قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حبيبي المجهول للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثامن والعشرون والأخير

رواية حبيبي المجهول للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثامن والعشرون والأخير

رواية حبيبي المجهول للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثامن والعشرون والأخير

ادهم سابهم كلهم. وخرج بس كفايه بقى هو زهق وتعب. راح بيت ابوه لقي ابوه وامه مع بعض
دخل وفضل واقف
علي: ما تتدخل واقف كده ليه؟
ريهام: تعال حبيبي تعال اقعد
ادهم واقف مكانه ومش بيتحرك
على بقلق: في ايه مالك كريم كويس؟
ادهم: اه
علي: ليلى كويسه؟ في ايه مالك انطق؟
ادهم: مالي؟ ههههه مالي؟ اسأل مراتك انا مالي؟
ريهام قلبها بيدق معقول يكون عرف الحقيقه؟
علي: عملتي ايه تاني؟
ريهام: والله ما عملت اي حاجه.

علي: في ايه يا ادهم انطق بقى؟
قوب ادهم من امه ووقف قصادها عينه في عنيها
مسكها من دراعها وشدها جامد ليه بحيث تواجهه
ادهم: ما عبتش عليكي نهائي في اي يوم في السنه تللي فاتت دي؟ ما حستيش بوجعي نهائي؟ ولا انتي اصلا ما بتحسيش؟
ريهام: ادهم حبيبي
قاطعها: اوعي تقولي حبيبي دي اوعي؟ سنه بحالها قدامك بموت في اليوم ميت مره وانتي بتتفرجي عليا!

سنه وانا كل يوم اعيد سناريو الليله المشؤمه دي في دماغي مره ورى مره علشان اعرف انا ازاي خنت مراتي؟ واتاريكي انت السبب
قاعده بتتفرجي وتتسلي على حسابي
كان عاجبك حيرتي ووجعي وحرماني من مراتي وابني صح؟
ريهام: لا مكنتش اعرف امها حامل ولما عرفت كانت ولدت ومجتليش الجرأه اقولك خفت اخسرك وانا كنت مصدقت رجعتلي.

ادهم: رجعتلك مكسور! ميت! موجوع! كان ممكن تخففي عني كان ممكن تقوليلي الحقيقه وساعتها ايوه كلن ممكن ازعل منك بس شويه وهصالحك لانك ندمتي وصارحتيني لكن دلوقتي لا يمكن اسامحك ابدا
انا بتبري منك ومن النهارده هعتبرك ميته مالكيش وجود في حياتي او حياه ابني فاهمه؟
انتي ميته؟
ريهام: لا يا ادهم انا اموت من غيرك انت وحفيدي
ادهم: وانا بتمني اليوم اللي تموتي فيه
علي: ايه اللي حصل يا ادهم لكل ده؟

ادهم: خليها هيا تقولك عايز اسمعها بتحكي عملت كده ازاي؟
علي: عملتي ايه؟
ريهام: مكنش قصدي سليم اللي خطط ونفذ انا بس كنت موجودة
علي: عملتو ايه؟
ريهام بتعيط جامد
ادهم: خدروني! عرفت بقى انا ازاي نمت عند دولي؟ كل يوم كنت بتسالني ازاي عرفت تخونها؟
النهارده عرفت ان انا مخنتهاش اصلا هما خدروني وحطوني في سريرها وقلعوني هدومي وجابوا مراتي تشوفني، انا مخنتش مراتي، انا مخنتش مراتي.

ادهم طلع لم كل شيئ يخصه في البيت ده ونزل وهو ماشي وقف وبص لابوه
ادهم: علشان تعرف بس الموضوع مني مش من حد تاني
انا بالتوكيل اللي معايا اخدت كل حاجه باسمي الشركات الاراضي المصانع الفلوس اللي في البنك بمعني تاني كل حاجه بقت بتاعتي
علي: انا الفلوس ما تفرقش معايا بس ليه عملت كده؟
ادهم: علشان هرمي سليم بره وبما انه ابوك فخفت انك تحنله فكتبت كل حاجه باسمي
سليم هحطه في دار مسنين وارجوك ما تتدخلش.

ادهم مشي وسابهم في حاله من الصمت بيقطعها عياط ريهام
علي: دلوقتي بتعيطي؟ هيفيدك بايه؟ بقى تعملي كل ده في ابنك؟ طيب لما خلف قوليله وصارحيه؟
على العموم انا سبق وحلفت انك لو اذيتيهم انا هقف لك
انتي طالق يا ريهام اروح بقى الحق ابني
ريهام ندمت بس بعد ايه.؟ معدش ينفع الندم
ادهم تاني يوم ي شغله سامع دوشه بره تحت الشركه
وعرف انه سليم فنزل
ادهم: ايه الدوشه دي؟
سليم: البهايم دول مش عابزين يدخلوني شركتي.

ادهم: قصدك شركتي انا! معلش بس دي الاوامر اللي عندهم انت ما تدخلش الشركه نهائي
سليم: انت بتخرف بتقول ايه دي شركتي؟
ادهم: ههههههههه بجد سوري بس دي شركتي انا! فلوسي انا!فيلتي انا!كل حاجه بقت بتاعتي انا اما انت حاليا هتروح على الشارع لانك ما تملكش غير اللي في جيبك وبس كل حاجه بقت بتاعتي
ولا اقولك انا ممكن اعطف عليك واحطك في دار مسنين
سليم: انا سليم خطاب انت فاهم؟

ادهم: انت مجرد شيئ منزوع من قلبه الرحمه وكان لازم حد يقفله من زمان وانا اهو مش هسيبك تاذي اي حد تاني ودلوقتي بره شركتي ومعاك لاخر النهار الاقيك بره الفيلا بدال ما ابعتلك الامن يطلعوك بره
هعمل باصلي واديك فرصه تلم حاجتك شوفت بقى انا احسن منك ازاي ودلوقتي بعد اذنك ورايا شغل
ادهم طلع مكتبه ونسمه واقفه بتبصله باستغراب
ادهم: بتبصيلي كده ليه؟ مالك؟
نسمه: اول مره اشوفك كده؟ انت قاسي كده ليه؟ وبعدين ده جدك؟

ادهم: جدي؟ انتي متعرفيش هو عمل فيا ايه؟ انا من ساعت ما رجعت مصر وكل ما اي مشكله تجرالي الاقيه هو السبب وانا افترقت عن مراتي وابني بسببه
انا مراتي اتقبض عليها واتهمها بالسرقه
انتي متعرفيش حاجه فما تتكلميش.

على جه لادهم
علي: ايه اللي انت عملته ده؟
ادهم: عملت ايه انا؟
علي: ادهم ما تستعبطش عليا لو سمحت؟ قصدي على جدك
ادهم: افندم جدي؟ ومن امتي بقى جدي؟ كنت عارف انك هتحن وهتضعف وعلشان كده انت كمان اخدت منك كل حاجه علشان ما تساعدوش
علي: ادهم ده ابويا انت عايز ترميه في الشارع؟
ادهم: انا رميته مش لسه هرميه
علي: انت ازاي بقيت كده؟
ادهم: اتعلمت من استاذ البركه في ابوك هو كان استاذي.

انا سكتله كتير بس هو وصل لمرحله ما ينفعش يتسكتله فيها مش هرحمه المره دي
علي: ادهم انت كده بتقف قصادي انا
ادهم: لا مش هقف قصادك بس لو انت هتقف قصادي علشانه هرجعلك كل حاجه بس في المقابل هتخسرني انا
علي: قصدك ايه؟
ادهم: قصدي اني همشي من مصر واقبل الجنسية الامريكية اللي سبق ورفضتها ومش هرجع مصر تاني ابدا فاختار بينا
علي: لا يا ادهم متخلنيش اختار بينكم.

ادهم: يبقي اسف اخر كلام عندي انا سيبتلك بيتك باسمك ممكن تاخده فيه انت حر غير كده معنديش كلام تاني
علي: بقى كده يا ادهم؟
ادهم: انا اسف بس معنديش غير كده
على ماشي وادهم وقفه
ادهم: لو سليم دخل بيتك اوعي تستني ساعتها اني انا ممكن ادخل بيتك تاني؟
على روح بيته كانت ريهام ماشيه وسليم داخل
علي: مبسوكين كده انتو الاتنين؟ نفعكم بايه شركم وكرهكم للناس؟ اذيتوي اقرب الناس ليكم ودمرتوهم.

وبدال ما احفادكم تتنطط حواليكم مشيتوهم وطردتوهم من حياتكم
يارب كده تكونوا مبسوطين! اعملوا بقى حفله كبيره احتفلوا بيها بانتصاركم انتو انتصرتوا
سابهم ومشي ريهام مشيت لبيت ابوها المهجور وسليم قعد في بيت على يندب حظه ويعيد حساباته مع الزمن.

ليلى راحت لادهم شغله كان هو ونسمه مع بعض
ليلى: ممكن ادخل؟
ادهم: اتفضلي
نسمه سابتهم لوحدهم
ادهم: افندم خير؟
ليلى: ادهم انا...
ادهم: انتي ايه؟
ليلى: ...
ادهم: مش لاقيه كلام تقوليه او مبرر تبرري بيه تصرفاتك! واقفه عاجزه ومش عارفه تعملي ايه؟
المره دي بقى انا هرد عليكي بنفس ردودك فاكراها؟
ليلى: ادهم استني
ادهم: هششش اسكتي الموضوع انتهي ومالوش لازمه الكلام وانا تخطيك وانتي متفرقيش معايا.

استني كنتي بتقولي ايه تاني؟
اه انتي ام ابني وبس مالكيش اي صفه تانيه في حياتي اتفضلي بقى عندي شغل.

ليلى مشيت تعيط من عند ادهم وهو للحظه فكر يقوم وراها بس تراجع وفضل مكانه.

سليم تعب جامد وعلي نقله مستشفى واتصل بادهم يجيله وفعلا ادهم راحله
ادهم: خير في اي؟ انت تعبان؟
علي: لا مش انا ده جدك؟
ادهم: برضه جدي؟ ما علينا الف سلامه بعد اذنك
علي: استني هنا؟
ادهم: عايز ايه مني؟
علي: جدك محتاج لعمليه في قلبه وهتحتاج مصاريف كتير وسيادتك وقفت حسابي
ادهم: ومين قالك اني هوافق ادفعله مصاريف علاجه؟ سيبه يموت خليه يخلص الدنيا من شره.

علي: ادهم وبعدين انا سكتلك كتير لكن انت كده بتتخطي حدودك، وبعدين دي فلوسي انا مش بشحت منك
ادهم: لا العفو انا مقلتش انها فلوسي بس
علي: ما بسش ده ابويا مهما يعمل وجدك مهما يعمل
ادهم: حاضر حسابك هرجعه زي ما كان بس ما تتطلبش مني اكتر من كده
سابه ومشي وسليم دخل العمليات بس حالته متاخره قوي
طلع من العمليات والدكاتره كلهم فاقدين الامل انه يقوم
سليم: على سامحني يا على سامحني انا جيت عليك كتير.

علي: اسكت دلوقتي وارتاح بعدين
سليم: لا مفيش بعدين هاتلي ادهم وليلي ارجوك
ارجوك يا على هاتهم وابن ادهم عايز اشوفه ولو مره
مره واحده قبل ما اموت ارجوك
علي: هحاول
على اتصل بليلي وطلب منها تجيب كريم وتجيله مكتبه وفعلا جتله
اخدها وراح عند مكتب ادهم
ادهم: خير؟
علي: عايزكم انتو الاتنين اقعدي يا ليلى
ودلوقتي اسمعوني انا عايز اطلب منكم طلب
ليلى: اتفضل يا عمي
ادهم قاعد وحاطط رجل على رجل لانه حاسس باللي ابوه هيطلبه.

علي: سليم
قاطعه ادهم: كنت عارف ان فيها سليم بعد اذنكم ورايا مشوار مهم
ويدوب هيقوم ابوه مسكه بالعافيه
علي: سليم بيموت وطلبه الاخير انه يشوفكم انتم التلاته
ادهم: مبروك يدوب الحق اجهز لحفله كبيره
علي: ادهم مش عايز بعد ما تبقي في السن ده امد ايدي عليك اتأدب وانت بتتكلم عن جدك
ادهم: عمره ما كان جدي عمره طول عمره عدو سواء ليا او ليك ولا نسيت وحنيت علشان تعب؟ نسيت امل؟

نسيت اللي عمله فيك؟ بس حتى لو انت نسيت انا ما نسيتش! انا طلقت مراتي بسببه
علي: مراتك قدامك ارجعلها
ادهم سكت ومردش
علي: سكت ليه؟ مين ما نعك ترجعلها دلوقتي سليم؟ ما اعتقدش انت مش عايز؟
ادهم: انا اسف مش هقدر
سابهم ومشي وليلي مسكت ايد على
ليلى: انا هاجي معاك انا وكريم وادهم هيهدي وهيجي
راحت فعلا لسليم ودخلتله واول ما شافها وشاف كريم عيط
ليلى: اهدي الانفعال وحش عليك.

سليم: سامحيني اني حرمتكم من بعض، انا عمري ما حبيت ولا عرفت يعني ايه حب؟ بس عرفته منكم
منك انتي وادهم انا اسف على كل حاجه عملتها سامحيني يا بنتي
ليلى: انا مسمحاك مسمحاك
سليم شال كريم وضمه وندم انه ضيع وقت كتييير قوي في الكره والحقد
اخر الليل سليم تعب جامد ودخلوه الانعاش وبيلفظ انفاسه الاخيره
سليم: على خلي ادهم يسامحني ارجوك
علي: اهدي بقى الكلام غلط عليك
سليم: خلاص دي النهايه مافيش فايده المهم ادهم.

سليم بيكح وفجأه لقي ايد بتمسك ايده
ادهم: انا اهوه جنبك ومسامحك وزي ما على قال انت برضه جدي ولا ايه
سليم: سامحني على كل لحظه الم عيشتهالك سامحني
ادهم: مسامحك هشش خلاص اهدي بقى
سليم: سامح مراتك! انا كنت عارف انها لو شافت المنظر ده عمرها ما هتسامحك لان كل ما الحب يزيد الالم بيزيد والجرح بيكبر وانا استغليت حبكم
خلي ابنك يتربي في حضنك وما تخليهوش وحيد زيك انت وابوك هاتله اخوات كتير.

خلف كتير يا ادهم واعمل عيله واملي البيت ضحك وحب وفرح على انت كمان سامح ريهام هيا ملهاش ذنب دي كانت خطتي انا وهيا حاولت تقولكم بس انا منعتها وخوفتها وعلشان كده سكتت
سامحو بعض
ادهم: خلاص بقى اهدي كفايه كلام
سليم: اوعديني انك خترجع ليلى وكريم لحضنك
ادهم: اوعدك
سليم ابتسم ودقايق والسر الالهي خرج
كام يوم عدي وليلي معاهم في البيت علشان العزاء والناس وخلصت الجنازه
ليلى طلعت اوضتها بتلم حاجتها علشان تمشي.

ادهم: بتعملي ايه؟
ليلى: همشي الجنازه خلصت خلاص
ادهم: ومين قالك انك انتي هنا علشان الجنازه وبس؟
ليلى: انا هنا بحجه الجنازه لكن الحقيقه ان انا هنا علشان ابقي قريبه منك
ادهم: ولما انتي عايزه تبقي قريبه مني ماشيه ليه؟
ليلى: وبعدين انت عايز تعزبني وخلاص شاور بس يا ادهم وانا هفضل تحت رجليك العمر كله
ادهم: وفي اول خناقه تسيبي البيت وتمشي صح؟
ليلى: انا ما سيبتش البيت غير مره واحده وانت طردتني فيها.

ادهم: ونسيتي، المره التانيه لما جيتي لقيتي دولي عندي في مكتبي ولميتي هدومك ومشيتي
ليلى: لا دي ما تتحسبش
ادهم: ليه بقى ان شاءالله؟ سيبتي البيت ولا مسيبتيهوش
ليلى: مكنتش مراتك وبعدين ده بيتي انا مش بيتك
ادهم: بيتك ولما هو بيتك سيبتيه ليه ورحتي بيت ابوكي
ليلى: علشان انت ضايقتني
ادهم: يعني بتعترفي انك سيبتي البيت علشان ضايقتك؟
ليلى: انا ما بعترفش بحاجه
هو انت من امتي بتتكلم كتير كده؟

ادهم: انتي عايزاني اعمل ايه،؟
ليلى: اي حاجه وكل حاجه غير الكلام
ليلى قربت منه ومنعته يتكلم نهائي وهو كان هيموت ويستسلملها وكان احلي استسلام
اخر الليل وهيا في حضنه
ليلى: ادهم انت نمت ولا لسه.

ادهم: لا لسه ما نمتش
ليلى: بتفكر في ايه؟
ادهم: بفكر في السنه اللي بعدنا فيها عن بعض
شد نفسه من جنبه واتعدل ولسه هيقوم مسكت من ايده
ليلى: رايح فين؟ هتسيبني تاني؟ ما تعبتش من الفراق؟
ادهم: ما تعبتش؟ هو مين اللي ساب مين يا ليلى؟ رمين اللي رفض يرجع تاني؟
ليلى: حط نفسك مكاني
تخيل للحظه تدخل تلاقيني عريانه في حضن راجل تاني تخيلها يا ادهم
ادهم: الوضع مختلف انتي ما ينفعش
ليلى: ليه علشان انت راجل.

ادهم: لا طبعا مش حكايه راجل وست بس برضه ما ينفعش العقل والمنطق ما يقبلهاش وبعدين حتى الشرع حلل للراجل يتجوز اربعه لكن الستات لأ تقدري تقولي ليه؟
ليلى: ادهم انا بتكلم من منطق الحب وبس لو انا خنتك هتسامحني؟
ادهم: برضه بتقولي خيانه؟
ليلى: انت نفسك يا ادهم مكنتش عارف تبررلي كنت عايزني اعمل ايه؟ اقولك حصل خير؟
ادهم لو الدنيا كلها قالولي انك بتخوني مكنتش هصدقهم ابدا لكن الوضع اللي شفت فيه كان صعب!

ادهم: عارف انه كان صعب بس انا تخيلت انك هتاخدي فتره وترجعيلي تاني مش نوصل ابدا للطلاق
ليلى: احنا ما اطلقناش بسبب الموضوع ده
ادهم: امال احنا اتطلقنا ليه؟ صدقتي ان انا رفعت عليكي قضيه الحضانه؟ انتي متخيله اني لو حبيت اخد ابني هتمنعيني؟
ليلى: لا يا ادهم انا كنت عارفه ان مالكش علاقه بالموضوع ده
ادهم: طيب اتطلقنا ليه؟
ليلى: لاني خفت من جدك
ادهم: انتي بتضحكي عليا ولا على نفسك؟

ليلى: عايزني اقول ايه يا ادهم؟ اطلقنا لاني كنت متغاظه جدا منك وموجوعه قوي منك وحسيت انك هتكمل حياتك من غيري فعايزه اوجعك وعلشان كده طلبت الطلاق منك
ادهم: دي اجابه منطقيه للي حصل
كريم بيعيط
ليلى: اكيد عايز يرضع
ادهم: طيب انا هجيبهولك
جابه ادهم وحطوه في النص بينهم رضع ونام في حضن امه وادهم جنبهم.

ليلى: انا اسفه يا ادهم اني حرمتك من ابنك
ادهم: انتي مش غلطانه وانا مش غلطان وسليم مش غلطان وامي مش غلطانه امال مين اللي غلط وليه احنا بندفع الثمن؟ ليلى اقفلي الصفحه دي من حياتنا
ليلى: هتسامحني؟
ادهم بصلها: واللي هصل بينا من شويه ده اسمه ايه؟
ليلى بضحك: ده اسمه شوق! نزوه! لهفه!
ادهم: نزوه؟ انت بتتكلمي بجد ولا بتهزري؟ هو من امتي الواحد لما ينام مع مراته تبقي نزوه؟

ليلى: على فكره انا مش مراتك انت مردتنيش؟
ادهم: قصدك رسمي على الورق يعني؟
ليلى: ايوه مش بوقيقي
ادهم: مش ايه؟ ما علينا انتي عايزه ايه دلوقتي؟
ليلى: انا عايزه فرح تاني وفستان تاني ومأذون تاني وليله احلي من الاولي فيها الحبايب وبس وتجنن وتفرشلي السرير كله شوك لاته من تاني
ادهم: ده كله؟ ده على اساس ان انتي ممرمغاني السعاده فانا اعملك كل ده؟
ليلى: قدم السبت
ادهم: ما انا قدمته قبل كده ولا ايه؟

ليلى: هو انت مش لسه قايل نقلب الصفحه ونبدا من جديد يبقي كلاكيت تاني مره وبعدين انت شكلك اصلا كده عجزت ولا كبرت وبقيت بتتعب بسرعه؟
ادهم: انا عجزت؟ وبتعب بسرعه كمان؟ ماهو ده اخره اللي يعاملكم برقه ودي ابنك سريره وهنشوف ان مخليتك تقولي الرحمه مبقاش انا ادهم قومي
ونسيبهم بقى مع بعض بلاش تطفل.

ادهم عمل لليلي فرح تاني وجابوا مأذون تاني وعزموا كل حبايبهم وبس
وفي الفرح نسمه جت كانت بدر منور
على وادهم اول ما شافوها راحولها
علي: ما تروح لمراتك
ادهم: ما قلتلك صغيره عليك
نسمه: انتو الاتنين بس! انا بحبكم انتو الاتنين زي بعض بالظبط بس دلوقتي عايزه اعرفكم على ماما
ماما تعالي دول ادهم وعلي
الام جت ويدوب هتسلم اتصدمت هيا وعلي
علي: امل معقوله؟
امل: على انت على؟
ادهم بيقول لنسمه: هو ايه العباره؟

نسمه: مش فاهمه
ادهم: جري ايه يا على ما تنورنا احنا واقفين ولا ايه؟
علي: ادهم دي امل
ادهم: اهلا وبعدين،؟
علي: امل يا ادهم امل
ادهم: الحب الضايع؟
علي: ايوه هيا؟
نسمه: انا مش فاهمه حاجه؟ ده على حبيبك اللي حكتيلي عنه؟
امل: ايوه هو
نسمه: يعني ده ابويا؟
الكلمه نزلت زي الصاعقه على الكل وكلهم بصوا لامل
علي: امل ردي على بنتك
امل: ،
علي: ردي يا امل!
امل: ارد اقول ايه؟

علي: طيب ليه معرفتينيش؟ ليه خبيتي عني؟ ليه سيبتيني ليه؟
ادهم: كده انا مش فاهم حاجه انت مقولتش ان علاقتكم خدت الشكل ده؟
هنا حسين اتدخل
حسين: لا اوعي تفهم غلط بعد ما اتجوز والدتك بحوالي عشر سنين كان مسافر اسكندريه وهناك قابل امل تاني وجددوا حبهم تاني
علي: واتجوزنا على سنه الله ورسوله وبعدها بفتره اختفت ودورت عليها كتير بس معرفتلهاش طريق.

امل: ابوك عرف وجه خيرني يا افضل على ذمتك وهو هيطلقني وياخد مني البيبي بعد ما يتولد يا امشي وما ارجعش تاني
علي: ومشيتي؟
امل: كنت عايزني اعمل ايه؟ انت نسيت هو عمل فينا ايه؟ انت نفسك رضخت لرغبته
علي: كان لازم تبلغيني باي طريقه كان لازم تعرفيني اني عندي بنت.

ادهم: بس استوووب كلكم الليله دي فرحي ومش عايز نكد سليم الله يرحمه مش عارف ازاي بس الله يرحمه؟ نسمه طلعتي اختي احمدك يارب لاني مش عارف ليلى ممكن تعمل فيكي ايه؟
امل وعلي الحياه قدامكم فاتحه ايديها عيشوها
هو انتو اتطلقتوا اصلا؟
علي: لا مطلقتهاش
ادهم: يعني لسه على ذمتك!
اعلنكم امام الملأ انكم زوج وزوجه
You may kiss the bride
الكل ضحك
ادهم: بقولك هحجزلك معايا في الشاليه اللي جنبي في شهر العسل.

نسمه: يعني انتو هتروحو تقضوا شهر العسل وتسيبوني لوحدي؟
ادهم: امال مين هيفضل في الشغل؟ انتي تشيلي الشركه لحد ما نرجع او ربنا يرزقك بابن الحلال ولا ايه؟
على ضم بنته لحضنه
علي: حسيت بيكي من اول يوم شفتك فيه
نسمه: وانا كمان اتمنيت يكون بينا اي علاقه
ادهم: مش قلتلك صغيره عليك
ادهم اخدها في حضنه: كنت مستغرب من قربي منك برتاحلك وبحب اتكلم معاكي وبحب مراتي في نفس الوقت.

ليلى: الحمد لله فعلا انك طلعتي اخته مكنتش هستحملك في حياته ابدا
انتي ما تتخيليش بيتكلم عنك قد ايه
نسمه: انا فرحانه جدت ان ليا عيله واهل واخت كمان
انا كمان كنت مستغربه يوم الاقي نفسي قريبه من ادهم ويوم من ابوه وبعدين ادهم يشكيلي من حبيبته بيبقي نفسي اقربكم من بعض ومش غيرانه
مكنتش فاهمه هو انا بارده ولا ايه المهم يالا الكل يهيص ويفرح.

الليله كانت الفرح فيها مضاعف
كل حاجه حلوه وجميله
نسمه راحت خطفت تورته صغيره وبتجري تاكلها لوحدها وبتبص وراها تشوف حد شايفها ولا لأ ويدوب هتكمل لبست في حد قصادها
: يلعن كده مش تفتحي يا...
مكملش كلمته وتنح لجمالها الرقيق
نسمه: انا اسفه اسفه اسفه كتير يا، ،
: خالد انا خالد اخو ليلى
نسمه: اهلا استاذ خالد
خالد: خالد وبس من غير استاذ فاهمه؟
نسمه: ماشي
خالد: تعالي بقى اسرقلك تورته تانيه غير دي.

نسمه: هههههه ماشي
خالد راح يسرق تورته بس ادهم شافه
ادهم: انت ايه اللي بهدلك كده وواخد التورته دي ورايح لفين؟
خالد: وانت مالك وقعت واتبهدلت
ادهم: والتورته دي كلها واخدها فين؟
خالد: هاكلها عندك مانع؟ ( على صوته واتعصب) بعدين انت بتسال كتير ليه؟
ادهم: خلاص يا عم خالد اهدي البوفيه كله تحت امرك
خالد: غريبه ناس غريبه!
ادهم: غريب! هو انا اللي بسرق تورته ورى للتانيه.

خالد بصله فادهم جري لمراته ووقف جنبها بس كان متابع خالد وشافه بيدي التورته لنسمه
ليلى: بتبص بعيد ليه؟ ما تبصش بعيد فاهم؟
ادهم: بصي انتي
ليلى: لايه؟
ادهم: خالد هناك ومعاه نسمه
ليلى: وده معناه ايه؟
ادهم: الله اعلم بس خالد كان بيسرق تورته ليها تفتكري ايه؟
ليلى: وهتوافق؟
ادهم: وليه لأ؟ خالد راجل ويعتمد عليه وبعدين انا بحب عيلتك كلها انا بحب حتى ام امل
ليلى: وانا بعشقك يا قلبي وروحي وعمري.

المره دي فارشلي الاوضه ايه؟
ادهم ابتسم: هتعرفي لما تتطلعي
ليلى: هو احنا مش هنبات هنا في الفندق؟
ادهم: وهو الفندق ما ينفعش نفرش فيه ولا ايه؟
ليلى طلعت هيا وادهم وصرخت من الدهشه
ليلى: انت مجنون
ادهم: تاني مجنون؟ السرير
ادهم: السرير معمول من الشوكولاته يعني لو التكيف باظ هنغرق انا وانتي وبعدين لما تجوعي تاكلي منه وانتي نايمه مكانك
ضحكوا الاتنين وادهم شالها ودخلوا وقفلوا الباب...

عاشوا حياه جميله مليانه حب وامل ولهفه
على فضل مع امل وكمان رجع ريهام مراته وجمع بين الاتنين
نسمه اتجوزت خالد اللي جه واشتغل معاهم في شركتهم بس استقل بحياته مع نسمه
ليلى حاليا حامل في بنوته واكيد هتتطلع حلوة زي ابوها وامها.

تمت
نهاية الرواية
أرجوا أن تكون نالت إعجابكم
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة