قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حبيبي عبر الزمن للكاتبة أماني فهمي الفصل الرابع والثلاثون

رواية حبيبي عبر الزمن للكاتبة أماني فهمي الفصل الرابع والثلاثون

رواية حبيبي عبر الزمن للكاتبة أماني فهمي الفصل الرابع والثلاثون

توقفنا عندما فاق كينان ولم يغير ميرال بذلك
سرح كينان في كلام الكل وكيف أصبحت ميرال بتلك القوة والجبروت ولكن ماذا فعلت في تلك الحادثة التي بسببها غاب تلك المده.

كينان بتنهيدة: اااااااااااه يا ميرال ياترا عملتي ايه وذاي وصلتي لكل ده
الباب خبط ودخلت الممرضة
الممرضة بخضة: الحقني الحقني
كينان: في ايه
الممرضة: المدام بتتصل وعوزة تكلمك ذي مبتعمل
كينان بابتسامة: ردي عليها وهاتى التليفون
الممرضة بعياط: والله هدوديني في داهية وفتحت الخط
ميرال: اذيك مروة
الممرضة مروة: الحمد لله يا مدام
ميرال: حطي التليفون على ودن كينان ممكن
الممرضة: تحت امرك اتفضلي اتكلمي.

اخذ كينان التليفون وخرجت الممرضة وتركتهم
ميرال بفرحة: حبيبي وحشتني اوي والله اسفة غصب عني انا سافرت بس تيته تعبانة وكان لازم اطمن عليها المهم وحشتيني اوى كيناني نفسي بقي تصحي نفسي اترمي في حضنك انا تعبت اوي طفلتك تعبت كينان معلش حبيبي هقفل بقي طنط صوفيا بتنده عليا
قفلت ميرال معه نزلت دموع كينان على طفلته الصغيرة فصمم على الوقوف على رجله قبل عوتدها من السفر.

دخلت الممرضة ووجدته شارد فذهبت وأخذت التليفون ووقفت أمامه
الممرضة: ريح قلبك وقلبها اوعي تيأس من رحمة ربنا يمكن ربنا نيمك النومة ديه لسبب معين يعني اللي سمعته من الكل ان المدام كانت طيبة و غلبانة بس بسبب نومتك ديه بقت واحدة تانية مراتك اتبدلت 360 ° والكل بيقول كده من يوم رجعها بعد الولادة لازم مراتك تعرف وحضرتك حر بعد اذنك
كينان: من فضلك كلمي الدكتور وخليه يبعت حد بتاع علاج طبيعي بكرا الصبح.

الممرضة: حاضر
مر الليل محمل بالغيوم والرعب وفي انتظار غدا مشرق وسعيد.

- ابتدا كينان يتلقي العلاج ويحرك جسده بهدوء
- كان الجميع يرتعب من وصول ميرال ومعرفتها الحقيقة
- وصول مها الى القاهرة وعلمت بافاقة كينان
- بخت مها سمها في أذن كينان للتحريض ضد ميرال
- أمرت ميرال وهي في امريكا بعد لقائها مع أدور الفريدو تجهيز مجمع مدارس شامل من الحضانة حتى الجامعة حتى يتم افتتاحة.

- استطاع كينان بعد مرور اسبوع الوقوف على قدمة وتحريك جسده بمعدل مقبول وليس مثل الأول
- اليوم وصول ميرال الى مصر ورعب حقيقي للجميع
- جاء أيار و ايهم وباقي العيلة الى مصر معها تحت استغرابها الشديد
- كثره الخناقات بين ريان و ايهم على مليكة.

في المطار
نزلت جميع العائلة من الطيارة وخلصو إجراءات الورق وخرجو وركب الجميع السيارات ونطلقو ماعدا ميرال التي وقفت ووقف خلفها جميع الحرس المتبقي.

مازن: انتى كويسة
ميرال بتوهان: اه
مازن: مالك بقالك أسبوع غريبة انا عارفك بقالي 5 سنين وحافظك
ميرال: مش عارفة حاسه بإحساس غريب اشتياق و خوف و حب و حنين وأهم إحساس قلق
مازن بطمانينه: انا معاكي وكل الأوضاع مستقرة
ميرال بابتسامة شر: لسه اللى جاي اجمد
مازن: انا مش متفائل خالص
ميرال: خالص
مازن: خالص
ميرال: اركب ميزو اركب
مازن: لحظة هو في ايه انتى عارفاه وانا معرفهوش.

ميرال: اه صحيح عاوزة دكتور كينان حالا في القصر
مازن: ليه في حاجة
ميرال: الصبر يا ميزو وكمان انت فاكر ان الأمان مجرد حرس تبقي غلطان انا بشوف وبسمع كل حاجه بتحصل لحظة بلحظة
مازن بستغراب: ربنا يستر وانا كنت بقول ان انجي الكاشف قوية طلعتي انتى اقوي بس بالعقل
ميرال بضحكة: يالا ميزو يالا
انطلقت السيارات الى القصر وبعد مرور ساعة وصلت.

في القصر
ميرال بابتسامة: هاي يا جماعة متجمعين عند النبي ان شاء الله
الكل: عليه افضل الصلاه و السلام
ميرال: اذيك جدو و حشتني اوي
محمد: وانتى اكتر يا بنتي
ميرال: هو في ايه
عفاف: سلامتك يا بنتي
ميرال: حاسه ان في حاجة مهمه
وبخضة: كينان جراله حاجة صح علشان كده جدو جابر والباقي صممو يجو
أيار: والله منعرف حاجة ميرال كل الحكاية ان مالك صمم أننا نيجي هنا منعرفش ليه
ميرال: خير مالك ليه.

مالك بخوف: هو هو يعني انا انا كوووووو
ميرال بغضب: بس في ايه عمال تمقمق ليه
ادهم: طيب انا ورايا شغل مهم حمدلله على السلامه يالا باي
ميرال بغضب: اقعد مكانك واوعي تتحرك مفهوم
ايهم بستغراب: مالك ميرال هو حصل ايه لكل العصبية ديه
ميرال: فين ريان
عفاف: هقوم اندهله
ميرال بابتسامة شر: لا خليكي مستريحة انا هنده عليه
وبصوت عالي: رياااااان رياااااان
ريان: نعم مامي مالك انا كنت بجيب عصير وأكل لموكا.

ميرال بحنان: ماشي يا قلب مامي تعالى أقعد هنا
صفية: في ايه يا بنتي
ميرال بغضب: لازم ضيف يوصل الاول وبعد كده الضيف الكبير الصبر
جمال بصوت واطي: ربنا يستر
ليلي: انا خايفة
ميرال: مسمعش صوت حد
مليكة: يان موأ أعانه { ايان موكا جعانة }
ريان: حاضر حبيبتي ريتا هتجيب
بعد فترة أحضرت الخادمات عصير و قهوة للجميع و أخري أحضرت طعام وعصير لموكا و ريان.

بعد فترة جاء مازن وخلفة الدكتور وجلس امام ميرال برعب حقيقي
ميرال بشر: أخبار كينان ايه
الدكتور: كككككوووويييسسسس
ميرال بابتسامة شر: امال انت جيت من أسبوع هنا ليه من غير اوامري
الدكتور: هوووووووو حححححضرتك يعني
ميرال بعصبية: أنطق
الدكتور: انا كنت جاي للهانم الكبيرة اه صح للهانم الكبيرة
ميرال برتح: وحيات امك الهانم الكبيرة
الدكتور برعب: انا مليش دعوة مليش دعوة.

ميرال: مازن خلى الرجالة يسالو الدكتور براحتهم على الآخر
مازن: امرك
مالك: ميرال انتي هتعمل ايه
ميرال: ودلوقتي خلونا نرحب بضيف الشرف اللي استخسر يقول وجيه فجأة كده
وبصوت عالي: كيناااااان كيناااان ياريت تنزل وتنور المكان هنا حتى تتعرف على ابنك وأهل مراتك.

اخذ الجميع ينظر لبعضهم هل علمت ميرال بستيقاظ كينان ولكن كيف ومتي
وبالفعل بعد لحظات طل كينان وهو ينزل بهدوء على السلم فوقف عائلة الصرفي ينظرون له بذهول ولميرال التي تجلس وهي تضع قدم فوق الاخر بكل غرور اسرع مالك حتى يمسك كينان ولكن شاورله كينان بأن يفضل مكانه فقام ريان وجلس بين احضان امه تحت انظار كينان وجاء ووقف امام عائلة الصرفي.

كينان بابتسامة: اتشرفت بمعرفتك جدو جابر
جابر بذهول: كينان انت صاحي صح
كينان: صح أخيرا صحيت
جابر وهو يحضنه: حمد لله على السلامه يا بني نورت بيتك
صفية بفرحة: يا حبيبي حمدلله على السلامه
كينان بابتسامة: الله يسلم حضرتك
أيار: حمدلله على السلامه كينان
كينان: الله يسلمك
ايهم بضحك: أخيرا يا راجل صحيت
كينان بضحكة: اه صحيت شفت اذاي
ايهم: الحمد لله ياريت بقي تبعد ابنك عن بنتي
كينان: اللي ابني عوزة هيحصل.

ايهم: ظلمه ومفتريين
توجه كينان الى مكان ميرال وجاء لينحني وكان هيقع ولكن أسرعت ميرال ومسكت ايده وسحبت ايده على الكرسي بجوارها فجلس وبتسم لها.

كينان: اذيك يا ريان انت عارفني صح وعارف انا أبقي مين
ريان رفع نظره لميرال وأعاد نظره لكينان وهز رأسه بنعم
كينان بلهفة: طيب انا مين حبيبي
ريان بهدوء: حضرتك بابي وكنت تعبان فنايم علشان متحسش بالتعب
كينان: مين قالك كده
ريان: مامي اللي قالت كده
كينان: طيب مش عاوز تحضني وتبسني
ريان بابتسامة: ينفع ولا حضرتك لسه تعبان
كينان بدموع في عيونه: ينفع يا قلبي تعالى متخفش.

نزل ريان من حضن ميرال ورتمي في حضن كينان بحب ولهفة فنزلت دموع كينان وهو يضمه ويقبله وبعد شوية حس بأيد تشد البنطلون ووجدها طفلة جميلة جدا فوضع ريان على قدم وحملها وجاء ليقبلها منعته بطفولية.

مليكة: امو اس اوس موا عب اس يان { عمو مش بوس موكا عيب بس ريان }
كينان بضحكة: يا لهوي على العسل
مليكة: امو الو اوي { عمو حلو اوى }
كينان بابتسامة: وانتى حلوة يا روحي
ريان بحده: نخف معاكسة ولا ايه
كينان: اوبس هي ديه حبيبتك
ريان بفخر: لا طبعا
ايهم وهو يقطع كلامه: الحمد لله ساب بنتي
ريان بتكمله: مراتي وحبيبتي وبنتي
ايهم بغل: حرااااااام
ايار: اقعد ساكت يا حيوان.

كينان: ريان مامي زعلانه منى اعمل ايه علشان تصالحني
ريان بهدوء: بوسها من شفايفها انا بعمل كده مع موكا
ايهم بصدمة: هو انت بتبوس بنتي من شفايفها
ريان: لما تكون زعلانه مني و لما تكون هتنام و اول مبتصحي من النوم بس
أيار بضحكة: بس طيب والخدود
ريان بنظرة حب لموكا: بحب ابوسهم واكلهم
ايهم: حسبي الله ونعمة وكيل فيكي يا ميرال هي ديه التربية
ميرال ببرود: وانا مالي هي بنتك اللى فتحاها على البحري ربو عيالكم بقي.

ايهم: عندك حق انا هاخد بنتي وسافر تعالى مليكه
مليكة بدموع: موا اس ايب يان احش يهن { موكا مش سيب ريان وحش ايهم }
ريان بحنان وهو يمسح دموعها: خلاص يا موكا محدش هيخدك من ريان انت ملكه وباس خدها وشفايفها
بسنت: أتعلم الحنية يا عمو شايف الحب
كينان بهدوء: ريان حبيبي ايه رايك تاخد مليكة وتطلع اوضتك تلعب معاها
ريان: ماشي قول انك عاوز تصالح مامي على فكرة لو بوستها ادامي عادى
كينان بابتسامة: معلش خليها عليك.

ريان: انت غلطان لو فاكر ان مامي هتتصالح بمجرد بوسه كان زمان سلام كوتش
مسك ريان ايد مليكة وصعدو الى جناحة ونظر كينان الى ميرال بحب و سعادة
كينان بحب: وحشتيني ميرال وحشتيني طفلتي اللزيزة.

ميرال بسخرية: المفروض بقي ارتمي في حضنه وبوسك ونزل دمعتين صح شكلك لسه فاكر ميرال القديمة اللي كانت أقرب حاجة عندها الدموع وأول متقولها اسف طفلتي تترمي في حضنك وتسامحك بصراحة بفضل نموتك بقيت واحدة تانية خالص فلوسك وشركتك كان زمانهم في خبر كان بس الشركة الواحدة بقت شركات والكام مليون بقو مليارات
كينان بهدوء: طيب اهدي خلاص.

ميرال بغضب: متقوليش خلاص ولا اهدى انا مش مجنونة حرام عليك مفكرتش فيا لا عادى تفوق بقالك أسبوع وانا كل يوم اتصل افضل اكلمك بالساعة ومهنش عليك تريح قلبي كنت بتسمع عياطي قلبك موجعكش عليا
كينان بحزن: اسف حبيبتي.

ميرال بعصبية: متقولش زفته تانى انا عملت حاجات مكنتش اتخيلها تعرف ايه انت كنت نايم في راحة وهدوء وضارب الدنيا بالجذمة جدك و عمامك واصحابك بعد سنه كانو عوزين يرفعو الأجهزة عنك محدش رحم ولا حس بدموعي ولا بصويتي اتصلت وطلبت المساعدة وفعلا الصديق بيبان معدنه وقت الشدة جالي حرس ووقفو في ظهري ولاول مرة في حياتي ارفع المسدس في وش عيلتي ومهمنيش حد فيهم شفت الموت وانا حامل في ابنك لولا ايهم كان زمانى ميته وابني ميت تحب تعرف مين السبب في نومتك ديه بقالك 6 سنين مرات عمك وبنتها ايوه ماجدة و مها اللى اتسببو في الحادثة يعني يوم الحادثة لو مكنتش انت ركبت العربية كان زمانى نايمه في حضن امي وأبويا وانت عايش وانا عملت نفس الشي مع ماجدة امرت الرجالة يفكو فرامل العربية وكانت ماجدة و مها لوحدهم فيها وسبت قدرهم لربنا بس ربنا كان رحيم مها الو******* لما عرفت نطط من العربية وماجدة اتشلت ومها خرجت سليمه قولت ربنا رجع حقي بس بعدها مها سرقت صوري انا وانت وغيرت صورتك لراجل تاني وكانت عوزة تفضحني ربنا نصرني والفضيحة ارتدت ليها الضعف بس علشان سمعت عيلتك وشرفهم خليت رجالتي تلم الموضوع للأسف انا اتغيرت مع الكل وبحزن ودموع: كل يوم كنت برجع البيت ارتمي في حضنك وفضل اعيط وتحايل عليك انك تصحى بس مكنتش بتصحي كل يوم على نفس الامل كل يوم على نفس الحب بس في المقابل انت مهتمتش بيا صحيت وهتميت بنفسك وانا اولع.

كينان بحزن و دموع: لا والله ابدا انا كان نفسي ترجعي تلقيني واقف على رجلي.

ميرال بصراخ ودموع غزيرة: تبقي غبي لو مفكر اني معرفتش انك فقوت في نفس اليوم اصلي للاسف الشديد كبرت وكبرت اوى القصر كله من اول الباب الخارجي لغاية جوا كله مرشق كاميرات وميكرفونات علشان اشوف مين معايا ومين ضدي علشان محدش يقدر ياذيك ولا ياذي ابني ولا امي علشان افضل أتفرج عليك وطمن انك في امان علشان تفضل ادام عنيه طول مانا برا البيت علشان اي حد يفكر يلمسك اكله بسناني لكن انت موتني بالبطئ كنت فاكرة انك بتحبني بس للاسف طلعت بتكرهني اوى مفرقش معاك الفترة اللى عشناها مع بعض مفرقش معاك خوفى و رعبي.

جلست تبكي بحرقة فجلس كينان على الارض تحت قدمها
كينان بدموع: والله ابدا انا كان نفسي ترجعي تلقيني واقف على رجلي والله العظيم انا مش بحبك انا بعشقك اسف طفلتي اسف والله مكنت أقصد حاجة
ميرال بدموع: وانا كمان اسفة كينان انا محتاجة ابعد ابعد كتير علشان تعرف قد ايه انت وجعتني.

كينان برعب: لا اوعي تسبيني لوحدي انا محتاجك ميرال لا علشان خاطري وحيات حبي ليكي بصي عقبيني ذي منتي عاوزة بس اوعى تسبيني ونبي انا هموت من غيرك
مها بغل: متسبها كينان تغور في 60 داهية
أيار بغضب: متخرسي يا بت داهية تاخدك
كينان وهو يقف ويتجه لها: انتى واقفة في بيتها وبتعلي صوتك عليها وكمان بتدعي عليها يبقي لازم تتربي.

نزل كينان على وشها بالقلم وقعت على الارض فأسرع لها جمال وشالها واجبرها على الصعود الى الاعلي ومعها ليلي
ميرال بدموع: شفت اهي ديه عينه صغيرة ولسه كتير اوي
قامت ميرال وتوجهت الى الباب ولكن وجت كينان يحضنها من ظهرها ودموعه تنزل عليه فتقلم قلبها عليه.

كينان بدموع: ونبي متسبيني طفلتي بصي خليكي هنا وانا همشي ومش هتعرف طريقة تاني بس خليكي مع ابنك
ميرال وهي تبعد: بردو هتبعد يعني مش مكفيك 6 سنين بعيد عن ابنك ولسه هتبعد تاني ابعد كينان أبعد براحتك بس مترجعش تقول سمحيني لان وقت السماح خلص
كينان بقله حيلة: طيب عاوزة ايه وانا اعمله
ميرال بتنهيدة: ماشي كينان انا هفضل هنا بس مش هتقرب منى خالص
كينان بخبث: موافق يا غزالتي
ميرال: مش مستريحة ليك بس الصبر.

جابر: تعالى يا بني بقي اتعرفك عليك اصلك واخد بنتي حبيبتي
صفية بغيرة: متقولش عليها حبيبتي
ميرال بضحك: وانتى غيرانة صفصف
صفية: متلم مراتك كينان علشان مقمش اضربها
ميرال: انا اصلا بدور لبودي على عروسة خليه يجدد شبابة اصلك بصراحة عجزتي
صفية: انا عجزت يا عود قصب يا معفنة
ميرال: ليه يا صفصف عود قصب مش احسن منك يا تخينه ونبي لسه متقدملي عريس ذي القمر طول بعرض بعيون زرقا بشعر اسود ناعم بصراحة هجدد نسب العيلة.

كينان بغضب: عريس مين يا عرسة
ميرال ببرود: عريس متعرفش العريس اللي بيلبس شبكة وبيكتب الكتاب وبيقضي احلى ليالي معاه ااااه امتى تيجي بالسلامه يا شاكر
كينان بابتسامة شر: احنا فعلا كبرنا وبنكلم على الليالي الحمرا والله عال الله يرحم لما كنتي قطة مغمضة وانا عرفتك كل حاجة
ميرال بدلع: منكرش كنت صغننه ومبعرفش بس دلوقتي اكيد هعرف ومفيش كسوف ولا ايه رايك.

كينان بغمزة ووقاحة: طيب متيجي نجرب وما شاء الله القصر مليان سراير قولتي ايه
ميرال بضحكة خليعة: ميحكمش كان فيه وخلص يا اوحي يا رب ترجع بالسلامة يا شيكو
كينان بارف: شيكو بقي في ايه راجل يبقي كده
ميرال: مش احسن من كينو بتبقي شبه الكيمو كونو
كينان: اخفي من وشي علشان ناوي على إعادة تربية ليكي
ميرال بدلع: هنا ولا فوق
كينان: بت اتعدلي علشان معدلكيش
ميرال: ونبي اعدلني
كينان: بس كده تامري.

رماها على الحائط وسبتها واخذ شفايفها في جوله طويلة وممتعة وقاسية وهي بدورها وضعت اديها على شعره وقربته منها بشده.

وبعد لحظات كانت ميرال تبعده عنها بشده وتنظر له بغيظ وهو يضحك ويغمز لها
ايهم بتصفير: اصلي يا معلم
ميرال بغيظ: اخرس يا حيوان
أيار ضحكة: جاااااااامد هي فين صوفيا شكلي هخاوي ايهم
ايهم بغيظ: انت لسه فيك نفس
ميرال بعيظ: وحيات امك و انت اياري
صوفيا: أيار في عينك عندك جوزك من بوسة وقعتي وانا قولت الواد هيتمرمط طلعتي موكوسة
ميرال: شايف بودى العيال دول بيقولو ايه.

جابر بحنان: معلش يا روحي أصلهم سفله و ****** خليكي انتى العقلة
صفية: شوف البت لسه متباسه وهي اللى سحبت الراجل وجاية تشتكي
ميرال بطفولية: والنعمة مانا قاعدة هنا بس ها
صعدت ميرال الى الاعلي وضحكات الجميع خلفها وبعد فترة وجدو الخدم يحملون ملابس كينان ويضعوها أمامه.

ريتا بأدب: مستر كينان الأميرة بتقول لحضرتك في أوضة في الجنينة هتقعد فيها
كينان: ليه هو القصر اوضه مليانه
ريتا: مش عارفه مستر كينان ديه أوامر الأميرة
عفاف بضحك: روحي انتى ريتا شكلها هتربيك اللى معرفتش اربهولك هتربهولك ميرال
كينان: هي ليه بتقول عليها الاميرة
ايهم: لان ده لقب ميرال من اول يوم نزلت فيه الشغل اي واحد كان بتتفق معاه على صفقة كان بيعاكسها وبقولها أميرة مدلله فطلع عليها الاسم.

جابر بفخر: طبعا لازم اسمها يسمع مش حفيده جابر الصرفي
صفية: ربنا يحميها يا رب
كينان: احم هو ايه اللي حصل يوم الولاده انا عاوز اعرف
أيار: بلاش كينان عوض ابنك و مراتك الفترة اللى فاتت ونسي
كينان: عاوز اعرف من فضلكم
ايهم: حاضر كينان بس من فضلك اهدى علشان اللى هتسمعه صعب
ابتدا يحكى ايهم كل شي عن يوم الولادة وقد ايه هي اتعذبت
كينان بكسرة: وهي استحملت كل ده اذاي.

ايهم: هي ادامنا عدت الموقف بس الله وأعلم بينها وبين نفسها عملة ايه
صفية: ونبي يا بني براحة عليها هي غلبانة وطيبة بلاش تزعلها ولا تسبها
عفاف: يزعلها ويسبها دانا كنت قتلته
كينان: حد يسيب روحه وقلبه وحياته
أيار: طيب اطلع صالحها بقي
صوفيا: عوزة بعد 9 شهور اشيل بيبي جديد بس تكون بنوتة بليز كينان
كينان بضحك: بيبي مش لما اعرف المسها ديه رمت هدومي يالا ربنا المستعان
محمد: سمعت العيلة بين ايدك.

ايهم: ربنا معاك شيد حيلك
كينان بضحك: والله حاسس انى هنزل اول مطلع
عفاف: انا هخليهم يجهزو الغداء زمانها يا عيني جعانة
بعد مرور نصف ساعة كانت السفرة جاهزة من خيرات الله والجميع يجلس في انتظار نزول ميرال.

بعد دقائق نزلت ميرال بدي ابيض حمالات وجيب ازرق لمنتصف الفخد وجاكت ابيض على اديها وجذمة و شنطة كريمي ونزلت
نزلت ميرال وهي تتحدث في الهاتف بغضب واسرعت الى الاسفل
ميرال بغضب: ايهم مالك ادهم ورايا بسرعة
ايهم: في ايه
ميرال بعصبية: في مصيبة علشان مشغلة معايا اطفال يالا
خرج الثلاثة خلفها وركبت ميرال السيارة ووجدت كينان يجلس بجوارها لم تعلق ولكن اكتفت بالنظر على التليفون.

كينان بحنان: ممكن تهدي وكل حاجة هتبقي كويسة
ميرال: أهدى انا بيتي هيتخرب
مازن: مدام ممكن تهدي وكل حاجة هتتحل بلاش تقلقي
ميرال: اطلع على هناك
انطلقت السيارات خلف بعضهم بسرعة عالية حتى وصلو الى شركة الامبراطورة ونزل الكل وتوجهو ولم يقدر احد علي الوقوف أمامه حتى فتحت ميرال لأي المكتب ودخلت وجدت انجي و عاصم و مروان و ماهي وادور يجلسون في انتظارها.

ميرال بغضب: ممكن أفهم ايه شغل العيال ده ادور
ادور: المفروض اسالك نفس السؤال ميرال
ميرال: نعم احنا هنستهبل
انجي: أهدى ميرال وقعد خلينا نتفاهم اقعدو شباب
كينان: حتى انتى كمان يا قردة كبرتي وعقلتي
انجي بفرحة: كينوووووو
مروان بفرحة: كينان عبدون
أسرعت انجي و مروان في احتضان كينان ورحبو بيه بشده وبعد ذلك جلس الكل
عاصم بغيرة: ماشي انجي ماشي
ميرال: افهم ادور.

ادور: انا حد اتصل بيا وقالى انك بتلغي العقد فستغربت وكمان وصلي فيديو ان مجمع المدارس بينهد علشان كده جيت بسرعة
ميرال: اذاي يعني انا الغي العقد وكمان المدارس بتنهد
مالك: المهندس رعد الحديدي اكدلى دلوقتي ان المشروع شغال بنفس الكفاءة
ادور: طيب اذاي
انجي: في حد بيلعب بيكو
ايهم: احنا لازم نعرف هو مين
اخذ الكل يتكلم ولكن ميرال تنظر للكل في سكوت تام و كينان ينظر لها بستغراب
عاصم: ميرال ميرال
ميرال: نعم.

ادور: هنعمل ايه
ميرال بابتسامة شر: هنفذ اللي هو عوزة وزيادة فين مازن
مالك: برا
توجهت ميرال الى الخارج وأدخلت مازن ووقفت تتكلم معه وهو ينظر لها بخبث
ادور: قول حاجة ربنا يستر ميرال نوية على مصيبة
انجي بابتسامة: البت ميرال بقت جامده
ادور: انت بقي كينان عبدون حمدلله على السلامة يا راجل بصراحة مراتك قوية
كينان: طبعا مراتي جامده
ادور: كل الصفقات لازم تاخد نسبة 70 % وأي حد تاني 30 %.

ايهم بضحك: متنساش المصنع اللي اتعملي بلوي الدراع
ادور بغيظ: متفكرنيش ديه شطانه ذي ناس
ميرال: كل واحد عنده كلمه يلمها في بقه ويشرب وراها ماية
ايهم: هنعمل ايه
ميرال بطيبة: هننشر خبر فسخ العقد وبعد أسبوعين افتتاح المجمع وبالليل حفلة كبيرة وانت هتظهر فيها
ادور: طب معلش سؤال بس انتى ناوية على ايه
ميرال بطيبة: ولا حاجة ناوية على كل خير عمو
ادور بسخرية: دانتى اللي عمو يا كبير صح احترس من النساء.

انجي: مالك يا عم متهدى على نفسك مالبت قاعدة طيبة و هادية
ايهم: طيلة اوى الله يرحمه كان طيب
كينان: لحظة واحدة بردو انا مش فاهم هو ايه اللي هيحصل ومشروع ايه
ميرال: مفيش عملين مجمع مدارس هل مستوي دولي وفي منه جزء داخلي وهي اكبر مدارس في الشرق الأوسط والافتتاح بعد اسبوعين وهيحصل حفلة كبيرة بالليل بالمناسبة ديه وبمناسبة رجوعك لينا بالسلامة
ايهم: اللي يشوفها دلوقتي ميشفهاش من ساعتين حمل وضيع يا روحي.

ميرال: مش هرد بس جدو جابر و خالو أيار هما اللي هيردو
ايهم بسرعة: انا مقولتش حاجة
ميرال: ودلوقتي المفروض البيه يهددني بالقانون والعقد والشرط الجزائي
ادور: اى شرط جزائي آخر مرة حطينا شرط كان اول صفقة عربيات بينا
ميرال: تصدق انك خنقة انا ماشية
غادرت ميرال وكينان والباقي وعادو الى القصر وتوجه مالك الى منزله و ادهم الى منزله.

في غرفة ميرال
كانت تنام بهدوء و راحة على السرير وهي ترتدي إحدى القمصان المغرية التي تركتها منذو حادث زوجها ولكن جاء الوقت لاعادة لبسهم وبعد فترة شعرت ميرال باحد يدخل الغرفة ويجلس بجوارها وعندما وصلت رائحته علمت بأنه كينان فنامت بهدوء
نام كينان بجوارها وضمها لحضنه ووضع قبلة جميلة على شفايفها ورفعها على صدره العاري فضمته ميرال ونامت بهدوء.

ابتسم كينان على تلك الطفلة مهما كبرت ستظل صغيرته و مدللته و طفلته اللزيزة واخيرا نام حست ميرال بانتظام انفاسه فعلمت بانه نايم فرفعت وجهها ونظرت ليه وقبلته وعادت الى صدره ونامت على وجهها ابتسامة سعيدة.

مر الأسبوعين سريعا ونتشرت شائعة فسخ العقد بين شركات K. A و شركات الفريدو واخيرا جاء يوم الافتتاح الذي امنه الحرس بمساعدة ايزاك ومازال مازن مختفي منذو أسبوع واستطاع كينان التحرك مثل الاول بسهولة ويسر.

يوم الافتتاح
صحيت ميرال ونسحبت من احضان كينان وتوجهت الى الحمام واخذت دش وخرجت وهي ترتدي البورنس وكانت تسب وتلعن في نفسها وغبايها فتحت الباب بهدوء وجدت كينان كما هو فاسرعت وتوجهت الى غرفة الملابس وارتدت ملابسها وصلت بعد ذلك لبست فستان اسود مع حزام جملي وشنطه سوداء في تايجر وجذمة تايجر ولفت وجدت كينان يشاهدها بستمتاع فخرجت جري وتوجهت إلى غرفة ابنها.

وجدت ميرال ابنها يرتدي بنطلون ابيض وقميص ازرق ويضع على كتفة تيشرت ابيض
ميرال بغمزة: هو حضرتك مرتبط
ريان بحب: لو هرتبط بيكي موافق
ميرال: حبيبي يا رينو
ريان: حبيبتي يا ميمو
أطلقت ميرال ضحكة رنانة تشاركها ريان الضحك كان كينان يشاهدهم فنزل لمستوي ريان ووضع قبله على رأسه وباس خد ميرال.

مر الافتتاح على خير وجاء الليل تألق كينان ببدلة باللون الاسود واسفلها قميص ابيض وكرفته باللون الاسود ورتدي ريان مثل ابيه اما الأميرة المدلله فتالقت بفستان باللون الابيض فالاسود ورفعت شعرها للاعلي وكتفت بالسلسلة والخاتم هدية كينان فقط وخرجت وجدت زوجها و ابنها يقفون في انتظارها.

ميرال بابتسامة جميلة: امممممم احلى رجلين في حياتي جاهزين
ريان: انا هروح لموكا وانت بابي انت مع مامي ومشي
كينان بحب: قمر يا عمري طول عمرك لسه مش علو تسامحيني
ميرال: لا مش هسامحك
كينان بخبث: يبقي انتي اللى اخترتي
نزلت ميرال في ايد كينان وامامهم ريان ومليكة وخرجو للجنينة ووجدت الجميع ولم ترجمها عدسات الكاميرات توجهت ميرال ومعها كينان الى المكريفون و وقف بجوارها ادور و كينان وايهم و ريان.

ميرال: برحب بجميع الحضور من صحافة و رجال أعمال و سيدات أعمال وطبعا عيلتي وأصدقائي طبعا الكل بيسال ليه الحفلة المرة ديه في بيتي علشان في اكتر من حدث أولهم افتتاح مجمع المدارس ثانيهم استمراري في العمل مع أدور الفريدو وأهم وأجمل وأعظم حدث ان ذي النهاردة من 35 سنه اتولد جوزى و حبيبي و عشيقي و صديقي صديقي و أخويا و ابويا كينان عبدون النهارظة حبيبي وصل الدنيا ونورها وانا اتخلقت علشانه ابكل كان عارف انه تعبان والحمد لله بقي بصحة وعافية وفي نهاية الكلمة بشكر السادة الحضور اتمنى ان تستمتعو بالحفله.

اقترب ميرال من كينان وكانت تنظر له بحب و عشق
ميرال بحب: كل سنة وانت طيبي يا عمري
وضعت ميرال قبله على شفايف كينان امام الجميع فضمها لحضنة وتعمق في القبلة وبعد عنها وعمزلها
التقتت عدسات الكاميرات ما حدث بينهم واخذهم الحرس وغادرو القصر
مرت ساعتين وبتدا الضيوف في المغادرة واحضرت الخادمة كأس عصير لميرال فشربته وبعد دقائق سقطط مغشي عليها بين احضان كينان.

في جزر المالديف
كانت تنام ميرال بعمق على السرير وبتدا تصحي وجدت نفسها في غرفة غريبة و فستانها مرمي على الكرسي ووجدت على جسدها قميص رجالى ورائحة كينان تملي القميص.

قامت وتوجهت الى الخارج وجدت نفسها امام بحر من اروع ما يكون وبعد قليل وجدت كينان يحضنها ويلفها ويقبلها بحب وعشق وحملها ودخل الى الداخل ووضعها على السرير ولم يفارق شفايفها وسكت شهرزاد عن الكلام المبارح { واللعب رجع تاني منور يا كينو يا جامد }
- مر شهر وعادت العشاق من شهر عسلهم الجديد
- استمرار ميرال و بجانبها كينان في العمل
- التحاق ريان الى المدرسة.

مرت الأيام والليالي وفات أكثر أكثر 5 أشهر وسقطت ميرال مغمي عليها وبعد فترة فاقت ميرال ووجدت بدر وكينان بجوارها وعلمت بحملها من حبيبها للمرة الثانية.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة