قصص و روايات - قصص رومانسية :

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل الثاني والثلاثون

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل الثاني والثلاثون

رواية حب ودموع للكاتبة رهف سيد الفصل الثاني والثلاثون

جاء الزفاف كان الزوجان يجلسان معا ويستقبلو التهنئة من المدعوين اما على جانب اخر كان يقف امير وجاسم وكريم ومعهم الفتيات
جائت اسيل وهي تركض و ممسكة بميكروفونات
اسيل، ها مستعدين
ريتاج، انا حفظتها
جاسم، في إيه
كريم، مفيش وقت يلا يا بنات
ركض كريم واسيل وريتاج إلى المسرح بينما كان الجميع ينظر لهم باستغراب
اسيل في المايك، الو الو لو سمحتو كل يقعد مكانو
كريم، احنا اصحاب العريس والعروسة ومجهزين مفاجاة.

ريتاج، ممكن نبقى مجانين بس معلش
اسيل، دي جي
احمد بهمس لهدير، انا مش مطمن
هدير، ولا انا
انطفات انوار القاعة بدات الموسيقى وبدا الثلاثة في الرقص
اسيل. عليلنا المزيكا يا مان
كريم، الزغروطة الحلوة فين
ريتاج، احنا جينا الليلة عشان
كريم، المجانين هيزيدو اتنين
اسيل، صعبتو عليا قلبي معاكو فكرو تاني الوقت معانا
كريم، يمكن تتعدل وياكو اعقلو ديه الايام تعبانة
ريتاج، اوعى تفكرو هتبقى جنة ديه حياتكو هتبقى بتنجان.

كريم، كلها شهرين وهنتمنى يوم بس من ايام زمان
اسيل، بصي يا بت مني نصيحة فكك من الجوازة ديه في الاخر ديه هتبقى فضيحة لو مش قد المسؤولية
كريم، عليلنا المزيكا يا مان
ريتاج. الزغروطة الحلوة فين
اسيل، احنا جينا الليلة عشان
ريتاج، المجانين هيزيدو اتنين
كريم، بص يا باشا انا هاخدك لفة بالعربية وغصبن عنك
اسيل، بلاش انت يا كريم مش فاكر ديه في الخطوبة اتخبطت منك.

ريتاج، وقبل ما تمشي تجيب الصور اللي انتا ماسكها عليا وانتي يا هدير عمري ما هسامحك ومسيرك تقعي في ايديا
كريم، اشتري يا واد ده انا اكبر منك بسنة بحالها واوعى في يوم تيجي عليها علشان انا اللي هتصدرلها
ريتاج، ويا ريت تفهمني بقي يا ريس انت دكتور ولا مهندس
اسيل، وبلاش دور البرئ معايا يا احمد ده انا عارفة اللي فيها
ريتاج، عليلنا المزيكا يا مان
اسيل، الزغروطة الحلوة فين
كريم، احنا جينا الليلة عشان.

ريتاج، المجانين هيزيدو اتنين
اسيل. خد بالك انا حاجزة في الفندق جارك علشان ابقى اونسكم وكل شوية هطب عليكم وفي حالكم انا مش راح اسيبكم وفي حالكم انا مش راح اسيبكم
كريم، كفاية كده عليهم يا بنات ويلا بينا نبارك ليهم بالفرحة حلوة عليهم
ريتاج، يمكن اساسا العيب فينا واحنا اللي حالتنا بقت نيلة
اسيل و ريتاج معا، حبيبتي بجد هتوحشينا خليكي معانا متسيبناش.

الثلاثة معا، كل يبارك ويهني للعريس وعروستة كمان وانهردة عايزين نسمع احلى زغروطة كمان
كان كل من في القاعة يضحك عليهم ثم تقدمت اسيل
احمد، يا ولاد المجنونة
اسيل، إيه رايك
هدير، هههههه واللهي حلوة
اسيل، خدت انتا بالك ان من اللي انا قولتو
احمد، إيه
اسيل، لا ديه بقى خليها مفاجاة
انتهى الزفاف ولم يبقى سواهم فقط وقفو امام الجناح
احمد، يلا مشفش وشكم.

اسيل، يا حبة عيني يا ابني هو انا مش قولت اني حاجزة جمبيكم وكل شوية هطب عليكم
احمد، ده بجد
ريتاج، وانا معاها اومال بهزار
امير، ههههههه ديه ليلة حلوة
اسيل، انا تعبت يلا تصبح على خير
كانت سوف تدخل ولكن امسكها احمد من قفاها
احمد. على فين يا اوزعة انتي يلا هش هش
هدير، متقعدو شوية
احمد. خشي يا بنت الكلب جوا هي كانت نقصاكي انتي كمان ويلا انتو كمان هش
هدير، إيه ده انتا بتزعق طب مش داخلة.

اسيل، انا بقول كده برضو تعالي معايا
ريتاج، فعلا احنا اصلا مش موافقين
كريم، ههههه هي ليلة حلوة
احمد، تعالا على جنب انتا كده يعني انتي مش عايزة تدخلي وزعلتي
هدير، ايوة هه
احمد، ماشي
بحركة سريعة حملها على يدة
احمد، لو شفت وشكم قبل بكرة بليل وانتو بتاخدونا هولع فيكم وانتي انا هوريكي
اسيل، هشوف ايام ملبن
دخل احمد واغلق الباب في وجههم
اسيل، يا نهاري على الاحراج
جميلة، إيه اللي انتو عملتو ده مش ينفع خالص.

اسيل، يا ست احنا غلسين خليكي في حالك
ريتاج، هههههه شوفتو لما قالها جوة يا بنت الكلب
كريم، ههههه احمد شوية وكان هينفجر في اسيل
اسيل، منا كنت حاسة بس كنت شاكة
ريتاج. يا راجل لا والله.

دخل احمد الجناح
احمد، بقى عايزة تسبيني
هدير، مهو انتا اللي بتشخط ابعد بقى
احمد، انتي عارفة انا لو بعدت انتي هتقعي
انزلها احمد وحاصر خصرها، اممممممم ها يا ستي خلاص
هدير، ماشي ابعد خليني ادخل اغير الفستان ده
احمد بخبث، مش عايزة مساعدة
هدير، شكرا مش عايزة
احمد. لا انا بحب ادي مساعدة مجانا
هدير، يا احمممممممم
قاطعها احمد عندما اصبح يقبلها بحب وشغف حتى استسلمت له ليغرق الاثنان في بحور العشق.

اما في سيارة كريم
اسيل، انا متغدتش في الفرح انا جعانة
جميلة، وانا كمان
ريتاج، وانا
كريم، يعني هتتغدو إيه
اسيل، اممممم اوقف على جنب كده
كريم، ليه بس
اسيل، اوقف بس وانزل
نزل كريم ونزلت اسيل هي الاخرة ركبت مكانه في الامام بينما جلس هو في الخلف
اسيل. اربطو الحزام
امير. هتعملي إيه
اسيل، اربطو الاحزمة
ربط الجميع الاحزمة انطلقت اسيل مسرعة ثم لفت بقوة كان الجميع يصرخ ماعدا عي التي كانت تضحك ثم انطلقت مسرعة.

اسيل، كفاية صويت في ودني
كريم، يا مجنونة انا غلطان
اسيل، شنتطي ورا جيبوها
ريتاج، خدي عبو اللي علمكم السواقة
اخذت اسيل وطلبت رقم
اسيل، مؤمن ازيك يا برنس، هههههههه تسلم ان شاء الله يخليك جهزلي قعدة في الهوا كده والاكل يا مؤمن، خمسة يا روحي ومتنساش السلطات، حبيب قلبي انا عارفة انك هتظبطنا مساف. السكة سلام
امير، رايحين فين
اسيل، هناكل
جميلة، بالفساتين والبدل
اسيل، عندك مانع ولا حاجة.

كريم، وهنتغدا إيه بقى يا حلاوتهم
اسيل، هههههههه مفاجاة ده بقى المكان اللي انا بروح اتغدا فية لما يبقى عندي مزاج
ظلت اسيل تسير لمدة نصف ساعة حتى وصلو إلى احد الاماكن الشعبية
جميلة، إيه ده يا اسيل انتي بتيجي هنا
اسيل، يوووه كتير
كريم، . يا واطية من غيري
ريتاج، تعرفي ديه اول مرة اجي منطقة شعبي
امير، وانا كمان
تفاجا الاطفال عندما وجدو اسيل ركضو نحوها، ابلة اسيل ابلة اسيل
نزلت اسيل ااي مستواهم واحتضنتهم.

اسيل، وحشتوني يا كتاكيت
بسام، وانتي كمان يا ابلة وحشتيني اوووي
اسيل، يا عمري
زمزم، مين دول يا ابلة
اسيل، . اصحابي وقرايبي
فيروز، بقالك كتير مش بتزوريني يا ابلة
جميلة، يووووه هنفضل كده كتير
اسيل، جميلة خليكي في نفسك لو مش عاجبك روحي اقعدي في العربية يا طنط يا طنط
عنان، مين اللي بيندة
اسيل، انا يا طنط عنان اسيل
عنان، يا قلبي وحشتيني
كريم، مين كل دول يا اسيل
اسيل، هقولكم بعدين فيروز مؤمن جهز الغدا.

فيروز، ايوة يا ابلة تعالي
اسيل، بس هما هيضيعو
بسام، هناخدهم تعالي يا ابلة اسمك إيه
ريتاج، انا ريتاج وانتا إيه
بسام، انا بسام تعالي معايا
سحب بسام ريتاج. بينما سحبت فيروز امير وركضو دخلو إلى احد المنازل وصعدو نحو السطح وقفت اسيل على السور وبدات في الصفير بقوة وانطلق الحمام من الاعلى
كريم، إيه ده
اسيل، صفرو بسرعة يا بسام
احضر بسام الاعلام، اهي يا ابلة خدي
اخذت اسيل العلم وبدات في تحريكة.

الي ان وقف الحمام جميعة
ريتاج، الله المنظر جميل اووي زي السرب
فيروز، مؤمن جية يا ابلة
مؤمن، ازيك يا اسيل مش بتسالي يعني
اسيل، معلش يا مؤمن شوية ظروف انتا عامل إيه واخبار المحل
مؤمن، الحمد لله كلو بفضل ربنا ثم فضلك
اسيل. بس يا اهبل فين الاكل
مؤمن، انزل يا ابني بالاكل
وضع الفتيان الاكل ثم غادرو
كريم، إيه كل ده يا اسيل.

اسيل، المكان ده انا باجي فية مرة كل اسبوع بس بقالي يجي 5شهور مش باجي وكل الناس عرفاني اتعرفت عليه وانا بتمشى
امير، المكان حلو اووي
جميلة، بس بلدي والجر
اسيل، المكان اللي مش عاجبك ده في دكاترة ومهندسين بيعالجوكي لما تتعبي وبيبنو الفلة اللي انتي هتقعدي فيها وفي المكان الالجر ده هتلاقي الحب والحنية والطيبة.

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة