قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حبيبي عبر الزمن للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والثلاثون

رواية حبيبي عبر الزمن للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والثلاثون

رواية حبيبي عبر الزمن للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي والثلاثون

وصلت ميرال الى مصر وكان في انتظارها ادهم ومالك أسرع ادهم وحاول يأخذ ريان من ايد ايهم ولكن ايهم أعترض بشدة
ادهم: انا عاوز البيبي
ايهم بارف: العب بعيد ياض انت
ميرال بتعب: انا تعبانه وعاوزة أستريح يالا ابيه مالك
توجهت ميرال الى السيارات ووجدت الحرس وركبت
وصعد ايهم بجوارها وبين احضانه ريان وخلفهم سيارات الحرس بعدد مهول.

في فيلا كينان
وصلت السيارات الى الفيلا ونزلت ميرال ودخلت وجدت عفاف تجلس تقرا القرآن وأول مشفتها صدقت وفتحت اديها لها
ارتمت ميرال بين احضان عفاف التي استقبلتها بالحب والعطاء والدموع وفضلو شوية وبعد عن بعض.

ميرال بدموع: شفتي يا مامي ريان حلو اذاي
عفاف بفرحة: هاته يا بني
ايهم: لازم
ميرال بحده: ايهم هات ريان
وضع ايهم ريان بين احضان عفاف التي استقبلته بالحب و الدموع والفرحة
عفاف: اذيك يا ابني معلش ريان نسانى كل حاجة
ايهم بادب: ولا يهم حضرتك انا كويس الحمد لله
مر الوقت وأخذت ميرال مالك و ادهم ودخلو المكتب وخلفهم ايهم
ميرال: عملت ايه ابيه ادهم في إعلان الوراثة.

ادهم: الإعلان طلع في نفس اليوم والمحامي اشتغل وحسر كل شئ الظاهر احمد معملش حساب اليوم ده علشان كده سايب كل حاجة باسم والدك
ميرال بجدية: خلى المحامى يرفع القضية من بكرا عاوزة أستلم الورث باسرع وقت
مالك: ليه ميرال متخليكي بعيده عنه احسن
ميرال: خلاص ميرال الطيبة الهبلة ماتت والكل لازم يعرف انى قوية
ايهم: أخبار الشغل ايه
مالك: السفينة هتوصل لسه بعد أسبوع بس جهزنا كل حاجة وكلمنا الموزعين.

ميرال: أنسي انا عاوزة افتح اجنزات باسمنا والمكسب يبقي لينا
ادهم: بس ده صعب الفترة ديه
ميرال: بالعكس لو موقفناش الفترة ديه هنخسر كتير
ايهم: سمعتم على العربيات الكورية و الصينية بقوة ملين العالم
ميرال: فعلا كينان قالى قبل كده عليهم علشان كده عوزاكم تحددو مقابلة مع شركة السيارات الكورية و الصينية وناخد منهم ونحتكر السوق منهم
ادهم: تمام هشوف واه على فكرة اخو انجي الكاشف مات انا عارف انك صحبتها.

ميرال بصدمة: مات اذاي خلاص هرحلها بكرا
مالك: تمام يالا اطلعي استريحي بقي من الطريق والسفر
ميرال: ماشي بإذن الله هنزل بكرا الصبح الشركة أوعى تنسي أبيه ادهم المحامي
ادهم: متقلقيش هكلمه النهاردة يالا سلام
ميرال: سلام
غادر مالك و ادهم وخرجت عفاف ووضعت راسها على كتف عفاف ولعبت مع ريان
عفاف: قومي يا بنتي كلى الاول
ميرال: مليش نفس
ايهم: قومى يا ميرال كلى الأول علشان تعرفي ترضعي ابنك.

ميرال: انا عاوزة اطلع لكينان حرام بقي
عفاف: الاكل جاهز كلي بسرعة وطلعي براحتك
ميرال: أوف بقي
توجهو الى السفرة وجلست تاكل وعيونها على كرسي كينان لم تستحمل فحملت حالها وأخذت ريان وصعدو الى الأعلى بدون كلام احترم ايهم و عفاف سكوتها.

في غرفة كينان
دخلت ميرال ووجدت الممرضة وطلبت منها المغادرة وتوجهت له ونامت في حضنه ووضعت ريان على صدره
ميرال بدموع: وحشتني كينان كفاية اوى كده بقالك شهر وزيادة اصحي بقي انا محتجالك وابنك كمان عاوزك اوعدك يوم متصحي هتلاقي شركاتك من اكبر الشركات في العالم.

الباب خبط ودخلت عفاف وجدتها تبكى على صدره فحملت ريان وطبطبت عليها
عفاف: قومى يا بنتى خدى دش ورضعي ابنك ونامي وسيبي حفيدي معايا
ميرال: حاضر فين ايهم
عفاف: راح الاوضة بتاعته شكله تعبان
ميرال: ماشي هاخد دش وأكل ريان
عفاف: قومى يا بنتي ربنا يقويكى على فكرة العيلة كلها هتوصل الصبح
ميرال: ماشي يا مامي بس لو ماجدة اتكلمت مش هسكت ماشي
عفاف: اعملى اللى عوزاه لازم تحطى النقط فوق الحروف معاها اصلها اتفرعنت.

توجهت ميرال الى الحمام وأخذت دش ولبست وخرجت وأخذت ريان رضعته ونام فحملته عفاف وباست راسها وخرجت وتركت ميرال بجوار جوزها
نامت ميرال بين احضان كينان ووضعت قبله على شفيفة ولم تشعر بالوقت ولا باى تعب لانها واخير بين احضان زوجها وابيها و حبيبها وعشيقها.

في الصباح
صحيت ميرال واخذت دش ولبست فستان باللون الاسود في الأبيض وباست كينان ونزلت.

وجدت ميرال عفاف و ايهم يلعبو مع ريان فأخذته وقبلته بحب وحنان وفرحة
ميرال: اممممممم حبيبي جعان صح تعالى ناكل يا روحي
توجهت ميرال الى المطبخ ورضعت ريان وخرجت
ميرال: مامي احنا هروح الشركة عاوزة حاجة
عفاف: انتى هتخدي ريان معاكي
ميرال: اكيد علشان الرضاعة
ايهم: بس كده صعب عليه
ميرال بابتسامة: لا متخفوش ادهم مجهز هناك ركن ليه
عفاف: هتوحشني يا حبيبي
ميرال بابتسامة: يالا قول لتيتة باي.

عفاف بابتسامة: باي يا قلب تيتة طريق السلامة يا بنتي
غادرت ميرال وخلفها ايهم وهو يحمل ريان ويلعب معه.

في الشركة
وصلت ميرال ونزلت وخلفها ايهم والحرس وتوجهت إلى المكتب
وضع ايهم ريان في مكانه على السرير الصغير وجلسو
مالك: انا شفت كام مكان ينفع يبقي اچنس وفي مواقع هايله
ادهم: المحامي زمانه راح المحكمة يرفع القضية وهيجي على هنا
ايهم: انا عارف صاحب مصنع السيارات في كوريا
ميرال بتنهيدة: تمام اوى نبتدى بمالك اعمل المزانية وصور الأماكن ويكونو في أماكن حيوية كمان حد يعرف شركة ديكور علشان المكان يتجهز.

مالك: أنجي الكاشف عندها شركة ديكور
ميرال: تمام أوي هكلمها بس الأول نشوف الأول الأماكن والموقع
مالك: تمام هخلع انا
ميرال: لا استني لما نخلص الكلام كله مرة واحدة وانت ايهم مين صاحب المصنع في كوريا
ايهم: اسمه لي سي كيونج وعلى فكرة من اكبر رجال الأعمال في كوريا
ميرال: تمام ايهم كلمه وحدد معاه وقت علشان أسافر وكمان
قطع كلامهم صوت خبط على الباب ودخول السكرتيرة تخبرها بوجود المحامي فسمحت له بالدخول.

المحامي: السلامة عليكم
الكل: وعليكم السلام
المحامي: كله تمام وديه صورة من إعلان المحكمة وهتوصل ليه صورة النهاردة واحنا معانا الحق كمان انا سلمت صور من عقود الفيلال و الشركات والمصانع وكل املاك والدك وأحسن حاجة ان هو منقلش الملكية ليه
ميرال بسخرية: علشان عارف انى تحت ايده وهبلة وعمري مهطلب بحقي
ادهم: ميرال انتى وثقة من الخطوه ديه.

ميرال: لازم اثق وقوى واى حد هيفكر يقف ادام مصالح جوزى و ابني همحيه من على وش الارض
ادهم: ميرال انا مقصدش
ميرال: عارفة المهم حضرة المحامي عوزة استلم حقي في اقرب وقت مفهوم
المحامي: مفهوم مدام بعد اذنكم
غادر المحامي وخلفة مالك و ادهم وفضل ايهم ينظر لها
ميرال: اتكلم عاوز ايه
ايهم: انتى لما حكيتي لينا حياتك كلها كنتى ضعيفة و غلبانة ليه دلوقتي ابتديتي تقوي.

ميرال: وانت شايف اني اللى مريت بيه حاجة سهله لما جوزى في غيبوبة وانا كنت هفقد ابني وهموت والله وأعلم بكرا مخبي ليا ايه كمان بعد شويه هيوصل اهل كينان وهتشوف ست كل مهمتها في الحياة تبخ سم وشر يبقي ايه النظام عارف كينان كان نفسة اوي يبقي في مركة سيارات باسمه علشان كده انا عاوزة املك السوق كله مش بس في مصر لا يبقي في الشرق الأوسط كله نفسي اخد التوكيل الكوري و الصيني وخت التوكيل الأمريكي يبقي كده ملك سوق السيارات كمان عاوزة ابني مصنع لصناعة السيارات.

ايهم: بصراحة عقلك جامد بس تفتكري الكوريين و لا الصنيين هيقبلو بنفس النسبة اللى حتى بيها التوكيل بتاعنا
ميرال بابتسامة ثقة: هيوفقو وهيرحبو كمان وانا عمري مهتنازل عن نسبة 70 % ابدا كمان لما يعرفو ان انا احتكرت السيارات الأمريكية هيوافقو وانت كمان هتساعدني مش قولت انك صديق صاحب الشركة الكورية
ايهم: هااااا فعلا احترس من عقل المرأة لما بتخطط تقول على الدنيا السلامه
ميرال: والبيه هيفضل قاعد كده.

ايهم: المطلوب يا أميرة عيلة الصرفي
ميرال: اتصل على لي سي كيونج فورا بس برا علشان حبيب مامي شكله جعان
ايهم بقهر: حاضر اصلي الخدام بتاعكم
ميرال: خلاص هتصل بجدو و خالو وهقولهم انك مش راضي تساعدني
ايهم بفلعة: انا اصلا بتصل سلام.

خرج ايهم وتوجهت ميرال الى ريان وفضلت تلعب معه وبعد ذلك ارضعته ونام بهدوء ووضعته على السرير وتوجهت الى المكتب تباشر الشغل ولكن شعرت بتعب شديد مكان الجرح ولم تستحمل الألم فصرخت بشدة فأسرع ايهم و مالك و ادهم بالدخول لها واخذوها واخذو ريان وتوجهو الى المستشفي.

في المستشفي
وصلت ميرال وحملها ايهم ودخول بسرعة ووضعوها على السرير وجاء بدر
بدر: ميرال مالك يالهوي فين البيبي انتى كلتيه
ايهم بغضب: انت لسه هتحكي خلص
بدر: طيب برا منك ليه ربنا يعني على ديه عيلة
خرج الكل وكشف بدر علي ميرال ووضع كريم مخدر على الجرح وطمنها على الجرح وكتب لها مسكن وخرج أخذ ريان من يد ادهم وقبله ولعب معاه.

بدر: هبقي اجي اطمن عليكي في البيت
ميرال: تنور دكتور البيت بيتك ينفع امشي
بدر: اه طبعا بس بلاش حركة كتير علشان الجرح
غادر الجميع المستشفي وتوجهت ميرال و ايهم و ريان الى المنزل.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة