغضب): دي دي، بدل ما تأخد بنت الاكابر و سيبك من الزبالة دي.
كنان قرب من والد شهد و مسكه من قميصه بغضب.

كنان: الزبالة اللي انت بتتكلم عليها دي انضف منك و من الزبالة بنتك مليون مرة.
كنان: يلا يا جنون علشان دول ناس زبالة.
اياد: يلا يا عطر نروح.
كنان مسك ايد جنون و مشي راحوا للمبني.
و الكل بدأ يشتغل و يهتم بالمهمة، شذي جت اياد اينعم زعق بس في الاخر هدي و وافق و بدأوا يشتغلوا...
جنون: اوف كدة تمام خلصنا...
شهاب: بفضلكوا.
جنون: لا طبعا كلنا ايد واحدة.
كنان: كدة كل حاجة جاهزة فاضل التنفيذ.

شذي: بس متنسوش لازم خطة بديلة.
كنان: في خطتين متقلقوش.
اياد: اه يا واد يا جامد.
شذي: بيئة.
اياد: انا برضو.
شذي(بعصبية): قصدك ايه قصدك ان انا بيئة.
عطر: بس بس بس اخرسوا شوية...
علي: اتخانقوا في بيتكوا.
اياد: بس ياض يا غيران. غيران مني علشان اتجوزت.
علي: ظريف.
جنون(بضحك): بس بقي بطلوا.
تامر: مش هنأخد اجازة؟!
جنون: بعد المهمة ان شاء الله و بالمرة نفرح بيكوا.
تامر: يااااااا رب.

نور: مستعجل علي موتك يا حبيبي اوي كدة.
تامر: لو هموت فيكي معنديش مانع.
سجي: اووووووووووووو?ر اووووووووو?ر.
شهاب: في ناس مبتعرفش تحب علشان كدة بتشوف كل حاجة رومانسية أوفر.
كنان: و مين سمعك يا ابني؟ ناس معندهاش ذوق كمان.
فارس: طب مش يلا نروح و لا ايه؟! القعدة هتولع مش ناقصين.
الكل بدأ يخرج و اتبقي كنان و جنون.
كنان مسك جنون الاتنين و باسهم.
كنان: ممكن اطلب طلب؟!
جنون: قول.
كنان: ممكن تنامي في حضني النهاردة.

جنون: طلب صعب.
كنان: في بيتي.
جنون: كمان!
جنون: انا متعودتش انام بره بيتي ابدا.
كنان: اعتبري نفسك في مهمة...
جنون: يا كنان بلاش يعني.
كنان: طيب مش هضغط عليكي.
جنون: طب حتى لو وافقت ا.
كنان: يعني موافقة تعالي يلا.
جنون: مكملتش كلامي.
كنان مسك ايد جنون و خرج ركبوا العربية و راحوا علي الفيلا.
كنان و جنون دخلوا الفيلا.
اوبي: مساء الخير.
جنون(باحراج): مساء النور.
كنان: امشي يا ابني روح لحبيبتك.

كنان طلع السلالم و قابل جهاد.
كنان: مش قولتي انك هتسافري؟!
جهاد: جايب دي بتعمل ايه هنا؟
كنان(ببرود): دي مراتي و جايبها بيتي اللي هو بيتها...
جهاد: ده بيتي انا.
جنون: كنان انا ممكن امشي و.
جهاد: لو عندك دم ابعدي عنه خالص.
كنان: خلاص بقي يا امي متقفيش قدام سعادتي ايه حرام عليكي بتموتي في الخراب.
كنان: يلا يا جنون...
كنان راح علي اوضته و قفل الباب بالمفتاح.
جهاد: انا يا كنان؟!

حهاد راحت قعدت تخبط علي باب اوضة كنان.
جهاد: افتح يا كنان افتح و الله ما هسيبك.
جهاد: دي هتأخدك مني يا كنان ده غرضها هي يا ابني صدقني. انا امك اللي بتحبك يا روحي...
جنون: يا كنان اطلع ليها و انا همشي بقي.
اوبي قال ل فريد علي اللي حصل و فريد طلع شد جهاد معاه.
حهاد: سيبني لازم يفتح الباب.
فريد(بحدة): اخرسي بقي ايه يا شيخة استحملتك كتير. حرام عليكي سيبيهم.

فريد: بتحبي الخراب بس، مش بتحبي ولادك ابدا ايه حرام عليكي يا شيخة سيبيهم يفرحوا خليكي و لو لمرة واحدة ام مثالية.
فريد: مش ام مهتمة بشكلها و مهتمة بالطبقات و الكلام التافه ده.
فريد: انضجي اكبري شوية اوف.
عند جنون.
جنون: اوف هلبس ايه بقي؟ بص يا كنان هقعد معاك شوية و امشي بليل.
كنان: لا علفكرة في لبس كتير ليكي هنا.
جنون: ايه؟!
كنان دخل اوضة و بعدها خرج بكذا شماعة.

جنون: ايه دول يا غبي قمصانك. هلبس قمصانك انا.
جنون: مبحبش البس قمصان كدة لا.
كنان: خلاص نامي بهدومك.
جنون: بالدم ده و قرف شهد و بقالي يومين مطبقة اساسا.
كنان: انا بستغربك مش بتتعبي.
جنون: خمسة في عينك.
كنان: لا و النبي، طيب.
كنان: اختاري واحد منهم و خشي خدوي شاور و اخرجي اغيرلك علي الجرح هنزل اشوف عشاء بسيط...
جنون: طيب.
كنان نزل و قفل الباب و جنون قامت خدت قميص من بتوع كنان و خدت دوش و لبسته.

جنون كانت لابسة قميص اسود طويل لغاية الركبة بكم و واسع علي جنون و جففت شعرها و سيبته.
كنان: حلو عليكي.
جنون: اخرس ده واسع اوي.
جنون راحت اترمت علي السرير.
جنون(بوجع): آآه.
كنان: كويسة؟!
جنون: بقالي يومين منمتش و دلوقتي برمي نفسي علي السرير و ضهري واجعني هنام بقي.
كنان: استني.
كنان قوم جنون و غير ليها علي الجرح اللي في رأسها و ربط ايديها بشاش تاني.
كنان: تمام.
جنون: اخبار رجلك ايه؟

كنان: كويسة و بتسلم عليكي...
جنون: فايق.
جنون نامت علي جمبها و غمضت عينيها.
كنان: استني.
جنون: ايه؟!
كنان: هخش اغير هدومي و اجي نأكل.
كنان دخل خد شاور و خرج لبس هدومه و لقي جنون شبه نايمة.
كنان: جنون جنون.
جنون(بنوم): ها؟!
كنان: قومي كلي.
جنون: طيب طيب...
كنان: لا قومي يلا.
جنون: مش لازم يا كنان هنام بقي بكرة.
كنان: علفكرة جايبك تنامي في حضني مش في حضن المخدة و توديني ضهرك.

جنون لفت و حضنت كنان اللي كان قاعد نص قعدة.
كنان: طب كلي طيب.
جنون(بتعب): حقيقي مش قادرة.
كنان: طيب استني...
كنان بدأ يأكل جنون و هي نايمة لغاية ما خلصت الاكل و جنون كملت نوم.
كنان شال الصينية بعيد عنه و حضن جنون جامد و نام...
بعد فترة.
كنان: جنون جنون.
جنون(بخضة): ايه ايه؟!
كنان: مامتك بتتصل.
جنون: اوف يا كنان رد انت انا عايزة انام.
كنان: معلش هي قلقانة عليكي قومي ردي.

جنون دفنت وشها اكتر في المخدة و كملت نوم.
كنان: يا جنون انتي يا بت قومي.
جنون: ايه بقي؟!
كنان: مامتك علي التليفون.
جنون: و ايه اللي جابها؟!
كنان: الصبر، قومي ردي و خلاص.
داليا: كنان.
كنان: الو يا طنط.
داليا: خلاص سيبها تنام شكلها تعبانة اوي.
كنان: تمام يا طنط.
داليا: ربنا معاكوا يلا باي. خلي بالك منها.
كنان: دي في عيوني حاضر.
كنان قفل مع داليا و فضل صاحي باصص ل جنون شوية لغاية ما تعب و نام...

في الصباح الباكر...
جنون(بخضة): ايه ده مين؟!
جهاد: افتح بقي يا كنان.
جنون: اوف يا مهدمة اللذات حرام عليكي كنت نايمة.
جهاد: افتح الباب بقي.
جنون لاحظت انزعاج كنان و هو نايم، قامت و فتحت الباب.
جهاد: انتي؟!
جنون: ايوه.
جهاد: وسعي من وشي.
جنون: مبدأيا كنان نايم ثانيا لما تزعجيه حرام عليكي لان كلنا سهرنا ل بليل كان علينا مهمة خلصناها نوعا ما.
جهاد: و انتوا بقي جيتوا تكملوها هنا صح.

جنون: بصي حضرتك انا محترمة ان انا في بيتك لكن قسما بربي لو زيدتي فيها هنسي انتي مين اصلا.
جهاد(بعصبية): هتندمي ندم عمرك كله يا بنت سيف.
جنون: اه جينا ل سيف...
جنون(بصوت واطي): حافظي علي سرك اللي معايا لان انا لو لساني فلت هتخسري حاجات كتير اوي.
جنون قفلت الباب في وش جهاد و راحت اترمت علي السرير.
جنون: آه من ضهري آه.
جنون قربت من كنان و بدأت تشوف ملامحه و هو نايم و تملس علي شعره و وشه...
كنان(بوجع): آه.

جنون: اوف اسفة مليش في الرومانسية انا اسااسا...
كنان: حد يعمل كدة انفي يا شيخة كسرتيها.
جنون: قولت اسفة الله.
جنون كانت هتقوم بس كنان شدها تاني و قعدت ضهرها ليه و كنان حاوطها بايده.
كنان: مهما حصل مستحيل ازعل منك.
جنون: طيب وسع كدة. اتأخرت و همشي.
كنان: تمشي فين انتي هتفطري معانا.
جنون: مع امك دي.
كنان: اه معاها يا جنون.
كنان قام ساب جنون و دخل الحمام.
جنون: اومال لو كنت قولتله علي حقيقتها كان هيعمل ايه...

جنون بدأت تعمل تمارين تفك نفسها شوية.
جنون: خرجت؟!
كنان: لا لسة جوا.
جنون: طيب ابقي سلملي عليك لما تخرج يا ظريف.
كنان: في هدوم ليكي هنا.
جنون: شوفتها شكرا.
جنون مشيت من جمب كنان و باسته في خده بسرعة و جريت علي الحمام، كنان ابتسم علي تصرفها.
جنون خرجت بدأت تلبس و لبست.

جنون لبست زي فستان ابيض ب ¾ كم و واسع و قصير لغاية الركبة و فوقه جاكت باللون البترولي طويل لغاية الركبة كدة بشوية و سيبت شعرها علي ضهرها و لبست صندل اسود بكعب.
تحت.
جهاد(بعصبية): هنفضل مستنينهم كتير.
اوبي: في ايه يا امي اهدي اه هنستناها كدة كدة بعد الفرح جنون هتبقي واحدة مننا.
فريد: عندك حق يا اوبي.
فريد: انا بقول يا جهاد اعصابك مش مظبوطة لاما تطلعي ترتاحي لاما تهدي لاما تسافري.

جهاد(بعصبية): قول انك مش عايزني اقعد معاكوا هنا، طلقني يا فريد.
كنان(بحدة): قولتي ايه؟!
فريد: استني انت يا كنان.
فريد: قدامك اربعة و عشرين ساعة يا جهاد هتتراجعي عن كلمتك ماشي مش هتتراجعي المأذون يبقي جاهز علطول.
فريد قام مشي علطول.
كنان: تعالي يا جنون نفطر في اي مكان بره.
جنون: بس.
كنان(بنظرة تحذير): يلا قدامي.
جنون و كنان نزلوا و ركبوا عربية كنان و مشيوا.

اوبي: الكل هيبدأ يكرهك غيري بقي ايه انتي ازاي كدة...
اوبي قام و ساب جهاد قاعدة لوحدها. جهاد قامت بدأت تكسر في كل حاجة قدامها بعصبية...
عند كنان و جنون.
جنون و كنان كل شوية يبصوا ل بعض.
جنون: اوف خلاص عرفت اني فاشلة في الرومانسية مش لازم تثبت الله...
كنان(بضحك): كويس انك عارفة.
جنون: عيل رزل و رخم.
كنان: متخافيش هعلمك متخافيش.
جنون: طيب...
جنون: انت جيت بيتنا ليه؟!

كنان: نأكل فيه و كمان امك نفسها تشوفك و اتصلت بيكي امبارح.
جنون: اتصلت بيا انا؟!
كنان: لا انا.
جنون: مش فاكرة...
كنان: جنابك كنتي نايمة.
جنون: مش فاكرة حقيقي.
كنان: شبشبها هيفكرك...
جنون: يا رزل.
كنان و جنون نزلوا و دخلوا البيت.
ادهم: ما لسة بدري يا هانم.
جنون: الله شغل بقي.
ادهم: يا حرام صعبتي عليا.
جنون: كنت مطبقة يومين.
اوبي: صباح الخير.
كنان: انت ايه اللي جابك ياض؟!

اوبي: اتخنقت قولت اجي اقعد ما دكتور ادهم شوية...
جنون: ادهم برضو.
جنون: انا داخلة لامي.
كنان: طيب و جهزي فطار حلو كدة.
جنون: مبعرفش.
جنون دخلت ل مامتها لقتها في المطبخ هي و شجن.
جنون: صباحو عسل.
داليا: كنتي فين امبارح ياللي مش فاكرة حاجة؟!
جنون: كنت مع كنان في بيته...
داليا: و حياة امك يا جنون.
جنون: في ايه يا امي يعني عادي.

داليا: طب اسمعي يا حلوة تعملوا فرح و تتجوزوا احسن عندي من انك كل شوية تنطي تقعدي معاه ده.
كنان: انا بقول كدة برضو.
جنون: لا طبعا لسة مش جاهزة.
كنان: طيب بعد ما نخلص مهمتنا هيكون في فرح.
جنون: استني ايه ده لا طبعا ده وقت قصير.
كنان: قولت كلمتي. حد عنده رأي تاني؟!
اوبي: انا، بقول نزيد الفرحة فرحتين و اتجوز بشجن انا كمان.
كنان: تمام.
ادهم: و انا طيشة واقف.
جنون: احلي طيشة يا روحي...

ادهم: اقعدي بعيد عني يا بت.
داليا: ماشي يا كنان بس لو جهاد عملتلهم حاجة انت عارف ممكن اعمل ايه.
كنان: مفيش حاجة هتحصل اوعدك.
ادهم(بهمس): مين جهاد؟!
شجن(بهمس): ام كنان و اوبي.
جنون(بهمس): مش هنروح ل ندي؟!
كنان: طيب يا حبيبتي هنفطر و نروح ليها...
جنون: تمام.

-في مكان تاني...
في بيت اياد.
اياد(بصوت عالي): يا ناس يا نايمة الفطار جهز.
اياد راح لاوضة شذي لقاها لسة نايمة.
اياد: الصبر.
اياد شال شذي,شذي حست نفسها في الهواء فتحت عينيها.
شذي: اوف يا اياد سيبني يا ابني انام...
اياد: عايزة اشتغل عايزة اشتغل و انتي اهو مش قادرة تتحركي.
شذي: اوف طب انا جعانة.
اياد: الاكل جاهز.
اياد حط شذي علي كرسي السفرة و بدأوا يأكلوا.
اياد: براحة يا بنتي.
شذي: جعانة نوم و اكل.

اياد: الصبر يا رب.
شذي: خلاص الله هقوم البس بقي.
شذي دخلت خدت دوش سريع و خرجت بدأت تلبس.
شذي لبست بنطلون اسود واسع و فوقه تي شيرت قصير لغاية الخصر باللون الابيض و سيبت شعرها و لبست كوتشي ابيض.
اياد: يلا هنتأخر.
اياد و شذي راحول للمبني و بدأوا يشتغلوا.
عند ندي في المستشفي.
جنون و كنان كانوا ماشين في ممر المستشفي و جنون خبطت في حد.
جنون: اسفة.

جنون بصت للشخص ده لقت ايده فيها جرح و هو بيحاول يخفيه و بيبص بارتباك.
كنان: خلاص يلا يا حبيبتي.
جنون مشيت شوية و بعدها وقفت.
جنون: كنان الراجل ده فيه حاجة او وراه حاجة شكله مش طبيعي خالص.
كنان: ليه بس يا جنون يلا.
و بعديها سمعوا صوت صريخ و صوت رصاص.
كنان خبي جسم جنون فيه و دخل اوضة من الاوض.
كنان: خليكي هنا متتحركيش.
جنون: انا مش طفلة يا كنان و كمان اقدر ادافع عن نفسي و معايا مسدسي في الشنطة.

كنان: خلي بالك من نفسك و لو عرفتي تروحي ل ندي روحي.
كنان خرج و بدأ يروح مكان الصوت لقي شرطي مرمي علي الارض و ميت.
كنان: حصل ايه؟!
ممرضة(بعياط): شخص كدة معاه مسدس و بيضرب نار علي اي حد بيعارضه.
كنان: مشي ازاي؟!
للممرضة شاورت ليه علي المكان. كنان مشي منه و فضل يمشي بس ملقاش حاجة.
-كنان طلع السطح فعلا لقي الشخص اللي جنون قالتله عليه فوق و معاه سلاح كبير و مسدس صغير.
كنان: انت مين؟!

الشخص ارتبك بس بعدها مسك مسدسه و وجهه علي كنان.
تحت.
عربيات شرطة جت و ناس كتير و اعلام و صحافة، جنون خرجت بدأت تدور علي كنان ملقتهوش.
جنون: اوف روحت فين؟!
ظابط: اتفضلي معايا...
جنون: علي فين؟!
جنون خرجت و بدأوا معظم الناس تخرج من المستشفي الكل خرج من المستشفي.
جنون: في ايه؟!
ظابط: في شخص مسلح فوقه و شخص تاني.
جنون: ده كنان.
ظابط: ايا كان مين حياته في خطر.
جنون(بقلق): ازاي يعني؟!

ظابط: يعني حضرتك ممكن الشخص المسلح يقتله زي ما قتل 13 شخص قبله في المستشفي دي.
جنون كانت هتقع علي الارض بس ادهم مسكها قبل ما تقع.
جنون(بتوهان): كنان يا ادهم.
ادهم: اهدي اهدي، هو اكيد هيقدر ينفذ نفسه.
-جنون بصت ل فوق و فتحت عينيها علي اخرهم. كان كنان شبه مرمي بحيث انه ماسك في السور اللي في السطح بس طلع بسرعة و خفة.
ادهم: اهدي طيب اهدي.

و بعدها سمعوا صوت طلقة دوت في المكان كله. و الكل بدأ يسأل مين اللي مات.
جنون وقعت في الارض...

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة