قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حبيب الروح للكاتبة لولو الصياد الفصل الخامس والثلاثون

رواية حبيب الروح للكاتبة لولو الصياد الفصل الخامس والثلاثون

رواية حبيب الروح للكاتبة لولو الصياد الفصل الخامس والثلاثون

صلاح: اطلعي اندهيها ليا حالا هي ايه وكاله من غير بواب
الخادمه بخوف: حاضر
حينها وقفت شاهي بكل هدوء
شاهي: انا هطلع اريح شويه عن اذنكم
صلاح: متخرجيش من غيري انا رايح معاكي للدكتوره
شاهي: حاضر
وخرجت ومنها إلى غرفتها كانت تريد ان تشغل نفسها فاتصلت بمريم
مرت اسابيع دون اي حديث بينهم هل فعلا صدق القول ان حين تتزوج الفتاه تنسي كل شيء حتى اعز اصدقائها
شاهي: الو ازيك يا مريم.

مريم بفرحه: ساهي حبيبتي وحشاني عامله ايه
شاهي: الحمد لله تمام انتي عامله ايه
مريم: كويسه انتي معرفتيش
شاهي باستغراب: عرفت ايه
مريم: انا وكرم اتخطبنا
شاهي: اه عرفت وانا في باريس مبروك
مريم: الله يبارك فيكي
شاهي: امال صواك ماله زعلانه
مريم: مرات اخويا ماتت بالطفل في بطنها وانا اتكتب كتابي كنت هكلمك علشان دخلتي يوم الجمعه على الضيق كده
شاهي بشهقه: انتي بتقولي إيه ماتت ازاي.

حكت لها مريم ما حدث معها في تلك الفتره وفعلت شاهي المثل
مريم: انت غلطانه يا شاهي
شاهي بحزن: انا غلطت في ايه يا مريم انا متحمله انه كل شويه يتهمني بالخيانه وبيعاملني على اني زوجه اب وكمان ضربني والاخر هيطلقني
مريم وهي تفهم صديقتها جيدا
مريم: شاهي انتي عنيده وكمان صلاح متسرع لازم تقعدوا سوا وتتكلموا انتم هتدمروا حياتكم على الفاضي بسبب تكبير راس وعناد غبي تصدقي بالله
شاهي: لا اله إلا الله.

مريم: انتم الاتنين تستاهلوا ضرب الجزم
شاهي: ماشي يا مريم ما انا عارفه انك مش هتنصريني
مريم: انتي بتحبيه يا شاهي وهو كمان اديله فرصه يا حبيبتي واتكلمي معاه
شاهي: هو مبيحبنيش
مريم: غبيه امال غيرته دي ايه ده عشق مش حب صلاح بيحبك بجنون يا شاهي صدقيني ومستني منك كلمه تقوليله انك بتحبيه وان امير مجرد ذكري
شاهي: تفتكري...
مريم: اكيد واعملوا حسابكم فرحي يوم الجمعه لازم تحضروا
شاهي: اكيد.

في الأسفل كان صلاح غاضب وبشده كان ينتظرها حتى يخرج ما به من غضب بها
واخيرا دخلت وكان وحده فقد تبعت والدته شاهي وهربت هي الاخري إلى غرفتها
ولكن كانت صدمه صلاح بمنظرها كانت حزينه بائسه ماذا حدث لها
صلاح: بدهشه: مالك
والدة ملك ببكاء: اتسرقت يا صلاح اضحك عليا واتاخدت فلوسي وكل حاجه معدش حيلتي حاجه ماليش مكان ابوس رجلك يا صلاح تخليني هنا كام يوم بس
ووطت على قدمه تقبلها.

ولكن صلاح ابتعد وامسك بها ورفعها عن الارض
صلاح: انا كنت ناوي اطردك لكن لانك ام بنتي انا هسيبك هنا كام يوم ومش هتخلي عنك لا انا راجل وعارف انك ام بنتي علشان كده هجبلك شقه تعيشي بيها وهديكي مليون جنيه تعيشي منه بس دي اخر مره هساعدك
هي بفرحه: ربنا يخليك
وخرج صلاح من الغرفه
حينها مسحت تلك العقربه عيونها ورجعت لحقيقتها انت صدقت ان انا يضحك عليا لا يا حبيبي بضحك انا عرفت ان المدام حامل
فلاش باك...

الام: وانتي عامله ايه وبابا ومراته
ملك ببراءه: شاهي
الام: اه
ملك بفرحه: شاهي هتجيب نونو صغير
الام: بصدمه: مين قالك
ملك: بابا وتيته
الام: طيب.

بااااااك
والدة ملك كنت فاكر اني هسيب البت دي تخلف ده انا كل اللي بعمله ده علشان ملك تورثك لوحدها واكون انا الوصي عليها وبس وكل ده يكون ليا انا جيت يا صلاح وانت صدقت الخدعه كنت عارفه انك هتصدق وانا ممثله شاطره ومش همشي من هنا قبل ما المدام تجهض اللي في بطنها وبعدها اخلص منك بقي واخد كل شيء ليا وبس واكون انا صاحبه كل ده جه وقت الحساب يا شاهي ويا انا ياللي في بطنك.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة